elektryka - podlaczenie

Data: 2010-08-16 13:16:23
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Płyta indukcyjna.
Kabel kończy się "zarobionymi" końcówkami.
Żółto-zielony, niebieski i brązowy.

Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

Żółto-zielony to uziemienie. Przyjmijmy, że trzymamy wtyczkę tak, że uziemienie (bolec) jest u góry, a pod nim są plus i minus podłączane.
Po której stronie, prawej czy lewej włączyć/połączyć przewód niebieski/błękitny, a po której brązowy?

Czy to istotne dla działania płyty indukcyjnej?

Dla chwilowego działania zrobiłem i tak i tak - płyta działa, grzeje, tzn. indukuje, wyświtlacz wskazuje ok.
Ale nie chciałbym, by wskutek złego podłączenia po jakimś czasie mi płyta uległa awarii.

Po której stronie bolca z uziemieniem (góra wtyczki) umieścić przewody niebieski i brązowy?

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-08-16 13:43:20
Autor: Andrzej Bogacki
elektryka - podlaczenie
Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

Plus i minus???? To jest kuchenka na akumulator??

Data: 2010-08-16 14:41:26
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Andrzej Bogacki" <andrzejek72@interia.pl> napisał w wiadomości news:i4b8al$93t$1polsl.pl...

Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.
Plus i minus???? To jest kuchenka na akumulator??

Napewno jesteś mądry, i doskonale rozumiesz w czym rzecz, mimo popełnionego przeze mnie błędu.
Pomożesz?

Patrzymy na wtyczkę: trzymam tak, że bolec uziemienia jest u góry.
Teraz niżej: niebieski po prawej, po lewej, czy bez znaczenia?

Data: 2010-08-16 14:45:52
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i4bbli$qg0$1news.onet.pl...

Patrzymy na wtyczkę: trzymam tak, że bolec uziemienia jest u góry.
Teraz niżej: niebieski po prawej, po lewej, czy bez znaczenia?

Doprecyzuję:
bolec uziemienia skierowny w patrzącego, "celuje" w niego.

Jak podłączyć niebieski i brązowy?

Data: 2010-08-16 06:17:16
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 16 Sie, 14:45, "Czesuaw P." <czech...@op.pl> wrote:
Użytkownik "Czesuaw P." <czech...@op.pl> napisał w wiadomościnews:i4bbli$qg0$1news.onet.pl...

> [...]

Doprecyzuję:
bolec uziemienia skierowny w patrzącego, "celuje" w niego.

Patrząc na wtyczkę od tyłu (albo na gniazdko od przodu), jeśli bolec
uziemienia jest u góry, to brązowy powinien być po lewo, niebieski po
prawo. Dla kuchni elektrycznej nie ma to większego znaczenia, podobnie
jak dla większości innych urządzeń, ale tak to powinno wyglądać..

Natomiast istotna jest inna sprawa: jakiej mocy jest ta płyta
indukcyjna? Jeśli więcej niż 2-3kW, to czy na pewno masz wtyczkę i
gniazdko, które wytrzymają takie obciążenie?

J.

Data: 2010-08-16 15:45:49
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:508f6fc1-807d-4122-b3b6-f43fc523a241t2g2000yqe.googlegroups.com...

[...]

Bardzo dziękuję!

Natomiast istotna jest inna sprawa: jakiej mocy jest ta płyta
indukcyjna? Jeśli więcej niż 2-3kW, to czy na pewno masz wtyczkę i
gniazdko, które wytrzymają takie obciążenie?

3700W łacznie oba pola grzejne.
1400 plus 2300.
Kawaler, mieszkam sam, - nie sądzę, żebym gotował na obu polach na raz z pełną mocą.
Do gotowoania wody jest czajnik elektryczny na zupełnie innym obwodzie.
Ale jakie mam wtyczkę i gniazdo "pod" płytą... nie wiem.

Data: 2010-08-16 07:16:51
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 16 Sie, 15:45, "Czesuaw P." <czech...@op.pl> wrote:

3700W łacznie oba pola grzejne.
1400 plus 2300.
Kawaler, mieszkam sam, - nie sądzę, żebym gotował na obu polach na raz z
pełną mocą.

To powinno być ok, wtyczke jednak kup solidną, a przynajmniej
sprawiającą porządne wrażenie (sprzedawcy w sklepie powiedz że
potrzebna jest taka do urządzenia dużej mocy, szansa że trafisz na
sprzedawcę, który wie, co sprzedaje, jest spora) i dokładnie zaciśnij
przewody, skręcając (jeśli to linka z drucików) i owijając je naokoło
śrubki, a te porządnie dokręć.
Gniazdko zaś - jeśli to nowa (maksimum nastoletnia) instalacja, to
powinno być ok, jeśli jednak starsza - najlepiej wymienić od razu na
nowe, a przynajmniej je odkręcić i podokręcać śrubki mocujące
przewody. Można tego nie robić, ale w początkowym okresie używania
kuchni warto nasłuchiwac przy gniazdku, czy skwierczenia nie słychać i
czy gniazdko oraz wtyczka się czasem gorące nie robią.

J.

Data: 2010-08-17 08:23:26
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:120e4282-6b61-4041-b69a-d620ed42562fw30g2000yqw.googlegroups.com...
[...]

============

Wtyczki solidne 16A się nie nadają. Innych wtyczek w większości małych sklepów nie ma. Np w Castoramie są. Ale ja bym to zlecił elektrykowi, bo coś mi się wydaje że autor wątku jest troszkę za słaby na to.

[...]

Nieprawda.
Gniazdka są na 10 lub 16A. Nawet w nowej instalacji. Jest tylko kwestią czasu, kiedy się to zacznie smażyć.
Gniazdko do wymiany. Sprawdzić czy przewód wewnątrz jest odpowiedniej średnicy 2,5mm2.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-17 12:43:17
Autor: P.H.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c6a2ae3$0$27031$65785112news.neostrada.pl...
[...]

hmmm czemu wtyczka i gniazdo 16A są za słabe?
przecież przewód 2,5mm2 zabezpiecza sie właśnie bezpiecznikiem 16A.

