fabrycznie rozne felgi na osiach?

Data: 2010-12-07 10:43:24
Autor: Tomasz Pyra
fabrycznie rozne felgi na osiach?
W dniu 2010-12-06 14:55, michaca pisze:
Witam,
Wszystkie 4 zimowki mam (2xBarum i 2x Debica) mam w tym samym
rozmiarze: 175/65/R14, letnie zreszta tez (4xFulda). Natomiast
przegladalem niedawno papierki ktore mam od poprzedniego (pierwszego
wlasciciela) m.in. jakies homologacje, spalanie, normy Euro etc. i
m.in. stoi tam jak byk, ze na "osi 1" mam felgi 5,5" pod opony 175/65/
R14 a na "osi 2" 5" pod opony 165/70/R13.

A wrzuć jakiś skan jak to dokładnie wygląda w tym tekście.

Bo rzecz dość niespotykana, żeby w takim aucie różne opony i felgi.

Wydaje mi się, że może to są dwie wersje samochodu (różniące się wielkością hamulców) i dla jednej trzeba zakładać R14, a dla innej R13, a tylko to tak dziwnie napisano.

Inna możliwość, to oszczędność (?) związana z tym że do tyłu można założyć R13, a do przodu z powodu zacisków hamulcowych trzeba R14.

W każdym razie ciekawe zagadnienie :)

Data: 2010-12-07 12:43:58
Autor: Przemysław Czaja
fabrycznie rozne felgi na osiach?

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

Co w tym ciekawego?
W Astrze F można było bez problemu załozyć felgi 14 lub 15, fabrycznie wychodziły zarówno na 14 jak i 15 tylko profil opony inny.

Data: 2010-12-07 18:15:44
Autor: Tomasz Pyra
[...]

To, że z postu wynika że w Kia są jednocześnie dwa rozmiary felg - dwie takie i dwie takie.

fabrycznie rozne felgi na osiach?