escort czy astra.

Data: 2010-09-07 20:50:11
Autor: srnietana
escort czy astra.

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:1095ua0vn650i$.dlgbzyk.dyndns.org...
Hej.

Pytanie stare jak świat; opel czy ford? :)

Celuję w auto '98-2000, cena ~6k. Silnik 1.6 - nie będę gazował. Wypadło na
astrę bądź escorta. I teraz pytanie; który?

Żaden. To fatalny wybór. Astra będzie już rdzewieć tu i ówdzie a do Escorta bałbym się wsiadać, tam rdzewieją na wylot nawet podłużnice.
Lepszym wyborem będzie Brava/Marea lub Xsara/306. Nie dość że w niczym nie ustępują Oplowi i Fordowi (ani prestiżem ani jakością wykonania ani awaryjnością) to nie będzie to w ogóle rdzewiało.

Data: 2010-09-08 04:51:07
Autor: BearBag
escort czy astra.

[...]

OMG, brava i marea nie rdzewieją ? Gdzies ty widział takie auta bez
rdzy. Wszystko poniżej 2000r jest jedzone przed rudą.
Najpopularniejsze miejsca to łączenie błotnikow ze zderzakami, progi,
podłoga i doły drzwi. Oczywiście także tylne łączenia błotników z
progiem ale to norma w kazdym aucie.

Data: 2010-09-08 14:04:30
Autor: krzysiek82
escort czy astra.
W dniu 2010-09-08 13:51, BearBag pisze:
[...]

faktycznie 1 na milion egzemplarzy może się trafić bez widocznej rudej, niestety ja przejrzałem całą masę aut i niestety prawda jest taka, że ruda je wcina aż miło :) można powiedzieć, że to auta ekologiczne same się utylizują ;D

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 11:43:46
Autor: krzysiek82
escort czy astra.
W dniu 2010-09-07 20:50, srnietana pisze:
 Nie dość że w niczym
nie ustępują Oplowi i Fordowi (ani prestiżem ani jakością wykonania ani
awaryjnością) to nie będzie to w ogóle rdzewiało.

jeśli chodzi o korozje w marei to się nie zgodzę, występuje nagminnie w większości egzemplarzy ale i tak lepiej niż w fordzie.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 03:18:07
Autor: choczsz
escort czy astra.
On 8 Wrz, 11:43, krzysiek82 <ot...@cars.pl> wrote:
> [...]

jeśli chodzi o korozje w marei to się nie zgodzę, występuje nagminnie w
większości egzemplarzy ale i tak lepiej niż w fordzie.

Marea to powinno byc to samo co Brava. U mnie w Bravie rocznik 97 nie
ma sladu rdzy nigdzie, nawet na obtartym od 2 lat (i 2 zim) narozniku
do golego ocynku. Wiec stawiam, ze te Maree zardzewiale byly jednak
naprawiane blacharsko (co sie laczy ze zdzieraniem powlok
lakierniczych i ocynku do golej stali).

Data: 2010-09-08 13:58:37
Autor: krzysiek82
escort czy astra.
W dniu 2010-09-08 12:18, choczsz pisze:
Marea to powinno byc to samo co Brava. U mnie w Bravie rocznik 97 nie
ma sladu rdzy nigdzie, nawet na obtartym od 2 lat (i 2 zim) narozniku
do golego ocynku.

a zaglądałeś do profili?

  Wiec stawiam, ze te Maree zardzewiale byly jednak
naprawiane blacharsko (co sie laczy ze zdzieraniem powlok
lakierniczych i ocynku do golej stali).

niestety też myślałem o marei oglądałem auta które nie były bite a korozja była. Np podłoga to najbardziej czuły element w tych autach.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 13:21:25
Autor: Artur Frydel
escort czy astra.
Day Tue, 7 Sep 2010 20:50:11 +0200, srnietana wrote:

[...]

Hmm.. dałeś mi tą wypowiedzią do myślenia :)
A jakie są wady wymienionych przez Ciebie modeli? Jakie są koszta obsługi
tych francuzów? Za fiatem jako firmą jakoś nie przepadam ale przyjrzę się
Xsarze bądź 306.

--
Artur 'bzyk' Frydel He's not dead, he's electroencephalographically challenged.

Data: 2010-09-08 15:18:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
escort czy astra.
W dniu 2010-09-08 13:21, Artur Frydel pisze:

A jakie są wady wymienionych przez Ciebie modeli? Jakie są koszta obsługi
tych francuzów? Za fiatem jako firmą jakoś nie przepadam ale przyjrzę się
Xsarze bądź 306.

