elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych

Data: 2020-09-07 10:33:19
Autor: robot
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
Tak se właśnie pomyślałem:
Teraz to jeszcze nic.
Wyobrażacie sobie jakie flejmy będą w tym temacie?
Mam na myśli w czasach kiedy elekryki będą popularne. (jeżeli będą takie czasy)

Data: 2020-09-07 10:37:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
Hello robot,

Monday, September 7, 2020, 10:33:19 AM, you wrote:

[...]

Szybciej, niż Ci się wydaje. Sama Tesla produkuje milion rocznie i się
dopiero rozkręca...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-08 15:35:21
Autor: robot
[...]

Nie milion rocznie, tylko milion w sumie. Taka drobna różnica.

Data: 2020-09-07 12:58:42
Autor: ToMasz
W dniu 07.09.2020 o 10:33, robot pisze:
Tak se właśnie pomyślałem:
Teraz to jeszcze nic.
Wyobrażacie sobie jakie flejmy będą w tym temacie?
nie będzie. Nie będzie powodów.
teraz i w przyszłości, elektryki mogą realizować transport do pracy najtaniej, o ile właściciel ma możliwość darmowego ładowania. to sie nie zmieni. więcej ludzi będzie miało taką możliwość, i będzie to stanowiło określony procent użytkowników lokalnych dróg. jeśli będziemy prąd wytwarzać z węgla będzie drożał, do niebotycznych wartości. co spowoduje ze jazda elektrykiem będzie kosztowała podobny rząd cen do LPG, przy czym koszt zakupu pojazdu z LPG będzie rząd wielkości cen niższy. W sensie jeśli ktoś widzi siebie w aucie z LPG to ma mniejszą presje na to aby to auto było nowe. Zanim się elektryki spopularyzują, będziemy wiedzieli jak żywotne są ogniwa i co z nimi po ich śmierci robić. No i będziemy mieli zajebiście dużo stacji ładowania, do których to stacji będą już pociągnięte (ciekawe kto za to zapłaci) bardzo grube miedziane kable.
Więc o co tu robić flejma?

ToMasz

Data: 2020-09-07 09:28:35
Autor: WS
On Monday, September 7, 2020 at 12:58:46 PM UTC+2, ToMasz wrote:

nie będzie. Nie będzie powodów.
teraz i w przyszłości, elektryki mogą realizować transport do pracy najtaniej, o ile właściciel ma możliwość darmowego ładowania. to sie nie zmieni.

E tam, zmieni sie szybciej niz sie spodziewamy. Zaden eurosocjalistyczny kraj nie zrezygnuje z kasy pobieranej od wlascicieli samochodow. Benzyna/ropa tez droga nie jest, wiekszosc ceny na stacji to podatki...
To, ze elektryki maja preferencje to sytuacja chwilowa. jazda buspasami, darmowe parkowanie w strefach, darmowe ladowarki szybko znikna, jak tlko sie zwiekszy procentowy udzial pojazdow elektrycznych.
Ladowanie z wlasnego taniego pradu bedzie tak samo nielegalne jak teraz jazda na oleju opalowym, lub jakis podatek drogowy wprowadza... nie ma opcji, zeby tak sie nie stalo...

Data: 2020-09-10 22:20:26
Autor: kk
On 2020-09-07 18:28, WS wrote:
[...]

No i od solarów ...

... oraz od dachówek foltowoltaicznych

.... a także od kolektorów słonecznych

.... no i od pedałowania

Data: 2020-09-07 14:05:46
Autor: K
On 07/09/2020 11:58, ToMasz wrote:
[...]

Nawet Polska w koncu odejdzie od wegla, a technologia aut elektrycznych sie zmieni. Na razie lemingi testuja (i jeszcze za to placa) wersje na baterie bo ktos to robic musi.

