faktura mailem...

Data: 2013-03-12 10:00:26
Autor: Ogr
faktura mailem...
Witam
Trochę sie ponoć pozmieniało...
Czy mogę bez przeszkód wystawić i wysłać fakturę VAT mailem do nabywcy towaru np przez allegro ? Czy na takiej fakturze daję pieczątkę? Czy lepiej wysłać bez pieczatki i podpisu ? Jednemu klientowi wysłałem z pieczątką skan i dzwonił żeby mu wysłać bez...

Data: 2013-03-12 12:31:03
Autor: grzegorz
faktura mailem...
W dniu wtorek, 12 marca 2013 18:00:26 UTC+1 użytkownik Ogr napisał:
[...]

Możesz.
Każdy klient może wyrazić teraz sprzeciw wobec otrzymywania faktu elektronicznych. Jeśli nie wyraził sprzeciwu, a podał adres e-mail, możemy domniemywać zgody na wystawianie faktur elektronicznyc. Klient może też wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur wyłącznie elektronicznych, co oznacza sprzeciw wobec faktur papierowych. Upewnij się, że dla każdego klienta ustawiłeś odpowiednie opcje w programie. Będą one brane pod uwagę automatycznie podczas wystawiania faktur. Pamietaj tylko o "wymogu kontroli biznesowej" i "wymogu integralności faktury".

grzegorz

Data: 2013-03-13 16:16:29
Autor: Ianus
faktura mailem...

Użytkownik "grzegorz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c88a60b0-3e11-46ed-8f2f-e3e79dad051c@googlegroups.com...

Klient może też wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur wyłącznie elektronicznych, co oznacza sprzeciw wobec faktur papierowych.

No tego to chyba klient jeszcze nie może zrobić? Nie ma jak na razie przymusu posiadania możliwości wystawiania faktur elektronicznych.

JS

Data: 2013-03-13 14:41:43
Autor: grzegorz
faktura mailem...
W dniu środa, 13 marca 2013 16:16:29 UTC+1 użytkownik Ianus napisał:
> [...]

No tego to chyba klient jeszcze nie może zrobić? Nie ma jak na razie przymusu posiadania możliwości wystawiania faktur elektronicznych.

Przymusu nie ma, ale jeśli masz taką możliwość to klient musi wyrazić sprzeciw
aby nie dostawać e-faktur, w przeciwnym razie, jeśli np. podał Ci maila, domniemasz, że się zgadza.

grzegorz

Data: 2013-03-15 18:25:05
Autor: Ianus
faktura mailem...

Użytkownik "grzegorz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:052f5ec7-564b-42f8-9427-e02d5068f8d3@googlegroups.com...

Przymusu nie ma, ale jeśli masz taką możliwość to klient musi wyrazić sprzeciw
aby nie dostawać e-faktur, w przeciwnym razie, jeśli np. podał Ci maila, domniemasz, że się zgadza.

Mógłbyś wskazać podstawę prawna takiego postępowania, bo jak do tej pory
to wystawca faktury musi raczej wystąpić o zgodę na przesyłanie faktur drogą
elektroniczną i podanie czy nie podanie maila nie ma znaczenia.
Setka firm ma mojego maila i żadna bez mojej wyraźnej zgody mi e-faktur nie wystawia.

JS

Data: 2013-03-15 18:38:47
Autor: spp
faktura mailem...
W dniu 2013-03-15 18:25, Ianus pisze:

[...]

Tutaj omówienie:

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Faktury-elektroniczne-w-2013-r-2753251.html

Tutaj podstawa. ;)

http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2012,nr,238/poz,1428,rozporzadzenie-ministra-finansow-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie-zwrotu.html

--
spp

Data: 2013-03-15 18:57:43
Autor: Ianus
faktura mailem...

Użytkownik "spp"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:khvmb6$vlo$1@news.task.gda.pl...

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Faktury-elektroniczne-w-2013-r-2753251.html

jedno zdanie stamtąd:
"Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu do projektu zmian do wskazanego rozporządzenia podkreśliło,
że wystarczającym dla uznania akceptacji nabywcy otrzymywania e-faktur będzie opłacenie należności
z wysłanej w ten sposób faktury. Jeżeli kontrahent nie opłaci należności z otrzymanej e-faktury, podatnik
będzie musiał zwrócić się do niego z prośbą o wyrażenie zgody na przesłanie jej w ten sposób."

Czyli jednak samo posiadanie adresu mailowego odbiorcy nie jest wystarczające i akceptacja (choć
w nieco innej formie niż do tej pory) jest wymagana.
Wystawiając e-fakturę bez zgody odbiorcy wystawca naraża się według powyższego na brak zapłaty,
więc w praktyce lepiej o taka zgodę wystąpić na starych zasadach...
W końcu czytanie maili nie jest obowiązkowe. W efekcie ta interpretacja zabija ta nowość.

JS

Data: 2013-03-15 13:26:11
Autor: witek
faktura mailem...
Ianus wrote:
Wystawiając e-fakturę bez zgody odbiorcy wystawca naraża się według
powyższego na brak zapłaty,
więc w praktyce lepiej o taka zgodę wystąpić na starych zasadach...

kolejny bubel.

od kiedy to faktura jest potrzebna/konieczna/wymgana do dokonania/wymagania/koniecznosci zapłaty?

Przpominam ze koniecznosc zapłaty wynika z umowy a nie z wystawionej faktury.

A co z poleceniem zapłaty lub zleceniem stałym.

Rozumiem, ze jak dostanę e-fakturę i "sie zapłaci" to znaczy, ze wyraziłem zgodę na e-faktury?

co to znaczy "opłacenie należnosci z wysłaniej w ten sposób faktury".
ja opłaciłem należnośc  wynikającą z treści umowy  a nie z wysłanej faktury. I co teraz? Wyraziłem zgodę czy nie?

faktura mailem...