email push? jak to dziala?

Data: 2009-11-17 18:21:20
Autor: hubert depesz lubaczewski
email push? jak to dziala?
na gsm arena piszą (http://www.gsmarena.com/nokia_n900-2917.php) że
n900 ma obsługę "push email".

czy ktos z was wie co to za zwierz, jak działa, czy era to obsługuje i
czy to działa na jakichś ich skrzynkach pocztowych, czy na dowolnej
imapowej ?

depesz

--
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/depesz  /  blog: http://www.depesz.com/
jid/gtalk: depesz@depesz.com / aim:depeszhdl / skype:depesz_hdl / gg:6749007

Data: 2009-11-17 18:09:32
Autor: Waldek Godel
email push? jak to dziala?
Dnia Tue, 17 Nov 2009 18:21:20 +0100, hubert depesz lubaczewski napisał(a):

[...]

jestem się gotów założyć, że chodzi o to:
http://email.nokia.com/account/home.action

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 18:38:45
Autor: Jakub Danecki
email push? jak to dziala?
Waldek Godel wrote:
> [...]
> czy to działa na jakichś ich skrzynkach pocztowych, czy na dowolnej
> imapowej ?
jestem się gotów założyć, że chodzi o to:

Ja bez zakładania się dodam, że z pewnością obsługuje także IMAP IDLE.
n900 to następca n810, a tych tabletach internetowych były aplikacje,
które obsługuja IMAP wraz z funkcją IDLE.
W obu przypadkach Era czy inszy operator nie ma nic do gadania. Za to z
pewnością można zapomnieć o CzarnejJeżynce, czy (na razie chyba jeszcze)
Microsoft Exchnage Push Mail.

rgrds,
Jakub

Data: 2009-11-17 18:44:02
Autor: Waldek Godel
email push? jak to dziala?
Dnia Tue, 17 Nov 2009 18:38:45 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

Ja bez zakładania się dodam, że z pewnością obsługuje także IMAP IDLE.
n900 to następca n810, a tych tabletach internetowych były aplikacje,
które obsługuja IMAP wraz z funkcją IDLE.

Wiesz.. o urządzenie obsługujące IMAP IDLE nie jest aż tak trudno. Z
serwerem już nie jest aż tak dobrze.

W obu przypadkach Era czy inszy operator nie ma nic do gadania. Za to z
pewnością można zapomnieć o CzarnejJeżynce, czy (na razie chyba jeszcze)
Microsoft Exchnage Push Mail.

czemu zapomnieć? Exchange stawia się bardzo prosto i wcale nie jest to
takie drogie, zwłaszcza że są tanie serwery z wersją OEM WIndows 2003
server SBS, który zawiera wszystko co potrzeba. Nawet nieduża firma może
sobie postawić własnego Exchange i mieć wszystko u siebie. Każdy telefon z
dostępem do internetu się z tym połączy. Co więcej - tego się nie da
zablokować tak jak Blackberry.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 18:50:34
Autor: Jakub Danecki
email push? jak to dziala?
Waldek Godel wrote:
> [...]
> aplikacje, które obsługuja IMAP wraz z funkcją IDLE.
Wiesz.. o urządzenie obsługujące IMAP IDLE nie jest aż tak trudno.

Tak, wiem. Sam mam SE k810i, w którym to całkiem zacnie chodziło.

Z serwerem już nie jest aż tak dobrze.

No ja jadę na własnym, ale z dużych to każdy ma... gmail.

czemu zapomnieć?

Bo nie ma klienta tego protokołu na razie dla systemu maemo :)

[...]

Nie licząc braku obsługi protokołu Exchange w Nokii to generalnie uważam
to dla pojedynczego użytkownika za typowy overkill :) nie wspominając o
tym, że IMAP IDLE działa równie dobrze i znacznie taniej. Ale dla firm
posiadajacych flotę użytkowników z PDA na Windows Mobile dodatkowa
synchronizacja kontaktów, kalendarza i zadań moze być całkiem przydatna.

Co więcej - tego się
nie da zablokować tak jak Blackberry.

Blackberry poza tym jest zależne od infrastruktury w Kanadzie, co mnie
zawsze rozczulało w tym rozwiązaniu.

Jakub

Data: 2009-11-17 18:58:56
Autor: Waldek Godel
email push? jak to dziala?
Dnia Tue, 17 Nov 2009 18:50:34 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

Bo nie ma klienta tego protokołu na razie dla systemu maemo :)

Ale Nokia ma licencję na ActiveSync, więc nie ma żadnego problemu, żeby
pojawił się MailForExchange Maemo edition
Nie licząc braku obsługi protokołu Exchange w Nokii to generalnie uważam
to dla pojedynczego użytkownika za typowy overkill :) nie wspominając o

Jak już to zrobią porządnie i do końca. Na razie to działa tak, że..
wszyscy tłumaczą, że to przecież nie jest telefon, tylko tablet z
łącznością 3G
http://www.maemo-guru.com/2009/11/the-nokia-n900-is-not-a-phone/

Blackberry poza tym jest zależne od infrastruktury w Kanadzie, co mnie
zawsze rozczulało w tym rozwiązaniu.

Nie wiem co jest bardziej rozczulające - poczta zależna od serwerów w
Kanadzie, czy poczta, nawigacja, kalendarz, lista zadań, dokumenty,
zdjęcia, i parę innych rzeczy zależne od serwerów w USA...
W dodatku kanadyjczycy zarzekają się, ze poczty nie czytają, a jankesi
otwarcie mówią, że owszem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 22:48:46
Autor: Sergiusz Rozanski
email push? jak to dziala?
Dnia 17.11.2009 Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net> napisał/a:
Waldek Godel wrote:
> [...]

n900 to następca n810, a tych tabletach internetowych były aplikacje,
które obsługuja IMAP wraz z funkcją IDLE.

IMAP IDLE, PIMAP, PUSH IMAP, <SI> itd, to wszystko działa tak podobnie że
za dużo nie wnosi do tematu 'i tak muszę trzymać sesje gprs, a ona chlapie
acu'.

Zalety exchange poza corpo można olać (laptop/desktop i phone można sobie
syncować bez problemu, bo to małe ilości danych).

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-11-17 21:25:42
Autor: J.F.
email push? jak to dziala?
On Tue, 17 Nov 2009 18:21:20 +0100,  hubert depesz lubaczewski wrote:
[...]

A ja sie przylaczam do pytania od technicznej strony .. to chyba
wymaga utrzymywania otwartego polaczenia TCP ? mozliwych portow w TCP jest tylko ~65k, a klientow Era ma miliony.
Dziela na rozne IP ? J.

Data: 2009-11-17 20:28:15
Autor: Waldek Godel
email push? jak to dziala?
Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:25:42 +0100, J.F. napisał(a):

A ja sie przylaczam do pytania od technicznej strony .. to chyba
wymaga utrzymywania otwartego polaczenia TCP ? mozliwych portow w TCP jest tylko ~65k, a klientow Era ma miliony.
Dziela na rozne IP ?

Co ty palisz? Oczywiście, że telefony dostają dynamiczne adresy IP, a
jednocześnie podpiętych jest niewielki fragment ogólnej liczby klientów.
Niewielki fragment tego niewielkiego fragmentu właśnie ściąga pocztę, a
prawie każdy ma innego dostawcę, więc nie ma żadnego problemu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 21:47:05
Autor: J.F.
email push? jak to dziala?
On Tue, 17 Nov 2009 20:28:15 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

No wlasnie nie, bo nagle mowa o jednym [no chyba zeby nie] serwerze,
ktory potencjalnie ma miliony klientow, i ktorzy potencjalnie moga byc
na stale podlaczeni.

Owszem, pop* mi sie, ale cos innego.

A moze i nie ... jak tak kazdy z klientow operatora sobie zechce takie
polaczenie ze swoim serwerem zestawic, to zabraknie numerow portow na
proxy/firewallu :-)

J.

