euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?

Data: 2010-03-22 15:21:20
Autor: Valdi
euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:ho7p03$ddg$1inews.gazeta.pl

Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

Martwi Cię to?
Jak by euro było oparte na jakimś kruszcu (srebro bądź złoto) to może i było
by czego pragnąć.

Data: 2010-03-22 16:04:37
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Mar 2010 15:21:20 +0100, Valdi napisał(a):

Jak by euro było oparte na jakimś kruszcu (srebro bądź złoto) to może i było
by czego pragnąć.

I co by ci to niby dało? Chyba, że monety byłyby złote albo srebrne. Bo jak
się posypie to przecież i tak nikt ci tej równowartości w złocie/srebrze
nie wypłaci. Albo ufasz, że państwo będzie regulować swoje zobowiązania
albo nie innego wyjścia nie masz.

--
Kojer

Data: 2010-03-22 16:16:34
Autor: Valdi
euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
"Robert Kois" news:11k89jmw70lw9.dlgkojer.kojer

> Jak by euro było oparte na jakimś kruszcu (srebro bądź złoto) to może i
było
> by czego pragnąć.

I co by ci to niby dało? Chyba, że monety byłyby złote albo srebrne.

O to mi właśnie chodzi, niestety to cholernie kłopotliwe rozwiązanie.

Bo jak się posypie to przecież i tak nikt ci tej równowartości w
złocie/srebrze
nie wypłaci. Albo ufasz, że państwo będzie regulować swoje zobowiązania
albo nie innego wyjścia nie masz.

Mój problem polega na tym, że ja zaufania do państwa polskiego nie mam, do
UE również... więc jestem w kropce.

Data: 2010-03-22 16:32:44
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 22.03.2010 16:16, Valdi wrote:
[...]

Zawsze mozesz wymienic oszczednosci np. na ruble ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-22 16:52:36
Autor: Valdi
euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
"Tomasz Chmielewski" news:80pgssFm5oU1mid.uni-berlin.de

Zawsze mozesz wymienic oszczednosci np. na ruble ;)

przecież to jeszcze większa dziczyzna niż cała UE :)

Data: 2010-03-22 17:25:47
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Mar 2010 16:16:34 +0100, Valdi napisał(a):

[...]

No i się ścierają w trakcie użytkowania.

[...]

Poszukać takiego któremu ufasz? A jak nie ma takiego (a pewnie nie ma) to
kupić wieeeelki kawał ziemi i być samowystarczalnym (czyli zrezygnować z
prądu i innych cywilizacyjnych pierdół za które trzeba płacić). --
Kojer

Data: 2010-03-22 19:08:49
Autor: Valdi
euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
"Robert Kois" news:1hh845y21v5hb.dlgkojer.kojer

Poszukać takiego któremu ufasz?

A ty uwasz szeroko pojętym politykom, którzy stanowią rządy? :)

A jak nie ma takiego (a pewnie nie ma)

nie ma.

kupić wieeeelki kawał ziemi i być samowystarczalnym (czyli zrezygnować z
prądu i innych cywilizacyjnych pierdół za które trzeba płacić).

1. trzeba będzie płacić podatek od gruntu
2. na odludziu trudno liczyć na FTTH :)
3. bez prądu długo nie pociągnę - chętnie bym widział jako dostawcę firmę
prywatną bo od 6 miesięcy kopię się firmą państwową aby mi podciągnęła
energię na działkę abym mógł się budować... i jeszcze karzą sobie za to
czekanie zapłacić jednorazowo prawie 15K...

:)

Data: 2010-03-22 23:18:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?

"Robert Kois" 1hh845y21v5hb.dlg@kojer.kojer

[...]

Wszystko jest coraz mniej energochłonne -- energię elektryczną
można czerpać ze słoneczka. wiatru i wody płynącej. :)

Data: 2010-03-22 23:16:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?

"Robert Kois" 11k89jmw70lw9.dlg@kojer.kojer

> [...]

się posypie to przecież i tak nikt ci tej równowartości w złocie/srebrze
nie wypłaci. Albo ufasz, że państwo będzie regulować swoje zobowiązania

Oparcie o kruszce nie może mieć już sensu od dawna. :)
Pieniądz jest czymś w rodzaju kredytu. Dobrze to obrazuje
film ,,pieniądz jako debet''. IMO powinno być ,,pieniądz
jako kredyt'', nie jako debet. Debet do dług, a kredyt to
zaufanie. Zwykle jedno towarzyszy drugiemu. Oparcie pieniądza
o kruszce nie ma (i nie może mieć) sensu.

euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?