elektryka - podlaczenie

Data: 2010-08-16 13:43:20
Autor: Andrzej Bogacki
elektryka - podlaczenie
Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

Plus i minus???? To jest kuchenka na akumulator??

Data: 2010-08-16 14:41:26
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Andrzej Bogacki" <andrzejek72@interia.pl> napisał w wiadomości news:i4b8al$93t$1polsl.pl...

Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.
Plus i minus???? To jest kuchenka na akumulator??

Napewno jesteś mądry, i doskonale rozumiesz w czym rzecz, mimo popełnionego przeze mnie błędu.
Pomożesz?

Patrzymy na wtyczkę: trzymam tak, że bolec uziemienia jest u góry.
Teraz niżej: niebieski po prawej, po lewej, czy bez znaczenia?

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-08-16 14:45:52
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i4bbli$qg0$1news.onet.pl...

Patrzymy na wtyczkę: trzymam tak, że bolec uziemienia jest u góry.
Teraz niżej: niebieski po prawej, po lewej, czy bez znaczenia?

Doprecyzuję:
bolec uziemienia skierowny w patrzącego, "celuje" w niego.

Jak podłączyć niebieski i brązowy?

Data: 2010-08-16 06:17:16
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 16 Sie, 14:45, "Czesuaw P." <czech...@op.pl> wrote:
Użytkownik "Czesuaw P." <czech...@op.pl> napisał w wiadomościnews:i4bbli$qg0$1news.onet.pl...

> [...]

Doprecyzuję:
bolec uziemienia skierowny w patrzącego, "celuje" w niego.

Patrząc na wtyczkę od tyłu (albo na gniazdko od przodu), jeśli bolec
uziemienia jest u góry, to brązowy powinien być po lewo, niebieski po
prawo. Dla kuchni elektrycznej nie ma to większego znaczenia, podobnie
jak dla większości innych urządzeń, ale tak to powinno wyglądać..

Natomiast istotna jest inna sprawa: jakiej mocy jest ta płyta
indukcyjna? Jeśli więcej niż 2-3kW, to czy na pewno masz wtyczkę i
gniazdko, które wytrzymają takie obciążenie?

J.

Data: 2010-08-16 15:45:49
Autor: Czesuaw P.
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:508f6fc1-807d-4122-b3b6-f43fc523a241t2g2000yqe.googlegroups.com...

[...]

Bardzo dziękuję!

Natomiast istotna jest inna sprawa: jakiej mocy jest ta płyta
indukcyjna? Jeśli więcej niż 2-3kW, to czy na pewno masz wtyczkę i
gniazdko, które wytrzymają takie obciążenie?

3700W łacznie oba pola grzejne.
1400 plus 2300.
Kawaler, mieszkam sam, - nie sądzę, żebym gotował na obu polach na raz z pełną mocą.
Do gotowoania wody jest czajnik elektryczny na zupełnie innym obwodzie.
Ale jakie mam wtyczkę i gniazdo "pod" płytą... nie wiem.

Data: 2010-08-16 07:16:51
Autor: Jarek P.
elektryka - podlaczenie
On 16 Sie, 15:45, "Czesuaw P." <czech...@op.pl> wrote:

3700W łacznie oba pola grzejne.
1400 plus 2300.
Kawaler, mieszkam sam, - nie sądzę, żebym gotował na obu polach na raz z
pełną mocą.

To powinno być ok, wtyczke jednak kup solidną, a przynajmniej
sprawiającą porządne wrażenie (sprzedawcy w sklepie powiedz że
potrzebna jest taka do urządzenia dużej mocy, szansa że trafisz na
sprzedawcę, który wie, co sprzedaje, jest spora) i dokładnie zaciśnij
przewody, skręcając (jeśli to linka z drucików) i owijając je naokoło
śrubki, a te porządnie dokręć.
Gniazdko zaś - jeśli to nowa (maksimum nastoletnia) instalacja, to
powinno być ok, jeśli jednak starsza - najlepiej wymienić od razu na
nowe, a przynajmniej je odkręcić i podokręcać śrubki mocujące
przewody. Można tego nie robić, ale w początkowym okresie używania
kuchni warto nasłuchiwac przy gniazdku, czy skwierczenia nie słychać i
czy gniazdko oraz wtyczka się czasem gorące nie robią.

J.

Data: 2010-08-17 08:23:26
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:120e4282-6b61-4041-b69a-d620ed42562fw30g2000yqw.googlegroups.com...
[...]

============

Wtyczki solidne 16A się nie nadają. Innych wtyczek w większości małych sklepów nie ma. Np w Castoramie są. Ale ja bym to zlecił elektrykowi, bo coś mi się wydaje że autor wątku jest troszkę za słaby na to.

[...]

Nieprawda.
Gniazdka są na 10 lub 16A. Nawet w nowej instalacji. Jest tylko kwestią czasu, kiedy się to zacznie smażyć.
Gniazdko do wymiany. Sprawdzić czy przewód wewnątrz jest odpowiedniej średnicy 2,5mm2.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-17 12:43:17
Autor: P.H.
elektryka - podlaczenie

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c6a2ae3$0$27031$65785112news.neostrada.pl...
[...]

hmmm czemu wtyczka i gniazdo 16A są za słabe?
przecież przewód 2,5mm2 zabezpiecza sie właśnie bezpiecznikiem 16A.

Data: 2010-08-17 13:31:37
Autor: Jan Werbiński
elektryka - podlaczenie
Użytkownik "P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> napisał w wiadomości news:i4dp46$5b6$1inews.gazeta.pl...

[...]

Z praktyki jakoś tak mi się kojarzy, że wszystkie 16A przedłużacze i gniazdka grzeją się i czasem smażą po podłączeniu 4kW.
Zabudujesz to meblami i nie będziesz tego widział dopóki się nie stopi. Szkoda roboty.