faktura pdf - absurdalnie sprzeczne interpretacje

Data: 2009-11-20 15:30:05
Autor: Maddy
faktura pdf - absurdalnie sprzeczne interpretacje
Piotr pisze:
Czytam i czytam i głupieję

Tutaj piszą, że nie wolno odliczać faktury otrzymanej w PDF:
http://tnij.org/exrq

.a tutaj, że faktura nie musi mieć pidpisu ani pieczęci
http://tnij.org/elye
http://tnij.org/elym

czy to oznacza, że ważność takiej faktury zależy od tego czy się przyznam, że ją wydrukowałem sam bądź też nie?

Jak sie nie przyznasz (i wystawca sie nie przyzna) a faktura nie będzie wzbudzała podejrzeń to przejdzie.

Bo np. faktury za komórkę dostaję kolorowe pocztą, ale mogę sobie tez sama wydrukować z systemu operatora. Drukarkę mam czarno-białą i jak drukuję z komputera dziwnie wyglądają te obrazki - podpada na pierwszy rzut oka. A można założyć, że kontroler widział już stos faktur od tego operatora i wie że ma tam być kolorowo.

Jeden z moich stałych dostawców zawsze przysyła mi pdfa z fakturą (żeby już termin płatności leciał) a pocztą dostaję ją na papierze później. Poza zagnieceniami ta z koperty nie różni się nawet kropką od tej wydrukowanej z pdfa.

Innymi słowy - nie wolno odliczać VAT z faktur drukowanych przez nabywcę, jeżeli US potrafi udowodnić, że ją nabywca sam wydrukował.
Jak nie potrafi, to można odliczać.

Paranoja. I jakiego to uczy stosunku do prawa - "wolno jak nikt nie patrzy"? Przedszkole...

Przecież pocztą otrzymuję również faktury
bez pieczęci i podpisu więc niczym nie różnią się od tych które sam wydrukuję. Jak to więc jest, kolejny absurd?

Kolejny, wielki, napuchnięty bezsens.
Tłumaczą to bezpieczeństwem obrotu - że niby jak nabywca sam drukuje to może coś pozmieniać.
Jaka jest szansa, że jak wyślę mojemu odbiorcy PDFa z fakturą to on tego PDFa otworzy do edycji i poprzestawia dane? A poza tym po co?
Cyba dla jaj, bo takie "oszustwo" to samobój.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-20 16:54:19
Autor: cef
Maddy wrote:

Innymi słowy - nie wolno odliczać VAT z faktur drukowanych przez
nabywcę, jeżeli US potrafi udowodnić, że ją nabywca sam wydrukował.
Jak nie potrafi, to można odliczać.

Ja bym to w przyszłym rozporządzeniu uprościł i dopuścił
tylko odliczanie z faktur zgiętych, ewentualnie przechowanych
przez chwilę w kopercie.

Data: 2009-11-20 10:07:53
Autor: witek
cef wrote:
Maddy wrote:

[...]

Nieee, to za proste.

Faktura aby być ważna musi zostać dostarczona przez narodowego opertora pocztowego. OOooo, to mi się podoba. Ewidencję wysłanych faktur prowadzić będzie narodowy operator pocztowy.

Data: 2009-11-22 12:10:51
Autor: Andrzej Kłos
witek pisze:
[...]

i jeszcze odbiorca ewidencję kopert (i trzymać te koperty 5(7) lat)

kuba_nek

Data: 2009-11-20 19:19:01
Autor: Icek
[...]

no bo drukowana jest z tego samego PDFa ;)

[...]

ale sam moze sobie stworzyc swoja fakture i sam sobie wydrukowac. To przed niczym nie chroni.

Icek

Data: 2009-11-21 15:29:04
Autor: Piotrek
faktura pdf - absurdalnie sprzeczne interpretacje
Icek wrote:
[...] To przed niczym nie chroni.

Ale to nie ma chronić, tylko IMHO ma dać zarobić dostawcom certyfikatów kwalifikowanych.

Zdziwiłbym się gdyby to był tylko przypadek, że przy możliwości wyboru pomiędzy podpisem kwalifikowanym i niekwalifikowanym (taki wybór daje dyrektywa unijna) została wybrana wersja z podpisem kwalifikowanym.

Piotrek

Data: 2009-11-21 11:56:32
Autor: Paszczak
Maddy <maddy@esi.com.pl> wrote:
[...]

Operatorowi nawaliła kolorowa drukarka lub zabrakło papieru firmowego i
drukowali naprędce na czarno-biało.

[...]

A papierowej nie da się przerobić? Stworzyć od zera w edytorze tekstów albo
zeskanować i poprzestawiać cyferki? Szczególnie jeśli równolegle do
papierowej faktury mailem przyszedł ułatwiający fałszerstwo PDF.

Zabezpieczanie w ten sposób faktur to -7 w skali od 0 do 10 :/

P.

P.S. Tylko że mówiąc o zabezpieczeniach kierujemy myślenie na złą drogę -
której efektem są np. zabezpieczenia faktur elektronicznych... Bo po cholerę
w ogóle zabezpieczać?

Data: 2009-11-21 19:37:29
Autor: crazy bejbi
Paszczak pisze:

A papierowej nie da się przerobić? Stworzyć od zera w edytorze tekstów albo
zeskanować i poprzestawiać cyferki? Szczególnie jeśli równolegle do
papierowej faktury mailem przyszedł ułatwiający fałszerstwo PDF.

Zbyt nowoczesnych metod chcesz używać. Przecież można wziąć oryginał, korektor, nożyczki, klej, odbić na ksero i nadal może wyglądać identycznie (takie starodawne metody ...)

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Data: 2009-11-21 21:15:37
Autor: Maciek
Paszczak pisze:
A papierowej nie da się przerobić? Stworzyć od zera w edytorze tekstów albo
zeskanować i poprzestawiać cyferki? Szczególnie jeśli równolegle do
papierowej faktury mailem przyszedł ułatwiający fałszerstwo PDF.
Przestań! Chcesz, żeby przeczytał to jakiś idiota i w kolejnym rozporządzeniu faktura musiała być drukowana na papierze z indywidualnym znakiem wodnym, hologramem, układem platynowych nitek do kupienia tylko w PWPW za jedyna 999,99 PLN netto za 20 arkuszy?

Maciek

Data: 2009-11-21 23:09:45
Autor: Zygmunt
[...]

I będzie kolejna afera że państwo zmusza do zakupu w firmie prywatnej PWPW....

faktura pdf - absurdalnie sprzeczne interpretacje