Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   elektryczne klopoty

elektryczne klopoty

Data: 2017-08-29 17:46:48
Autor: T.
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-29 o 15:25, J.F. pisze:
Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.


Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
T.

Data: 2017-08-29 18:38:22
Autor: tck
elektryczne klopoty

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:59a58c68$0$5164$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-08-29 o 15:25, J.F. pisze:
Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.


Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
T.

pudło powerbanków i da rade;)


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-29 18:38:28
Autor: RadoslawF
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.


Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.
Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.
Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.
Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.
Mogą też mieć po drodze zaprzyjaźnioną formę gdzie kierowcy podładują
akumulatory.


Pozdrawiam

Data: 2017-08-29 19:22:27
Autor: J.F.
elektryczne klopoty
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo45a8$pr7$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:
Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)
J.

Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P

Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.

Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.

Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.

Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.

one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)

Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

No i przypomniala mi sie kwestia rejestracji - znow moze byc prosciej laweta przewiezc, niz z przepisami walczyc - jest jakas tymczasowa rejestracja, na dowiezienie do klienta ?

Mogą też mieć po drodze zaprzyjaźnioną formę gdzie kierowcy podładują
akumulatory.

Pozostaje kwestia gniazdka - jakies typowe 3f uzyli, czy cos specjalnego :-)

J.

Data: 2017-08-29 20:02:03
Autor: Uncle Pete
elektryczne klopoty
Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Trochę S-ki jest... S12/S17.

Data: 2017-08-30 10:23:25
Autor: T.
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-29 o 20:02, Uncle Pete pisze:
Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Trochę S-ki jest... S12/S17.

Phi - od niedzieli uruchamiają miejski autobus z Warszawy do Brwinowa, który po autostradzie A2 będzie jeździł :-)
Przystanków na niej nie będzie.
T.

Data: 2017-08-30 18:59:04
Autor: jerzu.xyz
elektryczne klopoty
On Wed, 30 Aug 2017 10:23:25 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

Phi - od niedzieli uruchamiają miejski autobus z Warszawy do Brwinowa, który po autostradzie A2 będzie jeździł :-)

Ja bym tak nieśmiało zaproponował buspas na A2 ;) --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-08-29 23:14:20
Autor: jerzu.xyz
elektryczne klopoty
On Tue, 29 Aug 2017 19:22:27 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Obecnie to i tak nie ma tam szans na wyprzedzanie. Przynajmniej na
odcinku Kurów - Garwolin. Trwa budowa S17.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-08-30 10:43:23
Autor: RadoslawF
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-29 o 19:22, J.F. pisze:

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)
J.

Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P

A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.

Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..

Fabryka Ursusa jest po przeciwnej stronie niż wyjazd na Warszawę.
W dodatku prawie za miastem. Do tego objazdy w granicach miasta
bo na właściwej trasie w mieście remont już dwa lata a może i
dłużej.

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.

Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.

Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.
A tu trzeba na prawdziwą drogę z prawdziwymi korkami i objazdami.

Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestrację,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)

A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.

one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)

Ale jest i trzeba go ponieść.

Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

Czasami na trasie się je widuje.


Pozdrawiam

Data: 2017-08-30 12:11:34
Autor: J.F.
elektryczne klopoty
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo5trg$cbe$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-29 o 19:22, J.F. pisze:
Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie -
sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P
A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

Wystarczy ze zobaczy te prowizorke na podlodze i bedzie miala uzasadnione podejrzenia, ze jest to przerobka wykraczajaca poza fabryczne wykonczenie ... mimo, ze fabryka zainstalowal :-)

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.
Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.
Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.

Ja moze nie uzyskam, ale patrzac na komputer, to moze i mozliwe.
Tylko mnie temperament nie pozwala jechac 70 :-)

A tu trzeba na prawdziwą drogę z prawdziwymi korkami i objazdami.

Ale zasieg liczony na prawdziwe miasto, z korkami, swiatlami, przystankami i pasazerami.

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestrację,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)
A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

Ale w holowanym kierownica i hamulce beda dzialaly !

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

Czasami na trasie się je widuje.

Ale maja tachografy czy nie ?

http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

na linii regularnej nie trzeba, wiec po co zamawiac z tachografem, tylko co potem z przejazdem nieregularnym :-)

Ale widze wyjatek dla pojazdow nowych.


J.

