faktura, data otrzymania czy data wystawienia

Data: 2009-05-17 12:01:52
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
Witam!
Czy ja mogê umiescic w ewidencji vatowskiej w miesi±cu luty fakturê wystawion± 28 lutego a otrzyman± 10 marca?
Wedle porad z ifirmy tak, od momentu wystawienia do trzech okresow w przod, ale w necie wlasnie co innego przeczytalem i mi sie cieplo robi :)

P.
--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 z³. !

Data: 2009-05-17 12:02:39
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
przy okazji, czy ja musze podpisywac ka¿da otrzymana poczta fakture oraz wpisywac date otrzymania ?

Data: 2009-05-17 12:39:41
Autor: Tomek
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
Dnia 17-05-2009 o 12:02:39 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

przy okazji, czy ja musze podpisywac każda otrzymana poczta fakture oraz
wpisywac date otrzymania ?

Możesz, nie musisz

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-17 12:39:04
Autor: cef
wspolna-flaszka.pl wrote:
Witam!
Czy ja mogê umiescic w ewidencji vatowskiej w miesi±cu luty fakturê
wystawion± 28 lutego a otrzyman± 10 marca?

Nie.

Wedle porad z ifirmy tak, od momentu wystawienia do trzech okresow w
przod, ale w necie wlasnie co innego przeczytalem i mi sie cieplo
robi :)

Od momentu wystawienia?
Wystawienie w VAT nie odgrywa ¿adnej roli - istotna jest data otrzymania.
Poczytaj w ustawie art 86.10 i dalsze

Data: 2009-05-17 12:51:40
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia

U¿ytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:guoq21$ng2$1nemesis.news.neostrada.pl...
wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

pieknie, wjebano mnie. niech to bedzie przestroga dla chcacych skorzystac z iFirma!

Czy US ma mozliwosc sprawdzenia kiedy faktycznie doszla do mnie faktura ?
Jezeli dopisze data wystawienia + 3,4 dni , to sie przyczepia ?

P.

Data: 2009-05-17 13:02:06
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia

U¿ytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:guoq81$nqe$1inews.gazeta.pl...

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

nie jest zle, jedna fakture z marcowego rejestru musze wywalic. Kwota vat obnizajaca podatek 17,60,
ile odsetek musze doliczyc zakladajac ze wysle przelew w poniedzialek ?

Data: 2009-05-17 13:15:06
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia

U¿ytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:guoqrj$qe1$1inews.gazeta.pl...

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

to sa te kalkulatory ktore licza kolo 10 % w skali roku czy jest cos jeszcze ?
Bo jezeli to to, to chyba nie bedzie odsetek bo wydjzie mniej niz 6 zl.
Tak czy siak musze druga korekte vat - 7 zlozyc :) (pierwsza byla przez grosze)

Data: 2009-05-17 13:22:50
Autor: Tomek
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
Dnia 17-05-2009 o 13:15:06 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:guoqrj$qe1$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:guoq81$nqe$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wspolna-flaszka.pl wrote:
Witam!
Czy ja mogÄ™ umiescic w ewidencji vatowskiej w miesiÄ…cu luty fakturÄ™
wystawionÄ… 28 lutego a otrzymanÄ… 10 marca?

Nie.

Wedle porad z ifirmy tak, od momentu wystawienia do trzech okresow w
przod, ale w necie wlasnie co innego przeczytalem i mi sie cieplo
robi :)

Od momentu wystawienia?
Wystawienie w VAT nie odgrywa żadnej roli - istotna jest data

?
Bo jezeli to to, to chyba nie bedzie odsetek bo wydjzie mniej niz 6 zl.
Tak czy siak musze druga korekte vat - 7 zlozyc :) (pierwsza byla przez
grosze)

Od 17,60 to trzebaby kilku lat żeby nabiło 6,60zł

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-17 13:31:49
Autor: wspolna-flaszka.pl

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

jest jakies faq grupy ? Trzeba przestrzec prze ifirma i tłukami z chatu, psedu doradcami.
Juz mi pizda mowila wczesniej ze jak otrzymam fakture za luty  w marcu to musze
zlozyc korekte vat-7 za luty a ni ep oprostu ujac w nastepnym okresie, ja jej mowie
ze przeciez mozna od moomentu otrzymania 3 miesiace w przod zamiescic on amnie poprawia
od momentu wystawienia trzy okresy rozliczeniowe w przod. Gdzies mam historie tego czatu.