Data: 2010-08-17 13:31:37
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> napisał w wiadomości news:i4dp46$5b6$1inews.gazeta.pl...

[...]

Z praktyki jakoś tak mi się kojarzy, że wszystkie 16A przedłużacze i gniazdka grzeją się i czasem smażą po podłączeniu 4kW.
Zabudujesz to meblami i nie będziesz tego widział dopóki się nie stopi. Szkoda roboty.

Data: 2010-08-16 14:51:32
Autor: Jan Kowalski
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i4b6m4$e79$1news.onet.pl...
[...]

Niebieski podłącz tam gdzie nie ma prądu a brązowy tam gdzie jest. Nie wiem czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

Data: 2010-08-17 08:23:55
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomoœci news:i4bc8k$5h0$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...

Data: 2010-08-17 03:02:05
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
On 17 Sie, 08:23, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowal...@nomail.pl> napisał w wiadomoœcinews:i4bc8k$5h0$1news.net.icm.edu.pl...

> [...]

> wiem czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...

Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jak czytam Twoje posty  to stwierdzam że ty cały jesteœ jakiœ
odwrotny,jak nie masz  nawet zielonego pojęcia to nie wprowadzaj
innych w błšd  Zamiast pisać głupoty to weŸ zrób coœ z tš swojš stronš
bo odnosze wrażenie ze ty  dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
wszystko tak konczy jak ta stronka.

Data: 2010-08-17 13:26:34
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomoœci news:751a1950-264b-4948-8bc1-e4e94c4f7307v8g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

innych w błšd  Zamiast pisać głupoty to weŸ zrób coœ z tš swojš stronš
bo odnosze wrażenie ze ty  dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
==============

Jesteœ głupi. Nawet bardzo głupi.

Pršd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywiœcie uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
Niebieski i bršzowy to te przewody, którymi płynie pršd do zasilania urzšdzenia. Różniš się one potencjałem. W prawidłowo podłšczonej instalacji w obu płynie pršd o tej samej wartoœci.

Dlatego nie da się podłšczyć przewodów w ten sposób, że w jednym będzie pršd, a w drugim go nie będzie.
Tumanie!

Data: 2010-08-17 06:18:30
Autor: janek
elektryka - podlaczenie

=============>
[...]

Brak ci argumentów ze używasz wyzwisk ? Jakbyœ czytał ze zrozumieniem
to bys wiedział  ze autor mówišc o pradowym przewodzie miał na myœli
fazowy (prosze nie udawaj głupszego niż jesteœ)Teraz małe
doswiadczenie zrób, weŸ do ręki przewód inny niż ochronny i inny niż
neutralny   a druga rękš schwyć  uziomu  .
Przynajmniej jednego  pseudo doradce bedzie mniej.

Data: 2010-08-17 20:53:32
Autor: JeSt
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:f61c5c9d-cadd-41ec-8173-b0560273383b@x21g2000yqa.googlegroups.com...
Teraz małe
doswiadczenie zrób, weŸ do ręki przewód inny niż ochronny i inny niż
neutralny   a druga rękš schwyć  uziomu  .
Przynajmniej jednego  pseudo doradce bedzie mniej.

Neutralnego + uziom też bym nie polecał.

Data: 2010-08-17 21:12:37
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "JeSt" <osoba@wp.eu> napisał w wiadomoœci news:4c6adaa5$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
Neutralnego + uziom też bym nie polecał.

Przy otwartym obwodzie bez odbiornika  nie kopnie.

Data: 2010-08-18 17:21:00
Autor: JeSt
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:4c6adf2f$0$27031$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "JeSt" <osoba@wp.eu> napisał w wiadomoœci news:4c6adaa5$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
Neutralnego + uziom też bym nie polecał.

Przy otwartym obwodzie bez odbiornika  nie kopnie.

Co to znaczy przy otwartym obwodzie bez odbiornika?
Bardzo często ba te przewody majš inne potencjały
i może się zdziwisz ale spotkałem już między nimi różnicę ponad 50V.
Nie był to co prawda domek jednorodzinny ale duża stara kamienica.

Data: 2010-08-18 17:22:55
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "JeSt" <osoba@wp.eu> napisał w wiadomoœci news:4c6bfa54$0$27046$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Potencjały mogš być, ale to nie znaczy, że coœ poczujesz przy dotknięciu.

Data: 2010-08-24 04:54:25
Autor: kogutek4
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomo&#65533;ci news:751a1950-264b-4948-8bc1-e4e94c4f7307v8g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]
>
> Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...
>
> --
> Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Jak czytam Twoje posty  to stwierdzam że ty cały jeste&#65533; jaki&#65533;
odwrotny,jak nie masz  nawet zielonego pojęcia to nie wprowadzaj
innych w błšd  Zamiast pisać głupoty to we&#65533; zrób co&#65533; z tš swojš stronš
bo odnosze wrażenie ze ty  dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
wszystko tak konczy jak ta stronka.
==============

Jeste&#65533; głupi. Nawet bardzo głupi.

Pršd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywi&#65533;cie uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
Niebieski i bršzowy to te przewody, którymi płynie pršd do zasilania urzšdzenia. Różniš się one potencjałem. W prawidłowo podłšczonej instalacji w obu płynie pršd o tej samej warto&#65533;ci.

[...]

A wiesz że teoretycznie to jak nie ma podłączonego obciążenia to w żadnym
przewodzie nie ma prądu. W fazowym też nie ma. Poza tym jak prąd płynie w tą i
nazad to raz przewód fazowy jest pod napięciem a innym razem PN jest pod
napięciem. Prawie jak cud. gniazdko podłączone do transformatora. Transformator
do sieci z prądem. A w gniazdku za transformatorem nie ma napięcia na żadnym
przewodzie dokąd się obciążenia nie podłączy. Jak do tego dołożyć ze elektrony w
metalach poruszają się bardzo wolno a prąd pojawia się z prędkością światłą to
już pewno sam nie wiesz o co chodzi. --

Data: 2010-08-24 07:16:21
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000004b.4c733461newsgate.onet.pl...
przewodzie dokąd się obciążenia nie podłączy. Jak do tego dołożyć ze elektrony w
metalach poruszają się bardzo wolno a prąd pojawia się z prędkością światłą to

Taaa, elektrony poruszają się bardzo wolno. Ostatnio nawet widziałem jak odpoczywały.

Data: 2010-08-25 01:46:00
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie
> [...]

Taaa, elektrony poruszają się bardzo wolno. Ostatnio nawet widziałem jak odpoczywały.

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Właśnie pokazałeś, a Internet zachowa to do końca Świata, że mało wiesz. I o to
chodziło.

Data: 2010-08-25 06:57:06
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:63df.000000a5.4c7459b8newsgate.onet.pl...
> [...]

Nasza siec http://www.fredry.net/

Właśnie pokazałeś, a Internet zachowa to do końca Świata, że mało wiesz. I o to

Czy mógłbyś wyjaśnić choćby teoretyczny mechanizm końca Świata? Jak to miałoby wyglądać?
To powinno być łatwiejsze, niż poruszające się bardzo wolno elektrony. Aha, jak określić precyzyjnie położenie wolno poruszającego się elektronu na orbicie? To chyba łatwe, bo on się przecież "bardzo wolno" porusza?

Data: 2010-08-25 19:48:48
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie

> [...]

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

I na dodatek w kółko się porusza, zupełnie jak by na rondo wjechał. Dojechałeś
kiedyś z miejsca A do miejsca B jeżdżąc po rondzie. Co z tego że zrobiłeś w ten
sposób 100 kilometrów i średnia Ci wyszła 200/h jak krążysz w tym samym miejscu. --

Data: 2010-08-25 22:07:37
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:63df.000000f3.4c755780newsgate.onet.pl...
> [...]

sposób 100 kilometrów i średnia Ci wyszła 200/h jak krążysz w tym samym miejscu.

W kółko się porusza? A to Ci dopiero nowość...
A co z tym końcem Świata?

Data: 2010-08-25 21:12:23
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c74a2af$0$21007$65785112news.neostrada.pl...

To powinno być łatwiejsze, niż poruszające się bardzo wolno elektrony. Aha, jak określić precyzyjnie położenie wolno poruszającego się elektronu na orbicie? To chyba łatwe, bo on się przecież "bardzo wolno" porusza?

Coraz ciekawsza ta dyskusja :)

Do poczytania w wolnej chwili:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_dryfu

http://fizyka.biz/mikroswiat_010.html

A jeśli za skomplikowane i zbyt mało zrozumiałe, to można zrobić proste doświadczenie: Układamy na podłodze węża z kilkunastu pudełek od zapałek, klocków czy dowolnych innych prostopadłościanów. Ściśle, jeden za drugim. Po czym zaczynamy pchać BARDZO WOLNO palcem pierwsze pudełko tak, żeby cały ułożony rząd zaczął się poruszać.

Zagadka: po jakim czasie od rozpoczęcia pchania pierwszego pudełka będziemy mogli stwierdzic, że ostatnie pudełko się porusza? Czy też inaczej: jaka będzie prędkość przeniesienia zjawiska pchania z początku rzędu ułożonego z pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od prędkości poruszania się samych pudełek?

J.

Data: 2010-08-25 22:09:34
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i53pv2$6dr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale tak na poważnie, to masz świadomość że wypuściłeś sporo szumu informacyjnego, żeby nie odpowiedzieć na pytanie w siódmym wierszu tej wiadomości?

Data: 2010-08-25 22:28:18
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c757891$0$22814$65785112news.neostrada.pl...

Ale tak na poważnie, to masz świadomość że wypuściłeś sporo szumu informacyjnego, żeby nie odpowiedzieć na pytanie w siódmym wierszu tej wiadomości?

Tak na poważnie, ów "szum informacyjny" był specjalnie dla Ciebie, bo najwyraźniej fakt, że elektrony się poruszają relatywnie wolno jest dla Ciebie objawieniem, w które w dodatku niezbyt wierzysz. Tak więc masz powyżej miniwykład z fizyki oraz przykład łopatologiczny na to, że coś poruszającego się bardzo wolno może być nośnikiem zmian rozchodzących się z prędkością wielokrotnie większą (teoretycznie prędkością światła).

Pytanie z siódmego wiersza pozwoliłem sobie pominąć jako... delikatnie mówiąc... pomijalne, powiedzmy ;)

J.

Data: 2010-08-26 08:12:33
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i53udd$mc2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wiesz, że rozmowa była na temat podłączenia czegośtam?
I nie potrafię skojarzyć jakiegoś bliskiego związku pomiędzy różnicą prędkości ruchu elektronów, a podłączeniem odbiornika energii.
I czemu miały służyć te przepisane z Wikipedii Twoje teksty, to też nie wiem.

Data: 2010-08-26 03:30:33
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 26 Sie, 08:12, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

Wiesz, że rozmowa była na temat podłączenia czegośtam?
I nie potrafię skojarzyć jakiegoś bliskiego związku pomiędzy różnicą
prędkości ruchu elektronów, a podłączeniem odbiornika energii.

Skleroza? Czy wykręty?
Kogutek pisał o fakcie, że elektrony poruszają się wolno, nie
kwestionowałeś wtedy związku tej tezy z wątkiem, wyszydziłeś samą
tezę. Jak się powiedziało A, należy być konsekwentnym. Albo przyznać
się do błędu, to nie boli.

I czemu miały służyć te przepisane z Wikipedii Twoje teksty, to też nie
wiem.

Przepisane z wikipedii??? Owszem, podałem linka do wikipedii, ale nie
kojarzę, żebym cokolwiek przepisywał.
A czemu? Uświadomieniu, powiedzmy :)

J.

Data: 2010-08-26 12:53:20
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:53e6836a-1d39-4a59-aea4-907f0924010cg17g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --

No tak, elektrony poruiszają się wolno coś w tysiącach km/h albo s. Wolniuteńko...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A skąd się biorą dzieci?

Data: 2010-08-26 04:58:22
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 26 Sie, 12:53, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

A skąd się biorą dzieci?

