euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie

Data: 2011-08-17 00:54:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie

"1634Racine" j1n2es$8j7$1@inews.gazeta.pl

"za" i argumenty "przeciw" wprowadzeniu w PL euro, to jakie to sa argumenty?

Wprowadzenie euro w Polsce może być dobre dla kogoś i jednocześnie
złe dla kogoś innego? A jeszcze inny ktoś nie zwróci na to uwagi.
Jeśli Polska wprowadzi euro -- nie będzie mogła prowadzić swojej
własnej ,,polityki pieniężnej''. Źle to czy dobrze? Szwajcaria
wie, że to strasznie źle, gdy nie może dorzucać kolejnych franków.
Czy dla Polski byłaby złem niemożliwość dorzucania własnej waluty?

Coś może być dobre dla państwa i jednocześnie złe dla nas.
Może być złe dla państwa i jednocześnie dobre dla nas.

Skąd mam wiedzieć, kim Ty jesteś, i co dla ciebie jest dobre?
Nie -- jest gorzej! Nawet, gdybym Cię znał i wiedział, jak
zarabiasz, co robisz, ile masz środków i zewnętrzy -- także
nie miałbym pojęcia o tym, czy dla Ciebie lepszym rozwiązaniem
jest euro w Polsce czy złotówka...

Co więcej -- podejrzewam, że poza wróżbitami tylko nieliczni
znają odpowiedź na tego rodzaju pytania. Nieliczni, a raczej
nieliczne -- poza wróżbitami odpowiedź znają wróżki. ;)

-=-

Ale masa ,,ekspertów'' zarobi krocie -- pisząc cokolwiek :) na
temat skutków, lęków, obaw, możliwości, zysków itp. zjawisk
związanych z wprowadzaniem euro w Polsce...

-=-

W 2008 roku było wielu chętnych wróżbitów, ale chyba nikt
z nich wówczas nie wróżył dzisiejszego scenariusza:

 euro w dół
 dolar w dół
 franek w górę

Ale ja jestem pewny tego, że wielu ludzi spoza wiadomej branży ;)
(czyli takich, którzy nie są ani wróżbitami, ani wróżkami, ani
prorokiniami, ani prorokami...) wiedziało dokładnie :) o tym,
że w 2011 tak właśnie ukształtują się ,,trendy walutowe''. ;)

-=-

[chcesz bez polityki? -- zapuść brodę i pejsy?...]

euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie