fałszywa stówka

Data: 2013-05-06 20:20:28
Autor: MarekZ
fałszywa stówka
Wszedłem w posiadanie fałszywej stówki. Nie jest bardzo źle podrobiona, w razie czego bez problemu da radę puścić ją w obieg, ale nie ma podstawowego zabezpieczenia czyli tego metalizowanego paska. Każdy tester wykryje go jako fałszywkę. Wypłacił mi ją (w gronie innych dobrych setek) krakowski bankomat PKO BP w Krakowie przy ulicy Zwierzynieckiej . Przecież to woła o pomstę do nieba! Czy nikt nie sprawdza tego co ładuje do bankomatu? I to jeszcze w tak turystycznym obszarze jak Zwierzyniecka w Krakowie. Dno.

Data: 2013-05-06 20:24:29
Autor: MarekZ
fałszywa stówka
Użytkownik "MarekZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:km8s9f$ot6$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

I to jeszcze akurat PKO BP. Co by kurwa było, gdyby to trafiło na emeryta, który ma 1000 zł emerytury na miesiąc?

Co by tu z tą kwestią zrobić? Kto jest konkretnie odpowiedzialny za ładowanie bankomatu?

Data: 2013-05-06 20:31:27
Autor: neoniusz
fałszywa stówka
W dniu 06.05.2013 20:24, MarekZ pisze:
I to jeszcze akurat PKO BP. Co by kurwa było, gdyby to trafiło na
emeryta, który ma 1000 zł emerytury na miesiąc?

Co by tu z tą kwestią zrobić? Kto jest konkretnie odpowiedzialny za
Å‚adowanie bankomatu?

O ile spisuja numery banknotow, ktore pakuja do bankomatu to moze jest jeszcze jakas szansa to udowodnic, bo jak nie to raczej kapa...

Ciekawe ile takich banknotow przewija sie przez rece nieswiadomie - ja nie sprawdzam kazdego banknotu, ktory dostaje.

Data: 2013-05-06 21:32:04
Autor: MarekZ
fałszywa stówka
Użytkownik "neoniusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:km8stv$ort$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Ja też nie. Zwrócił moją uwagę bo dwa wpłatomaty mi go nie wzięły.

Spisywania numerów to sobie nie wyobrażam.

Data: 2013-05-06 12:48:57
Autor: Kris
fa³szywa stówka
W dniu poniedzia³ek, 6 maja 2013 21:32:04 UTC+2 u¿ytkownik MarekZ napisa³:

Ja te¿ nie. Zwróci³ moj± uwagê bo dwa wp³atomaty mi go nie wziê³y.
Spróbuj w "rozmieniarce" na myjni samoobs³ugowej;)

Data: 2013-05-06 22:31:28
Autor: Maruda
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-06 21:48, Kris pisze:
W dniu poniedzia³ek, 6 maja 2013 21:32:04 UTC+2 u¿ytkownik MarekZ napisa³:

Ja te¿ nie. Zwróci³ moj± uwagê bo dwa wp³atomaty mi go nie wziê³y.
Spróbuj w "rozmieniarce" na myjni samoobs³ugowej;)
Nagraj± go i wsadz±.
Ma zg³osiæ na policji. Dobrze, jakby mia³ slip z tego bankomatu.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-06 13:53:01
Autor: Kris
fa³szywa stówka
W dniu poniedzia³ek, 6 maja 2013 22:31:28 UTC+2 u¿ytkownik Maruda napisa³:

Nagraj± go i wsadz±.

Na 3 znanych mi lokalnych myjniach kamer nie ma;)
Ma zg³osiæ na policji. Dobrze, jakby mia³ slip z tego bankomatu.
Straci stówe;)
Czytasz ta grupe to zapewne wiesz co co niektórzy za cuda wyprawiaja i ile czasu po¶wiêcaj± aby zyskaæ kilkadziesi±t pln "wisienek" a Ty tak po prostu proponujesz oddaæ bezpowrotnie 100z³ organom ¶cigania;))

Data: 2013-05-06 15:59:48
Autor: witek
fa³szywa stówka
Kris wrote:
[...]

Lepiej oddac stowe niz samemy byc oddanym organom scigania. Wowczas moze to znacznie wiecej kosztowac.

Na policje marsz.

Data: 2013-05-07 23:15:33
Autor: Dezeusz
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-06 22:59, witek pisze:
Kris wrote:
[...]

Jest jeszcze inna mo¿liwo¶æ. Nic nie robiæ, papierek zniszczyæ, ew. u¿yæ banknotu do przypalenia cygara ;)

Pój¶cie na policje oznacza dodatkow± stratê, tj. stratê czasu, co gorsza - zazwyczaj znaczn± (x godzin).

Data: 2013-05-08 10:57:23
Autor: Tomasz Chmielewski
fałszywa stówka
On Tue, 07 May 2013 23:15:33 +0200
Dezeusz <luki_dezoo___wytnijTO_@gazeta.pl> wrote:

> Lepiej oddac stowe niz samemy byc oddanym organom scigania. Wowczas
> moze to znacznie wiecej kosztowac.
>
> Na policje marsz.

Jest jeszcze inna możliwość. Nic nie robić, papierek zniszczyć, ew.
użyć banknotu do przypalenia cygara ;)

Ew. oprawic w ramke i powiesic na scianie.

Znajomy numizmatyk dostal kiedys falszywe 2 euro reszty. Cieszyl sie
jak dziecko, trzyma monete do dzis :)

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-06-14 15:43:27
Autor: Bartolomeo
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-06 22:59, witek pisze:

Na policje marsz.

Chyba nie zdajesz sobie sprawy co piszesz. Jak siê zg³osi to bêdzie ci±gany po komisariacie jak bura suka, a mo¿e nawet prokurator siê zainteresuje, lepiej podrzeæ, spaliæ i cieszyæ siê, ¿e siê nikt nie dowiedzia³.

Data: 2013-05-07 06:46:18
Autor: Maruda
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-06 22:53, Kris pisze:
[...]

Po udokumentowaniu z³o¿y reklamacjê do w³a¶ciciela bankomatu, ¿e dosta³ fa³szywkê. Wygra.

Je¶li pu¶ci w obieg, to mo¿e siê ¼le dla niego skoñczyæ. To ewidentne przestêpstwo.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-07 11:01:53
Autor: Kris
fa³szywa stówka
W dniu wtorek, 7 maja 2013 06:46:18 UTC+2 u¿ytkownik Maruda napisa³:

Po udokumentowaniu z�o�y reklamacj� do w�a�ciciela bankomatu, �e dosta� fa�szywk�. Wygra.

Niby jak?
Nie ma mo¿liwo¶ci udowodniæ ¿e ten banknot dosta³ z bankomatu, wiêc szanse na wygrana zerowe.

Je�li pu�ci w obieg, to mo�e si� �le dla niego sko�czy�. To ewidentne przest�pstwo.

Teoretycznie masz racje, w praktyce wiesz jak jest;))

Data: 2013-05-07 20:26:04
Autor: Maruda
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-07 20:01, Kris pisze:
[...]

Niech s±d siê tym martwi :)
Albo sk±d¶ dosta³, albo sam wydrukowa³.
Je¶li zeznaje, ¿e dosta³ z bankomatu, to trzeba mu udowodniæ, ¿e k³amie.

A je¶li pu¶ci w obieg, to od pocz±tku ma przesrane.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-07 12:07:19
Autor: Kris
fa³szywa stówka
W dniu wtorek, 7 maja 2013 20:26:04 UTC+2 u¿ytkownik Maruda napisa³:

A je¶li pu¶ci w obieg, to od pocz±tku ma przesrane.
"Niech s±d siê tym martwi :) Albo sk±d¶ dosta³, albo sam wydrukowa³. Je¶li zeznaje, ¿e dosta³ z bankomatu, to trzeba mu udowodniæ, ¿e k³amie."
Je¶li go z³api± i siê przyzna ¿e ¶wiadomie puszcza³ w obieg to ma przesrane;) A jak powie ¿e nie wiedzia³ ¿e fa³szywka to zapytaj± sk±d ma i wtedy zgodnie z prawda odpowie ¿e z bankomatu. I wtedy niech udowadniaj± ¿e k³amie.

