Data: 2010-04-25 22:43:58 | |
Autor: spammtrapp | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze:
Jakos jestem w stanie krecic kierownica przy wylaczonym silniku. (Grande Punto). |
|
Data: 2010-04-25 22:49:07 | |
Autor: J.F. | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200, spammtrapp wrote:
W dniu 2010-04-25 22:29, J.F. pisze: Ciezko idzie czy lekko ? Jest tam jeden bezpiecznik wprost z akumulatora, moze ciagnie prad ? J. |
|
Data: 2010-04-25 22:50:21 | |
Autor: spammtrapp | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
W dniu 2010-04-25 22:49, J.F. pisze:
Ciezko idzie czy lekko ? Ciezko ale da sie krecic. |
|
Data: 2010-04-25 23:32:21 | |
Autor: Michal Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Ciezko idzie czy lekko ? jak wylaczony silnik to ciezkosc akceptowalna do calkiem komfortowej jazdy w przypadku bledu centralki wspomagania (taki check engine ale wspomagania) zaczyna pracowac potwornie ciezko i dazy do centrowania z sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w przypadku awarii nie wyladowac w polu |
|
Data: 2010-04-25 23:36:06 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze:
sila proporcjonalna do skretu kol. podejrzewam ze to celowo by w W zakręcie ? :) A na ile porównywalne to z padnięciem normalnego wspomagania ? Przejechałem raz z padniętą pompą wspomagania w thalii z Gdyni do Wrocławia ... znajomi patrząc na mnie podejrzewali po tej trasie, że onanizuję się intensywnie ... dwoma rencami ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-04-26 08:25:53 | |
Autor: Michał Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hr2c2u$n6c$3node1.news.atman.pl... W dniu 2010-04-25 23:32, Michal Gut pisze: powiem ci tak - kiedys mialem okazje pomagac spychac kobiecinie autko z hydraulicznym wspomaganiem - moje elektryczne wspomaganie to absolutnie nic w porownaniu do tego co ja sie naszarpalem. no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... |
|
Data: 2010-04-26 09:38:13 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Michał Gut pisze:
no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... A po co ma sie centrowac? Za neutralne polozenie kol w zaden sposob nie jest odpowiedzialny uklad kierowniczy. To sprawa geometrii. Z zastrzezeniem, ze NORMALNIE nie jest odpowiedzialny, w klasycznym ukladzie mechanicznym, z hydraulikiem, z elektrykiem bezposrednim. To, co obecnie wyrabiaja producenci z pozornie prostymi ukladami wola o pomste do nieba. Prawdopodobnie centrowania wymagaja uklady gdzie nie ma mechanicznego spiecia pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 09:58:02 | |
Autor: Michał Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... otoz jak wykryje centralka problem to centruje elektrrycznie i z geometria nie ma to nic wspolnego. jest duzo duzo ciezej niz bez wlaczonego wspomagania Z zastrzezeniem, ze NORMALNIE nie jest odpowiedzialny, w klasycznym ukladzie mechanicznym, z hydraulikiem, z elektrykiem bezposrednim. w zasadzie racja choc komplikuja to by zwiekszyc bezpieczenstwo Prawdopodobnie centrowania wymagaja uklady gdzie nie ma mechanicznego spiecia pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica. hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien |
|
Data: 2010-04-26 10:26:44 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Michał Gut pisze:
no i elektryczne podczas awarii sie samo centruje to jest dosc istotnym elementem.... Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana. Zalozylem, podlaczylem i dziala. Kola same wracaja do pozycji neutralnej. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien Wlasnie, ze pamietam, ze jakis producent szczycil sie tym, ze nie ma mechanicznej korelacji pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica. Wtedy naturalnym byloby centrowanie centralki wpomagania, poniewaz centralka nie mialaby informacji zwrotnej o polozeniu kol. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 14:10:25 | |
Autor: Michał Gut | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana. ale one tak robia takze na postoju wiec geometria duzo nie ma tu do gadania jak masz 50% skretu w lewo na postoju, to skrecenie dalej w lewo wiaze sie z bardzo duzym oporem a w prawo w kierunku centrowania jest duzo duzo lzej. analogicznie jesli jest 50% w druga strone hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy, jestem tegop prawie pewien ale to tak bez sensu by bylo - na postoju chcesz krecic kierownica a kola stoja? masz wyjety akumulator i chcesz przeparkowac auto obok pchajac - nie uda sie? bez sensu |
|
Data: 2010-04-26 06:15:16 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
J.F. pisze:
On Sun, 25 Apr 2010 22:43:58 +0200, spammtrapp wrote: Idzie jechac na odlaczonym elektryku lepiej niz z padnietym hydraulikiem. Troche reakcja na ruch kierownica jest wtedy "dziwna", bo walki kierownicze przed i po wspomaganiu nie sa ze soba spiete na sztywno i jest taki "miekki" luz. Prad roboczy jest bezposednio z aku za pomoca bezpiecznika. Od ukladu napedu predkosciomierza idzie impuls stanowiacy o progresji owego wspomagania. Generalnie fajna sprawa. Mam zalzone w SC. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-25 22:32:37 | |
Autor: raadaar | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
On 26 Kwi, 06:15, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
J.F. pisze: Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze sob± poł±czone. To o czym piszesz to "miękko¶ć" wałka skrętnego "torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu, jak i w hydraulicznym. W temacie bezpieczeństwa... "Podobno" było kilka wypadków na ¶wiecie, wsród różnych marek samochodów spowodowanych problemami z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Ale primo, nikt o tym oficjalnie nie tr±bi, sekundo ile milionów samochochodów z takimi ukladami jeĽdzi ? Pomimo zalet wspomagania elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi pieni±żki producentów, a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów) napędzi kłopotów. Bo nowe generacje kolumn kierowniczych s± niezrozbieralne, a je¶li już to wymagaj± kalibracji specjalistycznym sprzętem po jakiejkolwiek ingerencji. A przekładnie kierownicze wspomagane eletrycznie s± hermetyczne i rozebranie ich ogromnie skraca ich żywotno¶ć. W klasycznym wspomaganiu hydrauliczny, awaria pompy kończy się wymian± pompy. A w elektrycznym nowych generacji - wymiana całych podzespołów. RR |
|
Data: 2010-04-26 09:30:15 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
raadaar pisze:
Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze A rozumiesz zwrot "nie sa spiete na _sztywno_"? Nie jest to tozsame z "nie sa spiete bezposrednio" -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 10:15:05 | |
Autor: J.F. | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
Użytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisał w
Układ kierowniczy jest zawsze bezpo¶redni, wszystkie "wałki" s± ze W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ? Pomimo zalet wspomagania Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji bardzo drogie nie bylo. A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w elektronice, wiec tania. a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów) No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki" producentom :-) J. |
|
Data: 2010-04-26 10:30:36 | |
Autor: MarcinJM | |
elektryczne wspomaganie kierownicy | |
J.F. pisze:
Użytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisał w Sa w przekladni kierowniczej (w maglownicy) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|