faktura VAT marża na nowy towar?????

Data: 2010-03-31 20:00:48
Autor: Maddy
faktura VAT marża na nowy towar?????
Właśnie nadziałam się na kuriozum.

Faktura VAT marża na fabrycznie nowy sprzęt. Sprzedawca twierdzi, że tak kupił od dostawy więc tak sprzedaje.
Towar jest na 100% fabrycznie nowy.

Ponieważ na razie dyskusja ze sprzedawcą odbywa się przez głuchy telefon (sprzedawca - mój znajomy/kupujący - ja i z powrotem) wiec mam zniekształcone informacje a moje pytania też są pewnie przekręcane.
Jedyna pewna rzecz to ta faktura, miałam ją w ręku (z naiwnym pytaniem kolegi "czy z tego da się VAT odliczyć?").

Ale jak bym przepisów nie obracała, nijak nie mogę znaleźć kruczka który pozwala sprzedawać na marzę NOWY towar.
O żadnym używanym nie ma mowy, jest gwarancja, oryginalne pudełka, plomby itp. Zresztą sprzedawca je jako nowe wystawia.

Może ja jestem ślepa... może jednak jest jeszcze jakiś przepis w ustawie pozwalający na VAT marżę, poza towarami używanymi i antykami??

HELP!!!

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-31 20:10:54
Autor: jureq
faktura VAT mar¿a na nowy towar?????
Dnia Wed, 31 Mar 2010 20:00:48 +0200, Maddy napisał(a):

Może ja jestem ślepa... może jednak jest jeszcze jakiś przepis w ustawie
pozwalający na VAT marżę, poza towarami używanymi i antykami??

Nigdzie nie jest powiedziane, ze umowa komisu nie może dotyczyć towaru fabrycznie nowego. Chociaż zapewne nie jest to wypadek twojego klienta.

Data: 2010-04-01 00:27:03
Autor: Gotfryd Smolik news
faktura VAT mar¿a na nowy towar?????
On Wed, 31 Mar 2010, jureq wrote:

Dnia Wed, 31 Mar 2010 20:00:48 +0200, Maddy napisa³(a):

Mo¿e ja jestem ¶lepa... mo¿e jednak jest jeszcze jaki¶ przepis w ustawie
pozwalaj±cy na VAT mar¿ê, poza towarami u¿ywanymi i antykami??

Nigdzie nie jest powiedziane, ze umowa komisu nie mo¿e dotyczyæ towaru
fabrycznie nowego. Chocia¿ zapewne nie jest to wypadek twojego klienta.

  Hm... ale by³o tak: napisa³em to co Ty wy¿ej, zajrza³em przezornie
do ustawy i da³em cancel ;)
  Umowa komisu mo¿e dotyczyæ towaru fabrycznie nowego, to prawda, ale
co (jaka podstawa) wtedy ma dawaæ prawo do zwolnienia?
  Podstaw± opodatkowania jest warto¶æ przedmiotu komisu, to ¿e komisant
nie ma czego odliczyæ to jak mniemam jego zmartwienie, niech dolicza
VAT do kwoty brutto, skoro ³askaw by³ kupiæ od nie-VATowca (bo jak
s±dzê to masz na my¶li, dobrze mi wychodzi?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-01 08:12:17
Autor: jureq
faktura VAT mar¿a na nowy towar?????
Dnia Thu, 01 Apr 2010 00:27:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Umowa komisu może dotyczyć towaru fabrycznie nowego, to prawda, ale
co (jaka podstawa) wtedy ma dawać prawo do zwolnienia?
  PodstawÄ… opodatkowania jest wartość przedmiotu komisu, to że komisant
nie ma czego odliczyć to jak mniemam jego zmartwienie, niech dolicza VAT
do kwoty brutto, skoro łaskaw był kupić od nie-VATowca (bo jak sądzę to
masz na myśli, dobrze mi wychodzi?)

No cóż nie sprawdziłem w ustawie i pomylił mi się niestety art. 30 ustawy z opodatkowaniem marży.

Data: 2010-03-31 20:23:44
Autor: 'Tom N'
faktura VAT marża na nowy towar?????
Maddy w <news:hp03ai$c6k$1nemesis.news.neostrada.pl>:

W³a¶nie nadzia³am siê na kuriozum.

Faktura VAT mar¿a na fabrycznie nowy sprzêt. Sprzedawca twierdzi, ¿e tak kupi³ od dostawy wiêc tak sprzedaje.
Towar jest na 100% fabrycznie nowy.

Ale co to za sprzêt -- jaka¶ tajemnica?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-03-31 21:06:34
Autor: Maddy
W dniu 31-03-2010 20:23, 'Tom N' pisze:
[...]