Sprawdź sobie w wikipedii. Lepiej tam, nie po prostu góglem, mniejszy
szok przeżyjesz

J.

Data: 2010-08-25 22:24:13
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie

> [...]

Zagadka: po jakim czasie od rozpoczęcia pchania pierwszego pudełka będziemy mogli stwierdzic, że ostatnie pudełko się porusza? Czy też inaczej: jaka będzie prędkość przeniesienia zjawiska pchania z początku rzędu ułożonego z pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od prędkości poruszania się samych pudełek?

Szkoda było Twojej pisaniny. Nie zrozumiał. --

Data: 2010-08-26 08:14:03
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000100.4c757bednewsgate.onet.pl...

> [...]

samych pudełek?

J.

Szkoda było Twojej pisaniny. Nie zrozumiał.

Przypomnę moje wcześniejsze pytanie. Jak określić położenie wolno poruszającego się elektronu?

Data: 2010-08-31 22:23:31
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie

> [...]

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Jak już musisz to robić. To spróbuj triangulacji. Taka listwa z podziałką jest
potrzebna i niwelator. No i ludek co listwę trzyma. --

Data: 2010-08-17 10:18:49
Autor: Jan Kowalski
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c6a2b00$0$27028$65785112news.neostrada.pl...
Niebieski podłącz tam gdzie nie ma prądu a brązowy tam gdzie jest. Nie wiem czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...

Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

Data: 2010-08-17 11:41:44
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

"Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> wrote in message news:i4dgl9$83f$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podłączytsz tam będzie, oprócz kołka uziemiającego - ten musi być dla twojego bezpieczeństwa prawidłowo podłączony.

Data: 2010-08-17 11:59:34
Autor: witek
elektryka - podlaczenie
W dniu 17-08-2010 11:41, Panslavista pisze:

Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podłączytsz tam
będzie, oprócz kołka uziemiającego - ten musi być dla twojego bezpieczeństwa
prawidłowo podłączony.

Dodam jeszcze, że są gniazdka podwójne, gdzie z definicji górne gniazdko ma odwrotny układ zero/faza, niż dolne.

Witek

Data: 2010-08-17 13:28:55
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4c6a595a$0$22792$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie ma normy i jest dowolnoœć.
Jest tzw "dobra praktyka" i ona zaleca podłšczenie fazy po lewej stronie gniazdka, jeżeli bolec jest u góry. Sprawne urzšdzenia powinny tak samo bezpiecznie działać z fazš po prawej.

Data: 2010-08-17 13:45:49
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c6a727e$0$27024$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ta zasada obowišzywała dawniej, kiedy urzšdzenia nie miały podwójnej izolacji. Pewnie jeszcze obowišzuje w NIemczech, skšd małpujemy wiele rzeczy bez refleksji...  Tusk tak robi.

Data: 2010-08-17 22:45:14
Autor: Marek Dyjor
elektryka - podlaczenie
Jan Werbiński wrote:
[...]

co nie jest do końca prawdš, bo wiele urzšdzeń z elektronikš typu przemienniki itp potrafi sprawdzać czy zero jest na zerze a faza na fazie.

Data: 2010-08-20 19:13:59
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie
Jan Werbiński wrote:
> [...]

co nie jest do końca prawdš, bo wiele urzšdzeń z elektronikš typu przemienniki itp potrafi sprawdzać czy zero jest na zerze a faza na fazie.
Masz rację. Tylko ze w domu to teraz praktycznie wszystko ma wtyczki dające się
włożyć w sposób dowolny do gniazdka. A tym urządzeniom co mają mieć zerowanie
wisi i powiewa w której dziurce jest faza. --

Data: 2010-08-20 21:19:05
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:47f6.000015b8.4c6eb7d7newsgate.onet.pl...

Masz rację. Tylko ze w domu to teraz praktycznie wszystko ma wtyczki dające się
włożyć w sposób dowolny do gniazdka.

Wszystko, co ma drugą klasę izolacji. Przy pierwszej - już nie.

A tym urządzeniom co mają mieć zerowanie
wisi i powiewa w której dziurce jest faza.

Masz na myśli uziemienie, mam nadzieję?
Jeśli tak, to zmartwię cię, ale nie. Są wyjątki. Taki piec CO choćby - jedno z pierwszych pytań instalatora mojego Junkersa brzmiało, czy w gniazdku jest faza z dobrej strony.

J.

Data: 2010-08-20 22:27:41
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i4mkfb$6dh$1inews.gazeta.pl...

[...]

Piec albo instalator do dupy.

Data: 2010-08-20 22:36:50
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c6ee561$0$21011$65785112news.neostrada.pl...

Piec albo instalator do dupy.

Przy sterownikach do pieców jest to dość powszechny wymóg, nie tylko przy junkersach. I nie, nie jest to wymysł instalatorów.

J.

Data: 2010-08-21 01:03:03
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie

> [...]

Po co taki wymóg?

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Istnieją piece w których nie ma grzałek. To wojskowa buzała z żyletek tylko że
zamknięta w baniaku. Baniak robi za jedną elektrodę. Obudowa z przyczyn
oczywistych musi mieć potencjał ziemi. Inne podłączenie powoduje zwarcie.

Data: 2010-08-21 01:47:38
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:47f6.000015dd.4c6f09a7newsgate.onet.pl...
> [...]

zamknięta w baniaku. Baniak robi za jedną elektrodę. Obudowa z przyczyn
oczywistych musi mieć potencjał ziemi. Inne podłączenie powoduje zwarcie.

Ale gówno. I taki piec przy dotknięciu wywala różnicówkę?

Data: 2010-08-21 13:57:29
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie

> [...]

Ale gówno. I taki piec przy dotknięciu wywala różnicówkę?

