fabrycznie rozne felgi na osiach?

Data: 2010-12-06 05:55:23
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Witam,
Wszystkie 4 zimowki mam (2xBarum i 2x Debica) mam w tym samym
rozmiarze: 175/65/R14, letnie zreszta tez (4xFulda). Natomiast
przegladalem niedawno papierki ktore mam od poprzedniego (pierwszego
wlasciciela) m.in. jakies homologacje, spalanie, normy Euro etc. i
m.in. stoi tam jak byk, ze na "osi 1" mam felgi 5,5" pod opony 175/65/
R14 a na "osi 2" 5" pod opony 165/70/R13. Wiem, ze np na 13-ke mozna
zalozyc niskoprofilowa 14-ke (jakis kalkulator gdzies widzialem), jak
jest natomiast z tymi osiami? rozumiem, ze w tym przypadku "os 1" to
przednia i tam powinny byc szersze opony? Czesto stosuje sie taka
praktyke w autach?
Mam tez pewne obawy czy "gumiarze" to zauwazyli i zalozyli mi jak
trzeba (jedzie sie OK wiec zapene na jednej osi sa te same felgi) ale
czy np przodu z tylem nie pomylili? chyba nie bardzo da sie o
sprawdzic bez odkrecania kol?
Pozdrawiam,
Michal

Data: 2010-12-06 14:11:12
Autor: to
fabrycznie rozne felgi na osiach?
begin michaca
[...]

Co to za auto?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 06:21:08
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Co to za auto?
Kia Rio I FL 2003

Data: 2010-12-06 14:58:56
Autor: Lewis
W dniu 2010-12-06 14:55, michaca pisze:

[...]

Jeżeli faktycznie masz 2x R14 i 2x R13 to poznasz to po oznaczeniach na oponie, ale wątpię żeby tak w ogóle było.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-12-06 06:03:10
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Je¿eli faktycznie masz 2x R14 i 2x R13 to poznasz to po oznaczeniach na
oponie, ale w±tpiê ¿eby tak w ogóle by³o.
wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

Data: 2010-12-06 14:12:02
Autor: to
[...]

Nie da się założyć opony R14 na felgę R13. Wydawałoby się, że nie potrzeba do ustalenia tego szczególnej wiedzy motoryzacyjnej, a jedynie odrobinę myślenia.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 15:20:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-12-06, to <to@abc.xyz> wrote:

wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

Nie da siê za³o¿yæ opony R14 na felgê R13. Wydawa³oby siê, ¿e nie potrzeba do ustalenia tego szczególnej wiedzy motoryzacyjnej, a jedynie odrobinê my¶lenia.

Odwrotnie to mo¿e byæ ciê¿ko, ale opone R14 na R13 za³o¿yæ siê da. Tylko
kiepsko siê bêdzie trzymaæ :)

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-12-06 15:11:36
Autor: R2r
W dniu 2010-12-06 15:03, michaca pisze:
[...]
Przeczytaj, co napisałeś. :-)
Jak sobie wyobrażasz opony 14" na felgach 13"?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-12-06 15:13:23
Autor: Marcin Stankiewicz
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:03:10 -0800 (PST), michaca na pl.misc.samochody napisa³(a):

wydawalo mi sie, ze napisalem prosto, po polsku, opony mam w sumie 8x
175/65/R14 natomiast z papierow do auta wynika, ze mam felgi 5,5" R14
oraz 5" R13 i nie jestem pewny ktore na ktorej osi

A jak za³o¿y³e¶ oponê 14" na felgê 13" ? --
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Ludzie którzy nigdy siê nie ¶miej±, nie s± powa¿nymi lud¼mi. Allais Alphonse"

Data: 2010-12-06 15:14:30
Autor: Lewis
[...]

Tak więc sprawdź oznaczenia na oponach! i będziesz wiedział jaka felga gdzie jest, HINT: oznaczenie na oponie XXX/XX/RXX to RXX oznacza rozmiar (średnica) felgi w calach.

Prawdopodobnie w instrukcji jest napisane, że auto może być wyposażone w 2 rodzaje kół albo R14 albo R13 ale wszystkie 4 muszą być tego samego rozmiaru a nie na jednej osi takie a na drugiej inne.

Data: 2010-12-06 06:59:18
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Prawdopodobnie w instrukcji jest napisane, ¿e auto mo¿e byæ wyposa¿one w
2 rodzaje kó³ albo R14 albo R13 ale wszystkie 4 musz± byæ tego samego
rozmiaru a nie na jednej osi takie a na drugiej inne.
skoro jezdze juz tak prawie rok na samych R14 i nigdy mi opona nie
spadla ;-) , to zapewne, to autor mial na mysli (albo tlumacz z
koreanskiego)
ps
abstrahujac od tematu to jestem sobie w stanie wyobrazic jak cos
wiekszego zaklada sie na cos mniejszego ;-)

Data: 2010-12-06 15:16:08
Autor: Micha³ Gut
fabrycznie rozne felgi na osiach?
jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i opon. co to za auto?

Data: 2010-12-06 06:20:31
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
On Dec 6, 3:16 pm, Micha³ Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i opon.
co to za auto?

Kia Rio I FL (2003)
ps
ja widzialem np jakies Camaro - z tylu ze 265x30 a z przodu ze 225 -
nie wazne, pytam o auta "cywilne" dla nudziarzy, zgredow itp

Data: 2010-12-06 06:56:12
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i opon.
co to za auto?
co do roznego rozmiaru opon (np szerokosci), kiedys mialem, w innym
aucie zimowki z przodu 155x80 a z tylu 165x70 czy cos w tym stylu ale
wszystkie byly R13, IMO to czesta praktyka (zwlaszcza jak z tylu sa
caloroczne a z przodu zimowki)

Data: 2010-12-06 14:57:41
Autor: to
[...]

Częsta praktyka chyba w jakichś trupach z kibla.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 07:20:00
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
> aucie zimowki z przodu 155x80 a z tylu 165x70 czy cos w tym stylu ale
> wszystkie byly R13, IMO to czesta praktyka (zwlaszcza jak z tylu sa
> caloroczne a z przodu zimowki)
Czêsta praktyka chyba w jakich¶ trupach z kibla.
zgadza sie to bylo dawno, i byl to troche szrot, natomiast znam takich
ktorzy w dzisiejszych czasach, nie jezdza totalnym szrotem ale jednak
na tyl zakladaja caloroczne a jedynie przod zmieniaja na zimowy

Data: 2010-12-06 15:45:31
Autor: to
[...]

Jakkolwiek w trupie jest to dość logiczne (chociaż osobiście wolałbym kupić choćby i cztery nalewki, niż dawać zupełnie różne opony z przodu i z tyłu), ale jeśli ktoś robi takie akcje w normalnym aucie to wypada się tylko popukać w czoło...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 15:17:09
Autor: Lewis
W dniu 2010-12-06 15:16, Michał Gut pisze:
jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i
opon. co to za auto?

np w Oplu speedsterze są z przodu węższe felgi dużo węższe ale średnica ta sama...

Data: 2010-12-06 15:36:21
Autor: Karolek
W dniu 2010-12-06 15:16, Micha³ Gut pisze:
jako zyje nie widzialem zeby na 2 osiach byly 2 rozne rozmiary felg i
opon. co to za auto?

Widziales.
Bo smarta chyba widziales w zyciu?

--
Karolek

Data: 2010-12-06 15:25:10
Autor: yabba
fabrycznie rozne felgi na osiach?
U¿ytkownik "michaca" <misiadoc@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:3049e0a6-caa8-4867-8a12-fc7572f83c6dq18g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Opon R14 nie uda za³o¿yæ siê na felgi R13, wiêc wszystkie felgi masz R14.
Mo¿e w homologacji opisano dwa opcjonalne zestawy ogumienia?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-12-06 06:32:49
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Opon R14 nie uda za³o¿yæ siê na felgi R13, wiêc wszystkie felgi masz R14.
Mo¿e w homologacji opisano dwa opcjonalne zestawy ogumienia?
I to jest prawdopodobnie jedyna sensowna odpowiedz, tylko nie wiem
czemu w papierach z salonu mam cos w stylu:
O¶ 1: 5,5x14  175/65 R14      O¶ 2: 5x13  175/70 R13     O¶ 3: -- -
O¶ 4: -- -
Felgi nie umiem ocenic na oko natomiast co do opon ktore mam zalozone
(zarowno zimowe jak i poprzednio letnie) to sa to 175/65 R14
(wszystkie 8)

Data: 2010-12-06 14:57:08
Autor: to
fabrycznie rozne felgi na osiach?
begin michaca
Opon R14 nie uda założyć się na felgi R13, więc wszystkie felgi masz
R14. Może w homologacji opisano dwa opcjonalne zestawy ogumienia?
I to jest prawdopodobnie jedyna sensowna odpowiedz, tylko nie wiem czemu

Bo jakiś idiota nie zauważył wyrazu "oś" jak wpisywał.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 15:59:18
Autor: Lagod
W dniu 2010-12-06 15:32, michaca pisze:
[...]

E-to chyba jaki¶ b³±d w t³umaczeniu... nie "o¶" tylko... "opcja" albo co¶ takiego.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-12-06 07:22:54
Autor: michaca
fabrycznie rozne felgi na osiach?
E-to chyba jaki¶ b³±d w t³umaczeniu... nie "o¶" tylko... "opcja" albo
co¶ takiego.

OK czyli reasumujac, nie da sie przejezdzic kilkunastu tys. km na
oponach 14" zalozonych na felgi R13 - czyli wszystko mam R14 czyli
moge olac archiwalne papiery od dealera

Data: 2010-12-06 15:46:20
Autor: to
fabrycznie rozne felgi na osiach?
begin michaca
E-to chyba jakiś błąd w tłumaczeniu... nie "oś" tylko... "opcja" albo
coÅ› takiego.

OK czyli reasumujac, nie da sie przejezdzic kilkunastu tys. km na
oponach 14" zalozonych na felgi R13

Wiesz co to jest cal? Wiesz co to jest średnica?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-07 09:01:32
Autor: Michał Gut
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Wiesz co to jest cal? Wiesz co to jest średnica?

daj mu szanse:) zmeczony byl jak to pisal:) po pracy kazdy polprzytomny:)

Data: 2010-12-06 18:41:12
Autor: JacekG.
fabrycznie rozne felgi na osiach?
Data: 2010-12-07 10:43:24
Autor: Tomasz Pyra
[...]

A wrzuć jakiś skan jak to dokładnie wygląda w tym tekście.

Bo rzecz dość niespotykana, żeby w takim aucie różne opony i felgi.

Wydaje mi się, że może to są dwie wersje samochodu (różniące się wielkością hamulców) i dla jednej trzeba zakładać R14, a dla innej R13, a tylko to tak dziwnie napisano.

Inna możliwość, to oszczędność (?) związana z tym że do tyłu można założyć R13, a do przodu z powodu zacisków hamulcowych trzeba R14.

W każdym razie ciekawe zagadnienie :)

Data: 2010-12-07 12:43:58
Autor: Przemysław Czaja
fabrycznie rozne felgi na osiach?

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

Co w tym ciekawego?
W Astrze F można było bez problemu załozyć felgi 14 lub 15, fabrycznie wychodziły zarówno na 14 jak i 15 tylko profil opony inny.

Data: 2010-12-07 18:15:44
Autor: Tomasz Pyra
[...]

To, że z postu wynika że w Kia są jednocześnie dwa rozmiary felg - dwie takie i dwie takie.

fabrycznie rozne felgi na osiach?