Ale co to za sprzęt -- jakaś tajemnica?

Odtwarzacze MP3

A co to ma do rzeczy?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-31 22:13:23
Autor: 'Tom N'
Maddy w <news:hp06ks$aef$1atlantis.news.neostrada.pl>:

[...]

Mo¿e ja jestem ¶lepy i mam nieaktualn± ustawê, ale w tej mojej jest o co¶ o
przedmiotach kolekcjonerskich , które niekoniecznie musza byæ antykami ani
u¿ywanymi ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-04-01 08:25:47
Autor: Maddy
W dniu 31-03-2010 22:13, 'Tom N' pisze:
[...]

Może ja jestem ślepy i mam nieaktualną ustawę, ale w tej mojej jest o coś o
przedmiotach kolekcjonerskich , które niekoniecznie musza być antykami ani
używanymi ;-)

Przedmiot kolekcjonerski musi być takim w momencie zakupu a nie potencjalnie.
Może kiedyś ludzie będą się bić na ebayu o te MP3, ale na razie można je kupić w hurcie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-01 17:58:11
Autor: 'Tom N'

To:
[...]

Przedmiot kolekcjonerski musi byæ takim w momencie zakupu a nie potencjalnie.

Dlatego pyta³em co to za sprzêt. Bo mog³a byæ to np. katana

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-04-02 08:48:56
Autor: Maddy

To:
[...]

Dlatego pytałem co to za sprzęt. Bo mogła być to np. katana

Fabrycznie nowa katana???
Gdzie sÄ… fabryki katan?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-02 09:22:32
Autor: 'Tom N'

To:
[...]

Uwa¿asz, ¿e obecnie siê katan nie wytwarza?

Gdzie s± fabryki katan?

Towar fabrycznie nowy, to niekoniecznie taki, który by³ produkowany w
*fabryce*. Niektóre rzeczy produkowane s± np. u kowala, chyba nie chcesz
powiedzieæ, ¿e wykonuje on u¿ywane podkowy. --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-04-02 09:50:33
Autor: Maddy
W dniu 02-04-2010 09:22, 'Tom N' pisze:
[...]

Uważasz, że obecnie się katan nie wytwarza?

Gdzie sÄ… fabryki katan?

Towar fabrycznie nowy, to niekoniecznie taki, który był produkowany w
*fabryce*.

Ależ oczywiście że taki. Jak idę sobie uszyć garsonkę na miarę u krawcowej, to nie przyjdzie mi do głowy powiedzieć, że jest "fabrycznie" nowa. Jest po prostu nowa.
Nie cierpię na natręctwo wzbogacania przymiotników. Dla mnie słowo "nowy" nie jest za krótkie ani wstydliwe, żebym je musiała sztukować.

Załóż może, że ja mówię to co chcę powiedzieć a nie to co się Tobie wydaje, że chciałam powiedzieć.
Skończy z tymi fantazjami na mój temat, to niezdrowe.

Fabrycznie nowy - wyprodukowany w fabryce, w procesie produkcji masowej, i nieużywany. Wykładania słownikowa.
Masz jakie postawy, żeby uważać, że miałam coś innego na myśli?

Niektóre rzeczy produkowane są np. u kowala, chyba nie chcesz
powiedzieć, że wykonuje on używane podkowy.

Nie masz pojęcia o pracy kowala, prawda?
Ja jako dziecko miałam okazję patrzeć, jak pracował mój wój, taki prawdziwy kowal od podkuwania koni na kujawskiej wsi.
W większości podkowy wielokrotnie są przekuwane z używanych, więc nowe to one nie są.

A nowo wykute nie sÄ… fabrycznie nowe. SÄ… po prostu nowe.

A wracając do tematu - na podstawie jakiego przepisu nowa podkowa może być sprzedana na fakturę VAT marża?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-02 13:21:56
Autor: 'Tom N'
Maddy w <news:hp48ac$s4r$1nemesis.news.neostrada.pl>:

[...]

Ale¿ oczywi¶cie ¿e taki. Jak idê sobie uszyæ garsonkê na miarê u krawcowej, to nie przyjdzie mi do g³owy powiedzieæ, ¿e jest "fabrycznie" nowa. Jest po prostu nowa.

Aha, a taka ze sklepu, która akurat sie okaza³a na miarê uszyta przez jak±¶
Chinkê w _fabryce_ jest ju¿ "fabrycznie nowa"

Nie masz pojêcia o pracy kowala, prawda?
Ja jako dziecko mia³am okazjê patrzeæ, jak pracowa³ mój wój, taki prawdziwy kowal od podkuwania koni na kujawskiej wsi.
W wiêkszo¶ci podkowy wielokrotnie s± przekuwane z u¿ywanych, wiêc nowe to one nie s±.
A nowo wykute nie s± fabrycznie nowe. S± po prostu nowe.

Gdyby 100 tysiêcy zu¿ytych podków trafi³o do "fabryki podków" i po przekuciu
znalaz³o siê na pó³ce w sklepie to by³aby ju¿ "fabrycznie nowe"?

A wracaj±c do tematu - na podstawie jakiego przepisu nowa podkowa mo¿e
                                                       ^^^^^^^^^^^^
byæ sprzedana na fakturê VAT mar¿a?

Pamiêtasz jeszcze co napisa³a¶ i o co pyta³em w tym w±tku przedwczoraj? Je¶li nie, to w skrócie:

<q>
Faktura VAT mar¿a na fabrycznie nowy sprzêt.
Ale co to za sprzêt -- jaka¶ tajemnica?
</q>

A wystarczy³o sprecyzowaæ, tak jak to zrobi³a¶ w tym podkre¶lonym.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-04-02 13:59:18
Autor: Maddy
W dniu 02-04-2010 13:21, 'Tom N' pisze:
[...]

Aha, a taka ze sklepu, która akurat sie okazała na miarę uszyta przez jakąś
Chinkę w _fabryce_ jest już "fabrycznie nowa"

Widzę, że jeszcze musisz sprawdzić w słowniku co to znaczy "szyty na miarę". Ubranie produkowane masowo, które przypadkowo pasuje nie jest ubraniem "na miarę". Może co najwyżej "leżeć jak na miarę".
Uwaga - słowo "jak" jest kluczowe, oznacza porównanie.
Poszukaj w słowniku co to jest "porównanie".

Bosz.. przedszkole normalnie...
Ty naprawdę masz problemy ze zrozumieniem prostych komunikatów w języku polskim.

[...]
to one nie sÄ….
A nowo wykute nie sÄ… fabrycznie nowe. SÄ… po prostu nowe.

Gdyby 100 tysięcy zużytych podków trafiło do "fabryki podków" i po przekuciu
znalazło się na półce w sklepie to byłaby już "fabrycznie nowe"?

Nie ma fabryki podków.

Żadne Chinki nie jadą do Polski mierzyć mnie na szytą gdzieś pod Szanghajem, w jednym egzemplarzu, garsonkę.

Nie można kupić katany produkowanej fabrycznie. Nie ma fabryki katan.

Masz majaki. Przestań palić to świństwo.

A wracając do tematu - na podstawie jakiego przepisu nowa podkowa może
                                                        ^^^^^^^^^^^^
być sprzedana na fakturę VAT marża?

Pamiętasz jeszcze co napisałaś i o co pytałem w tym wątku przedwczoraj?
Jeśli nie, to w skrócie:

<q>
Faktura VAT marża na fabrycznie nowy sprzęt.
Ale co to za sprzęt -- jakaś tajemnica?
</q>

A wystarczyło sprecyzować, tak jak to zrobiłaś w tym podkreślonym.

Wyjasniłam, że odtwarzacze MP3. Ale na moje pytanie jakie to ma znaczenie zaczałes majaczyć o fabryce katan, potem o fabryce podków a teraz śnią Ci się biegające za mną z miarką Chinki.

Na początku myślałam, że jesteś po prostu upierdliwy, bo nie masz nic do powiedzenia o problemie ale masz parcie na klawiaturę (nerwica natręctw?).
Ale te Twoje wizje są już niepokojące. Szczególnie te fantazje o mnie i Chinkach.
Wysoce niepokojÄ…ce...

ps. Regenerowana podkowa z fabryki podków będzie sprzedana z VATem. Towar używany po modyfikacji/regeneracji/remoncie przestaje być używany w rozumieniu przepisów o VAT - są na to wiążące interpretacje. Chcesz sygnaturki?

Widzisz, staram się traktować Twoje majaki poważnie. Nie możesz mi odmówić dobrej woli.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-02 14:47:22
Autor: 'Tom N'
Maddy w <news:hp4mso$7e2$1nemesis.news.neostrada.pl>:

[...]

Widzê, ¿e jeszcze musisz sprawdziæ w s³owniku co to znaczy "szyty na miarê". Ubranie produkowane masowo, które przypadkowo pasuje nie jest ubraniem "na miarê". Mo¿e co najwy¿ej "le¿eæ jak na miarê".
Uwaga - s³owo "jak" jest kluczowe, oznacza porównanie.
Poszukaj w s³owniku co to jest "porównanie".

