escort czy astra.

Data: 2010-09-07 09:24:20
Autor: Maciek
escort czy astra.
Celuję w auto '98-2000, cena ~6k. Silnik 1.6 - nie będę gazował. Wypadło na
astrę bądź escorta. I teraz pytanie; który? Ja rozumiem że trzeba patrzeć na
konkretny egzemplarz, bo przy tym roczniku zawsze można kupić złom, ale
chodzi mi raczej o generalne opinie o danej marce. Co psuje się w astrach,
na co patrzec w escordzie...

Mialem Escorta, rdzewial "dziad" ;-) Wez to pod uwage bo naprawy blacharskie potrafia niezle uderzyc po kieszeni. Zawieszenie nalezace do twardszego, przyczepnosc i pewnosc prowadzenia jak dla mnie swietna, bardzo przyjemnie sie jezdzilo (i to jest dla mnie powazny powod za Escortem). Astra (I) 1.6 8v jezdzilem, za mulowata do tego samochodu i silnik oczywiscie slabszy w stosunku do 1.6 16v Escorta. Do tego dla mnie ten samochod nie dawal frajdy z prowadzenia tak jak Escort.
Czesci i usterki pewnie podobne czyli raczej jakies duperela w stylu czyszczenie silniczka krokowego itp. itd. Oba wspomniane przeze mnie silniki ciesza sie dobra opinia jezeli chodzi o niezawodnosc i trwalosc (przez caly 5cio letni okres posiadania Escorta silnika nie dotykalem, tylko wymiana oleju).
Oba samochody to proste konstrukcje, wiec uzytkownika czeka raczej tylko wymiana czesci eksploatacyjnych, ktore sa w podobnych, niskich cenach.

Jezeli wybierasz miedzy Astra I a Escortem to osobiscie wolabym Forda. Jezeli chcialbys np. dolozyc i kupic Astre II to skoleji sklanialbym sie ku niej (porownujac te dwa samochody blachowo Opel przeskoczyl Forda o lata swietlne). Koncowo, zakladajac, ze ma to byc samochod na pare latek kupilbym to co bedzie w najlepszym stanie aby do tego interesu nie dolozyc 50% wartosci zakupu albo i lepiej ;-)

Pozdrawiam
Maciek

escort czy astra.