emulsja slajdu

Data: 2010-01-05 19:36:18
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu
Czy można kupić albo jak zrobić samemu emulsję diapozytywową?

marek

Data: 2010-01-05 21:26:21
Autor: MaW
emulsja slajdu

Użytkownik "marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5588.000002de.4b4386a2newsgate.onet.pl...
Czy można kupić albo jak zrobić samemu emulsję diapozytywową?

Chodzi ci o kolor? Nie da sie. Na slajdzie kolorowym jest wiele różnych warstw emulsji - nawet 20. zobacz np http://www.marekmadej.com/o%20fotografii/E-6%20krok%20po%20kroku.pdf - tam jest opisana budowa błony.

Jeśli chodzi o fotografie czarno-białą zobacz np http://www.czarno-biale.pl/sklep/index.php?cPath=133_48 a potem zastanów sie nad wywołaniem odwracalnym.

Ale może napisz co chcesz uzyskac?

MaW

Data: 2010-01-05 22:10:01
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu
> [...]

Chodzi ci o kolor? Nie da sie. Na slajdzie kolorowym jest wiele różnych warstw emulsji - nawet 20. zobacz np http://www.marekmadej.com/o%20fotografii/E-6%20krok%20po%20kroku.pdf - tam jest opisana budowa błony.

Chodzi mi o kolor. Dzięki! Myślałem, że może jakimś cudem się da bo ceny gotowych są chore.

Tak przy okazji potrzebuję trochę 4x5.. provia 100f ale co innego też może być. Normalnie kupuję w AFV (mają najtaniej akurat to) ale nie ma. marek

Data: 2010-01-06 08:54:04
Autor: syriusz
emulsja slajdu
marek augustynski wrote:
Tak przy okazji potrzebuję trochę 4x5.. provia 100f ale co innego też może być. Normalnie kupuję w AFV (mają najtaniej akurat to) ale nie ma.

Sortując od najdroższych do najtańszych :)

http://www.fotonegatyw.com.pl/cgi-bin/shop.pl?id=1540&sid=&pin=&mod=03&towar=407886&pt=&lang=pl-pln&pdo=01&psz=10080&pcz=

http://www.fotofilm.com.pl/shop/main/index.php?co=4&id=369

http://allegro.pl/item870054903_fuji_provia_100f_4x5_10_szt_sierp_2011.html

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-01-07 21:32:16
Autor: troniu
emulsja slajdu
On 6 Sty, 01:54, syriusz <ra...@siliconet.pl> wrote:
marek augustynski wrote:
> [...]
> być. Normalnie kupuję w AFV (mają najtaniej akurat to) ale nie ma..

Sortując od najdroższych do najtańszych :)

Ależ chore macie te ceny materiałów foto w Polsce. Za taką dziesiątkę
świeżej Provii, place w sklepie w USA  tylko $28, 20  już z podatkiem..
Czy dolar w Polsce jest po 5,-zł??? Rżną Was ci handlarze na każdym
kroku:(

Data: 2010-01-08 08:35:16
Autor: syriusz
emulsja slajdu
troniu wrote:
[...]

Pewnie nie tyle handlarze co rząd (akcyzy, cło, podatki itp. itd.)
Tylko wiesz co... jakoś wolę kupić droższą Provię i mieszkać w Polsce... ;-P

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-01-08 16:16:51
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu
> [...]
> kroku:(

Pewnie nie tyle handlarze co rząd (akcyzy, cło, podatki itp. itd.)

fuji provia 8x10cala 10 sztuk w sklepie fuji online - po przeliczeniu 390zł

kodak EPP 8x10cala 10 sztuk w sklepie czarno białe - 619zł
to nie jest żadna akcyza ani cło tylko zwykłe zlodziejstwo

marek

Data: 2010-01-08 01:28:25
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Tue, 05 Jan 2010 22:10:01 +0100, marek augustynski napisał(a):

Chodzi mi o kolor. Dzięki! Myślałem, że może jakimś cudem się da bo ceny gotowych są chore.