Data: 2013-05-07 21:16:33
Autor: Maruda
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-07 21:07, Kris pisze:
[...]

.... chyba, ¿e który¶ ¶ledczy czyta³ p.b.b. ;)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-08 07:50:41
Autor: TrzyLinie
fa³szywa stówka
W dniu 2013-05-07 21:16, Maruda napisa³(a):
[...]

Nawet nie musia³ czytaæ. Wystarczy, ¿e on wie, ¿e to fa³szywka...

--
TrzyLinie

Data: 2013-05-06 22:41:26
Autor: MarekZ
fa³szywa stówka
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3465c0f2-0adc-427a-a22e-4636f8e58e88@googlegroups.com...

Spróbuj w "rozmieniarce" na myjni samoobs³ugowej;)

Z puszczeniem go w obieg to ja problemu mia³ nie bêdê. :)

Problem jest taki czy da siê z tym zrobiæ co¶ innego sensownego, bo bankomat pañstwowego banku wyp³aci³ mi fa³szywy banknot. Ok wyp³aca³em wtedy 30k, wiêc wspó³czynnik sprawno¶ci z³y nie jest, ale to jednak paranoja. czy da siê w jaki¶ sposób "ukaraæ" podmiot odpowiedzialny za ³adowanie tego bankomatu. Na 99% nie (gdy¿ nie da siê udowodniæ bezspornie, ¿e ten banknot by³ w tym bankomacie), ale mo¿e jednak? Mamy kogo¶ z PKO BP na sali? :)

Data: 2013-05-06 21:19:11
Autor: xbartx
fa³szywa stówka
Dnia Mon, 06 May 2013 22:41:26 +0200, MarekZ napisał(a):

Problem jest taki czy da się z tym zrobić coś innego sensownego, bo
bankomat państwowego banku wypłacił mi fałszywy banknot. Ok wypłacałem
wtedy 30k, więc współczynnik sprawności zły nie jest, ale to jednak
paranoja. czy da się w jakiś sposób "ukarać" podmiot odpowiedzialny za
ładowanie tego bankomatu. Na 99% nie (gdyż nie da się udowodnić
bezspornie, że ten banknot był w tym bankomacie), ale może jednak? Mamy
kogoÅ› z PKO BP na sali? :)

Bankomaty PKO BP są ich własną siecią, więc może i są przez sam bank obsługiwane - oczywiście w sensie ładowania kaset z banknotami. Jeżeli ich w żaden sposób nie spisują/monitorują to w zasadzie można by tylko próbować udowodnić po odciskach palców ale to chyba też raczej słaby dowód.

--
xbartx

Data: 2013-05-06 23:26:32
Autor: MarekZ
fałszywa stówka
Użytkownik "xbartx"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:km96of$30b$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Pewne jest jedno: ten banknot najprymitywniejszego testera (ani automatycznego, ani manualnego) nie widział (lub ewentualnie obsługa testera była ślepa). Banknot nie ma też kilku innych zabezpieczeń oprócz tego paska (mimo, że wygląda naprawdę dobrze i niektóre zabezpieczenia posiada).

Data: 2013-05-06 23:33:43
Autor: osa
fałszywa stówka
W dniu 2013-05-06 23:26, MarekZ pisze:
lub ewentualnie obsługa testera była ślepa

Albo obsługa widziała że towar trefny i postanowiła pozbyć się kłopotu ładując fałszywkę do bankomatu. Po co mieć jakieś nieprzyjemności, kontrole, przesłuchania, skoro można pozbyć się kłopotu w tak prosty sposób.

Data: 2013-05-06 23:37:33
Autor: MarekZ
fałszywa stówka
Użytkownik "osa"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:km97cs$7cv$1@dont-email.me...

[...]

Całkiem możliwe, tylko dlaczego w bankomacie nie ma auto-testera, choćby najbardziej prymitywnego, skoro w każdym wpłatomacie jest? Bankomat do kurwy nędzy powinien automatycznie zatrzymać taki banknot, jak przypadkowo do niego trafi (podobnie jak banknot zniszczony, kiedyś z kolei z Euronetu na Salwatorze dostałem 85% stówki). Ale nie, niedasię.

Data: 2013-05-06 23:53:58
Autor: osa
fałszywa stówka
W dniu 2013-05-06 23:37, MarekZ pisze:
[...]

przypadkowo do niego trafi (podobnie jak banknot zniszczony, kiedyÅ› z
kolei z Euronetu na Salwatorze dostałem 85% stówki). Ale nie, niedasię.

A skąd wiesz, że nie ma? Jeśli nie ma to pewnie dlatego, że z założenia trafiają do niego banknoty, które wcześniej powinny przejść test. Jeśli ma, to pewnie w wersji: "podejrzany banknot: kliknij OK aby potwierdzić autentyczność". Więc klik i problem z głowy. Zapewne w bankach / firmach obsługujących bankomaty są procedury pozwalające wychwycić fałszywki na kilku etapach ale problem pojawia się, gdy trzeba uruchomić inne procedury gdy już fałszywka zostanie zidentyfikowana. Papierki, policja itp. skutecznie motywują do pozbycia się kłopotu poprzez ponowne włączenie fałszywki do obiegu. Były przecież historie gdzie ludziom w kasach banków wypłacano fałszywki więc bankomat to po prostu kolejna metoda na ich recykling ;)

Data: 2013-05-07 00:03:55
Autor: MarekZ
fałszywa stówka
Użytkownik "osa"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:km98ir$7cv$2@dont-email.me...

[...]

Jak się wydaje masz całkowitą rację. I ja nawet rozumiem te osoby, które chcą się kłopotu pozbyć przez debilne i kłopotliwe przepisy. Przydałoby się tu jakieś rozwiązanie systemowe (nie wiem jakie). Być może zmuszenie banków do czegoś przepisem, tylko do czego, żeby to miało sens.

Generalnie problem nie wydaje się mieć dużej skali, pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło, a z milion rocznie pewnie z bankomatów wypłacam w sumie. Ale któż to wie.

Data: 2013-05-07 16:40:53
Autor: animka
fałszywa stówka
W dniu 2013-05-06 23:33, osa pisze:
[...]

To teraz niech osoba z tą stówą pójdzie na jakiś bazarek, coś kupi i weźmie resztę.

--
animka

Data: 2013-05-08 06:48:54
Autor: Paleon
fałszywa stówka

Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości

To teraz niech osoba z tą stówą pójdzie na jakiś bazarek, coś kupi i
weźmie resztę.
-- animka

I niech ta stówa następnie trafi do Animki. Animka wpłaca tą stówę w banku i
zostaje zatrzymana.

Data: 2013-05-08 10:53:43
Autor: Tomasz Chmielewski
fałszywa stówka
On Tue, 07 May 2013 16:40:53 +0200
animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:

> [...]
> kłopotu w tak prosty sposób.

To teraz niech osoba z tą stówą pójdzie na jakiś bazarek, coś kupi i weźmie resztę.

Czyli "nasrac sasiadowi do ogrodu, niech on ma problem" - jakie to
urocze podejscie do zycia :|

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-05-07 00:42:58
Autor: MK
fa³szywa stówka
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> Wrote in message:
U¿ytkownik "xbartx"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:km96of$30b$1@node1.news.atman.pl...

Bankomaty PKO BP s± ich w³asn± sieci±, wiêc mo¿e i s± przez sam bank
obs³ugiwane - oczywi¶cie w sensie ³adowania kaset z banknotami. Je¿eli
ich w ¿aden sposób nie spisuj±/monitoruj± to w zasadzie mo¿na by tylko
próbowaæ udowodniæ po odciskach palców ale to chyba te¿ raczej s³aby
dowód.

Pewne jest jedno: ten banknot najprymitywniejszego testera (ani automatycznego, ani manualnego) nie widzia³ (lub ewentualnie obs³uga testera by³a ¶lepa). Banknot nie ma te¿ kilku innych zabezpieczeñ oprócz tego paska (mimo, ¿e wygl±da naprawdê dobrze i niektóre zabezpieczenia posiada).

AFAIK ka¿dy banknot jest sprawdzany "na dwie rêce". jedna mo¿e byæ
 automatyczny sorter, ale druga powinien byæ cz³owiek. BTW sk±d
 pewno¶æ, ¿e to falszywka, a nie destrukt? oczywi¶cie co do zasady
 taki banknot nie powinien byæ wprowadzany do obiegu. nie w³ó¿ go
 przypadkiem do wplatomayu Citi, bo zostanie zatrzymany
 ;)

MK

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-05-07 09:10:21
Autor: MarekZ
fa³szywa stówka
U¿ytkownik "MK"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:518831f4$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Mam pewno¶æ, ¿e to nie destrukt, destruktów tak¿e w swoim ¿yciu trochê widzia³em, obroty na BRE-Destrukt wykazujê. :) Brak kilku podstawowych zabezpieczeñ (w tym nitki, jest tylko jej nêdzna podróba), charakterystyczne za¿ó³cenie papieru, nieco ni¿sza waga. Im d³u¿ej na niego patrzê tym s³abiej wydaje mi siê zrobiony (choæ na pierwszy rzut oka jest super, farby s± dobre).

Data: 2013-05-06 22:59:03
Autor: neoniusz
fa³szywa stówka
W dniu 06.05.2013 22:41, MarekZ pisze:
Mamy
kogo¶ z PKO BP na sali? :)

Amra juz tu chyba nie zaglada :)
Zostali ludzie, ktorzy nie umieja policzyc ile trzeba miec pieniedzy zeby zyc z odsetek.

Data: 2013-05-06 23:22:47
Autor: RobertS
fa³szywa stówka

Mamy
kogo¶ z PKO BP na sali? :)

Amra juz tu chyba nie zaglada :)
Zostali ludzie, ktorzy nie umieja policzyc ile trzeba miec pieniedzy
zeby zyc z odsetek.

czasem zagl±da, niestety ale czasem i w bankach siê fa³szywki trafiaj±, bo tam gdzie wystêpuje czynnik ludzki...ró¿ne rzeczy maj± miejsce

ps
kiedy¶ w bankach kasety z banknotami do bankomatów obs³ugiwali skarbnicy, ale teraz (chyba) zajmuj± siê tym zewnêtrzne podmioty na zasadzie outsourcingu

RobertS

Data: 2013-05-07 19:52:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
fa³szywa stówka

"MarekZ" km94hp$tp3$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

[...]

Czy bankomaty nie musz± rozpoznawaæ prawdziwo¶ci banknotowej?
Je¶li musz±, wystarczy udowodniæ, ¿e bankomat potrafi wypu¶ciæ
to, co powinien zatrzymywaæ. Mo¿e jest zepsuty -- mo¿e kto¶ go
zepsu³ celowo, o czym PKO nie wie i o czym chêtnie dowie siê.

Ja sprawdzam (znak wodny i pasek) ka¿dy banknot 200 plnowy, prawie
ka¿dy 100 plnowy i wyrywkowo (dzi¶ na przyk³ad) banknoty o ni¿szych
nomina³ach. Ale jak sprawdzaæ to, co wydaje bankomat?

I tu mamy przewagê keszbeku nad wyp³acaniem z bankomatu.

IMO nie masz ju¿ wyj¶cia innego ni¿ zg³oszenie siê z banknotem
do PKO BP. A nu¿ maj± dla Ciebie ciekaw± propozycjê.

Obrazi³em matkê, gdy sprawdza³em w jej obecno¶ci banknoty -- akurat
nie te, które od niej dosta³em, ale ona uwa¿a³a, ¿e w³a¶nie te.

-=-

Czy ta stówka mia³a znaki wodne?

-=-

Niedawno dosta³em rozerwany/naderwany banknot. D³ugo my¶la³em
o tym, co z nim zrobiæ -- i nie pamiêtam, co zrobi³em. Poszed³
albo do EB, albo do wp³atomatu mBanku.

Data: 2013-05-07 23:35:25
Autor: mill
fa³szywa stówka

U¿ytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:km94hp$tp3$1srv13.cyf-kr.edu.pl...

Ok wyp³aca³em wtedy 30k,

Na 30k  jedna fa³szywa stówka to i tak niewiele :)

A tak z ciekawo¶ci zapytam :
To bankomaty tyle wyp³acaj±  ?

..

Data: 2013-05-08 00:16:29
Autor: RobertS
fa�szywa st�wka

Na 30k  jedna fa�szywa st�wka to i tak niewiele :)

A tak z ciekawo�ci zapytam :
To bankomaty tyle wyp�acaj�  ?

jednorazowo oczywiście nie, ale na raty można
to była jedna setka na 300

ale mogło się też zdarzyć, że trafiłoby na kogoś komu zostało ostatnie 100 zł "do pierwszego"....pewnie tabloidy by o tym pisały ;-)

RobertS

Data: 2013-05-11 14:13:46
Autor: Krzysztof Halasa
fałszywa stówka
"mill" <mill-witt@poczta.wp.pl> writes:

Na 30k  jedna faÅ‚szywa stówka to i tak niewiele :)

Jeśli chodzi o 30 kzł, a nie k * 100zł, to gdyby 1/300 banknotów
w obiegu stanowiły fałszywki, to statystyka byłaby baaardzo zła.

Wiem, są miejsca, w których podobno 1/2 banknotów (obcych akurat)
stanowią fałszywki.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-05-06 21:35:58
Autor: Maruda
fałszywa stówka
W dniu 2013-05-06 21:32, MarekZ pisze:
Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

[...]

Przecież może to robić automat. No - ale wtedy powinien wykryć "nieprawidłowy" numer i tą drogą wychwycić fałszywkę. Chyba zbyt wiele oczekujemy od banków. One są od dymania (nas).

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-11 18:28:52
Autor: Michal Jankowski
fałszywa stówka
Oj tam oj tam.

Matrix w końcu wyczuł, że używasz systemu bankowego w sposób niezgodny z założeniami i próbuje się odkuć.

   MJ

Data: 2013-06-20 00:58:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
fa³szywa stówka

"MarekZ" km8s9f$ot6$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

Wszed³em w posiadanie fa³szywej stówki. Nie jest bardzo ¼le podrobiona, w razie czego bez problemu da radê pu¶ciæ j± w obieg, ale nie ma podstawowego zabezpieczenia czyli tego metalizowanego paska. Ka¿dy tester wykryje go jako fa³szywkê. Wyp³aci³ mi j± (w gronie innych dobrych setek) krakowski bankomat PKO BP w Krakowie przy ulicy Zwierzynieckiej . Przecie¿ to wo³a o pomstê do nieba! Czy nikt nie sprawdza tego co ³aduje do bankomatu? I to jeszcze w tak turystycznym obszarze jak Zwierzyniecka w Krakowie. Dno.

   http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100521/BIALYSTOK/476097397

Szukaj±c wymiaru dwustuz³otówki, trafi³em (od razu) na wymiar sprawiedliwo¶ci
i fa³szowanie dwustuz³otówek. :)

fałszywa stówka