eufemizm roku

Data: 2009-09-14 09:20:53
Autor: r2rec
eufemizm roku
ze strony http://mtbmarathon.pl/index.php?action=09&id=info
...."Choć masowe zmiany w lasach wyglądają na pierwszy rzut oka okrutnie, to jednak dla nas, bikerów, niesie to sporo nowych możliwości"...

wczoraj byłem na Barniej ... na szczycie niespodzianka
http://picasaweb.google.pl/free3bike/20090913WisAStozekBaraniaWisA#5381047882504103266
http://picasaweb.google.pl/free3bike/20090913WisAStozekBaraniaWisA#5381047845490990882

okrutnie nie tylko na pierwszy rzut oka!

wiem że trzeba ale żal
http://picasaweb.google.pl/free3bike/2003_06_01BARANIAGRA#5268388793530779042

ps
mogli by posprzątać; tak wygląda szlak turystyczny

pozdro
Artur
r2rec

eufemizm : http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2557194

Data: 2009-09-14 09:40:44
Autor: MichałG
eufemizm roku
r2rec pisze:
ze strony http://mtbmarathon.pl/index.php?action=09&id=info
..."Choć masowe zmiany w lasach wyglądają na pierwszy rzut oka okrutnie, to jednak dla nas, bikerów, niesie to sporo nowych możliwości"...

taaaaaaaa....... 'widokowość' sie poprawia.... ;(

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-14 09:51:04
Autor: ...::QRT::...
eufemizm roku
Dnia Mon, 14 Sep 2009 09:20:53 +0200, r2rec napisał(a):

ze strony http://mtbmarathon.pl/index.php?action=09&id=info
..."Choć masowe zmiany w lasach wyglądają na pierwszy rzut oka okrutnie, to jednak dla nas, bikerów, niesie to sporo nowych możliwości"...

bo przeca wiadmo ze kolorastwo to *Sport* przez duże S.
W zwiazku z tym rowerowaniu najważniejsza jest wydolność, kondycja i
trening, ect. Turystyka rowerowa to jakiś wymył mięczaków co to siły nie mają i
kontemplacją przepieknych okoliczności przyroda maskują braki kondycyjne. --
www.warszawski.info

Data: 2009-09-14 10:04:12
Autor: Wojtek Paszkowski
eufemizm roku
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:ytifa0t5zzlq.1wb2h4v855oq1.dlg40tude.net...

[...]

nnno ale właśnie z perspektywy turysty taka ścinka to błogosławieństwo, można sobie więcej pokontemplować zamiast li tylko napierać w ciemnym, błotnistym lesie ;)

pozdr

Data: 2009-09-14 10:47:54
Autor: ...::QRT::...
eufemizm roku
Dnia Mon, 14 Sep 2009 10:04:12 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]

nad złym i niedobrym swiatem :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-09-14 11:46:52
Autor: maksWYTNIJTO
eufemizm roku

..."Choć masowe zmiany w lasach wyglądają na pierwszy rzut oka okrutnie, to jednak dla nas, bikerów, niesie to sporo nowych możliwości"...

  ...no własnie przyznaj sie na czym jeżdzisz że te pieńki ci tak
  równo wychodzą...a jezeli się nie przyznajesz to innym bikerom trzeba
  powiedzieć stanowcze i zdecydowane NIE.

  Ignac

Data: 2009-09-14 16:54:31
Autor: Solar
eufemizm roku
r2rec pisze:

wczoraj byłem na Barniej ... na szczycie niespodzianka

Niezła czystka.
A to?
http://picasaweb.google.pl/free3bike/20090913WisAStozekBaraniaWisA#5381047923871090754
Który szlak w którą stronę?

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-09-14 20:01:26
Autor: .
eufemizm roku

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:h8llf0$gfa$1news.onet.pl...
r2rec pisze:

[...]

czerwony i zielony, oczywiscie w stronę Skrzycznego

http://www.enduro.idl.pl/Wisla2009/imagepages/image15.html
http://www.enduro.idl.pl/Wisla2009/imagepages/image93.html

Data: 2009-09-14 12:48:19
Autor: Marek
eufemizm roku
r2rec napisał:

okrutnie nie tylko na pierwszy rzut oka!

Eee, chyba tylko dla bardzo wrażliwych :). Według tej miary równie
okrutne było wycięcie swego czasu pierwotnej puszczy karpackiej i
zastąpienie jej świerkowymi monokulturami. Okrutnie wygląda też to, co
robi teraz kornik w Beskidach (o ile do gradacji tego chrząszcza można
stosować taki przymiotnik, bo przecież w naturze nie istnieje pojęcie
okrucieństwa). Wystarczy zobaczyć jak wygląda szczyt Turbacza, z
którego nie usunięto martwych drzew.

mogli by posprzątać; tak wygląda szlak turystyczny

Podobno już posprzątali. Czerwony szlak z Baraniej Góry w stronę
Magurki Wiślańskiej był przez długi czas zablokowany dziesiątkami
drzew powalonych przez wichurę. Lazłem kiedyś tamtędy z rowerem, w
deszczu i po nocy. I wtedy też myślałem jak Ty. Trzeba przy tym
pamiętać, że to szlak pieszy. Rowerzysta jest tam gościem (choć piesi
turyści uznaliby to pewnie za eufemizm i zastąpili słowem intruz :) )..
A pieszy sobie poradzi.

Myślę że tytułowe sformułowanie jest na wyrost. Autorzy tekstu po
prostu trafnie ujęli problem.
Pamiętam że doceniłem kiedyś także widokowość pogorzeliska z 1992r. na
wschód od GOPu, choć "pierwszy plan" był zupełnie czarny, a leśnicy
opowiadali straszne rzeczy o losie zwierzyny. Później doszły także
rowerowe walory przekształcenia tego obszaru - sieć utwardzonych
duktów leśnych z czytelnymi oznaczeniami. Podobnie było z
nieprzewidywalnością górskich dróg i szlaków po powodzi z 1997r. Nie
umniejszając skali dramatu, był to bardzo ciekawy sezon rowerowy.
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

A to mały album "na temat", sklejony na szybko z obrazków tych
"okrutnych" miejsc:
http://picasaweb.google.pl/26cali/NowaPerspektywa#

Data: 2009-09-14 22:59:08
Autor: Solar
eufemizm roku
Marek pisze:

Podobno już posprzątali.

No skoro to zdjęcia z niedzieli, to chyba nie zdążyli posprzątać. :)

rowerowe walory przekształcenia tego obszaru - sieć utwardzonych
duktów leśnych z czytelnymi oznaczeniami. Podobnie było z

No utwardzone dukty leśnie to akurat wielki minus dla mnie i wielu innych. Potem, jak na Stecówce, walną asfalt i już w ogóle góry zaroją się od lasek w szpilkach albo samochodów pod wieżą widokową na Baraniej...

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

Data: 2009-09-14 14:42:01
Autor: Marek
eufemizm roku
Widocznie różnie rozumiemy pojęcie uprzątniętego szlaku.
Ja miałem na myśli ten etap znikania lasu z Baraniej Góry:
http://img376.imageshack.us/img376/2558/img01214aa.jpg
To co tam leży dzisiaj to już prawie komfort... jeśli przyjąć, że
żaden hak ani przerzutka nie są wieczne :).
Co do utwardzonych duktów leśnych: pisałem o pogorzelisku na Górnym
Śląsku.
W górach nie ma co panikować. Bez względu na okoliczności, wszystkiego
nie zaasfaltują. A dobrze mieć wybór. Pod tym względem świetne są
Sudety, gdzie została po latach intensywnej gospodarki gęsta sieć
dobrych dróg. Niektóre po wojnie nawet wyasfaltowano. Można się tam
mozolić w błocie i po kamolach czy korzeniach non stop lub wygodnie
nabrać wysokości, a po powyższym tylko zjechać (jak kto lubi).
Chyba że pisząc "dla mnie i wielu innych" masz na myśli zwolenników
zasady "im gorzej tym lepiej". Rzuć okiem na to zdjęcie i cztery
następne:
http://picasaweb.google.pl/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374572430377356562
Czy o to chodzi? Służę trackiem ale nie polecam :).

Data: 2009-09-15 00:01:19
Autor: Solar
eufemizm roku
Marek pisze:

To co tam leży dzisiaj to już prawie komfort... jeśli przyjąć, że
żaden hak ani przerzutka nie są wieczne :).

No spoko, Halę Baranią uprzątneli jakiś czas temu, to żadna nowość, przynajmniej dla mnie. :)

zasady "im gorzej tym lepiej". Rzuć okiem na to zdjęcie i cztery
następne:
http://picasaweb.google.pl/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374572430377356562

Odnosiłem się tylko do utwardzonych szlaków. W sumie jak tu przestaną jeździć sprzęta i podeschnie, to zrobi się coś takiego, jak obecnie większość odcinka Skrzyczne-Zielony Kopiec http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0509/imagepages/image11.html
A 3 lata temu wyglądało tak
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0706_2/imagepages/image5.html
I tego szkoda wielka...

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2009-09-15 08:13:47
Autor: r2rec
eufemizm roku
Solar pisze:

No utwardzone dukty leśnie to akurat wielki minus dla mnie i wielu innych.
podpisuje się pod tym

Potem, jak na Stecówce, walną asfalt i już w ogóle góry zaroją
się od lasek w szpilkach albo samochodów pod wieżą widokową na Baraniej...

na Baranią już wycieli hajłej (teraz zasypać tłuczniem ...a potem to tylko asfalcik wylać) ... DRAMAT!

jak nie było tej drogi i trzeba było po korzeniach skakać to to było enduro a teraz to na wigry można tam pojechać :(

Artur
r2rec

Data: 2009-09-14 21:30:09
Autor: Solar
eufemizm roku
. pisze:

> czerwony i zielony, oczywiscie w stronę Skrzycznego

Znaczy ten na Halę? Qrde, chciałem tam jechać za 2 tygodnie...

"Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
                                    św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-09-14 16:56:32
Autor: Wojtek
eufemizm roku
r2rec pisze:

ps
mogli by posprzątać; tak wygląda szlak turystyczny

Niestety musimy się do tego przyzwyczaić... Za jakieś 50 lat lasy odrosną i wszystko znowu będzie pięknie :)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-21 12:11:48
Autor: r2rec
eufemizm roku
Wojtek pisze:

Niestety musimy się do tego przyzwyczaić... Za jakieś 50 lat lasy odrosną i wszystko znowu będzie pięknie :)

dobrze że zrobiłem kilka fotek bo by mi syn nie uwierzył że Beskidy były zalesione...

r2rec

Data: 2009-09-21 12:55:22
Autor: Wojtek
eufemizm roku
r2rec pisze:
Wojtek pisze:

Niestety musimy się do tego przyzwyczaić... Za jakieś 50 lat lasy odrosną i wszystko znowu będzie pięknie :)

dobrze że zrobiłem kilka fotek bo by mi syn nie uwierzył że Beskidy były zalesione...

mam stare zjęcia, z '96 z podjazdu pod skrzyczne od lipowej... piękne lasy, dzikie... teraz pejzaże szkockie, bym rzekł

szkoda, że nie dożyję pięknej i wysokiej buczyny w tych rejonach

Data: 2009-09-17 18:34:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
eufemizm roku
r2rec bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
..."Choć masowe zmiany w lasach wyglądają na pierwszy rzut oka okrutnie, to jednak dla nas, bikerów, niesie to sporo nowych możliwości"...

Ta... Połaziłem po Beskidzie Sądeckim i mogę stwierdzić krótko: "dżyzys
ku**a ja pier**le, co tam się dzieje...". Chyba nie było kilometra szlaku,
żeby nie był usłany albo ściętymi drzewami, albo zryty (przynajmniej
częściowo ten kilometr) traktorami. Przez litość nie wspominam o
"wyjeżdżaniu" nowych dróg w lesie... :-//

eufemizm roku