Data: 2017-08-30 17:45:43
Autor: RadoslawF
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-30 o 12:11, J.F. pisze:

Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie -
sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P
A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

Wystarczy ze zobaczy te prowizorke na podlodze i bedzie miala uzasadnione podejrzenia, ze jest to przerobka wykraczajaca poza fabryczne wykonczenie ... mimo, ze fabryka zainstalowal :-)

Schowają w bagażniku, schowku lub dorobią ładna przykrywę i nie będzie
widocznego pajęczarstwa.

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.
Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.
Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.

Ja moze nie uzyskam, ale patrzac na komputer, to moze i mozliwe.
Tylko mnie temperament nie pozwala jechac 70 :-)

Nikomu nie pozwala.

A tu trzeba na prawdziwą drogę z prawdziwymi korkami i objazdami.

Ale zasieg liczony na prawdziwe miasto, z korkami, swiatlami, przystankami i pasazerami.

Od kiedy, bo dotychczas to były testy laboratoryjne.

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestrację,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)
A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

Ale w holowanym kierownica i hamulce beda dzialaly !

A po kilkudziesięciu kilometrach kierowca holownika stanie i
powie ze w umowie nie ma ciągania pojazdu z włączonym hamulcem.
Przestań kombinować jak dzieciak.

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

Czasami na trasie się je widuje.

Ale maja tachografy czy nie ?

Jak ostatnio autobusem jechałem to nie miały. A teraz nie jestem
na bieżąco.

http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

na linii regularnej nie trzeba, wiec po co zamawiac z tachografem, tylko co potem z przejazdem nieregularnym :-)

Ale widze wyjatek dla pojazdow nowych.

A widzisz.


Pozdrawiam

Data: 2017-08-30 01:32:46
Autor: go!
elektryczne klopoty
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 17:38:33 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.

Jak ty to obliczyles?
Mi wychodzi ze do samej zajezdni jest 162 --
go!

Data: 2017-08-31 08:08:34
Autor: Shrek
elektryczne klopoty
W dniu 29.08.2017 o 18:38, RadoslawF pisze:

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Daj spokój - technologi jest znana i opracowana. Przecież MZA ma ciągniki balastowe na tą okazję. Myślisz, że jak się autobus w mieście zepsuje, to go zostawiają na miejscu aż złomiarze rozbiorą?

Shrek

Data: 2017-08-31 10:22:59
Autor: RadoslawF
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-31 o 08:08, Shrek pisze:

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Daj spokój - technologi jest znana i opracowana. Przecież MZA ma ciągniki balastowe na tą okazję. Myślisz, że jak się autobus w mieście zepsuje, to go zostawiają na miejscu aż złomiarze rozbiorą?

Myślę że zepsuty autobus trzeba ściągnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieście. Napisano że to fabryka ma dostarczyć
pojazd do odbiorcy a nie odbiorca odebrać w fabryce.
Ale może jednak skłamali. :-)


Pozdrawiam

Data: 2017-08-31 11:11:12
Autor: Shrek
elektryczne klopoty
W dniu 31.08.2017 o 10:22, RadoslawF pisze:

Myślę że zepsuty autobus trzeba ściągnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieście.

A co za różnica? Daje się 20 na sztywnym holu i to w mieście w korkach, to da się i 200. Kwestia tylko żeby paliwa nie zabrakło. Piszę o tym jakoby na sztywnym holu się nie dało. Da się.

Napisano że to fabryka ma dostarczyć
pojazd do odbiorcy a nie odbiorca odebrać w fabryce.

No to sobie fabryka może taki ciągnik wynająć. Lawety na autobus zapewne też nie mają.

Ja obstwiam, że pojadą po prostu na kołach. W sumie ciekawe jak przyjechały inne, bo przecież już coś elektrycznego jeździ - i to chyba z Bolechowa dowozili.


Shrek

Data: 2017-08-31 15:09:24
Autor: RadoslawF
elektryczne klopoty
W dniu 2017-08-31 o 11:11, Shrek pisze:

Myślę że zepsuty autobus trzeba ściągnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieście.

A co za różnica? Daje się 20 na sztywnym holu i to w mieście w korkach, to da się i 200. Kwestia tylko żeby paliwa nie zabrakło. Piszę o tym jakoby na sztywnym holu się nie dało. Da się.

Da się ale jest ryzykowne w przypadku braku wspomagania kierownicy.
Co oznacza że o ile po terenie miasta takie przypadki się holuje
to między miastami będzie to zjawisko nieprawdopodobne.

