|
Data: 2011-04-12 21:49:21 |
Autor: Łukasz F. Tomczyk |
era - kara umowna |
Dnia 12-04-2011 o 19:50:34 michalis <michalis@pentricos.com> napisał(a):
W jaki sposób era nalicza karę od zerwania umowy przed jej zakończeniem? Od pozostałych dni czy okresów rozliczeniowych? Pytam bo nie wiem czy lepiej się z nimi pożegnać pod koniec okresu rozliczeniowego czy na początku kolejnego.
Kolejne pytanie (może ktoś będzie wiedział): czy takie zerwanie powoduje wpisanie abonenta na jakąś czarną listę (problemy z aktywacjami w przyszłości)? Podpisałem aneks równo 2 lata temu ale do końca umowy pozostało mi mimo wszystko parę miesięcy. Efekt taki że upusty na abonament mi się skończyły, nie mam zamiaru płacić pełnych, cennikowych kwot i nie mam zamiaru przedłużać umowy. Rozważam powrót w późniejszym czasie jak przyjdzie T.
Kara rozliczana jest z dokładnością co do dnia, ale nawet jeśli zerwiesz umowę z dnia na dzień, to i tak operator ma pełne prawo doliczyć ci koszt jednomiesięcznego zobowiązania, taki sam, jak gdybyś zrywał umowę z miesięcznym wypowiedzeniem. Także w twoim przypadku oszczędności jeśli będą, to będą naprawdę niewielkie.
pozdr
ŁukaszT
|
|
|
Data: 2011-04-12 22:35:30 |
Autor: Liwiusz |
era - kara umowna |
W dniu 2011-04-12 21:49, Łukasz F. Tomczyk pisze:
Dnia 12-04-2011 o 19:50:34 michalis <michalis@pentricos.com> napisał(a):
W jaki sposób era nalicza karę od zerwania umowy przed jej
zakończeniem? Od pozostałych dni czy okresów rozliczeniowych? Pytam bo
nie wiem czy lepiej się z nimi pożegnać pod koniec okresu
rozliczeniowego czy na początku kolejnego.
Kolejne pytanie (może ktoś będzie wiedział): czy takie zerwanie
powoduje wpisanie abonenta na jakąś czarną listę (problemy z
aktywacjami w przyszłości)? Podpisałem aneks równo 2 lata temu ale do
końca umowy pozostało mi mimo wszystko parę miesięcy. Efekt taki że
upusty na abonament mi się skończyły, nie mam zamiaru płacić pełnych,
cennikowych kwot i nie mam zamiaru przedłużać umowy. Rozważam powrót w
późniejszym czasie jak przyjdzie T.
Kara rozliczana jest z dokładnością co do dnia, ale nawet jeśli zerwiesz
umowę z dnia na dzień, to i tak operator ma pełne prawo doliczyć ci
koszt jednomiesięcznego zobowiązania, taki sam, jak gdybyś zrywał umowę
z miesięcznym wypowiedzeniem. Także w twoim przypadku oszczędności jeśli
będą, to będą naprawdę niewielkie.
Sprawdź jeszcze, czy w umowie oprócz kary jest opisana przyznana ulga do telefonu i czy ulga nie jest nie mniejsza od kary.
Kiedyś w tak tak fonie miałem umowę, gdzie była kara umowna (900zł rozliczana proporcjonalnie), ale nie było powołania się na przyznaną ulgę (a nawet jakby było, to nie więcej jak 250zł), więc moim skromnym zdaniem podstawy do żądania kary nie było w ogóle.
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2011-04-14 09:42:07 |
Autor: Skorupa |
era - kara umowna |
W dniu 2011-04-12 22:35, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-04-12 21:49, Łukasz F. Tomczyk pisze:
Dnia 12-04-2011 o 19:50:34 michalis <michalis@pentricos.com> napisał(a):
W jaki sposób era nalicza karę od zerwania umowy przed jej
zakończeniem? Od pozostałych dni czy okresów rozliczeniowych? Pytam bo
nie wiem czy lepiej się z nimi pożegnać pod koniec okresu
rozliczeniowego czy na początku kolejnego.
Kolejne pytanie (może ktoś będzie wiedział): czy takie zerwanie
powoduje wpisanie abonenta na jakąś czarną listę (problemy z
aktywacjami w przyszłości)? Podpisałem aneks równo 2 lata temu ale do
końca umowy pozostało mi mimo wszystko parę miesięcy. Efekt taki że
upusty na abonament mi się skończyły, nie mam zamiaru płacić pełnych,
cennikowych kwot i nie mam zamiaru przedłużać umowy. Rozważam powrót w
późniejszym czasie jak przyjdzie T.
Zapytam trochę z innej baczki. Czy po zmianie logo Ery na T będę miał podstawę do zerwania umowy czy nie? Jednym słowem, czy rebranding będzie podstawą do wypowiedzenia umowy z winy operatora?
Pozdr.
Skorupa
|
|
|
Data: 2011-04-14 10:43:26 |
Autor: Liwiusz |
era - kara umowna |
W dniu 2011-04-14 09:42, Skorupa pisze:
Zapytam trochę z innej baczki. Czy po zmianie logo Ery na T będę miał
podstawę do zerwania umowy czy nie? Jednym słowem, czy rebranding będzie
podstawą do wypowiedzenia umowy z winy operatora?
Nie.
--
Liwiusz
|
|