fajny film z DOL-u

Data: 2009-02-28 17:26:44
Autor: krzysiek
fajny film z DOL-u
Pewnie było wiele razy.

http://www.youtube.com/watch?v=NpuORPtSxhY&feature=related

i jeszcze Fronczewski w sianie:
http://www.youtube.com/watch?v=6A9EalSGq1E&feature=related

Pytanie do filmu ponizej:w trakcie tankowania widac czeski napis...skąd sie u nas mogła wziąś cysterna czeska?....przywlekli w 68?:

http://www.youtube.com/watch?v=Ave-UBbZ4-w
--
krzysiek

Data: 2009-03-01 17:37:11
Autor: Gatar
fajny film z DOL-u
krzysiek pisze:
  > i jeszcze Fronczewski w sianie:

Witam.
W latach 1980 -1998 na MiGu-21 po wypadnięciu z z pasa w trawę (siano) wyłączało sie silnik i opuszczało samolot.
Kołując z włączonym silnikiem do silnika zostałyby zassane wszelkie śmieci z ziemi i silnik na złom lub do remontu.
To co zrobił Fronczewski to albo czysta fikcja, albo przed 80 rokiem takie postępowanie było dopuszczalne.

pozdrawiam Gatar

Data: 2009-03-01 21:20:21
Autor: stabillo
fajny film z DOL-u

Użytkownik "Gatar" <gatar@wytnijtpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goedjo$gfm$1news.onet.pl...

To co zrobił Fronczewski to albo czysta fikcja, albo przed 80 rokiem takie postępowanie było dopuszczalne.

zwroc uwage ze spadl deszcz i ciezko zassac taka trawe, co innego ja zdmuchnac, co ladnie widac. Poza tym, moze akurat resurs sie skonczyl na silnik?? :)

Data: 2009-03-10 08:37:27
Autor: Sawa
fajny film z DOL-u
[...]

Witam
W 88 byłem w Babimoście, podstawiono zdaje się MIG 22 (nie wiem dokładnie miałem 9 lat ;-) ) chciano dla nas (dzieci oficerów) zrobić pokazówkę "ognia z dopalacza" w czasie maksymalnego ciągu wciągnęło zająca który przepłoszony wleciał w poliże samolotu. Poszedł dym silnik zgasł, samolot odholowano a przeloty odwołano, zostały tylko helikoptery ;-/.

Sawa

Data: 2009-03-01 21:24:35
Autor: stabillo
fajny film z DOL-u

Użytkownik "krzysiek" <krzysiek777@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1a16.000000cd.49a965c4newsgate.onet.pl...
Pewnie było wiele razy.

http://www.youtube.com/watch?v=NpuORPtSxhY&feature=related

kurcze, swietny filmik , fajnie ze go podeslales :D Swoja droga, ta predkosc, pas szerokosci 1,5 rozpietosci, na prawde szacun!! Podejrzewam, ze na tym filmie jest tyle ladowan, co teraz na efach przez 2 tygodnie ;) Sie latalo...

Data: 2009-03-01 21:51:02
Autor: Sqeeb
fajny film z DOL-u
On Sun, 1 Mar 2009 21:24:35 +0100
"stabillo" <casio0@onet.eu> wrote:

> [...]

kurcze, swietny filmik , fajnie ze go podeslales :D Swoja droga, ta predkosc, pas szerokosci 1,5 rozpietosci, na prawde szacun!! Podejrzewam, ze na tym filmie jest tyle ladowan, co teraz na efach przez 2 tygodnie ;) Sie

Erm... o ile mi wiadomo to w w Polsce pas ruchu nie powinien być węższy od 2.5m
czyli cała jezdnia ma nie mniej jak 5m szerokości a MiG rozpiętość rzędu 7m.

Tak sie zastanawiam czy wszystkie DOL-e są(czy raczej były) w lasach po to,
żeby ochronić samolot przed bocznym wiatrem? Czemu właściwie porzucono(no bo
wszystkie są już nieczynne) szkolne lądowania na DOL-ach?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-01 22:20:39
Autor: Gatar
fajny film z DOL-u

Tak sie zastanawiam czy wszystkie DOL-e są(czy raczej były) w lasach po to,
żeby ochronić samolot przed bocznym wiatrem?

Nie wszystkie były w lesie.
Np. ten na A2 pod Wrześnią.
Był jedna wyjątkowo szeroki jak na DOL.
Chyba z 26 m, jak pamiętam.

pzdr
Gatar

Data: 2009-03-01 22:54:27
Autor: krzysiek
fajny film z DOL-u
Wersja eksportowa....szeroki "pas"..:)
http://www.youtube.com/watch?v=pNk-ljy-diA&feature=related

Data: 2009-03-01 23:01:55
Autor: krzysiek
fajny film z DOL-u
Przy okazji...fajn widok ze staru Mig-21od srodka....zwłaszcza w momencie startu ładnie widac przyspieszenie....tak gdzies od 2min 30 sek filmu.
http://www.youtube.com/watch?v=cbN8M9-- i10

Data: 2009-03-01 23:19:55
Autor: stabillo
fajny film z DOL-u

Użytkownik "krzysiek" <krzysiek777@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:43b9.0000003d.49ab05d3newsgate.onet.pl...
Przy okazji...fajn widok ze staru Mig-21od srodka....zwłaszcza w momencie
startu ładnie widac przyspieszenie....tak gdzies od 2min 30 sek filmu.
http://www.youtube.com/watch?v=cbN8M9-- i10

przeciez to jest ze 3-4x przyspieszone...

Data: 2009-03-02 09:31:37
Autor: Gatar
fajny film z DOL-u
stabillo pisze:

przeciez to jest ze 3-4x przyspieszone...

Potwierdzam, to jest przyspieszone.

pzdr
Gatar

Data: 2009-03-10 08:56:47
Autor: Paweł Pluta
fajny film z DOL-u

TSD, co to za film?

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-03-10 10:22:34
Autor: Pisklak
fajny film z DOL-u
Paweł Pluta pisze:

TSD, co to za film?

Na niebie i na ziemi (1973)

Pozdr.
Pisklak

Data: 2009-03-10 09:34:01
Autor: Paweł Pluta
fajny film z DOL-u
On Tue, 10 Mar 2009 10:22:34 +0100, Pisklak
<pisklak_nie_dla@spamu_supermedia.pl> wrote:
Paweł Pluta pisze:

TSD, co to za film?

Na niebie i na ziemi (1973)