eufemizm roku

Data: 2009-09-14 16:54:31
Autor: Solar
eufemizm roku
r2rec pisze:

wczoraj byłem na Barniej ... na szczycie niespodzianka

Niezła czystka.
A to?
http://picasaweb.google.pl/free3bike/20090913WisAStozekBaraniaWisA#5381047923871090754
Który szlak w którą stronę?

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-09-14 20:01:26
Autor: .
eufemizm roku

--

czerwony i zielony, oczywiscie w stronę Skrzycznego

http://www.enduro.idl.pl/Wisla2009/imagepages/image15.html
http://www.enduro.idl.pl/Wisla2009/imagepages/image93.html

Data: 2009-09-14 12:48:19
Autor: Marek
eufemizm roku
r2rec napisał:

okrutnie nie tylko na pierwszy rzut oka!

Eee, chyba tylko dla bardzo wrażliwych :). Według tej miary równie
okrutne było wycięcie swego czasu pierwotnej puszczy karpackiej i
zastąpienie jej świerkowymi monokulturami. Okrutnie wygląda też to, co
robi teraz kornik w Beskidach (o ile do gradacji tego chrząszcza można
stosować taki przymiotnik, bo przecież w naturze nie istnieje pojęcie
okrucieństwa). Wystarczy zobaczyć jak wygląda szczyt Turbacza, z
którego nie usunięto martwych drzew.

mogli by posprzątać; tak wygląda szlak turystyczny

Podobno już posprzątali. Czerwony szlak z Baraniej Góry w stronę
Magurki Wiślańskiej był przez długi czas zablokowany dziesiątkami
drzew powalonych przez wichurę. Lazłem kiedyś tamtędy z rowerem, w
deszczu i po nocy. I wtedy też myślałem jak Ty. Trzeba przy tym
pamiętać, że to szlak pieszy. Rowerzysta jest tam gościem (choć piesi
turyści uznaliby to pewnie za eufemizm i zastąpili słowem intruz :) )..
A pieszy sobie poradzi.

Myślę że tytułowe sformułowanie jest na wyrost. Autorzy tekstu po
prostu trafnie ujęli problem.
Pamiętam że doceniłem kiedyś także widokowość pogorzeliska z 1992r. na
wschód od GOPu, choć "pierwszy plan" był zupełnie czarny, a leśnicy
opowiadali straszne rzeczy o losie zwierzyny. Później doszły także
rowerowe walory przekształcenia tego obszaru - sieć utwardzonych
duktów leśnych z czytelnymi oznaczeniami. Podobnie było z
nieprzewidywalnością górskich dróg i szlaków po powodzi z 1997r. Nie
umniejszając skali dramatu, był to bardzo ciekawy sezon rowerowy.
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

A to mały album "na temat", sklejony na szybko z obrazków tych
"okrutnych" miejsc:
http://picasaweb.google.pl/26cali/NowaPerspektywa#

Data: 2009-09-14 22:59:08
Autor: Solar
eufemizm roku
Marek pisze:

Podobno już posprzątali.

No skoro to zdjęcia z niedzieli, to chyba nie zdążyli posprzątać. :)

rowerowe walory przekształcenia tego obszaru - sieć utwardzonych
duktów leśnych z czytelnymi oznaczeniami. Podobnie było z

No utwardzone dukty leśnie to akurat wielki minus dla mnie i wielu innych. Potem, jak na Stecówce, walną asfalt i już w ogóle góry zaroją się od lasek w szpilkach albo samochodów pod wieżą widokową na Baraniej...

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

Data: 2009-09-14 14:42:01
Autor: Marek
eufemizm roku
Widocznie różnie rozumiemy pojęcie uprzątniętego szlaku.
Ja miałem na myśli ten etap znikania lasu z Baraniej Góry:
http://img376.imageshack.us/img376/2558/img01214aa.jpg
To co tam leży dzisiaj to już prawie komfort... jeśli przyjąć, że
żaden hak ani przerzutka nie są wieczne :).
Co do utwardzonych duktów leśnych: pisałem o pogorzelisku na Górnym
Śląsku.
W górach nie ma co panikować. Bez względu na okoliczności, wszystkiego
nie zaasfaltują. A dobrze mieć wybór. Pod tym względem świetne są
Sudety, gdzie została po latach intensywnej gospodarki gęsta sieć
dobrych dróg. Niektóre po wojnie nawet wyasfaltowano. Można się tam
mozolić w błocie i po kamolach czy korzeniach non stop lub wygodnie
nabrać wysokości, a po powyższym tylko zjechać (jak kto lubi).
Chyba że pisząc "dla mnie i wielu innych" masz na myśli zwolenników
zasady "im gorzej tym lepiej". Rzuć okiem na to zdjęcie i cztery
następne:
http://picasaweb.google.pl/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374572430377356562
Czy o to chodzi? Służę trackiem ale nie polecam :).

Data: 2009-09-15 00:01:19
Autor: Solar
eufemizm roku
Marek pisze:

To co tam leży dzisiaj to już prawie komfort... jeśli przyjąć, że
żaden hak ani przerzutka nie są wieczne :).

No spoko, Halę Baranią uprzątneli jakiś czas temu, to żadna nowość, przynajmniej dla mnie. :)

zasady "im gorzej tym lepiej". Rzuć okiem na to zdjęcie i cztery
następne:
http://picasaweb.google.pl/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374572430377356562

Odnosiłem się tylko do utwardzonych szlaków. W sumie jak tu przestaną jeździć sprzęta i podeschnie, to zrobi się coś takiego, jak obecnie większość odcinka Skrzyczne-Zielony Kopiec http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0509/imagepages/image11.html
A 3 lata temu wyglądało tak
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0706_2/imagepages/image5.html
I tego szkoda wielka...

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2009-09-15 08:13:47
Autor: r2rec
eufemizm roku
Solar pisze:

No utwardzone dukty leśnie to akurat wielki minus dla mnie i wielu innych.
podpisuje się pod tym

Potem, jak na Stecówce, walną asfalt i już w ogóle góry zaroją
się od lasek w szpilkach albo samochodów pod wieżą widokową na Baraniej...

na Baranią już wycieli hajłej (teraz zasypać tłuczniem ...a potem to tylko asfalcik wylać) ... DRAMAT!

jak nie było tej drogi i trzeba było po korzeniach skakać to to było enduro a teraz to na wigry można tam pojechać :(

Artur
r2rec

Data: 2009-09-14 21:30:09
Autor: Solar
eufemizm roku
. pisze:

> czerwony i zielony, oczywiscie w stronę Skrzycznego

Znaczy ten na Halę? Qrde, chciałem tam jechać za 2 tygodnie...

"Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
                                    św. Tomasz z Akwinu

eufemizm roku