Data: 2009-11-17 20:48:53
Autor: Waldek Godel
email push? jak to dziala?
Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:47:05 +0100, J.F. napisał(a):

A moze i nie ... jak tak kazdy z klientow operatora sobie zechce takie
polaczenie ze swoim serwerem zestawic, to zabraknie numerow portow na
proxy/firewallu :-)

A kto powiedział, że jest jeden firewall/proxy? Podsieci też zniknąłeś?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 20:33:05
Autor: Jakub Danecki
email push? jak to dziala?
J.F. wrote:
A ja sie przylaczam do pytania od technicznej strony .. to chyba
wymaga utrzymywania otwartego polaczenia TCP ?

Oczywiście, że wymaga.

mozliwych portow w TCP jest tylko ~65k, a klientow Era ma miliony.

Zaraz, a jak się ma liczba portów to liczby możliwych połączeń? Wszyscy
dla IMAP łączą się z tymi samymi portami: 143 lub 993. Liczba możliwych
do utrzymania połączeń TCP/IP zależy od konfiguracji stosu IP, a ta
zależy od mocy obliczeniowej komputera i przede wszystkim pamięci.

Dziela na rozne IP ?

A to swoją drogą - do takich zabaw jest potrzeba farma serwerów. Patrz
Google, czy inny BlackBerry.

Jakub

Data: 2009-11-17 21:39:43
Autor: J.F.
email push? jak to dziala?
On Tue, 17 Nov 2009 20:33:05 +0000 (UTC),  Jakub Danecki wrote:
J.F. wrote:
[...]

A slusznie, pop* mi sie.

Pomyslalem o tej ilosci polaczen i cos mi zaczelo switac ze jest
przeciez limit ..

J.

Data: 2009-11-17 23:27:10
Autor: Sergiusz Rozanski
email push? jak to dziala?
Dnia 17.11.2009 hubert depesz lubaczewski <depesz@depesz.com> napisał/a:
[...]

Push email to ogólnie biorąc technologia pozwalająca na ładowanie informacji
o nowej poczcie w klienta zaraz po jej odebraniu na konto - w odróznieniu od
pollingu - np co kilka minut sprawdz czy cos nie przyszło.
pop3 z tego co wiem nie ma takiej obsługi, ale imap dorobił się kilku
implementacji:
imap idle - to ogólnie hak na to co istniało, klient pyta się co przyszło,
a server zwleka z odpowiedzią że nic np przez 10 minut, jak coś przyszło
w tym czasie to odpowiada że coś jest i klient zasysa, jak nie przyszło
to potwierdza że nic nie ma. Klienty się nauczyły że serwer może tak zwlekać
i to działa.
imap push i pimap to specjne komendy drugiego kierunku w sesji imap którymi
server informuje klienta że coś przyszło, gdyby sesje tcp nie umierały
nigdy ;) to byłoby idealnie, a że mają timeouty to i tak trzeba coś słać.
Direct push to z exchane: podobne do imap-idle, ale odbywa się na https,
klient zestawia sesję, a server długo nie odpowiada i na skraju wygasnięcia sesji
mówi że nic nie ma, wtedy klient zestawia nową sesje, jak coś przyjdzie
(a coś obejmuje imap, kalendarz i kontakty) to server od razu odpowiada i
wtedy klient sobie to ssa, bo wie ze ma co.
Wap-push, to komendy informujące terminal w xml (<si/>) że coś może sobie
pobrać - nie wymaga trzymania sesji tcp, ale nadal wymaga trzymania sesji gprs,
problemem jest wsparcie w infrastrukturze operatora (bramki wap otwartej
dla sieci)
BB: wymaga publicznego ip i poczta się ładuje na server postawiony na bb,
z racji publicznego ip wymaga wsparcia u opa i np nie działa w wifi/nat itd.
Zwykły SMS z info o poczcie to też push, ale z racji małej pojemności
pozwala wysłac tylko np subiect i kawałek treści - wiemy za to że coś
przyszło - nie wymaga za to trzymania sesji gprs i tcp.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

email push? jak to dziala?