Data: 2010-04-25 22:29:52 | |
Autor: J.F. | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym silnikiem ? http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne. Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ? No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic .. J. |
|
Data: 2010-04-25 22:43:58 | |
Autor: spammtrapp | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:
Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande Punto). |
|
Data: 2010-04-25 22:49:07 | |
Autor: J.F. | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200, spammtrapp wrote:
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze: Ciezko idzie czy lekko ? Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ? J. |
|
Data: 2010-04-25 22:50:21 | |
Autor: spammtrapp | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
W dniu 2010-04-25 22:49, J.F. pisze:
Ciezko idzie czy lekko ? Ciezko ale da sie krecic. |
|
Data: 2010-04-25 23:32:21 | |
Autor: Michal Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Ciezko idzie czy lekko ? jak wylaczony silnik to ciezkosc akceptowalna do calkiem komfortowej jazdy w przypadku bledu centralki wspomagania (taki check engine ale wspomagania) zaczyna pracowac potwornie ciezko i dazy do centrowania z sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w przypadku awarii nie wyladowac w polu |
|
Data: 2010-04-25 23:36:06 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze:
sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w W zakręcie ? :) A na ile porównywalne to z padnięciem normalnego wspomagania ? Przejechałem raz z padniętą pompą wspomagania w thalii z Gdyni do Wrocławia ... znajomi patrząc na mnie podejrzewali po tej trasie, że onanizuję się intensywnie ... dwoma rencami ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-04-26 08:25:53 | |
Autor: Michał Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hr2c2u$n6c$3node1.news.atman.pl... W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze: powiem ci tak - kiedys mialem okazje pomagac spychac kobiecinie autko z hydraulicznym wspomaganiem - moje elektryczne wspomaganie to absolutnie nic w porownaniu do tego co ja sie naszarpalem. no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... |
|
Data: 2010-04-26 09:38:13 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Michał Gut pisze:
no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... A po co ma sie centrowac? Za neutralne polozenie kol w zaden sposob nie jest odpowiedzialny uklad kierowniczy. To sprawa geometrii. Z zastrzezeniem, ze NORMALNIE nie jest odpowiedzialny, w klasycznym ukladzie mechanicznym, z hydraulikiem, z elektrykiem bezposrednim. To, co obecnie wyrabiaja producenci z pozornie prostymi ukladami wola o pomste do nieba. Prawdopodobnie centrowania wymagaja uklady gdzie nie ma mechanicznego spiecia pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 09:58:02 | |
Autor: Michał Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... otoz jak wykryje centralka problem to centruje elektrrycznie i z geometria nie ma to nic wspolnego. jest duzo duzo ciezej niz bez wlaczonego wspomagania Z zastrzezeniem, ze NORMALNIE nie jest odpowiedzialny, w klasycznym ukladzie mechanicznym, z hydraulikiem, z elektrykiem bezposrednim. w zasadzie racja choc komplikuja to by zwiekszyc bezpieczenstwo Prawdopodobnie centrowania wymagaja uklady gdzie nie ma mechanicznego spiecia pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica. hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien |
|
Data: 2010-04-26 10:26:44 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Michał Gut pisze:
no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana. Zalozylem, podlaczylem i dziala. Kola same wracaja do pozycji neutralnej. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien Wlasnie, ze pamietam, ze jakis producent szczycil sie tym, ze nie ma mechanicznej korelacji pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica. Wtedy naturalnym byloby centrowanie centralki wpomagania, poniewaz centralka nie mialaby informacji zwrotnej o polozeniu kol. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 14:10:25 | |
Autor: Michał Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana. ale one tak robia takze na postoju wiec geometria duzo nie ma tu do gadania jak masz 50% skretu w lewo na postoju, to skrecenie dalej w lewo wiaze sie z bardzo duzym oporem a w prawo w kierunku centrowania jest duzo duzo lzej. analogicznie jesli jest 50% w druga strone hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien ale to tak bez sensu by bylo - na postoju chcesz krecic kierownica a kola stoja? masz wyjety akumulator i chcesz przeparkowac auto obok pchajac - nie uda sie? bez sensu |
|