Data: 2020-09-07 15:47:24
Autor: J.F.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rj5b7a$t2c$1$horizn@news.chmurka.net...
On 07/09/2020 11:58, ToMasz wrote:
[...]
Nawet Polska w koncu odejdzie od wegla, a technologia aut elektrycznych

Ponoc mamy zapasy na 500 lat.
Wiec nie tak szybko :-)

sie zmieni. Na razie lemingi testuja (i jeszcze za to placa) wersje na baterie bo ktos to robic musi.

J.

Data: 2020-09-07 15:12:46
Autor: K
On 07/09/2020 14:47, J.F. wrote:
[...]

Ja czytalem, ze na 200 gdybysmy wydobyli wszystko co sie da. Ale to wszystko co sie da jest tak gleboko, ze taniej byloby wozic wegiel z innej planety. Zreszta juz teraz taniej jest kupic w Australii.

Data: 2020-09-08 06:38:26
Autor: J.F.
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
Dnia Mon, 7 Sep 2020 15:12:46 +0100, K napisał(a):
On 07/09/2020 14:47, J.F. wrote:
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup On 07/09/2020 11:58, ToMasz wrote:
[...]
Nawet Polska w koncu odejdzie od wegla, a technologia aut elektrycznych

Ponoc mamy zapasy na 500 lat.
Wiec nie tak szybko :-)

Ja czytalem, ze na 200 gdybysmy wydobyli wszystko co sie da. Ale to

Jakbysmy nie mieli innych zrodel energii ... to kto wie, czy na 100 by
starczylo.

wszystko co sie da jest tak gleboko, ze taniej byloby wozic wegiel z innej planety. Zreszta juz teraz taniej jest kupic w Australii.

W Australii sie kiedys skonczy.

J.

Data: 2020-09-08 09:42:05
Autor: Pete
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
Hello, K.
On 07.09.2020 16:12 you wrote:

> Ja czytalem, ze na 200 gdybysmy wydobyli wszystko co sie da. Ale to > wszystko co sie da jest tak gleboko, ze taniej byloby wozic wegiel z > innej planety. Zreszta juz teraz taniej jest kupic w Australii.

Nie opłaca się nawet odkrywka brunatnego.
Pod Złoczewem jest podobno mega złoże ale prawdopodobnie PGG czy kto tam ma koncesję, zrezygnuje z budowy.

--
Pete

Data: 2020-09-08 10:39:16
Autor: K
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
On 08/09/2020 08:42, Pete wrote:
Hello, K.
On 07.09.2020 16:12 you wrote:

> [...]

Nie opłaca się nawet odkrywka brunatnego.
Pod Złoczewem jest podobno mega złoże ale prawdopodobnie PGG czy kto tam

No wiec gdybysmy mieli bardziej udolnych politykow to bysmy teraz mieli przynajmniej jedna dzialajaca atomowa, druga w budowie, silny nacisk na OZE, a kopalnie bylyby muzeami.

Data: 2020-09-08 13:04:58
Autor: robot
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
W dniu 08.09.2020 o 11:39, K pisze:
On 08/09/2020 08:42, Pete wrote:
Hello, K.
On 07.09.2020 16:12 you wrote:

> [...]

No wiec gdybysmy mieli bardziej udolnych politykow to bysmy teraz mieli przynajmniej jedna dzialajaca atomowa, druga w budowie, silny nacisk na OZE, a kopalnie bylyby muzeami.

Tymczasem na Białorusi właśnie będą otwierać elektrownie atomową.
280 km od mojej wsi. Troche sie boje.

Data: 2020-09-08 16:20:19
Autor: J.F.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rj7jg5$7dm$1$horizn@news.chmurka.net...
On 08/09/2020 08:42, Pete wrote:
[...]

Trudno powiedziec.
Udolni politycy moze i chcieli, ale "nie ma pieniedzy w budzecie".
Poza tym znajda sie jacys lokalni politycy, co powiedza "atom nie u nas".