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Dlaczego uważasz że to gówno. To dobre konstrukcje i bezpieczne. Jak źle
podłączony to wywala bezpiecznik bo robi zwarcie. Jak dobrze podłączony to
pracuje bardzo dobrze. W tych konstrukcjach z 5cm2 elektrody można wyciągnąć 1
kilowata. Żadna grzałka tego nie wytrzyma. Podgrzewacz 10kW można zmieścić w
zbiorniku wielkości szklanki. --

Data: 2010-08-21 19:06:59
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
żytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:213c.0000000d.4c6fbf29newsgate.onet.pl...
> [...]

pracuje bardzo dobrze. W tych konstrukcjach z 5cm2 elektrody można wyciągnąć 1

Bo ja gówna nie dającego się do różnicówki podłączyć w domu nie zainstaluję!

kilowata. Żadna grzałka tego nie wytrzyma. Podgrzewacz 10kW można zmieścić w
zbiorniku wielkości szklanki.

A ja 5 grzałek 2 kw zmieszcze w 5 szklankach. Mam miejsce.

Data: 2010-08-21 08:37:19
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

[...]

I naprawde sądzisz, ze gazowe piece są w ten sposób robione? ;-)

J.

Data: 2010-08-21 08:40:27
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c6f013b$0$27040$65785112news.neostrada.pl...

Po co taki wymóg?

Nie wiem. Przypuszczam, że wynika z konstrukcji przetwornicy zasilającej elektronikę pieca. Z racji ostrzejszych niż przy przeciętnym pececie wymogów bezpieczeństwa nie jest pewnie robiona symetrycznie na wejściu zasilania i tyle.

J.

Data: 2010-08-21 11:31:33
Autor: na102
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i4nsd0$goe$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wymóg taki jest z uwagi na elektrode jonizacyjną w kotle i dlatego układ nie pozwala na uruchomienia kotła przy innym podłączeniu.

Data: 2010-08-21 19:04:45
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomoœci news:i4o6dq$gqi$1inews.gazeta.pl...

[...]

To znaczy, że co ta elektroda chce? Plusa czy minusa?

Data: 2010-08-22 15:14:04
Autor: na102
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c700759$0$27030$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Widze że z tematem doœć mocno odbiegliœmy.
Układ z elektrodš jonizacyjnš jest zasilany napięciem przemiennym. Jonizacyjna kontrola płomienia polega na tym  że jeœli poda się napięcie przemienne między np.palnik a elektrode jonizacyjnš,to pod wpływem płomienia zaczyna płynšć pršd stały.Ze względu na wykorzystanie tego zjawiska do kontroli działania palnika jest wymagane podłšczenie zasilania kotła zgodnie z instrukcjš.
Jak dla mnie to EOT
pozdrawiam

Data: 2010-08-22 16:59:30
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomoœci news:i4r7qv$cm9$1inews.gazeta.pl...
[...]

I gdzie w tym opisie jest napisane, że ma znaczenie gdzie jest faza?

Data: 2010-08-23 00:33:40
Autor: na102
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c713b86$0$22815$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Myœlenie nie boli ,trzeba Ci tłumaczyć jak  chłop krowie na rowie ? Skoro palnik służy jako druga elektroda to  wg ciebie na elektrodzie jonizacyjnej ma być L czy N ?
Jeżeli to dla ciebie  za trudne pytanie to wybacz ale  nie mam  czasu na uœwiadamianie ciebie.Jeżeli Cie naprawde temat interesuje to odpowiedzi znajdziesz w necie,wystarczy że wykażesz minimum chęci.A jeżeli nie masz takiej chęci to pozostaje ci  żyć dalej w błogiej nieœwiadomoœci albo uwierzyć mi na słowo ze kotłom z jonizacyjna kontrolš płomienia nie jest obojętne jak sš podłšczone do sieci elektrycznej.

Data: 2010-08-23 08:20:23
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomoœci news:i4s8k8$nj4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie podałeœ nigdzie dlaczgo ma znaczenie gdzie jest faza. Piszesz zupełnie nie na temat.

palnik służy jako druga elektroda to  wg ciebie na elektrodzie jonizacyjnej ma być L czy N ?

Nie wiem. Dlaczego L albo N?

Jeżeli to dla ciebie  za trudne pytanie to wybacz ale  nie mam  czasu na uœwiadamianie ciebie.Jeżeli Cie naprawde temat interesuje to odpowiedzi

Po prostu się nie znasz na zagadnieniu, na temat którego zabierasz głos.

[...]

Wada konstrukcyjna.

Data: 2010-08-23 00:45:03
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
On 23 Sie, 08:20, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

> uwierzyć mi na słowo ze kotłom z jonizacyjna kontrolą płomienia nie jest
> obojętne jak są podłączone do sieci elektrycznej.

Wada konstrukcyjna.

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

dobre ;) Zgłoś sie do producentów kotłów i powiedz im że ich cały
sztab inżynierów jest głupszy od Jana Werbińskiego

Data: 2010-08-23 11:23:17
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:fe302efe-8c3d-4de9-a88c-04bb8252a614j18g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

dobre ;) Zgłoś sie do producentów kotłów i powiedz im że ich cały
sztab inżynierów jest głupszy od Jana Werbińskiego

Zgłaszałem niedawno sztabowi wyborczemu PIS, ale nie pomogło.
Dam sobie spokój. ;-)

Wszystkie urządzenia w domu mają być podłączone pod różnicówkę. No i tyle.

Data: 2010-08-23 02:53:12
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
On 23 Sie, 11:23, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

Wszystkie urządzenia w domu mają być podłączone pod różnicówkę. No i tyle.
a ktoś pisał że nie?

Data: 2010-08-23 14:16:02
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:1e2adcfd-ea8a-4afe-929f-1371b99d5c95w30g2000yqw.googlegroups.com...
On 23 Sie, 11:23, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

Wszystkie urządzenia w domu mają być podłączone pod różnicówkę. No i tyle.
a ktoś pisał że nie?

-- -- -- -- -- --

Sprawdź wcześniej

Data: 2010-08-23 05:21:19
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
On 23 Sie, 14:16, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:
Użytkownik "janek" <kont...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:1e2adcfd-ea8a-4afe-929f-1371b99d5c95w30g2000yqw.googlegroups.com...
On 23 Sie, 11:23, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

> Wszystkie urządzenia w domu mają być podłączone pod różnicówkę. No i tyle.

> [...]

nie chce mi się

Data: 2010-08-23 16:02:11
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:8647f407-03c0-4fb9-899a-cdb5f9265df7v41g2000yqv.googlegroups.com...
> [...]
On 23 Sie, 11:23, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

> Wszystkie urządzenia w domu mają być podłączone pod różnicówkę. No i > tyle.

mi też nie
może ktoś?

Data: 2010-08-23 13:44:54
Autor: na102
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c721361$0$22809$65785112news.neostrada.pl...
[...]

bo odpowiedŸ jest oczywista dla kogoœ kto myœli ,ale jak widać przeceniłem Cię
palnik służy jako druga elektroda to  wg ciebie na elektrodzie jonizacyjnej ma być L czy N ?

Nie wiem. Dlaczego L albo N?

Nie wiesz bo nie myœlisz.

Po prostu się nie znasz na zagadnieniu, na temat którego zabierasz głos.
no tak zapomniałem że Werbiński tylko zna i to wszystkie zagadnienia wiec wszędzie się odzywa.
Po tym jak napisałem że palnik stanowi elektrode to nawet myœlšcy laik ,którym Ty jak widać niestety nie jesteœ, domyœliłby sie jakie podłšczenie ma elektroda skoro palnik  jest podłšczony do rury z gazem a owa rura zgodnie z normami ma połšczenie z przewodem ochronnym wyrównawczym .

Wada konstrukcyjna.
szkoda komentować

Data: 2010-08-23 14:19:32
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomoœci news:i4tmvj$v1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Elektrodš przepływa energia. Jeżeli jest podłšczona do fazy lub zera to OK. Jeżeli jest RÓWNIEŻ podłšczona do przewodu wyrównawczego, to wyklucza użycie różnicówki.
Zatem jeżeli nie jest podłšczona do przewodu wyrównawczego, to nie ma znaczenia czy jest to faza, czy zero.

Sytuacja, w której zamiana fazy z zerem ma znaczenie uniemożliwia podłšczenie różnicówki.

Data: 2010-08-23 14:21:51
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
żytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c726791$0$21011$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chociaż mogę się mylić i chętnie się dowiem, czy sš jakieœ wyjštki. Najlepiej na schemacie, a nie opisami nie na temat.

Data: 2010-08-23 14:49:09
Autor: na102
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c72681c$0$27034$65785112news.neostrada.pl...
Chociaż mogę się mylić i chętnie się dowiem, czy sš jakieœ wyjštki.
Zauważ że między elektrodami nie ma połšczenia galwanicznego,a pršd na elektrodzie jest wielkoœci mikroamperów.

Data: 2010-08-23 15:08:40
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c726791$0$21011$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Można trzeba tylko zastosować separację - trafo 1:1...

Data: 2010-08-23 16:05:04
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4c7272e2$0$21000$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Trafo separuje galwanicznie, a to nie ma nic wspólnego z działaniem różnicówki.

Data: 2010-08-23 14:10:53
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
On 23 Sie, 16:05, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

Trafo separuje galwanicznie, a to nie ma nic wspólnego z działaniem
różnicówki.

to zależy od tego  o jakim obwodzie myślisz bo za transformatorem
separacyjnym juz mamy inny obwod i różnicówka ktora jest przed
transformatorem  juz nie zabezpieczy tego obwodu

Data: 2010-08-23 23:14:43
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:0b273a8d-125f-433f-9d63-1a11815b91d8z28g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

Nie mam "na stanie" żadnego trafa. Teoretycznie wydaje mi się, że dotykając porządnie (żeby poraziło) gdziekolwiek nawet ten drugi obwód powodujemy różnicę w prądzie płynącym na fazie i zerze. Więc zabezpieczy.

Data: 2010-08-23 14:49:09
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
On 23 Sie, 23:14, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:
Użytkownik "janek" <kont...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:0b273a8d-125f-433f-9d63-1a11815b91d8z28g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
jeżeli  w obwodzie  wtórnym cokolwiek sie stanie to po stronie
pierwotnej zwiekszy sie co najwyżej prąd ale  nie  będzie różnicy
natężenia między neutralnym a fazowym

Data: 2010-08-24 00:01:25
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:b7ddbf76-eb2b-4b3b-b9f9-019717a68db2f42g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

jeżeli  w obwodzie  wtórnym cokolwiek sie stanie to po stronie
pierwotnej zwiekszy sie co najwyżej prąd ale  nie  będzie różnicy
===============

Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?

No... kaman!

Data: 2010-08-23 15:27:47
Autor: janek
elektryka - podlaczenie

==============>
Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?

No... kaman!
po stronie wtornej nastąpi  różnica ,ale po stronie pierwotnej nie
różnicówka nie mierzy prądu w ochronnym. Jeżeli podzielisz trzy fazy
na trzy obwody  to czy roznicówka z danego obwodu wyłacza inne? NIE
Przewód ochronny ma tylko za zadanie odprowadzić prąd  jezeli nastapi
np.przebicie miedzy n lub l na obudowe urzadzenia .Zauważ ze
różnicowka nie jest 100% zabezpieczeniem przed porażeniem prądem
jezeli  bedziesz odizolowany od podłoża i  weżmiesz dotkniesz
przewodów L i N to zostaniesz porażony  pradem a różnicówka nawet nie
zauważy tego faktu

Data: 2010-08-24 07:25:06
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:e22ce27b-38a6-43ef-9812-0df1df8b2d52l6g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

jezeli  bedziesz odizolowany od podłoża i  weżmiesz dotkniesz
przewodów L i N to zostaniesz porażony  pradem a różnicówka nawet nie

Nie pisałem o trzech fazach, ale bilansie prądów. One zawsze muszą się równać. Jeżeli separacja transformatorem jest skuteczna to dotknięcie jednego przewodu nie spowoduje płynięcia prądu, a różnicówka nie zadziała. W praktyce to już różnie bywa, bo samoindukcja kopie też nieźle, a separacja nie musi być idealna.
W każdym razie upływ na zewnątrz trzecim przewodem musi spowodować zadziałanie wyłącznika różnicowego.
Trzeba jeszcze odróżnić czy w dyskusji piszemy o autotransformatorze separującym czy "trafo" czyli transformatorze. Ten drugi często ma połączoną masę obu uzwojeń i... tak jak pisałem wcześniej.

Data: 2010-08-23 23:46:53
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
czywiście że o separującym

Data: 2010-08-24 09:02:27
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c7357b6$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Trzeba jeszcze odróżnić czy w dyskusji piszemy o autotransformatorze separującym czy "trafo" czyli transformatorze. Ten drugi często ma połączoną masę obu uzwojeń i... tak jak pisałem wcześniej.

Cóś ci się pieprzy. Trafo separujące to też rodzaj zabezpieczenia. Poprzez izolację galwaniczną obwodów. więc nie ma tam połączenia uzwojeń między sobą.

Data: 2010-08-24 09:28:42
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4c736e87$0$22810$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Cóś ci się pieprzy. Trafo separujące to też rodzaj zabezpieczenia. Poprzez izolację galwaniczną obwodów. więc nie ma tam połączenia uzwojeń między sobą.

Trafo to slangowa nazwa transformatora. Transformatory mogš też być użyte do separacji, ale domyœlnie nic na ten temat nie wiadomo. Zobacz sobie kilka schematów.

Data: 2010-08-24 11:36:45
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c7374ae$0$20996$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Trafo to slangowa nazwa transformatora. Transformatory mogš też być użyte do separacji, ale domyœlnie nic na ten temat nie wiadomo. Zobacz sobie kilka schematów.

    Separacja polega na zwiększonej izolacyjnoœci pomiędzy uzwojeniem pierwotnym a wtórnym, oraz takim dobraniu przekładni, aby uzyskać stosunek 1:1. Tak więc normalnie trafo czyli transformator zapewnia izolacje galwanicznš pomiędzy uzwojeniami lecz istotnš separację zapewnia odpowiednia konstrukcja transormatora oraz ewentualnie jego obudowa. Ta konstrukcja daje bardzo małš upływnoœć pomiędzy uzwojeniami.

Data: 2010-08-24 23:08:33
Autor: Marek Dyjor
elektryka - podlaczenie
Jan Werbiński wrote:
..

[...]

a może ty coœ poczytaj...

trafo separujšcy   !!!!!!

Data: 2010-08-25 00:40:19
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:i51ccj$4lm$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:
.

[...]

Nie miał SEPu, szkolenia BHP???!!!

Data: 2010-08-23 16:46:08
Autor: janek
elektryka - podlaczenie
> [...]

No... kaman!

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
 w sumie żeby było jasne to sprawa wygląda tak : różnicówka
zabezpiecza  obwód który dostarcza napięcie do
transformatora ,natomiast za transformatorem  ta różnicówka juz nie
bierze udziału bo po to  stosuje się  separacje by nie nastąpiło
porażenie jeżeli dotkniemy któregoś z przewodów (obwodu wtornego sie
nie uziemnia)
natomiast gdu dotkniesz obydwóch  to Cię porazi i tu zgodze sie z twym
pierwszym zdaniem że różnicówka nie ma tu nic do rzeczy bo nie ma
warunków by zadziała
pozdrawiam

Data: 2010-08-24 04:37:58
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
[...]

Może inaczej: mamy transformator SEPARUJĄCY. Zasilający dajmy na to
żarówkę. Jedno z wyprowadzeń strony wtórnej transformatora łączymy z
ziemią, robiąc zgrabne "przebicie". Popłynie przez to przebicie prąd
do ziemi, czy nie popłynie?

No... kaman!

J.

Data: 2010-08-24 15:28:50
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:088d406b-5935-4999-a55a-a48ac3d80edfv8g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- --

Teoretycznie nie, ale praktyka jebiot teoriu.

Data: 2010-08-24 07:05:27
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 24 Sie, 15:28, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:

Teoretycznie nie, ale praktyka jebiot teoriu.

Widzisz, z tym jebaniem to jest tak, że i największy jebaka nie da
rady, jak dziury do jebania nie znajdzie. Cudów nie ma: jak nie jest
zamknięty obwód, to prąd nie popłynie (umówmy się, że nie mówimy o
stanach nieustalonych ani o nanoamperach płynących w wyniku upływów i
tym podobnych, bo i nie o to chodzi). A skoro prąd nie popłynie, to i
separacja spełni swoje zadanie. Amen.

J.

Data: 2010-08-24 20:26:52
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:b0deed6d-9d04-47f3-966c-68407a71ac78l20g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- --

Amen. Ite, missa est.

Data: 2010-08-24 21:20:53
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c740ef5$0$27042$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A i prady są w różnicówkach dużo większe, bo ma ona chronić obwody przed awarią np. pożarem...

Data: 2010-08-24 23:06:02
Autor: Marek Dyjor
elektryka - podlaczenie
Jan Werbiński wrote:
[...]

Janku, może sobie to narysuj?

trafo separacyjne daje sie np po to właśnie żeby nie było napięcia miedzy przewdoem zasilania a ziemią.

żeby cie rąbło przez sep trafo musisz chwycić obydwie końcówki.

potem narysuj sobie kocioł z płomykiem który jest podpięty przez obudowe do ziemi oraz elektrodą podłączona przez wilki rezystor do fazy.

jak zamienimy fazę z neutralnym to prąd nie popłynie i piec sie nie zapali.

Data: 2010-08-23 16:15:39
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c72804d$0$21007$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak trafo zamocujesz na kotle to jeszcze o kabel możesz się potknšć.

Data: 2010-08-23 15:07:06
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"na102" <gralemka1@POCZTA.FM> wrote in message news:i4tmvj$v1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Aby Ja miał zawsze racje tak jak wtedy, gdy był Jasiem powinien zastosować separację.

Data: 2010-08-21 00:55:05
Autor: kogutek
elektryka - podlaczenie

> [...]

Jeśli tak, to zmartwię cię, ale nie. Są wyjątki. Taki piec CO choćby - jedno z pierwszych pytań instalatora mojego Junkersa brzmiało, czy w gniazdku jest faza z dobrej strony.

Uziemianie stosowane jest tylko w pewnych specjalnych przypadkach. Na przykład w
urządzeniach rolniczych. Nic w mieszkaniach się nie uziemia, bo nie ma jak
poprowadzić przewodu do ziemi. Kumasz. Oddzielny jednożyłowy przewód idący od
przewodzącej obudowy a kończący się prętem wbijanym w ziemie. Kiedyś było zero
robocze ( niebieskie) i zero ochronne ( zielono żółte ) Teraz jest to samo tylko
nazwy się zmieniły i jest przewód ochronny ( dawniej zero ochronne) i przewód
neutralny ( dawniej zero robocze ). --

Data: 2010-08-21 08:36:42
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:47f6.000015dc.4c6f07c9newsgate.onet.pl...

Uziemianie stosowane jest tylko w pewnych specjalnych przypadkach. Na przykład w
urządzeniach rolniczych. Nic w mieszkaniach się nie uziemia, bo nie ma jak
poprowadzić przewodu do ziemi. Kumasz.

Kumam. Miałem nadzieję, że Tyteż zakumasz, że używam potocznej nazwy uziemienie dla połaczenia ochronnego.

[...]

Własnie. Nazwy się zmieniły. I jeśli piszesz o zerowaniu, to wiesz, co się na myśl nasuwa?

J.

Data: 2010-08-21 19:04:50
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
[...]

A ja mam przewod do ziemi z bolcow poprowadzony.

Data: 2010-08-22 22:31:49
Autor: Marek Dyjor
elektryka - podlaczenie
Jan Werbiński wrote:
[...]

i nie masz połączenia galwanicznego N - PE w szafce?

Data: 2010-08-22 22:59:42
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:i4s1ft$7gq$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:
[...]

Ma własne trafo z uziomami na linii przy chałupie.

Data: 2010-08-23 08:17:23
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
[...]

Mam, ale zauważ, że jest to jest logicznie zgodne z "A ja mam przewod do ziemi z bolcow poprowadzony."

Data: 2010-08-17 13:27:10
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomoœci news:i4dgl9$83f$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

To w niebieskim nie ma pršdu? To może go ucišć? Będzie działać?

Data: 2010-08-17 13:48:21
Autor: Jan Kowalski
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c6a7215$0$21004$65785112news.neostrada.pl...
Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...

Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

To w niebieskim nie ma pršdu? To może go ucišć? Będzie działać?

W otwartym obwodzie nie ma.

Data: 2010-08-17 13:53:50
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

"Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> wrote in message news:i4dsu5$1hg$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Są - błądzące prądy kulturowe Werbatymskiego.

Data: 2010-08-17 18:34:37
Autor: Maseł
elektryka - podlaczenie
On 2010-08-16 14:51, Jan Kowalski wrote:
Niebieski podłącz tam gdzie nie ma prądu a brązowy tam gdzie jest. Nie wiem czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

A najprosciej to sprawdzic organoleptycznie - palec w dziure w gniazdku,
jak kopnie to znaczy, ze prąd tam jest...

Niech to jednak zleci elektrykowi. Bo moze sie skonczyc jak u mojego
sasiada. Facet po studiach (nie wazne jakich, ale wyksztalcenie w
rubryczkach rozniastych wpisuje "wyzsze") podlaczal "zyrandol". Po
skonczeniu prac okazalo sie, ze ... nie swieci.
Jako pierwsza instancja "fachowcow" zostalem poproszony o pomoc. Po
wstepnych ogledzinach okazalo sie, ze facet podlaczyl tylko jeden
przewod ("a po co ten drugi, skoro zyranol ma tylko jedna zarowke?...").
Udzielilem mu krotkiej instrukcji, ze nalezy jednak podlaczyc dwa
"kabelki", po czym nieopacznie spytalem o to, jakimi narzedziami
wykonywal prace i czy upewnil sie, ze w kabelkach nie ma tego
oslawionego "prądu". Okazalo sie, ze facet ma tylko metalowy/odpustowy
srubokret, a cos takiego jak neonowka to dla niego szczyt
specjalistycznego wyposazenia jakis kosmicznych laboratoriow...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-08-17 22:42:43
Autor: Marek Dyjor
elektryka - podlaczenie
Czesuaw P. wrote:
Płyta indukcyjna.
Kabel kończy się "zarobionymi" końcówkami.
Żółto-zielony, niebieski i brązowy.

Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

pierwsze pytanie jaki prad maksymalny ma ta twoja kuchnia, zwykłe wtyczki tylko do 16A.

powyżej 16A wypada zstosowac specjalne większe wtyki i gniazda. albo zastosować podłączenie na sztywno.

Data: 2010-08-18 06:30:22
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:i4es84$fpn$1news.onet.pl...
Czesuaw P. wrote:
[...]

Ależ ono może być całkiem elastyczne - kable to linka, izolacja to taśma... :-)))
Zgodnie ze sztuką powinien mieć łączówkę najlepiej zrobioną z różnicówki 25A w miejscu dostępnym przy kuchence, acz z dala od płomienia jak i możliwości zalania.

Data: 2010-08-18 17:23:20
Autor: JeSt
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c6b61e5$0$20994$65785112@news.neostrada.pl...
Zgodnie ze sztuką powinien mieć łączówkę najlepiej zrobioną z różnicówki 25A
w miejscu dostępnym przy kuchence, acz z dala od płomienia jak i możliwości zalania.
 Co to za parametr te 25A dla "różnicówki"???

Data: 2010-08-18 17:40:24
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

"JeSt" <osoba@wp.eu> wrote in message news:4c6bfae0$0$22800$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nominalny prąd pracy, nie upływu.

Data: 2010-08-22 22:33:32
Autor: Marek Dyjor
elektryka - podlaczenie
Czesuaw P. wrote:
[...]

generalnie bez sensu, wystarczy zwykłą puszka w ściane z listwa zaciskowa na którą sie wpina kuchenkę.

Data: 2010-08-22 23:00:57
Autor: Panslavista
elektryka - podlaczenie

Czesuaw P. wrote:
[...]