Polecę - http://www.fujilab.co.uk/catalog/ Niedawno kupowałem. Dostawa w
TRZY DNI :D

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-01-08 08:31:27
Autor: syriusz
emulsja slajdu
Adam Płaszczyca wrote:
Polecę - http://www.fujilab.co.uk/catalog/ Niedawno kupowałem. Dostawa w
TRZY DNI :D

O widzisz! Dzięki za namiary Adam - dodaję to do listy swoich źródeł różnych materiałów foto :)

Masz jeszcze jakieś inne? ;-)

Póki co na liście mam:
  - fotograf-sklep
  - fotonegatyw
  - czarno-biale
  - fotofilm
  - allegro
  - no i teraz fujilab.co.uk

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-01-09 18:20:55
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Fri, 08 Jan 2010 08:31:27 +0100, syriusz napisał(a):

[...]

Nie, przy moim przerobie, to raz na rok kupuje ;)

Data: 2010-01-08 14:35:35
Autor: Zennon
emulsja slajdu

Użytkownik "marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3aca.00000006.4b43aaa9newsgate.onet.pl...
> [...]

Tak przy okazji potrzebuję trochę 4x5.. provia 100f ale co innego też może
być. Normalnie kupuję w AFV (mają najtaniej akurat to) ale nie ma.

Spróbuj zrobic fotochrom. Do emulsji czarno-bialej dodaj zmielone drobno filtry czerwony, zielony i niebieski, a potem wywolaj na pozytyw ;) Mogą wyjść bardzo ciekawe efekty ;)

Zennon

Data: 2010-01-08 16:05:06
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu

Spróbuj zrobic fotochrom. Do emulsji czarno-bialej dodaj zmielone drobno filtry czerwony, zielony i niebieski, a potem wywolaj na pozytyw ;) Mogą wyjść bardzo ciekawe efekty ;)

No ale co to wyjdzie. Przeciez te drobinki koloru nie powędrują w poszczególne partie tylko rozłożą się równo na całej płaszczyźnie.

marek

Data: 2010-01-09 18:22:21
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Fri, 08 Jan 2010 16:05:06 +0100, marek augustynski napisał(a):

No ale co to wyjdzie. Przeciez te drobinki koloru nie powędrują w poszczególne partie tylko rozłożą się równo na całej płaszczyźnie.

Robi się dwie warstwy, najpierw właśnie cieniutką, trójkolorową (ziarenka
koło siebie),a potem światłoczuła. Poczytaj u Cypriana o tym. --

Data: 2010-01-09 22:54:52
Autor: JA
emulsja slajdu
On 2010-01-09 18:22:21 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

[...]

A powiedz mi co Cyprian na to.
Czy jakimś cudem powstanie emulsja barwna? No wiesz taka, że zdjęcie na niej będzie barwne.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2010-01-10 01:54:23
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Sat, 9 Jan 2010 22:54:52 +0100, JA napisał(a):

A powiedz mi co Cyprian na to.
Czy jakimś cudem powstanie emulsja barwna? No wiesz taka, że zdjęcie na niej będzie barwne.

Po wywłoniu pozytywowym będziesz miał kolorowe przeźrocze. --

Data: 2010-01-10 02:45:20
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu
> A powiedz mi co Cyprian na to.
> Czy jakimś cudem powstanie emulsja barwna? No wiesz taka, że zdjęcie na > niej będzie barwne.

Po wywłoniu pozytywowym będziesz miał kolorowe przeźrocze.

Ale jakim cudem te kolorowe drobinki wiedzą, żeby objawić swój kolor tam gdzie trzeba. Dorwę tego Cypriana, ale jakbyś wyciągnął z niego dwa zdania na ten temat:)..?

marek

Data: 2010-01-10 14:06:02
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Sun, 10 Jan 2010 02:45:20 +0100, marek augustynski napisał(a):

[...]

Banalnie - masz mieszankę transparentnych drobinek w kolorach RGB. Układasz
je bardzo cienką warstwa na zwykłą, srebrową emulsję. Warstwa jest tak
cienka, że drobinki są ułożone obok siebie. Teraz naświetlasz. Tam, gdzie w
świetle jest czerwone, czerwona drobinka przepuści światło i dojdzie ono do
emulsji, tam, gdzie nie ma składowej czerwonej - światła nie przepuści. Z
pozostałymi kolorami tak samo. Jeśli teraz wywołasz pozytywowo emulsje
światłoczułą, to tam, gdzie padało czerwone światło będziesz miał
przeźroczystą emulsję i nad tym czerwoną drobinkę. --

Data: 2010-01-10 15:31:56
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu
> [...]

światłoczułą, to tam, gdzie padało czerwone światło będziesz miał
przeźroczystą emulsję i nad tym czerwoną drobinkę.

Ej a jak wezmę nie tylko rgb tylko dołożę do tego np cmyk (bez k) też zadziała? Raczej powinno.
Fotochrom ma małą skalę, zasnawiam się czy można ją poszerzyć.

Dzięki za pomoc

marek

Data: 2010-01-10 16:39:01
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Sun, 10 Jan 2010 15:31:56 +0100, marek augustynski napisał(a):

Ej a jak wezmę nie tylko rgb tylko dołożę do tego np cmyk (bez k) też zadziała? Raczej powinno.

Raczej nie, bo CMYK to mieszanie substraktywne, a nie adytywne. --

Data: 2010-01-10 18:58:20
Autor: Dariusz Zygmunt
emulsja slajdu
W niedziela, 10 stycznia 2010 16:39, Adam Płaszczyca wyraził następujacą opinię:
[...]

 Tak myślisz? Czy wiesz?  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-01-11 00:42:49
Autor: Marcin [3M]
emulsja slajdu

Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar_@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:hid4fv$oee$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak myślisz? Czy wiesz?  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Po pierwsze - CMY, jeżeli już.
Po drugie: C=G+B, M=R+B, Y=R+G.
Żadną miarą dodając C, M i Y z wagami dodatnimi nie uzyskasz R, G ani B. A umieszczenie obok siebie filtrów da taki właśnie efekt.
Co więcej, nie będzie wiadomo, czy dana gęstość C jest spowodowana G, czy też B (itd, itp).
Mówiąc po polsku - się nie da. Co nie zmienia postaci rzeczy, że autochromy nie miały filtrów RGB, tylko inne.

Data: 2010-01-11 01:36:25
Autor: Dariusz Zygmunt
emulsja slajdu
W poniedziałek, 11 stycznia 2010 00:42, Marcin [3M] wyraził następujacą opinię:
[...]

 Adam odpowiedział na inne pytanie niż to które zostało zadane a Ty podążyłeś jego śladem  ;-)  O ile mnie pamięć nie myli przez jakiś czas testowano w filmie możliwość naświetlania na jednej klatce trzech niezależnych obrazów naświetlanych przez odpowiedni zestaw filtrów {powiedzmy że RGB} który w projektorze był z powrotem przez analogiczne filtry składany. Ciekawostką jest to, że w którejś z testowych technologii dodano czwarty filtr {a więc i obraz} - fioletowy ze względu na to, że standardowy zestaw filtrów słabo tą barwę oddawał.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-01-11 20:39:19
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Sun, 10 Jan 2010 18:58:20 +0100, Dariusz Zygmunt napisał(a):

Ej a jak wezmę nie tylko rgb tylko dołożę do tego np cmyk (bez k) też
zadziała? Raczej powinno.
Raczej nie, bo CMYK to mieszanie substraktywne, a nie adytywne.
 Tak myślisz? Czy wiesz?  ;-)

Tak mi wychodzi z myślenia i znajomości sposobu dodawania barw. --

Data: 2010-01-10 10:04:53
Autor: JA
emulsja slajdu
On 2010-01-10 01:54:23 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

A powiedz mi co Cyprian na to.
Czy jakimś cudem powstanie emulsja barwna? No wiesz taka, że zdjęcie na
niej będzie barwne.

Po wywłoniu pozytywowym będziesz miał kolorowe przeźrocze.

ist das so? Ich verstehe.

Data: 2010-01-08 19:17:40
Autor: Dariusz Zygmunt
emulsja slajdu
Zennon pisze:

Spróbuj zrobic fotochrom. Do emulsji czarno-bialej dodaj zmielone drobno filtry czerwony, zielony i niebieski, a potem wywolaj na pozytyw ;) Mogą wyjść bardzo ciekawe efekty ;)

Nie, to się robi inaczej, emulsję BW pochlap trzema barwnikami  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

PS
   Aby tylko przeźroczyste były  ;-)

Data: 2010-01-10 00:21:05
Autor: Zennon
emulsja slajdu

Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:hi7t70$mjf$1inews.gazeta.pl...
Zennon pisze:

[...]

Na mnie fotochromy wywarly bardzo duze wrazenie. Gdyby sie wspolczesnie udalo odtworzyc ta technike, bylo by milo ;)

Może w drukarce plujce z farbkami do folii ?

Zennon

Data: 2010-01-10 02:42:10
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu

> [...]

Może w drukarce plujce z farbkami do folii ?

Biblioteka Kongresu, pozycja 50, Photochrom Prints.
lcweb2.loc.gov/pp/pphome.html

nie skojarzyłem, że to się fotochrom nazywa;)

marek

Data: 2010-01-11 00:45:51
Autor: Marcin [3M]
emulsja slajdu

Użytkownik "marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2fb9.000001e4.4b493072newsgate.onet.pl...

> [...]

Biblioteka Kongresu, pozycja 50, Photochrom Prints.
lcweb2.loc.gov/pp/pphome.html

nie skojarzyłem, że to się fotochrom nazywa;)

Autochrome będzie lepiej (przynajmniej w Googlach)
fotochromy to szkła do okularów ;)

Data: 2010-01-10 04:23:40
Autor: Dariusz Zygmunt
emulsja slajdu
W niedziela, 10 stycznia 2010 00:21, Zennon wyraził następujacą opinię:
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości
Zennon pisze:

Spróbuj zrobic fotochrom...
Na mnie fotochromy wywarly bardzo duze wrazenie. Gdyby sie wspolczesnie
udalo odtworzyc ta technike, bylo by milo ;)
Może w drukarce plujce z farbkami do folii ?
 Musiałby być odporne na moczenie a o to chyba trudno w plujkach a nawet gdyby były odporne to druk na emulsji mógłby stworzyć nieprzepuszczalną warstwę, więc jeśli już to raczej na podłożu i naświetlanie filmu "od spodu", no i rozkład plam musiałby być stochastyczny, żeby mory nie było - to może jednak po prostu pochlapać?  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-01-10 05:38:46
Autor: marek augustynski
emulsja slajdu
> [...]
> Może w drukarce plujce z farbkami do folii ?
 Musiałby być odporne na moczenie a o to chyba trudno w plujkach

Druk jest odporny na moczenie. Przynajmniej na papierze pojechanym K3

marek

Data: 2010-01-10 14:07:13
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Sun, 10 Jan 2010 05:38:46 +0100, marek augustynski napisał(a):

Musiałby być odporne na moczenie a o to chyba trudno w plujkach

Druk jest odporny na moczenie. Przynajmniej na papierze pojechanym K3

Możesz też spróbowac metody interferencyjnej - daje od strzału obraz
pozytywowy na zwykłej, czarno-białej emulsji ;) --

Data: 2010-01-11 00:46:51
Autor: Marcin [3M]
emulsja slajdu

http://en.wikipedia.org/wiki/Lippmann_plate

Data: 2010-01-08 01:23:47
Autor: Adam Płaszczyca
emulsja slajdu
Dnia Tue, 05 Jan 2010 19:36:18 +0100, marek augustynski napisał(a):

Czy można kupić albo jak zrobić samemu emulsję diapozytywową?

Tak - czarno-białą. Kolorowa to o ile pamiętam coś koło 12 warstw...