fajka z górnym zaworem ?

Data: 2009-08-08 04:26:43
Autor: Jacek Maria Jackowski
fajka z górnym zaworem ?
Witam,
Wreszcie kupuję ABC i byłem dziś w sklepie Crazy Shark. Próbowałem
ustalić jaką fajka będzie dobra ale tak naprawdę nadal brak mi wiedzy
do podjęcia decyzji.
Pani w sklepie mówi, że fajki z górnym zaworem zdobywają popularność,
że coraz więcej ludzi je kupuje - po wynurzeniu nie trzeba jej
przedmuchiwać, a czasem może braknąć już siły do ostatniego
przedmuchania. Z drugiej strony zastanawiam się jak to jest - w
zwykłej fajce jak jest się już z nią pod wodą nadal jest jeszcze jakiś
słup powietrza, który można wykorzystać. W fajce z górnym zaworem tego
słupa już nie wciągnie się do płuc bo górny zawór zatka fajkę.
Niestety nie mam gdzie sprawdzić jak się pływa w takiej fajce przed
kupnem. W zeszłym roku zadałem podobne pytanie i jakoś wszyscy
sceptycznie odpisywali ale to mogła być reakcja na nowość. Prosiłbym o
opinie bo pewno kilka osób ma już doświadczenie i porównianie fajek z
dolnym zaworem do fajek z dolnym i górnym.

Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-08-08 14:15:18
Autor: PesTYcyD
fajka z górnym zaworem ?
Jacek Maria Jackowski wrote:
[...]

Że co? Ona tak poważnie powiedziała? hehe Wiesz niektórym może zabraknąć siły na wypłynięcie na powierzchnie, także fają nie zawracaj sobie głowy. Jak chcesz zasponsorować sklep to kupuj najdroższą. Pamiętaj że fajka to fajka żadne zaworki nie są ci potrzebne, o ile w ogóle będziesz zabierał ze sobą fajkę na nurkowania.

Data: 2009-08-08 22:39:47
Autor: 666
fajka z górnym zaworem ?
Generalnie to fajki nie powinno się przedmuchiwać w pozycji "fajka do góry", lecz w pozycji odwróconej "główna rurka fajki w dół" (czyli głowa do góry) - jest znacznie łatwiej, bo woda z fajki sama wypływa.
Jak się zachowa w takiej pozycji fajka z górnym zaworkiem?
Nie wiem, ale miałem taką w podstawówce, fajna była, chyba z piłeczką pingpongową (fajka, nie pani w sklepie ;-))
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-08 18:03:59
Autor: Pszemol
fajka z górnym zaworem ?
" 666" <j.666@gazeta.pl> wrote in message news:h5knu9$t6r$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Źle się zachowa, ale to bez znaczenia bo takiej fajki się nie przedmuchuje.
Nie wpływa do niej woda i już.

Data: 2009-08-08 18:14:49
Autor: Pszemol
fajka z górnym zaworem ?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:h5keng.4es.0poczta.onet.pl...
[...]

Odrobinka jak się wleje to wydmuchujesz ją dolnym zaworem:
http://www.leisurepro.com/Prod/UDRSIDF.html

Data: 2009-08-08 18:10:04
Autor: Pszemol
fajka z górnym zaworem ?
"Jacek Maria Jackowski" <j.m.jackowski@gmail.com> wrote in message news:3781a20b-27f2-4887-879d-5f012e6c1032e34g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

To nie jest żadna nowość - ja kupiłem swoją w 2005 roku...
Ma pływak-zawór u góry i ma też zawór na dole służący do
jej przedmuchiwania gdy zbierze się w niej odrobina wody.

- po wynurzeniu nie trzeba jej
przedmuchiwać, a czasem może braknąć już siły do ostatniego
przedmuchania.

To prawda - nie trzeba jej przedmuchiwać tak bardzo jak zwykłej...
Jest bardzo dobra gdy przy nurkowaniu ABC robisz też coś jeszcze,
np. fotografujesz, i nie uważasz kiedy idzie fala która Ci głowę zaleje.
Ja jestem ze swojej zadowolony...

[...]

Tego słupa powietrza już nie wykorzystasz bo ryzykujesz
nałykaniem się wody :-))) Ty nigdy nie nurkowałeś??? :-)

[...]

A czemu po prostu nie kupisz takiej i już?
Jak Ci się nie będzie podobać to kupisz sobie inną...

Przecież to kosztuje grosze. Tu masz taką jak ja mam:
http://www.leisurepro.com/Prod/UDRSIDF.html
Moja ma ten górny zawór z przeźroczystego plastiku - pewnie starszy model.

Data: 2009-08-08 20:35:23
Autor: SHARMDIVER.PL
fajka z górnym zaworem ?
[...]

To nie jest "nowość".
Rada jest taka sama jak przed rokiem.

Pozdrawiam

www.sharmdiver.pl

Data: 2009-08-09 13:38:18
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
fajka z górnym zaworem ?

Użytkownik "Jacek Maria Jackowski" <j.m.jackowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:3781a20b-27f2-4887-879d-5f012e6c1032e34g2000vbm.googlegroups.com...
Witam,
Wreszcie kupuję ABC i byłem dziś w sklepie Crazy Shark. Próbowałem
ustalić jaką fajka będzie dobra ale tak naprawdę nadal brak mi wiedzy
do podjęcia decyzji.

Do nurkowania taka fajka nie ma specjlanie zastosowania. Jeśli zaś planujesz poważne snorkowanie to faktycznie może ci trochę ułatwić życie. Te fajki są najczęściej dłuższe niż większość przez to nie zalewają się tak łatwo no i przy przechylaniu głowy kiedy się lekko zanurza nie wlatuje do nich tyle wody. Do snorkelingu są wygodniejsze, przy nurkowaniu ich wielkość przeszkadza.

pzdr, Karol
http://divezone.pl

fajka z górnym zaworem ?