faktura na zegarek

Data: 2009-04-15 16:11:36
Autor: bbl
faktura na zegarek
Witam,

Kupiłem sobie zegarak na rękę i wziełem na to fakture VAT czy mogę ją dać sobie w koszta jeśli prowadzę DG na KPiR (sprzedaż oprogramowania i komputerów).

Data: 2009-04-15 10:02:18
Autor: witek
faktura na zegarek
bbl wrote:
Witam,

KupiÂłem sobie zegarak na rĂŞkĂŞ i wzieÂłem na to fakture VAT czy mogĂŞ jÂą daĂŚ sobie w koszta jeÂśli prowadzĂŞ DG na KPiR (sprzedaÂż oprogramowania i komputerĂłw).
i zegarek jest ci potrzebny do...

Data: 2009-04-15 17:19:46
Autor: rezist.com
faktura na zegarek
i zegarek jest ci potrzebny do...

synchronizacji czasu z zegarem komputera :)

--
tomek nowak
http://rezist.com

Data: 2009-04-15 19:59:26
Autor: Tristan
faktura na zegarek
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 17:02 (autor witek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs4su2$ke3$3@inews.gazeta.pl>):

Kupi?em sobie zegarak na r?k? i wzie?em na to fakture VAT czy mog? j? da?
sobie w koszta je?li prowadz? DG na KPiR (sprzeda? oprogramowania i
komputerów).
i zegarek jest ci potrzebny do...

zapewne do kontroli czasu. W biznesie planowanie czasu jest dość ważne.
Choćby temu, żeby zarządzać kontaktami z kontrahentami. --
Tristan

Data: 2009-04-15 20:18:50
Autor: 'Tom N'
faktura na zegarek
Tristan w <news:gs56cc$ucs$2news.interia.pl>:

[...]

Zegarek naręczny to jest idealne narzędzie do "planowania czasu",
zwłaszcza w przypadku, gdy jest wyposażony w GPS, BT, GSM/UMTS, można
nurkować na 10 metrów w głąb i przy zbyt długim pobycie pod wodą,
spowodowanym rozmowa z kontrahentem, automatycznie wzywa ratowników...

Upps, zagalopowałem się, bo nic o plecaku z akumulatorami nie było...

Tak, ten mój naręczny wskazujący godziny, minuty i sekundy oraz dzień
sie nie sprawdził i o deklaracji mi US musiał przypomnieć -- ale to
pewnie dlatego, że nie jest w kosztach, bo gdybym go w kosztach DG
umieścił, to by na pewno dopilnował terminu...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-04-15 23:54:17
Autor: Tristan
faktura na zegarek
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 20:18 (autor 'Tom N' publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <090415.201850.pspp.527@int.dyndns.org.invalid>):

[...]

A nie? Ja tam właśnie wspomagam się zegarkami. Nie naręcznymi, bo
nienawidzę, tylko kieszonkowymi, ale sposób przenoszenia, to kwestia gustu.
Skoro umawiam się z klientem na 14, to przy pomocy zegarka kontroluję mój
czas dojazdu na 14. Skoro umawiam się na telefon o 17:30, to przy pomocy
zegarka kontroluję czy już jest 17:30. Nie bardzo rozumiem co tu dziwnego. Pewnie da się prowadzić biznes nie mając zupełnie pojęcia o czasie lub
kierując się tylko słońcem, ale myślę, że to nie jest ogół i w każdym
przedsiębiorstwie jednakowoż pomiar czasu jest potrzebny choćby do
ustalania godzin pracy.
[...]

Kuźwa, nie wiem po co ja się znów wdaję z tobą w rozmowy... pewnie temu, że
znów mi wylazłeś z plonkownicy, bo zmieniłeś from... --
Tristan

Data: 2009-04-15 20:32:17
Autor: n
faktura na zegarek

Użytkownik "bbl" <bombell@yahoo.com> napisał w wiadomości news:gs4qfr$5la$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kupiłem sobie zegarak na rękę i wziełem na to fakture VAT czy mogę ją dać sobie w koszta jeśli prowadzę DG na KPiR (sprzedaż oprogramowania i komputerów).

O ile wzrośnie Ci zysk z powodu jego używania ?

Data: 2009-04-15 22:18:43
Autor: Liwiusz
faktura na zegarek
n pisze:

[...]

