faktura w PLAY

Data: 2010-02-13 12:50:22
Autor: mK
faktura w PLAY
Mija już 20 dzień od daty PŁATNOŚCI faktury a play w dalszym ciągu nie dostarczył mi faktury. Dzwoniłem na ich infolinię i otrzymałem odpowiedż, że rachunek muszę uregulowac bez względu na to czy kiedykolwiel otrzymam fakturę. Na pytanie, czy play ma jakikolwiek obowiazek dostarczania faktur Pani odpowiedziała, że jedyny obowiązek to mam ja i muszę zapłacić. (oczywiście jest wzmianka w regulaminie że muszę zapłacić). Trochę to śmieszna sprawa, bo sprzedawca w sklepie rachunek musi dać w momencie płacenia pieniędzmi, a play takiego obowiązku chyba niema i wystarczy że sms wyśle że trzeba zapłacić. Załużmy, że potrafię tylko dzwonić z telefonu, nie mam internetu, i poptrafię zapłacić tylko na poczcie, to jak mam uregulować rachunek z play? Nie wiem co na to prawo, ale zapewne wszystko jest w porządku.

Data: 2010-02-13 13:07:51
Autor: Liwiusz
faktura w PLAY
mK pisze:
[...]

   Zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaka jest faktura i opłacić na poczcie.

   Problem jest taki sam w przypadku każdego operatora.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-13 14:14:27
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
Liwiusz pisze:
mK pisze:
[...]

w normalnych firmach które korzystają z jakichkolwiek usług opłacanych
przelewem, niema szans zeby pani "Krysia" zrobiła jakikolwiek przelew
bez faktury(chociaż proforma) Kwota podana ustnie, smsem, niema żadnej
wartości. _Musi_ być "papier" o znaczeniu ksiegowym/fiskalnym.
Tak wiec jeśli nie dostałeś faktury to niebardzo wiesz ile masz zapłacić
- wiec nie płacisz. mozesz dla swietego spokoju, zadzwonić na infolinie
i poprosic zeby nagrali Twoją rozmowe w której żądasz faktury, albo brak
faktury rozpatrzyli na drodze reklamacji której nadadzą numer. w takim
przypadku jesteś "kryty" w ewentualnej rozprawie sądowej.
ToMasz

Data: 2010-02-13 14:24:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 14:14, ToMasz wrote:

[...]

Gdyby "normalna firma" przeczytała chociaż raz umowy, jakie sama zawarła, dowiedziałaby się, że zobowiązała się do systematycznego płacenia należności, a nie opłacania faktury.

Przepływ pieniędzy a sprawy księgowo-fiskalne to dwie zupełnie niezależne rzeczy. Z pierwszej mogą wynikać pewne obowiązki np. fiskalne, ale to niczego nie zmienia.

Data: 2010-02-13 14:36:12
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
On 2010-02-13 14:14, ToMasz wrote:

[...]

tak. tyle ze jakoś trzeba wykazać jaką kwotę i dlaczego trzeba zapłacić.
 O ile w umowie nie stoi: do dnia tego i tego ma wpłynąć tak a i taka
kwota - wymagana jest faktura. JEśli umowa jest tak skonstruowana ze
"godzi" w inne prawa, mozna ją zaskarżyć i unieważnić.

Przepływ pieniędzy a sprawy księgowo-fiskalne to dwie zupełnie
niezależne rzeczy. Z pierwszej mogą wynikać pewne obowiązki np.
fiskalne, ale to niczego nie zmienia.
Tutaj trochę nie rozumiem a troche sie nie zgadzam. Jeśli przelejesz
komuś kwote na konto, płacisz od tego podatek. Nawet jeśłi to zrobisz,
każda kontorla przetrzepie Ci tyłek - tak poprostu nie wolno.
Niezmiania to faktu ze jak sie zobowiązałeś COŚ zapłacić to musisz to
zapłacić.
Widze jeszcze jedno rozwiazanie. poprosić kogoś kto ma telefon na osobę
prywatną zeby zapłacił przelewem ale bez faktury, i w przelewie podać
powód "haracz za luty" i zgłośic ten fakt do urzędu podatkowego. Firma
niema prawa przyjąć pieniedzy bez faktury, bo jest to nielegalny dochód.
ToMasz

Data: 2010-02-13 14:39:21
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl688a$lj7$1news.interia.pl...

Tutaj trochę nie rozumiem a troche sie nie zgadzam. Jeśli przelejesz
komuś kwote na konto, płacisz od tego podatek. Nawet jeśłi to zrobisz,

Ze jak?????
To raczej ten, ktory otrzymuje pieniadze ma placic podatek a ten, kotry ni eplaci.
No jeszcze jak przedsiebiorstwo placi zwyklej osobie fizycznej cos tam to mozna ewentualnie potraktowac to jako zakamuflowane wynagrodzenei i rzeczywwiscie to placacy ma pobrac ten podatek.
ale w normalnym obrocie gospodarczym regula jest, ze przeyhody i wplywy sa opodatkowane a nie  koszty i wydatki.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 14:42:56
Autor: SDD
faktura w PLAY

[...]

