eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04

Data: 2009-05-02 20:21:01
Autor: A-neta
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Czy moglby ktos z Was wyjasnic lopatologicznie zupelnemu laikowi w jaki
sposob teraz w Eurobanku przyoszczedzic na Belce albo wyciagnac lepsze niz
nominalne oprocentowanie? Jak policzyc te limity na pojedyncze
konto/lokate, itp. Jako umysl humanistyczny, mam pewne problemy ze zrozumieniem pewnych
mechanizmow :)
--

Dziekuje i pozdrawiam,
A-neta

Data: 2009-05-02 20:56:09
Autor: Mario
A-neta wrote:

[...]

Przy obecnym oprocentowaniu konta oszczędnościowego (6.06%) i kapitalizacji dziennej, gdy na koncie trzymasz mniej niż 15 000 PLN nie będzie naliczana "belka". Takich kont możesz mieć pięć.

Jak przekroczysz 15 000 na jednym koncie to wtedy belka będzie spora (największa nawet 40%).

Wynika to z metody zaokrąglania przyjętej przy tym podatku.

Data: 2009-05-02 20:57:16
Autor: RobertS
[...]

odsetki są naliczane każdego dnia i jeżeli wartość ww. odsetek nie przekroczy 2,49 zł to podatek wyniesie 0 zł;
przykładowo mam 15kzł i dzienne odsetki od tego wkładu wyniosą właśnie 2,49 zł (15.000 x 6,06%)/365 po 30 dniach będę miał na koncie o 2,49 x 30 zł (w uproszczeniu, bo pominąłem % składany) 15kzł + 74,7 zł odsetek = 15.074,7

gdyby kapitalizacja była miesięczna to po 30 dniach od ww. kwoty należałoby zapłacić 14 zł odsetek (74,7 - w zaokrągleniu 75 x 19 % = 14,25 zł - w zaokrągleniu 14 zł)

czyli miesięcznie jesteśmy do przodu 14 zł na każdych zdeponowanych 15kzł ;-)

RobertS

Data: 2009-05-02 21:15:54
Autor: Mario
RobertS wrote:

(w uproszczeniu, bo pominąłem % składany) 15kzł + 74,7 zł odsetek

Tylko uważaj. Z powodu procentu składanego, przy kwocie startowej 15k PLN w połowie miesiąca zacznie się naliczać "belka" :)

Data: 2009-05-02 22:53:50
Autor: RobertS
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04

Tylko uważaj. Z powodu procentu składanego, przy kwocie startowej 15k PLN w połowie miesiąca zacznie się naliczać "belka" :)

TAK, ale przecież możesz wpłacić 14kzł....podałem tylko przykład, ale oczywiście trzeba uważać, aby nie przekroczyć "masy krytycznej" ;-)

RobertS

Data: 2009-05-02 22:40:24
Autor: Sławomir Szyszło
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Dnia Sat, 02 May 2009 20:57:16 +0200, RobertS <bob75@xpostx.pl> wklepał(-a):

czyli miesięcznie jeste¶my do przodu 14 zł na każdych zdeponowanych 15kzł ;-)

A codziennie wydajemy 2, 5, 10, ... zł na rzeczy, których tak naprawdę nie
potrzebujemy.
Wy tu robicie dziadowskie oszczędno¶ci, a potem przyjdzie jaka¶ kontrola. ;)
Może lepiej zmienić styl jazdy samochodem, w paliwie jest przecież dużo więcej
podatków.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-05-02 22:56:17
Autor: RobertS
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04

A codziennie wydajemy 2, 5, 10, ... zł na rzeczy, których tak naprawdę nie
potrzebujemy.

no pewnie i dzięki takim kombinacjom nie jest nam szkoda na takie niepotrzebne rzeczy ;-)

Wy tu robicie dziadowskie oszczędno¶ci, a potem przyjdzie jaka¶ kontrola. ;)
Może lepiej zmienić styl jazdy samochodem, w paliwie jest przecież dużo więcej
podatków.

a ja lubie sobie pojezdzic ostrzej samochodem, mam z tego radosc i nie patrze na to, ze zamiast 7l/100km to pali mi 10...to mój wybór, tak samo do "kombinacji" na lokatach nikt nie namawia ;-)

RobertS

Data: 2009-05-02 23:11:05
Autor: MarekZ
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtii4o.190.1slaszyszCIACHTO.list.pl...

Wy tu robicie dziadowskie oszczędno¶ci, a potem przyjdzie jaka¶ kontrola. ;)
Może lepiej zmienić styl jazdy samochodem, w paliwie jest przecież dużo więcej
podatków.

Z ostrzejszego jeżdżenia masz zazwyczaj frajdę,poczucie swobody i tego typu rzeczy.

Co masz z płacenia idiotycznego podatku Belki na Rudego i jego kolesi?

A poza tym miliony składaj± się z takich wła¶nie dziadowskich stuzłotówek. A unikanie belki uczy jednej cennej rzeczy - optymalizacji.

Data: 2009-05-02 23:17:10
Autor: MK
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> wrote in message news:gticbc$7gk$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Z ostrzejszego jeżdżenia masz zazwyczaj frajdę,poczucie swobody i tego typu rzeczy.

Poczucie swobody to chyba jak jestes Kurskim lub innym pisiorowym poslem i mozesz sie schowac za immunitetem ;).

Co masz z płacenia idiotycznego podatku Belki na Rudego i jego kolesi?

Jak placiles na Samoobrone i Kaczorow to bylo Ci lzej? Jesli tak to pomysl, ze ta kasa idzie na viagre, malpeczki i dlugopisy z faksimile Pierwszej Damy ;)

A poza tym miliony składaj± się z takich wła¶nie dziadowskich stuzłotówek. A unikanie belki uczy jednej cennej rzeczy - optymalizacji.

A z tym sie zgadzam... nie nalezy Panstwu oddawac wiecej niz niezbedne minimum...

MK

Data: 2009-05-02 23:26:13
Autor: MarekZ
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtid8o$dlo$1news.wp.pl...

Poczucie swobody to chyba jak jestes Kurskim lub innym pisiorowym poslem i mozesz sie schowac za immunitetem ;).

S± i inne możliwo¶ci, ale mniejsza o to, bo to OT. ;>

Jak placiles na Samoobrone i Kaczorow to bylo Ci lzej? Jesli tak to pomysl, ze ta kasa idzie na viagre, malpeczki i dlugopisy z faksimile Pierwszej Damy ;)

O przepraszam bardzo, ja tego podatku płacę ¶ladowe ilo¶ci (choć to i tak za dużo). Ze 200 zł może się rocznie uzbiera, ale na pewno nie każdego roku, a już na pewno nie tego jak s± overnighty w Aliorze i Eurobanku. Nie trzymam w tym państwie ¶rodków w formie lokat i depozytów, czasem się tylko trafi jaka¶ "przelotka".

Data: 2009-05-03 09:14:58
Autor: otrov
MarekZ pisze:
O przepraszam bardzo, ja tego podatku płacę ¶ladowe ilo¶ci (choć to i tak za dużo). Ze 200 zł może się rocznie uzbiera, [..]

Zapewniam Cię, że płacisz więcej. Zapomniałe¶ o podatku VAT i akcyzie.
Chyba, że znasz jaki¶ magiczny sposób, żeby i tego unikn±ć, to wtedy chylę głowę..

o.

Data: 2009-05-03 09:48:16
Autor: Pete
otrov pisze:
MarekZ pisze:
[...]

Rezydent w USA? :)

--
Pete

Data: 2009-05-03 11:54:10
Autor: MarekZ
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Użytkownik "otrov" <otrov@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtjg9h$1fe$1news.wp.pl...

Zapewniam Cię, że płacisz więcej. Zapomniałe¶ o podatku VAT i akcyzie.
Chyba, że znasz jaki¶ magiczny sposób, żeby i tego unikn±ć, to wtedy chylę głowę..

Wiem, iż sumarycznie płacę więcej. :>

"TEGO PODATKU" odnosiło się do podatku od dochodów kapitałowych. Przeciwko VAT nic nie mam, to najbardziej sprawiedliwy co do zasady podatek. Akcyza także ujdzie. Belkowe, PIT i CIT to po prostu złodziejstwo.

Data: 2009-05-03 11:56:51
Autor: Szymon
[...]

Jeszcze nie tak dawno akcyza była definiowana jako podatek od towarów luksusowych. W XXI wieku owym luksusem jest w Polsce pr±d albo benzyna... jeszcze nie powietrze, aczkolwiek i od tego też s± podatki (tzw. podatek klimatyczny).
Tia... bardzo sprawiedliwe te nasze podatki.

Data: 2009-05-03 12:36:27
Autor: MarekZ
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtjq1q$l5e$1news.dialog.net.pl...

[...]

Nie udawaj dziecka. Z punktu widzenia państwa polskiego: "zabrać trzeba, pytanie tylko jak".

Chyba zgodzisz się, że akcyza i VAT (abstrahuj±c od zaciemnienia idei VAT akurat w polskim państwie) s± bardziej sprawiedliwe niż CIT czy PIT czy już absolutne kurioza w postaci podatku od odsetek albo PCC.

Data: 2009-05-03 11:57:04
Autor: MarekZ
eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtjp23$q1t$1srv.cyf-kr.edu.pl...

"TEGO PODATKU" odnosiło się do podatku od dochodów kapitałowych.

Zreszt± nawet i to nieprawda. :-( Odnosiło się to do podatku od odsetek.

Tego od dochodów z papierów warto¶ciowych oddaję złodziejom krocie. :-(

Data: 2009-05-03 13:12:37
Autor: Pete
MarekZ pisze:
Tego od dochodów z papierów warto¶ciowych oddaję złodziejom krocie. :-(

Akurat od zysków kapitałowych, to podatek jest jednym z najniższych, więc wstydziłby¶ się narzekać :P

Jeste¶ zatem jednym z płac±cych najniższe podatki.

--
Pete

Data: 2009-05-03 13:26:29
Autor: zgred
Zeszło na podatki Re: eurobank -dzi enna kapitalizacja od 30/04
MarekZ pisze:

Przeciwko VAT nic nie mam, to najbardziej sprawiedliwy co do zasady podatek. Akcyza także ujdzie. Belkowe, PIT i CIT to po prostu złodziejstwo.

No i zeszło nam zupełnie OT/NTG na podatki...

VAT sprawiedliwy??? Szewc szyje buty piekarzowi itd., a z jakiej racji maj± być okradani?

Po co s± podatki?
- Żeby sfinansować funkcje państwa.
Jakie s± NIEZBĘDNE funkcje państwa?
- (sam sobie odpowiedz)
Sprawiedliwe podatki, to:
- pogłówne (stały podatek "osobisty", każdy płaci tę sam± kwotę) na pokrycie społecznych wydatków państwa "od łba"
- pod. katastralny (od ZADEKLAROWANEJ warto¶ci nieruchomo¶ci) na pokrycie "terytorialnych" wydatków państwa - np. armii i policji. Dlatego od ZADEKLAROWANEJ, bo oznacza to, że w każdej chwili kto¶ może przyj¶ć do Ciebie, położyć Ci na stole 150% (okre¶lone konstytucyjnie) tej zadeklarowanej przez Ciebie kwoty i powiedzieć "teraz to jest moje, idĽ sobie".

Reszta podatków, to czysty bandytyzm. Rabunek.
Za inne "funkcje państwa" (lecznictwo, o¶wiata) każdy płaci sam za siebie. Je¶li chce.

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-03 14:58:16
Autor: Dannyboy
zgred pisze:

Reszta podatków, to czysty bandytyzm. Rabunek.
Za inne "funkcje państwa" (lecznictwo, o¶wiata) każdy płaci sam za siebie. Je¶li chce.

na UPR nie glosowalo dotychczas więcej niż 1,44% tych którzy głosowali

--
pozdrawiam | best regards | saludos
Dan the Man

Data: 2009-05-06 19:46:44
Autor: Mariusz
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gti52u$21kh$1opal.icpnet.pl...
gdyby kapitalizacja była miesięczna to po 30 dniach od ww. kwoty należałoby zapłacić 14 zł odsetek (74,7 - w zaokrągleniu 75 x 19 % = 14,25 zł - w zaokrągleniu 14 zł)

chyba 14 podatku, nie odsetek

pozdrawiam
Mariusz

eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04