fabrycznie dziurawa detka

Data: 2011-06-23 04:21:30
Autor: Marek
fabrycznie dziurawa detka
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world:

Czy zdazylo wam sie kiedys, zeby nowa swieza detka byla dziurawa?

Przypadek podobny do opisanego przez Ciebie przytrafił mi się parę
razy.
Ale skoro nieszczelność odkrywa się przy próbie napompowania koła, a
nie po wyjęciu dętki z pudełka, to nie ma mowy o świeżej dętce. Mogła
zostać uszkodzona przy zakładaniu lub przez jakiś ostry śmieć w
oponie. U mnie były to zwykle drobiny, przeoczone przy sprawdzaniu
opony po złapaniu kapcia. Np. ułomek kolca tarniny, którego nie sposób
było wyczuć opuszkiem palca, bo przy pustej oponie chował się w gumie.
To jednak dotyczy dziur z zewnątrz. Ale mieliśmy też kiedyś na obozie
przypadek trzech wymian dętki na długości mostu przez Odrę w
Kędzierzynie - Koźlu. Tam dętki niszczył po wewnętrznej stronie
zadzior na krawędzi otworu nypla. Pomogło (doraźnie) dopiero oklejenie
wnętrza obręczy taśmą samoprzylepną. Innym razem sprawcą uszkodzenia
dętki po wewnętrznej stronie okazała się opaska zabezpieczająca przed
uszkodzeniem :). Taka wykonana z nieelastycznego, włóknistego
tworzywa.
Jeśli nowa dętka (rozumiane jako dętka nieużywana) ma za sobą dłuższy
żywot w zestawie serwisowym, to nie można też wykluczyć jej
przypadkowego uszkodzenia w tym czasie.

--
Marek

fabrycznie dziurawa detka