Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   elektryczne wspomaganie kierownicy

elektryczne wspomaganie kierownicy

Data: 2010-04-25 22:29:52
Autor: J.F.
elektryczne wspomaganie kierownicy

Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
silnikiem ? http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm

Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.

Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ? No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

J.

Data: 2010-04-25 22:43:58
Autor: spammtrapp
elektryczne wspomaganie kierownicy
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:

Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
silnikiem ?

http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm

Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.

Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?

Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande Punto).

Data: 2010-04-25 22:49:07
Autor: J.F.
elektryczne wspomaganie kierownicy
On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200,  spammtrapp wrote:
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:
Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
silnikiem ?
http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm
Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.
Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?

Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande Punto).

Ciezko idzie czy lekko ? Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ? J.

Data: 2010-04-25 22:50:21
Autor: spammtrapp
elektryczne wspomaganie kierownicy
W dniu 2010-04-25 22:49, J.F. pisze:
Ciezko idzie czy lekko ?
Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?

Ciezko ale da sie krecic.

Data: 2010-04-25 23:32:21
Autor: Michal Gut
elektryczne wspomaganie kierownicy

Ciezko idzie czy lekko ?

jak wylaczony silnik to ciezkosc akceptowalna do calkiem komfortowej jazdy
w przypadku bledu centralki wspomagania (taki check engine ale wspomagania) zaczyna pracowac potwornie ciezko i dazy do centrowania z sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w przypadku awarii nie wyladowac w polu

Data: 2010-04-25 23:36:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
elektryczne wspomaganie kierownicy
W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze:

sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w
przypadku awarii nie wyladowac w polu

W zakręcie ? :)

A na ile porównywalne to z padnięciem normalnego wspomagania ? Przejechałem raz z padniętą pompą wspomagania w thalii z Gdyni do Wrocławia ... znajomi patrząc na mnie podejrzewali po tej trasie, że onanizuję się intensywnie ... dwoma rencami ;)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2010-04-26 08:25:53
Autor: Michał Gut
elektryczne wspomaganie kierownicy

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hr2c2u$n6c$3node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze:

sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w
przypadku awarii nie wyladowac w polu

W zakręcie ? :)

A na ile porównywalne to z padnięciem normalnego wspomagania ? Przejechałem raz z padniętą pompą wspomagania w thalii z Gdyni do Wrocławia ... znajomi patrząc na mnie podejrzewali po tej trasie, że onanizuję się intensywnie ... dwoma rencami ;)

powiem ci tak - kiedys mialem okazje pomagac spychac kobiecinie autko z hydraulicznym wspomaganiem - moje elektryczne wspomaganie to absolutnie nic w porownaniu do tego co ja sie naszarpalem.
no i  elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem....

Data: 2010-04-26 09:38:13
Autor: MarcinJM
elektryczne wspomaganie kierownicy
Michał Gut pisze:
no i  elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem....

A po co ma sie centrowac? Za neutralne polozenie kol w zaden sposob nie jest odpowiedzialny uklad kierowniczy.
To sprawa geometrii.
Z zastrzezeniem, ze NORMALNIE nie jest odpowiedzialny, w klasycznym ukladzie mechanicznym, z hydraulikiem, z elektrykiem bezposrednim.
To, co obecnie wyrabiaja producenci z pozornie prostymi ukladami wola o pomste do nieba.
Prawdopodobnie centrowania wymagaja uklady gdzie nie ma mechanicznego spiecia pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-26 09:58:02
Autor: Michał Gut
elektryczne wspomaganie kierownicy
no i  elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem....

A po co ma sie centrowac? Za neutralne polozenie kol w zaden sposob nie jest odpowiedzialny uklad kierowniczy.
To sprawa geometrii.

otoz jak wykryje centralka problem to centruje elektrrycznie i z geometria nie ma to nic wspolnego. jest duzo duzo ciezej niz bez wlaczonego wspomagania

Z zastrzezeniem, ze NORMALNIE nie jest odpowiedzialny, w klasycznym ukladzie mechanicznym, z hydraulikiem, z elektrykiem bezposrednim.
To, co obecnie wyrabiaja producenci z pozornie prostymi ukladami wola o pomste do nieba.

w zasadzie racja choc komplikuja to by zwiekszyc bezpieczenstwo

Prawdopodobnie centrowania wymagaja uklady gdzie nie ma mechanicznego spiecia pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica.

hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien

Data: 2010-04-26 10:26:44
Autor: MarcinJM
elektryczne wspomaganie kierownicy
Michał Gut pisze:
no i  elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem....

A po co ma sie centrowac? Za neutralne polozenie kol w zaden sposob nie jest odpowiedzialny uklad kierowniczy.
To sprawa geometrii.

otoz jak wykryje centralka problem to centruje elektrrycznie i z geometria nie ma to nic wspolnego. jest duzo duzo ciezej niz bez wlaczonego wspomagania

Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana.
Zalozylem, podlaczylem i dziala. Kola same wracaja do pozycji neutralnej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy

hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien

Wlasnie, ze pamietam, ze jakis producent szczycil sie tym, ze nie ma mechanicznej korelacji pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica.
Wtedy naturalnym byloby centrowanie centralki wpomagania, poniewaz centralka nie mialaby informacji zwrotnej o polozeniu kol.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-26 14:10:25
Autor: Michał Gut
elektryczne wspomaganie kierownicy
Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana.
Zalozylem, podlaczylem i dziala. Kola same wracaja do pozycji neutralnej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy

ale one tak robia takze na postoju wiec geometria duzo nie ma tu do gadania
jak masz 50% skretu w lewo na postoju, to skrecenie dalej w lewo wiaze sie z bardzo duzym oporem a w prawo w kierunku centrowania jest duzo duzo lzej. analogicznie jesli jest 50% w druga strone


hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien

Wlasnie, ze pamietam, ze jakis producent szczycil sie tym, ze nie ma mechanicznej korelacji pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica.
Wtedy naturalnym byloby centrowanie centralki wpomagania, poniewaz centralka nie mialaby informacji zwrotnej o polozeniu kol.

ale to tak bez sensu by bylo - na postoju chcesz krecic kierownica a kola stoja?

masz wyjety akumulator i chcesz przeparkowac auto obok pchajac - nie uda sie?

bez sensu

Data: 2010-04-26 06:15:16
Autor: MarcinJM
elektryczne wspomaganie kierownicy
J.F. pisze:
On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200,  spammtrapp wrote:
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:
Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
silnikiem ?
http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm
Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.
Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?
Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande Punto).

Ciezko idzie czy lekko ? Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?

Idzie jechac na odlaczonym elektryku lepiej niz z padnietym hydraulikiem. Troche reakcja na ruch kierownica jest wtedy "dziwna", bo walki kierownicze przed i po wspomaganiu nie sa ze soba spiete na sztywno i jest taki "miekki" luz.
Prad roboczy jest bezposednio z aku za pomoca bezpiecznika. Od ukladu napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego wspomagania.
Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-25 22:32:37
Autor: raadaar
elektryczne wspomaganie kierownicy
On 26 Kwi, 06:15, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
J.F. pisze:

> On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200,  spammtrapp wrote:
>> W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:
>>> Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
>>> silnikiem ?
>>>http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm
>>> Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.
>>> Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?
>> Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande
>> Punto).

> Ciezko idzie czy lekko ?
> Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ?

Idzie jechac na odlaczonym elektryku lepiej niz z padnietym
hydraulikiem. Troche reakcja na ruch kierownica jest wtedy "dziwna", bo
walki kierownicze przed i po wspomaganiu nie sa ze soba spiete na
sztywno i jest taki "miekki" luz.
Prad roboczy jest bezposednio z aku za pomoca bezpiecznika. Od ukladu
napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego
wspomagania.
Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC.


Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze
sob± poł±czone. To o czym piszesz to "miękko¶ć" wałka skrętnego
"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu,
jak i w hydraulicznym. W temacie bezpieczeństwa... "Podobno" było
kilka wypadków na ¶wiecie, wsród różnych marek samochodów
spowodowanych problemami z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Ale
primo, nikt o tym oficjalnie nie tr±bi, sekundo ile milionów
samochochodów z takimi ukladami jeĽdzi ? Pomimo zalet wspomagania
elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
pieni±żki producentów, a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
napędzi kłopotów. Bo nowe generacje kolumn kierowniczych s±
niezrozbieralne, a je¶li już to wymagaj± kalibracji specjalistycznym
sprzętem po jakiejkolwiek ingerencji. A przekładnie kierownicze
wspomagane eletrycznie s± hermetyczne i rozebranie ich ogromnie skraca
ich żywotno¶ć. W klasycznym wspomaganiu hydrauliczny, awaria pompy
kończy się wymian± pompy. A w elektrycznym nowych generacji - wymiana
całych podzespołów.
RR

Data: 2010-04-26 09:30:15
Autor: MarcinJM
elektryczne wspomaganie kierownicy
raadaar pisze:

Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze
sob± poł±czone. To o czym piszesz to "miękko¶ć" wałka skrętnego

A rozumiesz zwrot "nie sa spiete na _sztywno_"?
Nie jest to tozsame z "nie sa spiete bezposrednio"

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-26 10:15:05
Autor: J.F.
elektryczne wspomaganie kierownicy
Użytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisał w
Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze
sob± poł±czone. To o czym piszesz to "miękko¶ć" wałka skrętnego
"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu,
jak i w hydraulicznym.

W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?

Pomimo zalet wspomagania
elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
pieni±żki producentów,

Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji bardzo drogie nie bylo.
A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w elektronice, wiec tania.

a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
napędzi kłopotów.

No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki" producentom :-)

J.

Data: 2010-04-26 10:30:36
Autor: MarcinJM
elektryczne wspomaganie kierownicy
J.F. pisze:
Użytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisał w
Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze
sob± poł±czone. To o czym piszesz to "miękko¶ć" wałka skrętnego
"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu,
jak i w hydraulicznym.

W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?

Sa w przekladni kierowniczej (w maglownicy)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-26 08:52:26
Autor: Jacek
elektryczne wspomaganie kierownicy
Zdecydowanie wole wspomaganie hydrauliczne.
A co do pytania, to zona jezdzila 2 dni do pracy Fiatem Stilo z zepsutym wspomaganiem i nie narzekala specjalnie (nie, nie trenuje podnoszenia ciezarów ani rzutu mlotem).
Jak dla mnie to bez wspomagania jednakowo ciezko idzie niezaleznie, czy hydrauliczne, czy elektryczne.
Elektryczne od Fiata ma to do siebie, ze czasami bez powodu wylaczy sie np. przy slabym akumulatorze, a do wlaczenia potrzebna jest wizyta w ASO za jedyne 80 zl (jak dotad 2 przypadki w ciagu 7 lat).
Jacek

Data: 2010-04-27 19:38:28
Autor: Jacek
elektryczne wspomaganie kierownicy
Kilka razy tak było, jak piszesz, ale dwa razy niestety nie chciało mu się zadziałać i trzeba było latać do ASO.
Jacek

Data: 2010-05-04 19:48:25
Autor: JAM
elektryczne wspomaganie kierownicy
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

...
No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

Tak jak na tym przykladzie ?  ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw


J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-05-05 08:00:59
Autor: J.F.
elektryczne wspomaganie kierownicy
On Tue, 4 May 2010 19:48:25 -0700 (PDT),  JAM wrote:
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
...
No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

Tak jak na tym przykladzie ?  ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw

A slusznie, przeciez juz sa takie co same parkuja.

No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu,
mowimy "samochodziku, zawiez mnie dzis do Warszawy" i rozkladamy
gazete.

A wczoraj wlasnie kolejarze szynowi nie wpuscili na tory kolejarzy
pociagowych, pokazujac dobitnie pasazerom ktory transport lepszy :-)

J.

Data: 2010-05-08 22:54:14
Autor: Adam Płaszczyca
elektryczne wspomaganie kierownicy
Dnia Wed, 05 May 2010 08:00:59 +0200, J.F. napisał(a):

No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu,
mowimy "samochodziku, zawiez mnie dzis do Warszawy" i rozkladamy
gazete.

I budzi Cie głos komputera: "Granada wykryta, rozpoczynam ewakuację z drogi
do rowu"

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

elektryczne wspomaganie kierownicy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona