eurobiurokracja uzasadnia swoje istnienie

Data: 2011-11-10 14:35:26
Autor: J.F
eurobiurokracja uzasadnia swoje istnienie
Użytkownik "LEPEK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
http://www.tvn24.pl/-1,1723790,0,1,bruksela-kaze-znakowac-opony,wiadomosc.html
"Od listopada 2012 r. każda opona do samochodów osobowych, [...]
Poza tym z naklejki kierowca dowie się także jaki hałas powodują wybrane opony (piktogram w kształcie głośnika i liczbą decybeli) i jaka jest ich przyczepność do mokrych (śliskich) nawierzchni."

Akurat te forme biurokracji popieram. Nie bedzie wybierania opony w ciemno, tylko na podstawie rzetelnych danych.

Ech, rozmarzylem sie - bez rzetelnych norm i pomiarow, z glupia klasyfikacja ABC to nadal bedzie w ciemno ... ale juz troche mniej.

Dzieki podobnej unijnej biurokracji teraz przynajmniej maslo w sklepie to jest maslo, wino to wino, a "zbojeckie grzane" to nazwa sama wskazuje :-)

Założę 225/60/16, ale z zieloną ekonaklejką naklejką i będę "chronił środowisko". No i oczywiście z jednego piktogramu dowiem się, że moja opona jest bardzo przyczepna na mokrym, choć nie za bardzo będę pewien, czy chodzi o hamowanie, zakręty, czy może aquaplaning...

Musisz pochwalic swojego europosla za inicjatywe, i zaproponowac rozszerzenie etykiety.

Poza tym czy to naprawde dla ciebie takie istotne ? Bedziesz wiedzal w sklepie jakie kupic, i ewentualnie ze na mokrym trzeba zwolnic.

J.

Data: 2011-11-10 15:08:52
Autor: z
J.F pisze:

Akurat te forme biurokracji popieram. Nie bedzie wybierania opony w ciemno, tylko na podstawie rzetelnych danych.

Nie rozśmieszaj mnie. :-)
Takie nalepki to siÄ™ oglÄ…da a kupuje siÄ™ na podstawie ceny, opinii znajomych, jak dÅ‚ugo produkt jest na rynku i czy cokolwiek sprawdzi siÄ™   w konkretnym zastosowaniu.
Od razu mi się przypominają nalepki o energooszczędności lodówek.
Tylko że nikt nie pisze ile taka nowa energooszczędna pochodzi lat i czy w sumie cena lodówki + prądu jest mniejsza czy nie.
Kolejna unijna bzdura na resorach finansowana z naszych podatków.

Data: 2011-11-10 16:04:24
Autor: J.F
eurobiurokracja uzasadnia swoje istnienie
Użytkownik "z"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
J.F pisze:
[...]

A to jest inna sprawa i wymagajaca wprowadzenia kolejnej nalepki :-)
Albo podniesienia oplaty za koszt odpadu, tak zeby producentom samym sie oplacalo robic sprzet trwalszy :-)

Zreszta juz sie jakis polski posel sprawa zajal bo tez mu sie nie podoba.

Zreszta tak mi sie wydaje ze wystarczy zrobic lodowke zgodnie z zasadami sztuki i osiagnieciami technologii i ona bedzie odpowiednio oszczedna. I wcale nie musi byc przy tym droga czy nietrwala.

Kolejna unijna bzdura na resorach finansowana z naszych podatków.

W tym przypadku raczej z ceny opon.

J.

Data: 2011-11-11 00:00:09
Autor: Gotfryd Smolik news
eurobiurokracja uzasadnia swoje istnienie
On Thu, 10 Nov 2011, J.F wrote:

U¿ytkownik "z"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Od razu mi siê przypominaj± nalepki o energooszczêdno¶ci lodówek.
Tylko ¿e nikt nie pisze ile taka nowa energooszczêdna pochodzi lat
[...]
Zreszta tak mi sie wydaje ze wystarczy zrobic lodowke zgodnie z zasadami sztuki

  Ale to musisz wybraæ: albo zasady sztuki, albo unijne normy.
  Lutowanie bezo³owiowe np. nie jest - i na razie nic nie wskazuje
¿eby mia³o byæ - równie "zasadne", szczególnie jak temperatury
siê mocno zmieniaj±. A elektronika jest wszêdzie.
(akurat w samochodach jest dopuszczalne u¿ywanie stopów
o³owiowych, "ze wzglêdów bezpieczeñstwa", ale w lodówce nie).

  W kwestii lodówki: nie mam pojêcia czy "normy" maj± jakie¶
znaczenie co do wyboru przez producentów aluminium na
uk³ad ch³odzenia (chodz±ce do dzi¶ zabytki maj± rurki
ze stopów miedzi), bo to mo¿e byæ "po prostu koszt"
i tyle.
  Ale te sk³adowe "norm" które s± kojarzone trwa³o¶æ maj±
raczej za nic, z wyj±tkiem mo¿e owych "konsumenckich
dwu lat" (i starczy).

pzdr, Gotfryd

eurobiurokracja uzasadnia swoje istnienie