   A musi wzrosnąć? O ile wzrośnie zysk z powodu tego, że sekretarka będzie używać kalkulatora, zamiast liczyć w pamięci?

--
Liwiusz

Data: 2009-04-15 23:56:21
Autor: Tristan
faktura na zegarek
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 22:18 (autor Liwiusz publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs5fhe$8cl$1@news.onet.pl>):
O ile wzrośnie Ci zysk z powodu jego używania ?
   A musi wzrosnąć?

No skoro to koszt UZYSKANIA PRZYCHODU, to powinien spowodować uzyskanie
przychodu.
   O ile wzrośnie zysk z powodu tego, że sekretarka będzie używać kalkulatora, zamiast liczyć w pamięci?

O ileś pewnie wzrośnie. Skoro nie, to powinien jednak zastanowić się nad
sprzedażą kalkulatora. W końcu celem nadrzędnym przedsiębiorstwa jest zysk. --
Tristan

Data: 2009-04-16 00:03:56
Autor: Baloo
faktura na zegarek

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:gs5k8i$fof$2news.interia.pl...
[...]

"Uzyskiwanie przychodu" nie oznacza "wzrostu zysku", choćbyś nie wiem jak się upierał :)

O ile wzrośnie zysk z powodu tego, że sekretarka
będzie używać kalkulatora, zamiast liczyć w pamięci?

O ileś pewnie wzrośnie.

No to prawdopodobnie o "tyleś" samo wzrośnie zysk przy stosowaniu zegarka na rękę. Udowodnisz, że nie?

Data: 2009-04-16 01:13:38
Autor: Liwiusz
faktura na zegarek
Baloo pisze:

[...]

   Dodam tylko, że KUP są "koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów", czyli nawet nie musi istnieć zwiększenie przychodów, aby wydatek mógł być w KUP.

   A jeszcze w 2006r. KUP były to koszty "uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów" - czyli w ograniczonej wersji niż dotychczas.

   Obecnie KUP nie musi generować nowych przychodów

--
Liwiusz

Data: 2009-04-16 16:51:41
Autor: zkruk [Lodz]
faktura na zegarek
Liwiusz wrote:

[...]

no...
jak się spóźni na spotkanie to straci źródło dochodów...
albo... kontrachent zobaczy wypas zegarek Omegi i stwierdzi - o gościa stać na wydanie 10k na zegarek to jest to raczej człowiek dość pewny, podpisuje z nim umowę...

Data: 2009-04-16 20:19:12
Autor: n
faktura na zegarek

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs7gq8$pu$1inews.gazeta.pl...
albo... kontrachent zobaczy wypas zegarek Omegi i stwierdzi - o gościa stać na wydanie 10k na zegarek to jest to raczej człowiek dość pewny, podpisuje z nim umowę...

Albo uzna, że skoro Go stać na takie drogie gadżety, to musi być zdzierca i ma  już dość forsy. Kupie gdzie indziej.

Data: 2009-04-17 10:18:43
Autor: Tomek
faktura na zegarek
Dnia 17-04-2009 o 10:04:07 Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> napisał(a):

On Apr 16, 4:51 pm, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
Liwiusz wrote:

albo... kontrachent zobaczy wypas zegarek Omegi i stwierdzi - o gościa stać
na wydanie 10k na zegarek to jest to raczej człowiek dość pewny, podpisuje z

Kwaśniewski i Dochnal też mieli drogie zegarki, ale nie wiem czy można
ich uznać za "dość pewnych" (no chyba, że "pewnych siebie" :-)

Bo określenie "dość pewny" nie zawiera najważniejszego dookreślenia - dla kogo?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-16 07:46:36
Autor: Tristan
faktura na zegarek
W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 00:03 (autor Baloo publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs5lmt$oa2$1@news.onet.pl>):

[...]

No tak, przychód może wzrosnąć dokładnie o tyle, ile wydał na zegarek i się
zrównoważy.

[...]

A ja wcale tego nie kwestionowałem, że to nie jest mierzalne. Tylko Liwiusz
pytał czy musi wzrosnąć, więc tak se rozważałem, że wpływ na przychód to
jednak powinno mieć, inaczej nie jest KUP. --
Tristan

faktura na zegarek