faktura PDF

Data: 2010-09-09 09:32:50
Autor: Piotr
faktura PDF
Witam,

jak to jest teraz z fakturami, można je wreszcie wysyłać mailem w formie PDF czy nadal musi być podpis i pieczątka sprzedawcy (US, sąd czy inny organ tego jeszcze wymaga?)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-09 09:36:29
Autor: Krzysztof
faktura PDF

Użytkownik "Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał

jak to jest teraz z fakturami, można je wreszcie wysyłać mailem w formie PDF czy nadal musi być podpis i pieczątka sprzedawcy

PieczÄ…tka i podpis nie sÄ… wymagane juĹĽ od 6 lat.
I nie ma to nic wspólnego ze sposobem wysyłania faktur.

K.

Data: 2010-09-09 09:56:21
Autor: Ludek Vasta
faktura PDF
On 09/09/2010 09:36, Krzysztof wrote:
Piecz±tka i podpis nie s± wymagane już od 6 lat.

Możesz podać jakie¶ Ľródło, żeby móc podawać odsyłacz firmom/urzędom, które s± niedoinformowane?

Ludek

Data: 2010-09-09 08:25:04
Autor: januszek
faktura PDF
Ludek Vasta napisa?(a):

Możesz podać jakieś źródło, żeby móc podawać odsyłacz firmom/urzędom, które są niedoinformowane?

Jak Ty sobie wyobrażasz podanie źródła *braku* wymogu ;) Z definicji chodzi o to, że brak wymogu oznacza, że nigdzie nie zapisano, że taki wymóg istnieje ;P Niech ten kto się od Ciebie czegoś domaga wskaże podstawę dla takiego wymogu :)

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-09-09 10:45:18
Autor: Piotr
faktura PDF

Jak Ty sobie wyobrażasz podanie źródła *braku* wymogu ;) Z definicji
chodzi o to, ĹĽe brak wymogu oznacza, ĹĽe nigdzie nie zapisano, ĹĽe taki
wymĂłg istnieje ;P Niech ten kto siÄ™ od Ciebie czegoĹ› domaga wskaĹĽe
podstawÄ™ dla takiego wymogu :)

Dobra, a co z sądami gospodarczymi? Jak nie ma na fakturze podpisu to uznaje (uznawał?) że nie ma uznania długu i nie podlega postępowaniu upominawczemu (temu uproszczonemu)

A co z US? SkarbĂłwka wymaga podpisu czy nie? (ustawa o VAT?)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-09 11:12:46
Autor: Mordzia
faktura PDF
"Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał

Dobra, a co z s±dami gospodarczymi? Jak nie ma na fakturze podpisu to uznaje (uznawał?) że nie ma uznania długu i nie podlega postępowaniu upominawczemu (temu uproszczonemu)

A co ma piernik do wiatraka?
Faktura jest tylko dokumentem rozliczenia finansowego powi±zanym z okre¶lon± _umow±_.

A co z US? Skarbówka wymaga podpisu czy nie? (ustawa o VAT?)

Czy na fakturach za pr±d, telefony czy wodę widzisz czyj¶ podpis? :)
O piecz±tce nie wspominaj±c.

Data: 2010-09-09 12:36:10
Autor: Piotr
faktura PDF

A co ma piernik do wiatraka?
Faktura jest tylko dokumentem rozliczenia finansowego powi�zanym z okre�lon�
_umow�_.

A co z US? Skarb�wka wymaga podpisu czy nie? (ustawa o VAT?)

Czy na fakturach za pr�d, telefony czy wod� widzisz czyj� podpis? :)
O piecz�tce nie wspominaj�c.

Piernik ma tyle do wiatraka że jak rok temu złożyłem pozew w postępowaniu upominawczym z powodu nie zapłaconej faktury to sąd uznał że nie ma uznania długu i sprawa potoczyła się normalnym tokiem.
Co z tego że mogłem złożyć skargę na wyrok sądu jak to by mi przedłużyło sprawę i gra była by nie warta świeczki..

Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem i pieczątką.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-09 14:27:24
Autor: mvoicem
faktura PDF
(09/09/2010 12:36 PM), Piotr wrote:

[...]

No to logiczne.

A podpisanie długu przez odbiorcę jest tylko jednym ze sposobów uznania długu. Dodam że nie zawsze takim oczywistym.

p. m.

Data: 2010-09-09 15:45:31
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał

A podpisanie długu przez odbiorcę jest tylko jednym ze sposobów uznania długu. Dodam że nie zawsze takim oczywistym.

Ale bynajmniej nie musi to być podpis na fakturze.

Data: 2010-09-09 15:43:18
Autor: Mordzia
faktura PDF
"Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał

Piernik ma tyle do wiatraka że jak rok temu złożyłem pozew w postępowaniu upominawczym z powodu nie zapłaconej faktury to s±d uznał że nie ma uznania długu i sprawa potoczyła się normalnym tokiem.

Z powodu braku podpisu na wystawionej fakturze??
Przeciez to jaka¶ paranoja.

Co z tego że mogłem złożyć skargę na wyrok s±du jak to by mi przedłużyło sprawę i gra była by nie warta ¶wieczki..

Wcale nie, bo może przy okazji wygrałby¶ odszkodowanie lub zado¶ćuczynienie.

Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem i piecz±tk±.

Wiele firm upomina się o wiele głupich i nieuzasadnionych rzeczy, ale to nie powód, by pielęgnować niestniej±ce wymogi i przepisy.
Chyba tylko w Polsce jest to możliwe.

Data: 2010-09-09 20:57:02
Autor: spp
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 15:43, Mordzia pisze:

Chyba tylko w Polsce jest to mo�liwe.

Akurat kaĹĽdy kraj ma podobne pierdoĹ‚y (zapewne) w  zanadrzu. :)

--
spp

Data: 2010-09-09 20:58:21
Autor: spp
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 12:36, Piotr pisze:

Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem
i pieczÄ…tkÄ….

Wręcz przeciwnie - IMHO najmniejsze firmy i ... osoby fizyczne przodują w tym procederze. Tak na wszelki wypadek. :(

--
spp

Data: 2010-09-09 21:41:24
Autor: Misiek
faktura PDF

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i6baod$lmt$3news.onet.pl...
W dniu 2010-09-09 12:36, Piotr pisze:

Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem
i piecz±tk±.

Wręcz przeciwnie - IMHO najmniejsze firmy i ... osoby fizyczne przoduj± w tym procederze. Tak na wszelki wypadek. :(

 Hi Hi Hi...
"Obrończyni" z Krakowskiego Przedmie¶cia też ż±dała "papieru z podpisem i piecz±tk±"

:-))

Data: 2010-09-10 08:29:38
Autor: Maddy
faktura PDF
W dniu 09-09-2010 12:36, Piotr pisze:

[...]

Dobra rada - przeczytaj SWOJÄ„ wypowiedĹş jeszcze raz od poczÄ…tku.
OryginaĹ‚ faktury dostaje odbiorca i jego podpis na oryginale lub jego brak JEMU  nie robi ĹĽadnej różnice.

Brak popisu wystawcy na oryginale faktury i brak podpisu odbiorcy na kopii mają zupełnie różną wagę w świetle prawa cywilnego. Pierwsze jest właściwie nieistotne.

A Ty nie miałeś żadnych innych dokumentów do tej transakcji? Umowy, zamówienia, odbioru itp? Wszystko na gębę?
W końcu faktury w pewnych sytuacjach może wcale nie być.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-09 22:53:16
Autor: Gotfryd Smolik news
faktura PDF
On Thu, 9 Sep 2010, Piotr wrote:

Jak Ty sobie wyobrażasz podanie Ľródła *braku* wymogu ;) Z definicji
chodzi o to, że brak wymogu oznacza, że nigdzie nie zapisano, że taki
wymóg istnieje ;P Niech ten kto się od Ciebie czego¶ domaga wskaże
podstawę dla takiego wymogu :)

Dobra, a co z s±dami gospodarczymi? Jak nie ma na fakturze podpisu to uznaje (uznawał?) że nie ma uznania długu

  Ale to jest zupełnie odrębna sprawa.
  Dowody akceptacji/protokołu wykonania, wydania, zapłaty, gwarancja
i inne takie s± spraw± odrębn±, a to że mog± być *na fakturze*
(bo żaden przepis nie zabrania, aby ich tam nie zamieszczać)
i że podpisanie f-ry przez uprawnion± osobę stanowi dowód "stwierdzenia
pismem" nie ma nic do celu fiskalnego zwi±zanego z f-r±.

  Było trzeba przedstawić "protokół wykonania" zaakceptowany przez
uprawnion± osobę (fakturze nic do tego, oprócz faktu że taki
protokół może być na fakturze i ew. tezie że podpisanie f-ry
jako dokumentu "następczego" skutkuje uznaniem roszczenia).
  Przypomnę że w czasach "przedUE" (kiedy to obowi±zywało podpisywanie
faktur) podpis na fakturze był co najmniej sporny w roli "uznania
roszczenia" - bo odbiorcy bronili się (AFAIR skutecznie) faktem
że "musieli podpisać f-r-rę z przyczyn administracyjnych jako
ze przepis podatkowy wymaga" i dla bezspornego dochodzenia
roszczenia były potrzebne na f-rze *dwa* podpisy (jeden stwierdzaj±cy
wyraĽnie że odbiorca akceptuje podstawę wystawienia f-ry,
drugi stwierdzaj±cy jej przyjęcie - "mniejważny" dla celów
cywilnoprawnych).

A co z US? Skarbówka wymaga podpisu czy nie? (ustawa o VAT?)

  Podali - nie może wymagać :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-09 11:32:21
Autor: Ludek Vasta
faktura PDF
On 09/09/2010 10:25, januszek wrote:
Ludek Vasta napisa?(a):
Możesz podać jakie¶ Ľródło, żeby móc podawać odsyłacz firmom/urzędom,
które s± niedoinformowane?

Jak Ty sobie wyobrażasz podanie Ľródła *braku* wymogu ;)

Widać po wpisie grupowicza Elephanto, że jednak można.

Ale chodziło mi o Ľródło informacji, że od 6 lat jakie¶ przepisy nie obowi±zuj±. Również mógł być podany odsyłacz do jakiego¶ wyroku s±du lub artykułu opisuj±cego te sprawy, np.
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/7265,faktura_nie_musi_zawierac_podpisu_i_pieczatki.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7913671,Przelomowy_wyrok_NSA__Faktury_mozna_wysylac_mailem.html

Więc o takie Ľródła mi chodziło.

Ludek

Data: 2010-09-09 13:48:06
Autor: Piotr
faktura PDF
a teraz ciekawostka - odpowiedz jednej z firm:

"
Zgadzam się, że nie ma wymogu (wynikającego z rozporządzenia) do podpisywania faktur i pieczętowania, ale nie dostaliśmy jej jako oryginału wydrukowanego z ich systemu tylko z maila. Nie jest to nawet e-faktura (która wymaga certyfikacji przez podpis elektroniczny) To co dostajemy na maila - jest to obraz faktury – informacja dla klienta jak będzie wyglądać faktura…. Takie są orzeczenia sądów i na to się powołuję.

1. Kiedy elektroniczny dokument nie jest e-fakturÄ… tylko elektronicznym obrazem faktury?

Najważniejszym elementem zgodnie, z którym możemy ocenić czy dana faktura jest e-fakturą czy też nie, jest sposób zagwarantowania autentyczności oraz integralności e-faktury.

Dla przykładu – jeżeli dokument elektroniczny, który otrzymujemy nie jest podpisany cyfrowo i nie jest przesłany z wykorzystaniem technologii EDI, to zgodnie z prawem nie jest e-fakturą i równocześnie nie jest fakturą papierową!

Przykładem takiego dokumentu elektronicznego jest PDF udostępniany na portalu www/ przesyłany na adres e-mail (PDF nie jest podpisany cyfrowo, nie został przesłany z wykorzystaniem EDI). W szczególności taki dokument (obraz faktury) nie jest zatem dokumentem, który może być przedstawiany jako świadectwo dokonania transakcji gospodarczej.

Jeżeli dokument elektroniczny, który otrzymujemy nie jest podpisany cyfrowo i nie jest przesłany z wykorzystaniem technologii EDI, to zgodnie z prawem nie jest e-fakturą i równocześnie nie jest fakturą papierową! Przykładem takiego dokumentu elektronicznego jest PDF udostępniany na portalu www/ przesyłany na adres e-mail (PDF nie jest podpisany cyfrowo, nie został przesłany z wykorzystaniem EDI). W szczególności taki dokument (obraz faktury) nie jest zatem dokumentem, który może być przedstawiany jako świadectwo dokonania transakcji gospodarczej, nie daje podstaw do odliczenia VAT-u.
"

Pozdrawiam
Piotr Kulesza

Data: 2010-09-09 13:59:55
Autor: spp
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 13:48, Piotr pisze:

a teraz ciekawostka - odpowiedz jednej z firm:

<ciach wszystko>

A gdzie tu ciekawostka?
PrzecieĹĽ taki stan prawny obowiÄ…zuje i dzisiaj. :(

--
spp

Data: 2010-09-09 15:18:39
Autor: Piotr
faktura PDF

A gdzie tu ciekawostka?
PrzecieĹĽ taki stan prawny obowiÄ…zuje i dzisiaj. :(

to ja wreszcie nie wiem, można czy nie można wysyłać faktur mailem?

Co to za różnica czy ja wydrukuję fakturę z pdfa czy mój kontrahent?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-09 09:08:30
Autor: witek
faktura PDF
On 9/9/2010 8:18 AM, Piotr wrote:

[...]

no wlaśnie różnica jest taka, że to ty masz wydrukować fakturę i dostarczyć ja do kontrahenta, a nie on sobie ma ją wydrukować.

:)

Data: 2010-09-09 16:10:09
Autor: Liwiusz
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 16:08, witek pisze:

no wlaśnie różnica jest taka, że to ty masz wydrukować fakturę i
dostarczyć ja do kontrahenta, a nie on sobie ma ją wydrukować.

   Nie bÄ…dĹş Ĺ›wiÄ™tszy od US-u. Dostarczyć to juĹĽ nie ma obowiÄ…zku ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-09-09 15:20:39
Autor: Ludek Vasta
faktura PDF
On 09/09/2010 15:18, Piotr wrote:
Co to za różnica czy ja wydrukuję fakturę z pdfa czy mój kontrahent?

No wła¶nie, ja również piszę, że moja drukarka niczym nie różni się od ich drukarki.

Ludek

Data: 2010-09-09 15:23:40
Autor: Liwiusz
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 15:20, Ludek Vasta pisze:
On 09/09/2010 15:18, Piotr wrote:
Co to za różnica czy ja wydrukuję fakturę z pdfa czy mój kontrahent?

No wła¶nie, ja również piszę, że moja drukarka niczym nie różni się od
ich drukarki.

   Ciebie, Ludek, to jeszcze rozumiem, bo w Polsce nie żyjesz, ale Piotr? Doszukiwać się sensu w prawie podatkowym? Niedoczekanie...

--
Liwiusz

Data: 2010-09-09 15:27:34
Autor: Piotr
faktura PDF

Ciebie, Ludek, to jeszcze rozumiem, bo w Polsce nie żyjesz, ale Piotr?
Doszukiwać się sensu w prawie podatkowym? Niedoczekanie...

no tak, jedno Ľródło mówi tak drugie inaczej..

Sam już nie wiem co mam robić z tymi fakturami..

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-09 15:48:52
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał

Sam już nie wiem co mam robić z tymi fakturami..

Najlepiej złóż wniosek o interpretację do Izby Skarbowej, której podlegasz.
Jakby co, to będziesz się papierem od nich podpierał.

Data: 2010-09-09 15:51:36
Autor: Liwiusz
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 15:48, Mordzia pisze:
[...]

   Literówka: podcierał.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-09 16:01:51
Autor: Piotr
faktura PDF

Najlepiej złóż wniosek o interpretację do Izby Skarbowej, której
podlegasz.
Jakby co, to będziesz się papierem od nich podpierał.

Literówka: podcierał.

Hahahaah ! dobre ! :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-09 16:12:59
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i6aop8$1qm$1news.onet.pl...
[...]

Dlaczego? Czyżby negowali interpretacje podpisane nawet przez samych siebie? :)

Data: 2010-09-09 15:47:49
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał

to ja wreszcie nie wiem, można czy nie można wysyłać faktur mailem?

Ponoć już można, ale tak naprawdę nie wiadomo, czy na pewno.
MF zachowuje się w tej sprawie jak stara panna na wydaniu - sami nie wiedz±, czego chc±.

Przy czym to nadal nie ma nic wspólnego z brakiem wymogu podpisu na fakturze.

Co to za różnica czy ja wydrukuję fakturę z pdfa czy mój kontrahent?

Zapytaj Rostowskiego :)

Data: 2010-09-09 14:56:34
Autor: Ludek Vasta
faktura PDF
On 09/09/2010 13:48, Piotr wrote:
a teraz ciekawostka - odpowiedz jednej z firm:
"
Zgadzam siÄ™, ĹĽe nie ma wymogu (wynikajÄ…cego z rozporzÄ…dzenia) do
podpisywania faktur i pieczętowania, ale nie dostaliśmy jej jako
oryginału wydrukowanego z ich systemu tylko z maila. Nie jest to nawet
e-faktura (ktĂłra wymaga certyfikacji przez podpis elektroniczny) To co
dostajemy na maila - jest to obraz faktury – informacja dla klienta jak
będzie wyglądać faktura…. Takie są orzeczenia sądów i na to się powołuję.
[...] "

Ja z odpowiedzią nie mam żadnego problemu, bo przesyłam mail, gdzie m.in. jest następujący tekst:

"Wysyłam faktury tylko jako PDF. Nie wysyłam faktur papierowych, bo nie ma takiej potrzeby. PDF jest wystarczającą formą w świetle czeskiego prawa, a ja jestem obywatelem czeskim i z działalnością gospodarczą w Czechach, więc działam według czeskiego prawa. [...]

Cytuję z poniższego czeskiego źródła:

Żeby nie wejść w konflikt z ustawą (urzędem skarbowym), trzeba podczas wystawiania faktury postępować następująco:

A. Jeżeli przesyłamy fakturę e-mailem jako plik PDF bez podpisu cyfrowego (elektroniczna faktura przesyłana e-mailem nie musi być opatrzona w cyfrowy podpis), ma odbiorca dwie możliwości, jak fakturę przetworzyć i zachować. A1) Albo fakturę sobie wydrukuje, opatrzy ją podpisem osoby, która fakturę zaksięgowała i w papierowej formie ją umieści w archiwum, albo A2) fakturę zostawi w elektronicznej postaci (PDF, obrazek PNG, JPG), plik jednak opatrzy cyfrowym podpisem i zapisze do elektronicznego systemu archiwum.

Źródło: http://www.euroekonom.cz/podnikani-faktura.php

[...]"

Ludek

Data: 2010-09-09 15:01:34
Autor: spp
faktura PDF
W dniu 2010-09-09 14:56, Ludek Vasta pisze:

Ja z odpowiedzią nie mam żadnego problemu, bo przesyłam mail, gdzie
m.in. jest następujący tekst:

Czyli mieścisz się w tym 0,01% wystawców faktur który może tak postępować.;)

--
spp

Data: 2010-09-09 15:46:27
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "Ludek Vasta" <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał

"Wysyłam faktury tylko jako PDF. Nie wysyłam faktur papierowych, bo nie ma takiej potrzeby. PDF jest wystarczaj±c± form± w ¶wietle czeskiego prawa, a ja jestem obywatelem czeskim i z działalno¶ci± gospodarcz± w Czechach, więc działam według czeskiego prawa. [...]

Zazdroszcze normalno¶ci :)

Data: 2010-09-09 15:44:39
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał

Zgadzam się, że nie ma wymogu (wynikaj±cego z rozporz±dzenia) do podpisywania faktur i pieczętowania, ale nie dostali¶my jej jako oryginału wydrukowanego z ich systemu tylko z maila.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Data: 2010-09-09 10:08:14
Autor: Maddy
faktura PDF
W dniu 09-09-2010 09:56, Ludek Vasta pisze:
On 09/09/2010 09:36, Krzysztof wrote:
PieczÄ…tka i podpis nie sÄ… wymagane juĹĽ od 6 lat.

Możesz podać jakieś źródło, żeby móc podawać odsyłacz firmom/urzędom,
ktĂłre sÄ… niedoinformowane?

RozporzÄ…dzenie MF dotyczÄ…ce wystawiania faktur.
Znajdziesz tan spisane elementy, które faktura VAT zawierać musi.
Z tym ze to niewiele da - jakie ma znaczenie wskazanie aktu prawnego w którym nic o pieczątce i podpisie po prostu nie ma i to jest cała podstawa prana - brak zapisanego w rozporządzeniu obowiązku.

To raczej osoba twierdząca, że jest jakiś obowiązek musi wykazać, gdzie on jest zapisany.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-09 10:15:39
Autor: elephanto
faktura PDF
W dniu 09-09-2010 10:08, Maddy pisze:

[...]
podstawa prana - brak zapisanego w rozporzÄ…dzeniu obowiÄ…zku.

To raczej osoba twierdząca, że jest jakiś obowiązek musi wykazać, gdzie
on jest zapisany.

Jest tez Artykuł 229 Dyrektywy 2006/112/WE

http://www.gofin.pl/5,274,77467,84.html

--
Adam

Data: 2010-09-09 11:28:08
Autor: Ludek Vasta
faktura PDF
On 09/09/2010 10:15, elephanto wrote:
Jest tez Artykuł 229 Dyrektywy 2006/112/WE
http://www.gofin.pl/5,274,77467,84.html

Super, "Artykuł 229: Państwa członkowskie nie wymagaj± podpisywania faktur." - to chyba zostało napisane specjalnie dla polskich urzędów...

Ludek

Data: 2010-09-09 11:31:03
Autor: Mordzia
faktura PDF

Użytkownik "Ludek Vasta" <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał

Super, "Artykuł 229: Państwa członkowskie nie wymagaj± podpisywania faktur." - to chyba zostało napisane specjalnie dla polskich urzędów...

Obawiam się, że nawet tak wyraĽny komunikat jest dla nich nie do przeskoczenia ;-)

Data: 2010-09-09 22:44:15
Autor: Gotfryd Smolik news
faktura PDF
On Thu, 9 Sep 2010, Ludek Vasta wrote:

[...]

  To zdaje się było już nim .pl wst±piła do .ue

  Brać trzeba pod uwagę że zapędy "zobowi±zaniowe" może s± i w .pl głęboko
zakorzenione w oparciu o "prawo powielaczowe" szeroko stosowane w PRLu,
to jednak nie zawsze u nas id± najdalej - patrz np. karalno¶ć
nie*odebrania* paragonu (Włochy, tak, klient nie bior±cy paragonu
kwalifikuje się do mandatu, o ile rzecz jasna nie zmienili prawa
bez mojej wiedzy ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-11 08:53:02
Autor: Le5zek
faktura PDF

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c8895f0$0$27028$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Na dzień 1 maja 2004 obowiązywało nastpujące

Le5zek Grelak

faktura PDF