fajne gripy z obejmami.

Data: 2009-03-19 15:22:23
Autor: ...::QRT::...
fajne gripy z obejmami.
Witam jakie sa aktualnie dostepne faje gripy z obejmami? Takie zeby miały dość dużo gumy i były w miare miękkie. Końcowa obejma nie moze być jednocześnie korkiem bo mam rogi. A jesli jest korkiem to tylko w systemie odi bo rogi (Ergogrip II) mogą
służyć za obejmę .
 No i zeby były w miare w ludzkiej cenie. --
www.warszawski.info

Data: 2009-03-19 16:29:27
Autor: dziki
fajne gripy z obejmami.
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:6q1uyfqhmyv$.lbs5qywzflxz.dlg40tude.net...

jakie sa aktualnie dostepne faje gripy z obejmami?

a tak z ciekawosci to w czym jest lepszy taki grip z obejma od zwyklego?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-03-19 15:31:52
Autor: Jan Srzednicki
fajne gripy z obejmami.
On 2009-03-19, dziki <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote:
[...]

Nie obkręca i nie przesuwa się, nawet w warunkach powodziowych. W
przypadku gripów ergonomicznych (typu Ergon) jest to zdecydowanie
niezbędne.

Swoją drogą, Ergony polecam.. ;)

Data: 2009-03-19 16:32:13
Autor: kml
fajne gripy z obejmami.

Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:gptock$va$1news.dialog.net.pl...
[...]

W tym, że sie go dużo łatwiej zdejmuje i zakłada.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-20 11:03:35
Autor: dziki
fajne gripy z obejmami.
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:gptohs$gbs$1inews.gazeta.pl...

a tak z ciekawosci to w czym jest lepszy taki grip z obejma od zwyklego?

W tym, że sie go dużo łatwiej zdejmuje i zakłada.

zadna roznica; w moich gabkowych authora za ~15zl jak uzyjesz igly i strzykawki to zchodzi od strzalu, na mydle wchodzi od strzalu, a po zaschnieciu mydla pieknie trzyma takze w czasie powodzi.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-03-20 11:29:02
Autor: kml
fajne gripy z obejmami.

Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:gpvplg$bcg$1news.dialog.net.pl...
[...]

Zamiast igły jest fajniej używać klucza bo jest szybciej i wygodniej. Ja w tej chwili kończe gripy "zwykłe" i definitywnie przechodzę na zakręcane. Nie chce mi sie już więcej bawić z lakier do włosów etc ani użerać z montażej. IMO po prostu jest łatwiej odkręcić śrubki :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-20 10:41:34
Autor: piecia aka dracorp
fajne gripy z obejmami.
Dnia Fri, 20 Mar 2009 11:29:02 +0100, kml napisał(a):

[...]

Ale ile to waży :) Ale na poważnie to świetny pomysł, wcześniej po każdym deszczu denerwowało mnie że gripy mi latały ale nie chciało mi się nigdy ich zdejmować i potem nakładać. Zbyt uciążliwe.
Pozostaje tylko zaopatrzyć się w odpowiednie gripy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-03-20 10:44:39
Autor: piecia aka dracorp
fajne gripy z obejmami.

Doszukałem cię ceny np. takiego Ergon i chyba pozostanę przy tradycyjnych.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-03-20 12:31:30
Autor: Wooyek
fajne gripy z obejmami.
Doszukałem cię ceny np. takiego Ergon i chyba pozostanę przy tradycyjnych.

To tak, jakbyś doszukał się ceny Porsche i na tej podstawie postanowił zostać przy jeżdżeniu autobusem ;)

Poszukaj np. ceny polecanych przeze mnie WTB (hint: Allegro).

Data: 2009-03-20 11:34:38
Autor: ...::QRT::...
fajne gripy z obejmami.
Dnia Fri, 20 Mar 2009 11:03:35 +0100, dziki napisał(a):

[...]