Co prawda ostatnio nastroje jakby pozytywne - ludzie sie przestali bac, czy wojt przekonuje ilez to pieniedzy wplynie do budzetu gminy ?
A moze sie lokalsi przyczaili - jak beda zaawansowane plany, to uderza :)

Znajomi na razie blokuja malutka kopalnie piasku, i to chyba skutecznie, bo ciagle jej nie ma.
A to przeciez taka fajna rzecz :-P

silny nacisk na OZE,

Moze i dobrze, ze nie ma silnego nacisku

https://www.gramwzielone.pl/trendy/103722/oze-winne-problemow-systemu-energetycznego-kalifornii

Co prawda jakby sobie postawili wiecej fotoogniw, to by mogli lepiej schlodzic za dnia ... a moze i troche lodu wyprodukowac na wieczor i noc ...

a kopalnie bylyby muzeami.

No ... sensownie to by bylo wydobyc caly ten wegiel zanim sie stanie niepotrzebny :-)
Ewentualnie - zakonserwowac te kopalnie i poczekac az sie tani wegiel na swiecie skonczy ...

J.

Data: 2020-09-08 11:32:23
Autor: J.F.
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f57375c$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
11:58, ToMasz wrote: [...]
> [...]

Nie opłaca się nawet odkrywka brunatnego.
Pod Złoczewem jest podobno mega złoże ale prawdopodobnie PGG czy kto tam

Teraz to moze byc kwestia wywlaszczen. Coraz drozsze, jesli na powierzchni jest cos wiecej niz pole.
I np doprowadzenie wody, bo studnie wyschna ... i pola chyba wyschna w duzym promieniu ...

J.

Data: 2020-09-08 11:42:40
Autor: Cavallino
11:58, ToMasz wrote: [...]
> [...]

I np doprowadzenie wody, bo studnie wyschna ... i pola chyba wyschna w duzym promieniu ...

I jeszcze jeziora...

Data: 2020-09-09 00:18:37
Autor:

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rj53p2$ht5$1@dont-email.me...

[...]

Cale te wyliczenia moznesz wsadzic sobie  w buty gdy zaczniesz sie rozgladac po swiecie zamiast patrzec na koniec wlasnego nosa. Regiony bardziej rozwiniete niz Polska promuja elektryki poprzez penalizowanie nieelektrykow. Proponuje zapoznac sie ile kosztuje zarejestrowanie pojazdu na paliwo kopalne w Danii albo w Hong Kongu. Polska tez do tego tredu dolaczy.

Data: 2020-09-08 22:45:12
Autor: Przemek Jedrzejczak
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
-- Proponuje zapoznac sie ile kosztuje zarejestrowanie pojazdu na paliwo kopalne w Danii albo w Hong Kongu. Polska tez do tego tredu dolaczy.

niewatpliwie, znaffcy typuja rok 2050 :-)

Data: 2020-09-09 09:10:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16f4725d-c597-4caf-9598-491aea7cf685o@googlegroups.com...
-- Proponuje zapoznac sie ile kosztuje zarejestrowanie pojazdu na paliwo
kopalne w Danii albo w Hong Kongu. Polska tez do tego tredu dolaczy.

niewatpliwie, znaffcy typuja rok 2050 :-)

Co by nie mowic - Dania ma ok 200% podatku rejestracyjnego na samochody.
Ale ma od dawna, i widac tak Dunczykom dobrze - chwala sobie rowery :-)

Kiedy wprowadzą taki sam na elektryczne ? Pewnie szybko, bo budzet tego nie wytrzyma :-)

Rzad dunski sie broni, ze ta oplata to podobna jak w innych krajach podatek drogowy placony przez wiele lat.

A u nas ... dziura w budzecie w tym roku wielka, reaktywuja podatek drogowy w przyszlym roku ?

J.