Ceny części do francuzów _nie_ są wyższe. Tzn. są, w porównaniach fanów motoryzacji niemieckiej - oni mają zwyczaj porównywać ceny "ASOwych" oryginałów do franc, z najtańszymi zamiennikami (które by założyli u siebie) do gebelsów.
W Xsarze i 306 jedyny problem to tylna belka zawieszenia. Reszta jest całkowicie standardowa.
Belkę idzie zrobić za około 1000zł na gotowo, tzn. by mieć z nią spokój na długi czas (tj. 100-200kkm pod warunkiem dopilnowania stanu uszczelnień). Auta te, jeśli niebite, nie chcą rdzewieć. A to automatycznie przekłada się na spore oszczędności w postaci nietopienia niemałej kasy na i tak przegraną walkę z rdzą.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-09-08 14:29:11
Autor: Waldek Godel
escort czy astra.
Dnia Wed, 08 Sep 2010 15:18:18 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Belkę idzie zrobić za około 1000zł na gotowo, tzn. by mieć z nią spokój

poniżej 500 zł a nie 1000. I dotyczy to belki na którejś ktoś jeździł z
rozwalonymi łozyskami, bo sam komplet naprawczy wahaczy to niecałe 100 zł
plus robocizna, w porywach całość do 200 zł. 500 w momencie kiedy już konieczne jest tulejowanie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-08 15:43:43
Autor: Piotr Jurczak
escort czy astra.
W dniu 2010-09-08 15:29, Waldek Godel pisze:
[...]

A gdzie można zrobić belkę za taką cenę. Moja jest OK ale tak na przyszłość warto wiedzieć by nie przepłacać.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-08 15:00:40
Autor: Waldek Godel
escort czy astra.
Dnia Wed, 08 Sep 2010 15:43:43 +0200, Piotr Jurczak napisał(a):

A gdzie można zrobić belkę za taką cenę. Moja jest OK ale tak na przyszłość warto wiedzieć by nie przepłacać.

http://www.antalex.pl/antalex_peugeot_citroen_naprawa_tylna_belka_cennik.php (w zeszłym roku mieli 480 zł, wciąż sporo mniej niż 1000 zł)
http://allegro.pl/belki-tyl-regeneracja-belek-swidnica-i1209460196.html
to tak pierwsze wyniki z brzegu

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-08 16:18:49
Autor: Piotr Jurczak
escort czy astra.
W dniu 2010-09-08 16:00, Waldek Godel pisze:
[...]

Dzięki
Tych to znałem, ale jak doliczę dojazd lub koszt demontaż/montaż to wychodzi tak koło tysiąca.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-08 15:21:28
Autor: Waldek Godel
escort czy astra.
Dnia Wed, 08 Sep 2010 16:18:49 +0200, Piotr Jurczak napisał(a):

Tych to znałem, ale jak doliczę dojazd lub koszt demontaż/montaż to wychodzi tak koło tysiąca.

to znajdź sobie porządnego i niedrogiego mechanika niedaleko od siebie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-08 15:09:21
Autor: Waldek Godel
escort czy astra.

a tu masz zestaw naprawczy Berlingo/Xsara Picasso:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-citroen-ax-berlingo-peugeot-i1185504807.html

ZX, Xsara, 306:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tylnej-citroen-zx-peugeot-i1208522920.html

Saxo:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tyl-ax-saxo-106-p-106-oryg-i1202720650.html

206:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tynej-belki-peugeot-206-oryginal-i1213465173.html
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-08 17:17:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
escort czy astra.
W dniu 2010-09-08 16:09, Waldek Godel pisze:

ZX, Xsara, 306:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tylnej-citroen-zx-peugeot-i1208522920.html

Czyli Made in Chujumuju?
Oryginalne łożyska, to tylko i wyłącznie SNR.
Poza tym - ten zestaw naprawczy jest dla tych, co to im dopiero co uszczelnienia padły. A one jak padają, to wpuszczają syf i wodę do środka.
Jak czop nie jest idealny, to wymiana samych łożysk jest jak założenie czystych gaci na tydzień niemytą dupę, o czym pewnie dobrze wiesz.

Data: 2010-09-08 16:31:45
Autor: Waldek Godel
escort czy astra.
Dnia Wed, 08 Sep 2010 17:17:35 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Oryginalne łożyska, to tylko i wyłącznie SNR.

U PSA nie ma czegoś takiego jak "tylko i wyłącznie"
Oprócz tego któryś tam zestawm był z łożyskami Timkena które raczej bez
problemu bym mógł założyć u siebie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

escort czy astra.