Data: 2010-04-26 06:15:16 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
J.F. pisze:
On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200, spammtrapp wrote: Idzie jechac na odlaczonym elektryku lepiej niz z padnietym hydraulikiem. Troche reakcja na ruch kierownica jest wtedy "dziwna", bo walki kierownicze przed i po wspomaganiu nie sa ze soba spiete na sztywno i jest taki "miekki" luz. Prad roboczy jest bezposednio z aku za pomoca bezpiecznika. Od ukladu napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego wspomagania. Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-25 22:32:37 | |
Autor: raadaar | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
On 26 Kwi, 06:15, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
J.F. pisze: Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze sob± poł±czone. To o czym piszesz to "miękko¶ć" wałka skrętnego "torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu, jak i w hydraulicznym. W temacie bezpieczeństwa... "Podobno" było kilka wypadków na ¶wiecie, wsród różnych marek samochodów spowodowanych problemami z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Ale primo, nikt o tym oficjalnie nie tr±bi, sekundo ile milionów samochochodów z takimi ukladami jeĽdzi ? Pomimo zalet wspomagania elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi pieni±żki producentów, a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów) napędzi kłopotów. Bo nowe generacje kolumn kierowniczych s± niezrozbieralne, a je¶li już to wymagaj± kalibracji specjalistycznym sprzętem po jakiejkolwiek ingerencji. A przekładnie kierownicze wspomagane eletrycznie s± hermetyczne i rozebranie ich ogromnie skraca ich żywotno¶ć. W klasycznym wspomaganiu hydrauliczny, awaria pompy kończy się wymian± pompy. A w elektrycznym nowych generacji - wymiana całych podzespołów. RR |
|
Data: 2010-04-26 09:30:15 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
raadaar pisze:
Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze A rozumiesz zwrot "nie sa spiete na _sztywno_"? Nie jest to tozsame z "nie sa spiete bezposrednio" -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 10:15:05 | |
Autor: J.F. | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Użytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisał w
Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ? Pomimo zalet wspomagania Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji bardzo drogie nie bylo. A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w elektronice, wiec tania. a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów) No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki" producentom :-) J. |
|
Data: 2010-04-26 10:30:36 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
J.F. pisze:
Użytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisał w Sa w przekladni kierowniczej (w maglownicy) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 08:52:26 | |
Autor: Jacek | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Zdecydowanie wole wspomaganie hydrauliczne.
A co do pytania, to zona jezdzila 2 dni do pracy Fiatem Stilo z zepsutym wspomaganiem i nie narzekala specjalnie (nie, nie trenuje podnoszenia ciezarów ani rzutu mlotem). Jak dla mnie to bez wspomagania jednakowo ciezko idzie niezaleznie, czy hydrauliczne, czy elektryczne. Elektryczne od Fiata ma to do siebie, ze czasami bez powodu wylaczy sie np. przy slabym akumulatorze, a do wlaczenia potrzebna jest wizyta w ASO za jedyne 80 zl (jak dotad 2 przypadki w ciagu 7 lat). Jacek |
|
Data: 2010-04-27 19:38:28 | |
Autor: Jacek | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Kilka razy tak było, jak piszesz, ale dwa razy niestety nie chciało mu się zadziałać i trzeba było latać do ASO.
Jacek |
|
Data: 2010-05-04 19:48:25 | |
Autor: JAM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
... Tak jak na tym przykladzie ? ;-) http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-05-05 08:00:59 | |
Autor: J.F. | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
On Tue, 4 May 2010 19:48:25 -0700 (PDT), JAM wrote:
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: A slusznie, przeciez juz sa takie co same parkuja. No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu, mowimy "samochodziku, zawiez mnie dzis do Warszawy" i rozkladamy gazete. A wczoraj wlasnie kolejarze szynowi nie wpuscili na tory kolejarzy pociagowych, pokazujac dobitnie pasazerom ktory transport lepszy :-) J. |
|
Data: 2010-05-08 22:54:14 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Dnia Wed, 05 May 2010 08:00:59 +0200, J.F. napisał(a):
No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu, I budzi Cie głos komputera: "Granada wykryta, rozpoczynam ewakuację z drogi do rowu" -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|