 Jedne trzymają inne nie. Jak je poznać kupując w sklepie? tym bardziej iż nie mam jednych jedynych i ulubionych a poprostu co roku
kupuje coś innego. Od kierownic też coś tam zależy a ja też czasem
zmieniam. Dlatego wole ograniczać sie do tych co do których mam 100% ze sie kręcić
nie będą. A błyskawiczne zakładanie i zdejmowanie to poprostu bardzo miły bonus.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-03-20 14:06:14
Autor: dziki
fajne gripy z obejmami.
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1cfmeqrcho4tq$.1mjncvviwe2pk.dlg40tude.net...

Jedne trzymają inne nie. Jak je poznać kupując w sklepie?

no w koncu o dobre gripy na srubke tez tu pytasz, wiec ja ci pisze o dobrych, gabkowych authora. Wygladaja tak:
http://allegro.pl/item578070427_chwyty_author_agr_f136_2_dlugosci_od_bajkszop_com.html
Minus to ze nie sa profilowany a tobie na takich zdaje sie zalezy.
IMO skrecane raczki to maja racje bytu w DH bo sa toporne i ciezko je uszkodzic a chlopaki sie czesto wywracaja. Do normalnego roweru za ciezkie. Raczek nie zmienia sie na tyle czesto zeby uzycie strzykawki z igla bylo wielkim problemem.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-03-20 14:21:40
Autor: Wooyek
fajne gripy z obejmami.
[...]

Ciekawe jak bardzo odczuwasz jest to ~50 g różnicy... Tego typu gripy coraz częściej widuje się w wylajtowanych rowerach XC, a w rowerach enduro (również dofinansowanych i wychudzonych) to jest właściwie wyposażenie obowiązkowe.

Raczek nie zmienia sie na tyle czesto zeby uzycie strzykawki z igla bylo wielkim problemem.

Ale do tego dochodzi jeszcze zdejmowanie/zakładanie hamulców (np. w celu oddania do serwisu), manetek, czy zmiany kierownicy - w przypadku wielu osób (lubiących sobie pogrzebać przy rowerze, czy też robiących stopniowe upgrade'y osprzętu) częstotliwość zdejmowania gripów może sie więc okazać spora.

Oczywiście masz prawo do swojego zdania, ale oceniając je mam wrażenie, że nigdy nie miałeś przykręcanych gripów - może warto by było spróbować?

Data: 2009-03-20 14:36:35
Autor: dziki
fajne gripy z obejmami.
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:gq059e$kdm$1inews.gazeta.pl...

Ciekawe jak bardzo odczuwasz jest to ~50 g różnicy...

wiesz; gdyby nie zwracac uwagi na wage to zamiast roweru wazacego ~10kg mialbym pewnie ~14kg. To sa wlasnie te "drobne" roznice. Poza tym cena tez jest istotna; ~15zl to IMO swietna cena za te raczki; identyczne ale z napisem ritchey sa 3-4 razy drozsze.

Ale do tego dochodzi jeszcze zdejmowanie/zakładanie hamulców (np. w celu oddania do serwisu),

mialem hydrauliki, teraz mam v-ki i znowu hydrauliki. Nic sie tam nie psuje zebym mial to dawac do serwisu. W zeszlym roku raczki sciagalem raz, bo musialem wymienic manetke blokady skoku. Kierownica to tez nie jest czesc, ktora czesto sie psuje w zwyklym rowerze.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-03-20 14:57:23
Autor: kml
fajne gripy z obejmami.

Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:gq064v$kvc$1news.dialog.net.pl...

[...]

4 kg z drobnych rzeczy nie uzbierasz więc nie dramatyzuj :P

[...]

Wszystko zależy, ja mam dwa rowery i czasami przekładam graty z jednego do drugiego i odkręcane gripy są dla mnie ogromnym ułatwieniem.

A tak na koniec: dobre gripy to takie, które się dobrze układają w ręku, nie strzępią się za szybko i nie obracają się na kierownicy.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-20 15:48:57
Autor: dziki
fajne gripy z obejmami.
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:gq07c2$1jh$1inews.gazeta.pl...

4 kg z drobnych rzeczy nie uzbierasz więc nie dramatyzuj :P

masz racje; proporcjonalnie wyjdzie duzo wiecej.

Wszystko zależy, ja mam dwa rowery

fajnie; ja mam teraz trzy; na szczescie nie czuje potrzeby przekladania niczego z jednego do drugiego.

A tak na koniec: dobre gripy to takie, które się dobrze układają w ręku, nie strzępią się za szybko i nie obracają się na kierownicy.

no chyba nie sadzisz, ze sam jezdze na i polecam NIEdobre.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-03-20 16:11:15
Autor: kml
fajne gripy z obejmami.

Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:gq0acl$od7$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:gq07c2$1jh$1inews.gazeta.pl...

4 kg z drobnych rzeczy nie uzbierasz więc nie dramatyzuj :P

masz racje; proporcjonalnie wyjdzie duzo wiecej.

Z rzeczy takich jak gripy nie wyjdzie.

fajnie; ja mam teraz trzy; na szczescie nie czuje potrzeby przekladania niczego z jednego do drugiego.

A ja robie tak jak mi pasuje i jeżeli pasuje mi przełożenie hamulców to odkręcane gripy są dużym ułatwieniem.

no chyba nie sadzisz, ze sam jezdze na i polecam NIEdobre.

Nie wiem co polecasz i czy są dobre czy nie, to co napisałem wyżej było dla mnie podsumowaniem wątku o gripach.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-20 16:30:29
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
fajne gripy z obejmami.
Dnia 20.03.2009 14:57 użytkownik kml napisał :
A tak na koniec: dobre gripy to takie, które się dobrze układają w ręku, nie strzępią się za szybko i nie obracają się na kierownicy.

Owijka jak się patrzy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-20 16:32:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
fajne gripy z obejmami.
Dnia 19.03.2009 16:32 użytkownik kml napisał :

[...]

Mam wrażenie, że większość ludzi ściąga i zakłada chwyty rzadziej niż raz na rok.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-20 18:50:44
Autor: kml
fajne gripy z obejmami.

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:6hpc96-ogc.ln1menek.one.pl...

Mam wrażenie, że większość ludzi ściąga i zakłada chwyty rzadziej niż raz na rok.

True i dlatego ja się nie upieram tylko mówię o tym co mi bardziej pasuje ;)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-19 18:19:57
Autor: Wooyek
fajne gripy z obejmami.
[...]

Polecam WTB 4-Front:
http://www.allegro.pl/item562080599.html
W odróżnieniu od systemu ODI, nie mają plastikowego stelaża na całym obwodzie - jest on zastąpiony cienkią, twardą gumą (zakłada się je równie) łatwo z wycięciem z jednej strony - pod dłonią masz tylko gumę gripa. Nie są aż tak miękkie, jak zwykłe nieprzykręcane gripy, ale jest ok. Poza tym mają fajny, ergonomiczny kształt z wybrzuszeniem pod dłonią i delikatnymi kołnierzami.

Poza tym polecam też model Intense od ODI - są z mięciutkiej gumy, której pod dłonią (napis "Intense") jest sporo, w dodatku w fajnym, wypukłym kształcie i świetnym trzymaniem w każdych warunkach. Jak dla mnie są idealne, ale niestety już droższe:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2397

Podobny komfort mogą oferować też Race Face'y, ale nigdy ich nie macałem:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5162

Data: 2009-03-20 17:33:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
fajne gripy z obejmami.
Panie ...::QRT::..., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:6q1uyfqhmyv$.lbs5qywzflxz.dlg40tude.net> przy ul....

[...]

<porada kompletnie nie na temat mode=on>
Owijkę se kup, proste.
<porada kompletnie nie na temat mode=off>

fajne gripy z obejmami.