Bzdura do kwadratu!
Nie slyszales nigdy o sprzedazy nieewidencjonowanej?
W obrocie gospodarczym tak nie wolno ale w obrocie konsumenckim, jesli nie ma w konkretnym przypadku obowiazku ewidencjonowania na kasie fiskalnej, absolutnie faktury ni etrzeba wystawiac a otrzymane pieniadze stanowia jak najbardziej legalny przychod.

PS. Od ilu lat prowadzisz wlasna dziaialnosc gospodarcza?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 14:51:20
Autor: SDD
faktura w PLAY

[...]

A poza tym nie mylmy dwóch rzeczy.
Nie wystawienie fakktury, gdy istnieje taki obowiazek, to *problem*sprzedawcy*
a nie zaplacenie zobowiazan to *problem*nabywcy*.
Jesli jestes cos komus winien i wiesz, ze tego i tego dmia masz zaplacic, to placisz, przechowujesz dowod wplaty i tym samym *Ty* masz problem z glowy!
I nie wmawiaj mi, ze mnei skarbowka przetrzepie. Mam prawo robic z wlasnymi opodatkowanymi pieniedzmi niemal cokolwiek - moge np. wplacic tu i teraz 10 tys. zl na konto Zakladu Oczyszczania Miasta w Kartuzach czy wodociagow w Pciumiu Dolnym i nikt mi za to nic nie zrobi.
Co najwyzej problem ksiegowy moga miec beneficjenci owych wplat.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 15:18:06
Autor: gwj
faktura w PLAY
On 02/13/2010 02:51 PM, SDD wrote:
UÂżytkownik "ToMasz"<twitek4@gazzeetta.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści

Widze jeszcze jedno rozwiazanie. poprosiĂŚ kogoÂś kto ma telefon na osobĂŞ
prywatnÂą zeby zapÂłaciÂł przelewem ale bez faktury, i w przelewie podaĂŚ
powĂłd "haracz za luty" i zgÂłoÂśic ten fakt do urzĂŞdu podatkowego. Firma

A poza tym nie mylmy dwĂłch rzeczy.

To czemu się prokuratura czepia Łątka?

http://wyborcza.pl/1,76842,6507775,Znow_sprawdza_kampanie_Palikota.html

Pozdrawiam,
GWJ

Data: 2010-02-13 15:25:27
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "gwj" <gwj@address.invalid> napisał w wiadomości news:hl6cfo$db1$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

1. Nie ma limitow wplat, jakie mozna robic na konto Zakladu Oczyszczania Miasta w Kartuzach ani na konto Wodociagow w Pcimiu Dolnym.
2. Zakladam, ze chce tam wplacic moje wlasne pieniadze a nie pieniadze Palikota.

POzdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 18:32:14
Autor: ToMasz
faktura w PLAY

Jesli jestes cos komus winien i wiesz, ze tego i tego dmia masz zaplacic,
na podstawie... smsa? - NIE. Umowy tak. tyle ze ta umowa jest pewnego
rodzaju dokumentem. jeśli na niej są kwoty i termini - jest podstawą do
płatności
[...]
nie wmawiam. jeśli przelejesz mnie pieniądze płacisz podatek PCC2%
sprawdź sobie. jeśli przelejesz firmie - dostniesz polecony z prośba o
wskazanie za co te pieniądze. jeśli nie odpowiesz, firma nie moze
przyjąć takiej wpłaty, chyba ze Ty jesteś właścicielem tej firmy.
Nie chce Cie urazić, ale moze przypomnisz sobie początki allegro, kiedy
towar kosztował 100zł a wpłacoano firmom 110- 10za przesyłke. wiesz ile
z tytuło "nadpłaty" 10 złotych kar poleciało? Zadne "zobowiazanie" typu
zezwalam w moim imieniu na pobranie przez poczte 10zł.... Moze żyjemy
winnych krajach ale na śląsku żadna ksiegowa / biuro rachunkowe nie
pozwoli sobie nie miec "pary" faktura - przelew
ToMasz

Data: 2010-02-13 18:38:49
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl6m2r$86b$1news.interia.pl...

nie wmawiam. jeśli przelejesz mnie pieniądze płacisz podatek PCC2%

Z jakiego tytulu?
Jesli z tytulu domniemanej pozyczki, to *Ty* placisz te 2%, nie ja!

towar kosztował 100zł a wpłacoano firmom 110- 10za przesyłke. wiesz ile
z tytuło "nadpłaty" 10 złotych kar poleciało?

Zaloze sie o flache, ze nie z tytulu nadplaty, ale z tytulu *nie*zaksiegowania* przychodu!

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 19:02:38
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
SDD pisze:
[...]

nie zakładam sie, bo być moze masz racje, ale wyjaśnij mi jak to
zadziałało. wystawiasz fakturę na 100zł dostajesz przelew na 110 i co z
tą dychą? jak chcesz to zaksiegować?