Wspolczuje setkom osob ktore daly sie nabrac na ich reklamy !
Ja korzystalem tylko dlatego (chwile zreszta) bo z racji zalozenia konta w mBanku dostalem polroczny dostep.

P.

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-18 11:09:20
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
ja mam jeszcze pytanie, czy zanizenie podatku naleznego przez zaliczenie faktury do okresu wczesniejszgeo niz moglem powoduje jakies wykroczenie itp?
Jezeli tak to wraz z korekta i wplata podatku jakie pismo powinienem dołączyc?

Data: 2009-05-18 11:15:53
Autor: Tomek
Dnia 18-05-2009 o 11:09:20 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Koretka to jest właśnie deklaracja + pismo z wyjasnieniem. Sama deklaracja
nie jest skutecznÄ… korektÄ…, tylko bezsensownym autodonosem.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-18 11:20:29
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.ut4b0rd8l60ql1unk...
[...]

naturalnie bedzie wyjasnienie. tylko chodzi mi o to czy to podpada pod jakis paragraf i czy mam sie
dodatkowo w tym pismie plaszczcyc (czynny żal)

Data: 2009-05-18 11:25:53
Autor: Tomek

[...]

Zobacz okolice art. 16/16a KKS i przepisy odnośnie korekt w Ordynacji Podatkowej.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-18 11:22:13
Autor: wspolna-flaszka.pl
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
dobra to znalazlem:
"Korekta z "czynnym żalem" czy bez?

Nad zasadnością wyrażania "czynnego żalu" można się zastanawiać w sytuacji, gdy podatnik rozliczył się na niekorzyść fiskusa, ale naprawił błąd, składając dobrowolnie korektę deklaracji czy zeznania. Zaniżenia podatku lub zawyżenia nadpłaty nie dokonał przecież umyślnie. W istocie, o popełnieniu wykroczenia lub przestępstwa skarbowego można mówić tylko wtedy, gdy sprawcy można przypisać winę. Trudno natomiast mówić, że podatnik, który dobrowolnie koryguje deklarację czy zeznanie, wcześniej świadomie chciał narazić budżet państwa na straty finansowe. Z ostrożności lepiej jednak zawiadomić urząd skarbowy o pomyłce i ujawnić wszystkie okoliczności jej popełnienia. "Czynny żal" można wówczas zawrzeć w piśmie wyjaśniającym przyczyny dokonania korekty.

Ponad dwa lata temu - z dniem 1 stycznia 2003 r. - zniknął bowiem z Ordynacji podatkowej przepis zawierający tzw. klauzulę bezkarności. Powołując się na nią, podatnik, który skorygował deklarację nie mógł być pociągnięty do odpowiedzialności karnej skarbowej. Na szczęście dzięki nowelizacji Ordynacji podatkowej klauzula bezkarności ma powrócić w postaci art. 16a Kodeksu karnego skarbowego. Podatnik, który złoży prawnie skuteczną deklarację wraz z uzasadnieniem przyczyny korekty oraz uiści w całości, niezwłocznie lub w terminie wyznaczonym przez uprawniony organ, uszczuplony lub narażony na uszczuplenie podatek nie będzie mógł być pociągnięty do odpowiedzialności karnej skarbowej. "

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-nie-dac-sie-ukarac-za-przestepstwo-skarbowe-1318307.html

Data: 2009-05-18 11:26:39
Autor: Tomek
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
Dnia 18-05-2009 o 11:22:13 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

dobra to znalazlem:

Tylko że to jest z połowy 2005 r. a pod koniec 2005 sytuacja się zmieniła.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-18 11:36:25
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.ut4cipaql60ql1unk...
Dnia 18-05-2009 o 11:22:13 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

dobra to znalazlem:

Tylko że to jest z połowy 2005 r. a pod koniec 2005 sytuacja się zmieniła.

zasady odpowiedzialnosci karnej si enie zmienily, a nie mozna mi przypisac winy bo nie dzialalem z zamiarem oszukania fiskusa :) (na chlopski rozum)

Co konkretnie -biorac pod uwage ten tekst - sie zmienilo ?

P.

Data: 2009-05-20 22:31:38
Autor: Gotfryd Smolik news
faktura, data otrzymania czy data wystawienia
On Mon, 18 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

U¿ytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa³
Dnia 18-05-2009 o 11:22:13 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisa³(a):

dobra to znalazlem:

Tylko ¿e to jest z po³owy 2005 r. a pod koniec 2005 sytuacja siê zmieni³a.

zasady odpowiedzialnosci karnej si enie zmienily, a nie mozna mi przypisac winy bo nie dzialalem z zamiarem oszukania fiskusa :) (na chlopski rozum)

Co konkretnie -biorac pod uwage ten tekst - sie zmienilo ?

  Wrrrr...
  Przeczytaj¿e ten KKS w brzemieniu na dzi¶ a nie pytaj :>
  Tu np:
+++
Art. 16a.
Nie podlega karze za przestêpstwo skarbowe lub wykroczenie
skarbowe, kto z³o¿y³ prawnie skuteczn¹, w rozumieniu przepisów
ustawy - Ordynacja podatkowa lub ustawy z dnia 28 wrzeœnia 1991 r.
o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. nr 8, poz. 65, z póŸn. zm.),
korektê deklaracji podatkowej wraz z uzasadnieniem przyczyny
korekty i w ca³oœci uiœci³, niezw³ocznie lub w terminie wyznaczonym
przez uprawniony organ, nale¿noœæ publicznoprawn¹ uszczuplon¹
lub nara¿on¹ na uszczuplenie.
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-20 22:27:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 17 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

Czy US ma mozliwosc sprawdzenia kiedy faktycznie doszla do mnie faktura ?

  Jak chce to ma.
  Za 17 z³ mo¿e im siê nie chcieæ.
  Ale:
http://podatki.pl/artykuly/8_7248.htm?idDzialu=8&idArtykulu=7248
(darmowa rejestracja wymagana, zaraz bêdê mia³ pytanie :>).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-21 11:48:29
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

hmm, ty bys skorygowal, przeciez moglem to odebrac osobiscie jak przejezdzalem,
a poleconym tej faktury nie slano....

Kurde bedzie to korekta korekty (do tego miesiaca gdzie mi maja zwrocic 32 grosze :) )

Data: 2009-05-21 10:07:10
Autor: jureq
Dnia Thu, 21 May 2009 11:48:29 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

Kurde bedzie to korekta korekty (do tego miesiaca gdzie mi maja zwrocic
32 grosze :) )

Wiem, że to nieco poza głównym tematem wątku, ale podziel się z nami informacją jak udało ci się zastosować zaokrąglenia podstawy i podatku, że masz do zwrotu 32 grosze?

Data: 2009-05-21 12:34:22
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:gv394e$l4l$1news.onet.pl...
[...]

no wlasnie w tym problem ze wtedy nie zaokraglilem :)
po wezwaniu z US zlozylem korekte z zaokragleniem i wlasnie te 32 grosze to byla moja nadplata wynikajaca z wczesniejszej pomylki :)

Data: 2009-05-22 10:38:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

  Jakby istnia³a mo¿liwo¶æ osobistego odbioru to bym nie korygowa³ :P
  Ale pyta³e¶ o mo¿liwo¶ci US - spore s±, tym bardziej ¿e w wiêkszych
firmach konieczno¶æ zapanowania nad korespondencj± (a ¶ci¶lej
znalezienie winnego w razie zagubienia :>) realizowane jest za
pomoc± roznych "dzienników korespondencji", "wykazów dokumentów
wydanych" i innych takich.

IMVHO, przy kilkunastu z³ mo¿na sobie odpu¶ciæ - w razie czego
stracisz ze 4 z³ i tyle :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-17 12:40:02
Autor: Tomek
Dnia 17-05-2009 o 12:01:52 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

ifirma prowadzi doradztwo podatkowe? --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-17 12:43:10
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.ut2k801jl60ql1unk...
[...]

masz tam czat i dwoch doradcow.

faktura, data otrzymania czy data wystawienia