Data: 2020-09-09 00:47:05
Autor: Przemek Jedrzejczak
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
-- Co by nie mowic - Dania ma ok 200% podatku rejestracyjnego na samochody.

to watpliwy przyklad, VAT 25% reszta podatkow i obciazen tez z gornej polki ale zarobki w niektorych branzach koszerne, znajomy Niemiec sie tam przeniosl i jako inzynier zaczal zarabiac 1,5 tyle co w DE wiec go stac :-)

-- Kiedy wprowadzą taki sam na elektryczne ? Pewnie szybko, bo budzet
tego nie wytrzyma :-)

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/dlug-publiczny-dania-morawiecki-budzet,62,0,2403902.html

tak to prawda sa juz na krawedzi :-)

Data: 2020-09-09 10:42:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f1ef3543-254d-44d7-862a-cdffb62e3c60o@googlegroups.com...
[...]

A samochod juz kupil ?

[...]

Ciekawe. w 2017 mieli zadluzenie na poziomie 35% GDP
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/da.html
Jak na kraje UE to faktycznie dosc malo

Albo to z emerytami zadluzenie, albo wyjatkowe dobre lata i splacili, albo chwilowa nadwyzka - obligacje wczesniej sprzedane na wiele lat i ciagle sa.

Ale ze im siechce placic te odsetki ... wyplacic w gotowce i do skarbca :-)

Ciekawe jak wyjda na brexicie.

Zaraz zaraz - to artykul sprzed 2 lat. Wiec na pewno nie splacili calego zadluzenia, a w tym roku problem rzadu sie rozwiaze
https://www.statista.com/statistics/318649/denmark-budget-balance-in-relation-to-gdp/

Tak czy inaczej - w kraju, gdzie rzad ma duze i stabilne zrodlo dochodu, to je wydaje.
A jak potem zrodlo zniknie, to rzad ma klopot :-)

Chyba, ze zarobia na wiatrakach ...

J.

Data: 2020-09-09 03:01:59
Autor: Przemek Jedrzejczak
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
sprobujmy moze bardziej ogolnego przekazu ... bogatsi probowali i nie pyklo wiec Pinokio predzej na Marsie wyladuje niz 1 000 000 elektrykow w Polsce zobaczy :-) na przykrecanie srubki i wqrwienie suwerena PiS tez nie moze sobie pozwolic wiec skonczy sie na potrzasaniu szabelka i zdecydowanych deklaracjach co to nie my :-)

Data: 2020-09-11 08:02:58
Autor: ToMasz
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
Chyba, ze zarobia na wiatrakach ...Nie wiem o czym Wy piszecie, ale jeśli chodzi o Danię to podobno
zarabiają góry złota na produkcji insuliny
ToMasz

Data: 2020-09-10 22:13:38
Autor: kk
On 2020-09-07 12:58, ToMasz wrote:
[...]

Przecież LPG z ropy jest.

Data: 2020-09-07 13:47:45
Autor: ąćęłńóśźż
elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych
W sensie darmowy flejm zamiast płatnego trzeciego obiadu?

-- -- -

Data: 2020-09-07 15:58:14
Autor: nadir
[...]

Jak się upowszechnią w pełni elektryczne samochody, tak że znikną wszystkie spalinówki, to nie będziesz już kierowcą tylko pasażerem; samochodu, drona czy innego pojazdu i wpływu na prowadzenie, "spalanie", naprawy nie będziesz miał żadnego.
To o czym tu dyskutować?

Data: 2020-09-07 17:55:49
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  robot pisze tak:

Wyobrażacie sobie jakie flejmy będą w tym temacie?
Mam na myśli w czasach kiedy elekryki będą popularne. (jeżeli będą
takie czasy)

Będą firmy oferujące tranzystory o pozłacanych nogach. Moje diody są lepsze.

Ale pewnego dnia żeby uniknąć śmierci zbakupujemy mózgi w Matrixie i planeta się zazieleni na nowo, Drogi i pojazdy staną się niepotrzebne.

Elon Muzg już wczepił świni usb ;)

kto w 2479?

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

elektryk vs reszta świata - na forach dyskusyjnych