Data: 2011-06-23 04:21:30 | |
Autor: Marek | |
fabrycznie dziurawa detka | |
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world:
Czy zdazylo wam sie kiedys, zeby nowa swieza detka byla dziurawa? Przypadek podobny do opisanego przez Ciebie przytrafił mi się parę razy. Ale skoro nieszczelność odkrywa się przy próbie napompowania koła, a nie po wyjęciu dętki z pudełka, to nie ma mowy o świeżej dętce. Mogła zostać uszkodzona przy zakładaniu lub przez jakiś ostry śmieć w oponie. U mnie były to zwykle drobiny, przeoczone przy sprawdzaniu opony po złapaniu kapcia. Np. ułomek kolca tarniny, którego nie sposób było wyczuć opuszkiem palca, bo przy pustej oponie chował się w gumie. To jednak dotyczy dziur z zewnątrz. Ale mieliśmy też kiedyś na obozie przypadek trzech wymian dętki na długości mostu przez Odrę w Kędzierzynie - Koźlu. Tam dętki niszczył po wewnętrznej stronie zadzior na krawędzi otworu nypla. Pomogło (doraźnie) dopiero oklejenie wnętrza obręczy taśmą samoprzylepną. Innym razem sprawcą uszkodzenia dętki po wewnętrznej stronie okazała się opaska zabezpieczająca przed uszkodzeniem :). Taka wykonana z nieelastycznego, włóknistego tworzywa. Jeśli nowa dętka (rozumiane jako dętka nieużywana) ma za sobą dłuższy żywot w zestawie serwisowym, to nie można też wykluczyć jej przypadkowego uszkodzenia w tym czasie. -- Marek |
|