faktura euro kilka pozycji rozne kursy

Data: 2011-10-13 08:40:44
Autor: Waldemar
faktura euro kilka pozycji rozne kursy
Witam!

Czy nasze prawo dopuszcza wystawianie faktur walutowych w euro i PLN ale w sposób taki, że mam na fakturze np. 5 pozycji i każda jest liczona według innego kursu euro.

Data: 2011-10-13 16:52:28
Autor: tomek
On 13.10.2011 08:40, Waldemar wrote:
Witam!

Czy nasze prawo dopuszcza wystawianie faktur walutowych w euro i PLN ale
w sposób taki, że mam na fakturze np. 5 pozycji i każda jest liczona
według innego kursu euro.

Na szczęście prawo nie musi dopuszczać wszystkiego z osobna, ważne żeby nie zabraniało. I w tym przypadku IMVHO nie zabrania.

Tomek

Data: 2011-10-13 17:42:51
Autor: spp
W dniu 2011-10-13 16:52, tomek pisze:

[...]

A art. 31a ustawy o VAT?

"1. W przypadku gdy kwoty stosowane do określenia podstawy opodatkowania są określone w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego,"

--
spp

Data: 2011-10-13 17:57:08
Autor: tomek
On 13.10.2011 17:42, spp wrote:
[...]

No właśnie - na fakturze masz np. 3 usługi i każda ma inny moment powstania obowiązku podatkowego.

Tomek

Data: 2011-10-13 17:43:27
Autor: cef
tomek wrote:

[...]

A w praktyce?
Inne daty sprzedaży dla tych pozycji?
Czy chodzi o jakiś przelicznik dla klienta a nie do celów
ustalania przychodu/obrotu/podatku bo tu nie bardzo jest dowolnosć.

Data: 2011-10-13 17:58:10
Autor: tomek
On 13.10.2011 17:43, cef wrote:
tomek wrote:

[...]

Inne daty sprzedaży albo inne daty powstania obowiązku podatkowego.
A nie ma (chyba) zakazu mieszania kilku takich usług na jednej fakturze.

Tomek

Data: 2011-10-13 18:40:30
Autor: cef
tomek wrote:

[...]

Ale to jest odpowiedź na inne pytanie :-)
 Ja zrozumiałem, że on chce
sobie zastosować  różne kursy ot tak.
Jeśli ma różne daty powstania obowiązku, to nie tyle prawo dopuszcza, ale
wręcz nakazuje użycie różnych kursów.

Data: 2011-10-13 18:45:19
Autor: tomek
On 13.10.2011 18:40, cef wrote:
tomek wrote:

[...]

To chyba trzeba poczekać na pytającego o co tak naprawdę chodzi :)

Tomek

Data: 2011-10-14 09:51:52
Autor: Waldemar
Użytkownik "tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j774is$eh5$1@news.onet.pl...

To chyba trzeba poczekać na pytającego o co tak naprawdę chodzi :)

wykonuje usługi transportowe przez tydzień i co tydzień fakturuje.
Np.
1. trasa Poznań-Berlin z dnia 10.10.2011
2. trasa Wrocław-Monachium 11.10.2011

według umowy fakturuje według średniego kursu euro z dnia załadunku, co powoduje różne kursy dla każdej pozycji.

Data: 2011-10-14 13:07:56
Autor: cef
Waldemar wrote:

[...]

To są dwie różne sprawy.
Klientom wg umowy to sobie możesz fakturować dowolnie - nawet wg kursu sprzed kilku lat
Ale jeśli fakturujesz w walucie i do celów podatkowych potrzebujesz wyliczać
obrót, to dzień załadunku nie jest właściwy do wyliczania kursu.

faktura euro kilka pozycji rozne kursy