Tobie siê chyba grupy pomyli³y, kolejna wiadomo¶æ i znowu wycieczki "ad
personam" [1]

Skoro nie bardzo dociera co chcê przekazaæ-- to mo¿e inaczej spróbujê:

Jest sobie /gara¿/, która wytwarza i sprzedaje okrêty/statki/jachty/³odzie
-- ka¿dy *produkt* jest "szyty na miarê", nie, ¿e przypadkiem pasuje -- tak
chcia³ kontrahent, co wyrób to inne parametry, nadbudówka, silnik -- wed³ug
tego co wcze¶niej napisa³a¶, ta stocznia, to "zak³ad rzemie¶lniczy, a nie
fabryka.

Widzisz, staram siê traktowaæ Twoje majaki powa¿nie. Nie mo¿esz mi odmówiæ dobrej woli.

[1] Doceniam ;P --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-04-02 17:18:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

Jest sobie /gara¿/, która wytwarza i sprzedaje okrêty/statki/jachty/³odzie
  [1]
[...]

  Akurat tak bym tego nie nazwa³ :)

a nie fabryka.

  Za to tu siê zdecydowanie zgadzam.
  Nie, to nie jest fabryka!

  Jako rzecz do rozwa¿enia w znaczeniu s³owa "fabryka" przytoczy³bym co¶
takiego jak "fabryka domów". Warunkiem koniecznym (niekoniecznie
wystarczaj±cym) jest t³uczenie masowo elementów, które s± "fabryczne"
w³a¶nie - mimo, ¿e docelowe budynki mog± siê (wszystkie!) ró¿niæ.
  Je¶li nadbudówka jest osobno projektowana, to nie jest "fabryczna".

[1] Wylosowanie akurat statków jest z³o¶liwo¶ci± (no, mo¿e przesadzam
z okre¶leniem, ale nie chce mi siê szukaæ w³a¶ciwszego) z Twojej strony,
bo ze wzglêdu na rozmiar produktu wyj¶ciowego wiele rzeczy jest tam
postawionych na g³owie, spraw podatkowych nie wy³±czaj±c - zasady
amortyzacji statków dotycz± (równie¿) ich *budowy*, do tego niejako
"z góry" pozwalaj±c rozliczyæ koszt.

  Jak to nie jest stocznia produkuj±ca jachciki, które mo¿na sobie
zamówiæ z "listy do wyboru", ani statków b±d¼ okrêtów które mo¿na
sobie posk³adaæ z "klocków" - byæ mo¿e mo¿na sobie za¿yczyæ 17
albo 21 wrêg, ale "w ¶rodkowej czê¶ci jednakowych" - to IMO owszem
- zdecydowanie to NIE jest fabryka.
  Mimo bardzo du¿ej skali zatrudnienia, ton przerobionych materia³ów
i tak dalej.
  Bardzo du¿y zak³ad przemys³owy nie bêd±cy fabryk±.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-02 09:51:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

Maddy w <news:hp445q$9bu$1atlantis.news.neostrada.pl>:

Gdzie s± fabryki katan?

Towar fabrycznie nowy, to niekoniecznie taki, który by³ produkowany
w *fabryce*.

  Hm... a mi siê tak w³a¶nie wydawa³o.
  Jakbym mia³ nowy mebel, z³o¿ony przez stolarza na zamówienie, to
nijak nie kojarzy³by mi siê on z *fabrycznie* nowym.

Niektóre rzeczy produkowane s± np. u kowala, chyba nie chcesz
powiedzieæ, ¿e wykonuje on u¿ywane podkowy.

  Bo one s± nowe. Po prostu nowe.
  Ale nie fabryczn(i)e!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-02 10:18:48
Autor: Maddy
On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

Maddy w <news:hp445q$9bu$1atlantis.news.neostrada.pl>:

Gdzie sÄ… fabryki katan?

Towar fabrycznie nowy, to niekoniecznie taki, który był produkowany
w *fabryce*.

Hm... a mi się tak właśnie wydawało.
Jakbym miał nowy mebel, złożony przez stolarza na zamówienie, to
nijak nie kojarzyłby mi się on z *fabrycznie* nowym.

Niektóre rzeczy produkowane są np. u kowala, chyba nie chcesz
powiedzieć, że wykonuje on używane podkowy.

Bo one sÄ… nowe. Po prostu nowe.
Ale nie fabryczn(i)e!

A już myślałam, że mówienie dokładnie tego, co się chciało powiedzieć, to jakaś moja intelektualna perwersja. :-)
Jeśli to perwersja, to jestem przynajmniej w dobrym towarzystwie :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-02 12:42:40
Autor: 'Tom N'
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1004020948110.3492quad>:

On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

[...]

To mo¿e zacznijmy od tego co kto rozumie pod pojêciem _fabryka_.

Niektóre rzeczy produkowane s± np. u kowala, chyba nie chcesz
powiedzieæ, ¿e wykonuje on u¿ywane podkowy.
  Bo one s± nowe. Po prostu nowe.
  Ale nie fabryczn(i)e!

Czyli jakie warunki powinien spe³niæ producent jakiego¶ towaru, ¿eby jego
produkty traktowaæ jako "fabryczne"? P.S.
Weso³ych Jajek ;)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-04-02 13:28:05
Autor: Maddy

On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

Maddy w<news:hp445q$9bu$1atlantis.news.neostrada.pl>:
Gdzie sÄ… fabryki katan?
Towar fabrycznie nowy, to niekoniecznie taki, który był produkowany
w *fabryce*.

   Hm... a mi siÄ™ tak wÅ‚aÅ›nie wydawaÅ‚o.
   Jakbym miaÅ‚ nowy mebel, zÅ‚ożony przez stolarza na zamówienie, to
nijak nie kojarzyłby mi się on z *fabrycznie* nowym.

To może zacznijmy od tego co kto rozumie pod pojęciem _fabryka_.

Za EncyklopediÄ… PWN
Fabryka - ekon. forma organizacji produkcji przemysłowej na dużą skalę, oparta na pracy maszyn.

lub za Uniwersalnym słownikiem Języka Polskiego
Fabryka - «zakład przemysłowy wytwarzający maszynowo na wielką skalę dobra konsumpcyjne lub środki produkcji»

Tylko nie pytaj teraz, co to jest produkcja przemysłowa albo zakład przemysłowy... albo przemysł... To byłoby żenujące.

Niektóre rzeczy produkowane są np. u kowala, chyba nie chcesz
powiedzieć, że wykonuje on używane podkowy.
   Bo one sÄ… nowe. Po prostu nowe.
   Ale nie fabryczn(i)e!

Czyli jakie warunki powinien spełnić producent jakiegoś towaru, żeby jego
produkty traktować jako "fabryczne"?

Musi mieć fabrykę, nie zakład rzemieślniczy.
Kowal ma zakład rzemieślniczy. Krawiec i stolarz też.

To naprawdÄ™ dla Ciebie takie skomplikowane?
Dzieci w podstawówce wiedza co jest, a co nie jest fabryką.
Potrafią nawet użyć tego słowa poprawie w przenośni.

Doprawdy... zadałeś pytanie o rzecz nieistotną - jakby mój kumpel kupił 30 japoński ręcznie kutych mieczy, to bym o tym fakcie poinformowała. Pewnie pisałyby zresztą o tym gazety.
Rodzaj produktu przemysłowego (przemysłowy - patrz SJP) nie miał znaczenia dla sprawy.
Palnąłeś głupotę z tą kataną. Ale zamiast się wycofać brniesz dalej, robiąc z siebie publicznie funkcjonalnego analfabetę.

NaprawdÄ™ warto?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-02 14:47:28
Autor: 'Tom N'

On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:
[...]

         ^^^^^^^^
oparta na pracy maszyn.
Musi mieć fabrykę, nie zakład rzemieślniczy.
Kowal ma zakład rzemieślniczy. Krawiec i stolarz też.

<http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=fabryka>

fabryka [Å‚ac. fabrica ‘warsztat rzemieÅ›lniczy’], ekon. forma organizacji        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
produkcji przemysłowej na dużą skalę, oparta na pracy maszyn.

No to określiłaś swoje rozumienie, tylko po co ta manipulacja z definicją z
PWN była, a następnie pisanie o "zakładzie" rzemieślniczym?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-03-31 20:59:00
Autor: Tomek
Dnia 31-03-2010 o 20:00:48 Maddy <maddy@esi.com.pl> napisał(a):

Właśnie nadziałam się na kuriozum.

(...)

HELP!!!

Pytanie czemu zakładasz że sprzedawca wygrzebał z ustawy jakiś
zakamuflowany przepis, a nie jest po prostu, ekhm, bałwanem :-)

--
Tomek

Data: 2010-03-31 21:07:28
Autor: Maddy
W dniu 31-03-2010 20:59, Tomek pisze:
[...]

Zanim go nazwę bałwanem (a wszyscy wiedz, że nie mam dużych oporów) chcę być pewna że nim jest :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

faktura VAT marża na nowy towar?????