etat i DG

Data: 2010-01-12 00:09:58
Autor: Wojtek
etat i DG
Witam

Prowadzę 1osDG,KPiR+VAT
Dodatkowo dostałem propozycję etatu na umowę o pracę.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co mi się bardziej opłaca: etat czy rozliczanie fakturami.
Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500 netto+VAT.

Wiem tylko że składkę zdrowotną i tak będę musiał sobie płacić.
ZUS płacę "mały" jeszcze przez rok.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-12 00:16:57
Autor: Tomek
etat i DG
Dnia 12-01-2010 o 00:09:58 Wojtek <wojtat@yahoo.com> napisał(a):

Witam

ProwadzĂŞ 1osDG,KPiR+VAT
Dodatkowo dostaÂłem propozycjĂŞ etatu na umowĂŞ o pracĂŞ..
Czy ktoÂś mĂłgÂłby mi wytÂłumaczyĂŚ co mi siĂŞ bardziej opÂłaca: etat czy
rozliczanie fakturami.
Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500  netto+VAT.

Wiem tylko Âże skÂładkĂŞ zdrowotnÂą i tak bĂŞdĂŞ musiaÂł sobie pÂłaciĂŚ.
ZUS pÂłacĂŞ "maÂły" jeszcze przez rok.

Weźże kalkulator płac, pierwszy lepszy "z googla".
Wyjdzie Ci pewnie oszczędzność przy rozliczaniu fakturami
- i teraz musisz oszacować czy to się opłaca (brak urlopu etc).

--
Tomek

Data: 2010-01-12 00:49:04
Autor: Piotr
etat i DG
Użytkownik "Tomek" napisał:

Weźże kalkulator płac, pierwszy lepszy "z googla".
Wyjdzie Ci pewnie oszczędzność przy rozliczaniu fakturami
- i teraz musisz oszacować czy to się opłaca (brak urlopu etc).

 To ja się podepnę pod temat: raz pytałem o to księgową i powiedziała że jak ktoś jest na etacie i ma DG to pracodawca nie potrąca zaliczki na podatek. Czy to prawda i czy to znaczy że pracownik dostaje wówczas etat netto + zaliczka na podatek?

Piotr

Data: 2010-01-12 01:48:29
Autor: SDD
etat i DG

Użytkownik "Piotr" <hugo@sunshine.com> napisał w wiadomości news:higaes$c3j$1news.vectranet.pl...

[...]

Ta ksiegowa jest jak Radio Erewań donoszace o rozdawaniu rowerow na Placu Czerwonym, bo:
Nie nie potraca, tylko potraca i do tego wysza, bo nei uwzglednia kwoty wolnej - dotyczy tylko sytuacji, gdy rozliczasz DG wg zasad ogolnych i skali progresywnej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-12 01:51:02
Autor: SDD
etat i DG

Użytkownik "Wojtek" <wojtat@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hig85i$ad0$1news.vectranet.pl...
Witam

Prowadzę 1osDG,KPiR+VAT
Dodatkowo dostałem propozycję etatu na umowę o pracę.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co mi się bardziej opłaca: etat czy rozliczanie fakturami.

Jezeli juz prowadzisz DG , to chyba sie nie ma co zastanawiac, - nie bawic sie w zadne etaty, tylko normalnie na zasadzie umowy zlecenia miedzy przesiebiorstwami.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-12 03:14:24
Autor: Jarek Andrzejewski
etat i DG
On 12 Sty, 00:09, "Wojtek" <woj...@yahoo.com> wrote:
[...]

Targuj się. Od 4500 brutto pensji pracodawca wydałby jeszcze ok. 800
zł na ZUS + różne koszty (badanie okresowe, BHP, papierkologia), a do
tego mając Cię na etacie musi zapewnić urlop (zapewne 26 dni, a więc 5
z 52 tygodni, więc +10% od razu trzeba doliczyć), wynagrodzenie za
czas choroby, okres wypowiedzenia itp.
Podsumowując: ja bym zaczął od 5500 + VAT (+współczynnik
targowania :-), chyba, że zapewnia też płatny urlop, to wtedy z 10%
mniej.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-01-12 10:13:14
Autor: mvoicem
etat i DG
(12.01.2010 00:09), Wojtek wrote:
[...]

Jeżeli pracodawca przestawił taki wybór, to oferta DG jest nieco
cwaniacka (lub jak inaczej na to spojrzeć - oferta UoP jest z gestem),
bowiem pracodawca płaci mniej o 830zł, za to "w zamian":

 - oszczędza na okresie wypowiedzenia (*),
 - oszczędza na płatnym urlopie (*),
 - oszczędza na nadgodzinach (*),
 - ty nie masz zapewnionej pensji w czasie choroby,
 - zyskuje twoją pełną odpowiedzialność za straty by default (a nie do
wysokości 3krotnego wynagrodzenia),
 - oszczędza na księgowości (bo ty się sam księgujesz),

Także musisz się zastanowić czy te 1300zł oszczedności zrekompensuje ci
w/w oszczędności ze strony pracodawcy. Być może świadomość tego że na
UoP 4500 brutto oznacza ok 5330 kosztu po stronie pracodawcy otwiera
jakąś drogę do negocjacji.

p. m.

(*) wszystko zależy od umowy, ale o ile przy UoP jesteś chroniony przez
KP, to przy umowie DG-DG musisz po prostu podpisać dobrą umowę i nie dać
się wpuścić w maliny - a potem kopać się z koniem w razie czego.

Data: 2010-01-12 21:44:16
Autor: ąćęłńóśźż
etat i DG
A gdyby była jeszcze trzecia opcja:

* umowa zlecenia (a nie UoP) od firmy dla osoby fizycznej (pomińmy przez chwilę fakt prowadzenia DG)?

Data: 2010-01-12 22:35:38
Autor: mvoicem
etat i DG
(12.01.2010 21:44), ąćęłńóśźż wrote:
A gdyby była jeszcze trzecia opcja:

* umowa zlecenia (a nie UoP) od firmy dla osoby fizycznej (pomińmy przez chwilę fakt prowadzenia DG)?

Wg mnie bez zmian - nadal (prawie) taki sam bilans zysków i strat -
jedyna różnica to ciutkę więcej księgowości po strony pracodawcy a
ciutkę mniej po stronie "pracownika".

p. m.

etat i DG