Napisano że to fabryka ma dostarczyć
pojazd do odbiorcy a nie odbiorca odebrać w fabryce.

No to sobie fabryka może taki ciągnik wynająć. Lawety na autobus zapewne też nie mają.

Też sobie mogą wynająć.

Ja obstwiam, że pojadą po prostu na kołach. W sumie ciekawe jak przyjechały inne, bo przecież już coś elektrycznego jeździ - i to chyba z Bolechowa dowozili.

Ja też że na kołach.
"Zatankują" na trasie w zaprzyjaźnionej firmie lub zabiorą agregat.
Tylko nie zinterpretuj tego że będą jechać z włączonym agregatem.


Pozdrawiam

Data: 2017-08-31 07:28:14
Autor: Zenek Kapelinder
elektryczne klopoty
A czasami elektrycznego wspomagania kierownicy tam nie ma?

Data: 2017-08-31 15:19:05
Autor: Shrek
elektryczne klopoty
W dniu 31.08.2017 o 15:09, RadoslawF pisze:

Myślę że zepsuty autobus trzeba ściągnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieście.

A co za różnica? Daje się 20 na sztywnym holu i to w mieście w korkach, to da się i 200. Kwestia tylko żeby paliwa nie zabrakło. Piszę o tym jakoby na sztywnym holu się nie dało. Da się.

Da się ale jest ryzykowne w przypadku braku wspomagania kierownicy.
Co oznacza że o ile po terenie miasta takie przypadki się holuje
to między miastami będzie to zjawisko nieprawdopodobne.

Wydaje mi się, że właśnie w mieście bardziej się wspomaganie przydaje niz w trasie. Więc...

Shrek

Data: 2017-08-31 06:41:11
Autor: Kris
elektryczne klopoty
W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:19:06 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Wydaje mi się, że właśnie w mieście bardziej się wspomaganie przydaje niz w trasie. Więc...

akademickie rozważania
Są przecież lawety do transportu autobusów.
Kumpel handlujący złomem swego czasu parowów przetransportował drogami chwile później elektrowóz. Czołgi ze 4 u niego na placu stoją + kilkanaście innych dużych wojskowych pojazdów.

Data: 2017-08-31 15:44:48
Autor: J.F.
elektryczne klopoty
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3fe466c8-1450-4b50-a2c8-0a7cfaa4cb12@googlegroups.com...
W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:19:06 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
Wydaje mi się, że właśnie w mieście bardziej się wspomaganie przydaje
niz w trasie. Więc...

akademickie rozważania
Są przecież lawety do transportu autobusów.
Kumpel handlujący złomem swego czasu parowów przetransportował drogami chwile później elektrowóz. Czołgi ze 4 u niego na placu stoją + kilkanaście innych dużych wojskowych pojazdów.

W sumie to chyba masz racje - Ursus powinien dysponowac wieloma lawetami do transportu traktorow, bo przeciez ich przez cala Polske na kolach nie wysyla :-)

J.

Data: 2017-08-31 15:47:31
Autor: Shrek
elektryczne klopoty
W dniu 31.08.2017 o 15:41, Kris pisze:

akademickie rozważania
Są przecież lawety do transportu autobusów.


Nie przeczę. Piszę tylko że są również sprawdzone roziązania dotyczące holowania autobusów. Fizycznych przeszkód tu nie ma.

A rozważania jak rozważania. Obstawiam, że przyjadą na kołach, chyba że wymaganiem zamawiającego jest, że mają być nówki sztuki z niezakurzonymi oponami;)

BTW. poszukałem zdjęć i wyszło, że do Hanoweru na targi pojechali elektykiem na lawecie - ale to znacznie dalej.

Shrek

Data: 2017-08-31 16:47:25
Autor: J.F.
elektryczne klopoty
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo941h$n2v$29@node1.news.atman.pl...
A rozważania jak rozważania. Obstawiam, że przyjadą na kołach, chyba że wymaganiem zamawiającego jest, że mają być nówki sztuki z niezakurzonymi oponami;)

BTW. poszukałem zdjęć i wyszło, że do Hanoweru na targi pojechali elektykiem na lawecie - ale to znacznie dalej.

Na targach niezakurzone opony jeszcze wazniejsze :-)

Poza tym to chyba byl prototyp/koncept, i z dopuszczeniem do ruchu mogloby byc klopoty ..

J.

elektryczne klopoty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona