Data: 2009-11-19 08:46:13 | |
Autor: bourbaki | |
energooszczedny komp :) | |
chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa ... grafe chyba
wybralbym jeden z trzech modeli z palit e-green, chociaz niepokoi mnie brak recenzji i wsparcia dla directx 11 ... http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Nowa-karta-graficzna-Palit-GeForce-GTS-250-E-Green,wid,11628560,wiadomosc.html?ticaid=19219 pozostaje jeszcze plyta glowna i procek ... co byscie polecali jesli chodzi o energooszczedne plyty glowne ? czy budujac energooszczednego kompa mozna dac zwykly zasilacz czy tez sa jakies specjalne energooszczedne zasilacze ? |
|
Data: 2009-11-19 09:25:26 | |
Autor: Mateusz Viste | |
energooszczedny komp :) | |
On Thursday 19 November 2009 08:46, bourbaki wrote:
chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa ... grafe chyba Nie ta droga. Skoro ma byÄ energooszczÄdnie, to szukaj peĹnej integracji. pozostaje jeszcze plyta glowna i procek ... co byscie polecali jesli PĹytÄ gĹĂłwnÄ , ktĂłra zawiera wszystko, czego potrzebujesz: kartÄ graficznÄ , sieciĂłwkÄ, kartÄ dĹşwiÄkowÄ , ew. nawet procesor. PrzykĹad: VIA EPIA ;-) (Jak poszukasz, to pewnie znajdziesz jakiĹ nowoczeĹniejszy odpowiednik). Pozdrawiam, Mateusz Viste |
|
Data: 2009-11-19 09:49:48 | |
Autor: bourbaki | |
energooszczedny komp :) | |
doprecyzuje zatem, ze chodzi o taka energooszczednosc
ktora nie jest zbyt duzym kompromisem z jakością ... plyty zintegrowane to fakt, ze bylyby najbardziej oszczedne ale wolalbym cos co bedzie energooszczedne w czasie mniejszej aktywnosci lub braku aktywnosci a przy wzbudzeniu i duzej aktywnosci bedzie wzglednie wysokiej klasy sprzetem ... wydaje sie, ze czegos takiego plyty zintegrowane niestety nie gwarantuja ... tam z reguly i dzwiek i grafa jest o pare generacji wstecz ... |
|
Data: 2009-11-19 09:03:54 | |
Autor: januszek | |
energooszczedny komp :) | |
bourbaki napisał(a):
doprecyzuje zatem, ze chodzi o taka energooszczednosc Płyta Intel DP55WB, do tego CPU i5-750, pamieci - 2x 1GB które wybierz sobie z listy referencyjnej na stronie (wybierz takie o niskim poborze): http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dp55wb/sb/CS-030682.htm Do tego jakaś grafika, która potrafi sterować poborem mocy w zależności od obciążenia i dDysk WD z serii Green :) j. |
|
Data: 2009-11-19 03:00:41 | |
Autor: Szymon von Ulezalka | |
energooszczedny komp :) | |
On 19 Lis, 09:03, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
bourbaki napisał(a): czemu nie jakis athlon x2 z serii 'e'? zuzywaja one polowe pradu co i5-750 :? |
|
Data: 2009-11-19 12:58:09 | |
Autor: januszek | |
energooszczedny komp :) | |
Szymon von Ulezalka napisał(a):
czemu nie jakis athlon x2 z serii 'e'? zuzywaja one polowe pradu co O te AMD chodzi?: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Szybsze-procesory-45-watowe-AMD,wid,11617685,wiadomosc.html I weź jeszcze pod uwagę to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power Dodatkowo - nie chodzi tylko o procesor ale o całą platformę. W przypadku kombinacji płyta + cpu którą zaproponowałem wycięto z niej wszystko co niepotrzebne a tylko dodoatkowo pobiera moc. http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Zuzycie_energii_-_wykresy_i_wnioski-2265/strona/6512.html ps. http://twojepc.pl/news18298.html?komentarze=1 - czyli lada moment pojawi się i5 w wersji o niższym poborze mocy (kiedy pobor mocy cpu staje sie kluczowy to mozna tez uzyc Xeona L3426 - 4 rdzenioweic pobierajacy 45W) ;) -- |
|
Data: 2009-11-19 11:43:24 | |
Autor: geyb | |
energooszczedny komp :) | |
Jakie masz zastrzeżenia do jakości obrazu/dźwięku z układów
zamontowanych na płycie głównej? Jeśli stosujesz łącza cyfrowe takie jak SPDIF i DVI/HDMI to problem jakości odpada. Inaczej z wydajnością - układy zintegrowane zwykle kiepsko sobie radzą z grafiką 3D. g. |
|
Data: 2009-11-19 17:41:08 | |
Autor: Radosław Sokół | |
energooszczedny komp :) | |
bourbaki pisze:
doprecyzuje zatem, ze chodzi o taka energooszczednosc Co rozumiesz przez "jakość"? Bo ja się obawiam, że chodzi Ci o "wydajność", a nie "jakość". Zazwyczaj jest tak, że albo energooszczędność, albo wydaj- ność. Nawet najbardziej energooszczędne wydajne karty gra- ficzne pobierają dosyć sporo mocy w czasie pracy w trybie 2D. Praktycznie zawsze karta graficzna zintegrowana z pły- tą główną będzie wielokrotnie oszczędniejsza (i często bar- dziej niezawodna), ale też i wolniejsza. mniejszej aktywnosci lub braku aktywnosci a przy Tak to tylko w Erze, obawiam się ;) -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|
Data: 2009-11-20 13:03:31 | |
Autor: Marcin N | |
energooszczedny komp :) | |
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009111916411100grush.one.pl... (...) Nawet najbardziej energooszczędne wydajne karty gra- Dlaczego? Dlaczego karta graficzna w 2D nie umie być oszczędna? Co stoi na przeszkodzie? |
|
Data: 2009-11-20 14:35:51 | |
Autor: Michał | |
energooszczedny komp :) | |
Dlaczego karta graficzna w 2D nie umie być oszczędna? Co stoi na przeszkodzie? Bo to ciągle ten sam GPU, tylko czasem niżej taktowany :) A karta zintegrowana - często brak RAM, nieporównywalnie mniejsza ilość tranzystorów itd itp |
|
Data: 2009-11-20 21:52:01 | |
Autor: Radosław Sokół | |
energooszczedny komp :) | |
Marcin N pisze:
Dlaczego karta graficzna w 2D nie umie być oszczędna? Co stoi na przeszkodzie? Bo ma wysoką częstotliwość taktowania. Bo dopiero niedawno zaczęto bramkować całe fragmenty struktury, wyłączając je do zera w trybie 2D (dotychczas co najwyżej nie dostawały sygnału zegarowego, cały czas tracąc jednak moc na upływie). Bo przy włączonym Aero znowu całe GPU działa jak w grze, grzejąc się (powoli zaczynają się pojawiać GPU z trzema trybami pracy zamiast dwóch). Bo ma sporo ciągle odświeża- nej pamięci, a każdy scalak SDRAM jednak trochę mocy ciągnie. Producentom nie opłaca się zbytnio inwestować w energoosz- czędność. Firmy, liczące koszty eksploatacji, nie kupują "mocnych" kart 3D. A użytkownicy domowi kupujący sprzęt "pod gry" zazwyczaj właśnie grają, nie marnując wysokowydajnej karty do pracy biurowej tylko po to, by raz na miesiąc zagrać od święta. Trend się zmienia, ale *powoli*. Cały czas jeżeli chce się mieć energooszczędny komputer, to albo trzeba używać zinte- growanej karty graficznej, albo kupić jakąś wolną kartę nie- zależną (najczęściej model chłodzony pasywnie i nie grzeją- cy się zbytnio, bo to najlepszy wyznacznik względnej oszczęd- ności). -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|
Data: 2009-11-22 11:21:51 | |
Autor: Marcin N | |
energooszczedny komp :) | |
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009112020520600grush.one.pl... Marcin N pisze: Zmartwiłeś mnie. Jestem wręcz zniesmaczony, że projekty kart graficznych są tak bardzo w tyle za projektami samych procesorów. Odświeżanie tych setek MB pamięci graficznej w trybie 2D? Brak podziału na bloki używane w zależności od potrzeb? Prawdziwe średniowiecze ;). Cieszy mnie, że jednak chociaż powoli to się zmienia. A przy okazji - za pomysł używania karty graficznej w pełnym trybie 3D w systemie (Aero) - należałaby się jakaś specjalna kara dla MS. Masz rację - powinien być tryb 2D+. |
|
Data: 2009-11-24 21:24:10 | |
Autor: Radosław Sokół | |
energooszczedny komp :) | |
Marcin N pisze:
Zmartwiłeś mnie. Jestem wręcz zniesmaczony, że projekty kart graficznych są tak bardzo w tyle za projektami samych procesorów. Nie tylko pod tym względem. Gwałtowny rozwój GPU "zawdzięczamy" głównie stopniowi auto- matyzacji procesu projektowania tego typu układów. O ile CPU projektuje się prawie całkowicie ręcznie aż do poziomu pojedynczych bloków funkcjonalnych, GPU syntezuje się auto- matycznie z definicji VHDL i często symuluje na uniwersal- nych programowanych matrycach logicznych nawet. Efektem jest układ scalony, w którym spokojnie występuje 25% prze- rost liczby tranzystorów ponad potrzeby. Nie jest to problemem, bo operacje graficzne łatwo poddają się przetwarzaniu potokowemu, można je podzielić na malut- kie etapy i mimo nadmiaru "żelaza" uzyskać wysoką często- tliwość taktowania. Ale mści się to poborem mocy. Który producent CPU wypuściłby na rynek scalak o poborze mocy ponad 200 W? A przy okazji - za pomysł używania karty graficznej w pełnym trybie 3D w systemie (Aero) - należałaby się jakaś specjalna kara dla MS. Masz rację - powinien być tryb 2D+. To nie Microsoft wymyślił. Wcześniej byli to co najmniej Apple i Linux, jeżeli i nie coś innego. Pomysł jest gene- ralnie *dobry* i może wyraźnie zwiększyć wydajność pracy komputerów, tylko okres przejściowy jest ciężki... -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|
Data: 2009-11-24 22:37:36 | |
Autor: MC | |
energooszczedny komp :) | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:heb3bl$bf6$1news.onet.pl...
Niesłusznie. Najbardziej w tyle są części instalacji pracujące bez przerwy. Zasilacze awaryjne, rutery, dyski sieciowe itp. Kartę graficzną możesz wyłączyć razem z komputerem, tamte urządzenia pracują cały czas. |
|
Data: 2009-11-19 14:42:15 | |
Autor: Michał | |
energooszczedny komp :) | |
chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa Jeśli energooszczędność jest priorytetem, to warto brać nettopa. |
|
Data: 2009-11-21 21:07:45 | |
Autor: Feromon | |
energooszczedny komp :) | |
Użytkownik "bourbaki" <bourbaki1@go2.pl> napisał w wiadomości news:he2t43$brd$1achot.icm.edu.pl... chcialbym zbudowac sobie energooszczednego kompa ... grafe chyba Nie stać Cię na prąd? To P100 Windows 3.11 z komisu. O co chodzi z tą oszczednością energii... Komp na baterie słoneczne? Może jeszcze ekologiczny biodegradowalny po 5 latach... Jeszcze dobry i tani brakuje... LUDZIE!!! Toż to jak laptop DO GIER!!! He he he Feromon PS. A ten co już masz to ile watów zużywa? Bo mój C2D 2,4 GHz z monitorem 120W. Pracuje 2-3 godziny a resztę doby nie włączony. Zgaszę niepotrzebną żarówkę i mam kompa za darmo... |