fajka z górnym zaworem ?

Data: 2009-08-08 18:10:04
Autor: Pszemol
fajka z górnym zaworem ?
"Jacek Maria Jackowski" <j.m.jackowski@gmail.com> wrote in message news:3781a20b-27f2-4887-879d-5f012e6c1032e34g2000vbm.googlegroups.com...
Wreszcie kupuję ABC i byłem dziś w sklepie Crazy Shark. Próbowałem
ustalić jaką fajka będzie dobra ale tak naprawdę nadal brak mi wiedzy
do podjęcia decyzji.
Pani w sklepie mówi, że fajki z górnym zaworem zdobywają
popularność, że coraz więcej ludzi je kupuje

To nie jest żadna nowość - ja kupiłem swoją w 2005 roku...
Ma pływak-zawór u góry i ma też zawór na dole służący do
jej przedmuchiwania gdy zbierze się w niej odrobina wody.

- po wynurzeniu nie trzeba jej
przedmuchiwać, a czasem może braknąć już siły do ostatniego
przedmuchania.

To prawda - nie trzeba jej przedmuchiwać tak bardzo jak zwykłej...
Jest bardzo dobra gdy przy nurkowaniu ABC robisz też coś jeszcze,
np. fotografujesz, i nie uważasz kiedy idzie fala która Ci głowę zaleje.
Ja jestem ze swojej zadowolony...

Z drugiej strony zastanawiam się jak to jest - w
zwykłej fajce jak jest się już z nią pod wodą nadal jest jeszcze jakiś
słup powietrza, który można wykorzystać. W fajce z górnym zaworem
tego słupa już nie wciągnie się do płuc bo górny zawór zatka fajkę.

Tego słupa powietrza już nie wykorzystasz bo ryzykujesz
nałykaniem się wody :-))) Ty nigdy nie nurkowałeś??? :-)

Niestety nie mam gdzie sprawdzić jak się pływa w takiej fajce przed
kupnem. W zeszłym roku zadałem podobne pytanie i jakoś wszyscy
sceptycznie odpisywali ale to mogła być reakcja na nowość. Prosiłbym o
opinie bo pewno kilka osób ma już doświadczenie i porównianie fajek z
dolnym zaworem do fajek z dolnym i górnym.

A czemu po prostu nie kupisz takiej i już?
Jak Ci się nie będzie podobać to kupisz sobie inną...

Przecież to kosztuje grosze. Tu masz taką jak ja mam:
http://www.leisurepro.com/Prod/UDRSIDF.html
Moja ma ten górny zawór z przeźroczystego plastiku - pewnie starszy model.

fajka z górnym zaworem ?