ToMasz

Data: 2010-02-13 19:06:36
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl6nrr$a78$1news.interia.pl...

nie zakładam sie, bo być moze masz racje, ale wyjaśnij mi jak to
zadziałało. wystawiasz fakturę na 100zł dostajesz przelew na 110 i co z
tą dychą? jak chcesz to zaksiegować?

Jako przychod nieudokumentowany rachunkiem (faktura).
Wpis do ewidencji sprzedazy + dowod wewnetrzny na koniec miesiaca i dowodem tym do KPiR.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 21:08:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 19:02, ToMasz wrote:

nie zakładam sie, bo być moze masz racje, ale wyjaśnij mi jak to
zadziałało. wystawiasz fakturę na 100zł dostajesz przelew na 110 i co z
tą dychą? jak chcesz to zaksiegować?

ALbo zwracasz 10 zł, albo wystawiasz fakturę/rachunek w zależności od sposobu opodatkowania. Wyjątkiem jest oczywiście karta podatkowa :-)

Data: 2010-02-13 23:46:02
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
On 2010-02-13 19:02, ToMasz wrote:

[...]

no i obydwaj panowie potwierdzacie ze przyjecie owych 10zł jest jak
najbardziej mozliwe, ale pociąga za sobą wystawienie faktury, albo inne
zabiegi ksiegowe.
warcajac do wątku. jak długo przeżyje Play nie wystawiając faktur? do
pierwszej kontroli?
ToMasz

Data: 2010-02-13 23:47:20
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 23:46, ToMasz wrote:

warcajac do wątku. jak długo przeżyje Play nie wystawiając faktur? do
pierwszej kontroli?

Dowcip polega na tym, że polskie prawo nakazuje WYSTAWIENIE faktury. Tylko i wyłacznie. Nie ma to nic wspólnego z dostarczeniem czy chociażby wysłaniem.

Data: 2010-02-14 09:15:06
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
On 2010-02-13 23:46, ToMasz wrote:

[...]

to fakt. niemniej jednak, teraz czy za 2 lata ja bym zrezygnował z
takiego operatora który sprawia kłopoty. Zarząd Play o tym wie, a ze
pani Krysia nie wysyła faktur bo zadługo pije kawe? To sprawa wewnętrzna
Playa, ale na pweno da sie to załatwic
ToMasz

Data: 2010-02-14 09:18:47
Autor: Valdi
faktura w PLAY
"ToMasz" news:hl89q5$57f$1news.interia.pl

[...]

Przyglądam się waszej dyskusji i zastanawia mnie jedna kwestia - co stoi na
przeszkodzie aby przejść na fakturę elektroniczną? US nadal robi
przedsiębiorcą problemy (bo chyba dla zwykłego Kowalskiego nie ma wielkiego
znaczenia czy fakturę dostaje w formie papierowej czy elektronicznej - ja
osobiście zawsze wybieram to drugie, z wygody) jeżeli okazują wydruk z
elektronicznej faktury w czasie ewentualnej kontroli?

Data: 2010-02-14 10:19:02
Autor: Liwiusz
faktura w PLAY
On 2010-02-13 23:46, ToMasz wrote:

[...]

   W przypadku usług telekomunikacyjnych jest jeszcze obowiązek dostarczenia faktury - Prawo Telekomunikacyjne, art. 80.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-14 10:30:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-14 10:19, Liwiusz wrote:
[...]

Polemizowałbym. Kilka lat temu to już było trenowane, gdy paraoperatorzy VoIP wystawili faktury, ale za ich dostarczenie pocztą życzyli sobie dodatkowej zapłaty. UOKiK nie dopatrzył się "rażącego naruszenia interesów konsumentów", więc tym bardziej przedsiębiorca jest w gorszym położeniu :-(
Co prawda operator VoIP z reguły nie jest "dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych", ale tłumaczenie było, że jest to implikacja: JEŚLI dostarcza fakturę, TO dostarcza również wykaz usług.

Data: 2010-02-14 10:34:41
Autor: Liwiusz
faktura w PLAY
On 2010-02-14 10:19, Liwiusz wrote:
[...]

   Skoro VOIP nie jest "dostawcą..." to nie ma sensu podawania go jako przykład.

   Co do implikacji, to dyskusja raczej teoretyczna, chyba żaden dostawca, co do którego nie ma wątpliwości, że jest "dostawcą..." z wysyłania faktur się nie wymiguje.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-14 10:47:06
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-14 10:34, Liwiusz wrote:

Co do implikacji, to dyskusja raczej teoretyczna, chyba żaden dostawca,
co do którego nie ma wątpliwości, że jest "dostawcą..." z wysyłania
faktur się nie wymiguje.

Raczej trudno negować takie podejście :-) Tylko przy okazji warto wspomnieć, że faktury VAT za usługi telekomunikacyjne są od początku (czyli od momentu uchwalenia ustawy VAT) skażone podejściem tepsianym. Wystawca praktycznie nie ma obowiązków związanych chociażby z terminami ich wystawienia: można np. wystawić jedną zbiorczą za 3 lata i być w zgodzie z prawem :-( Słynny "podpis wystawcy", na którym wyłożyło się wielu ludzi, też tu nie funkcjonował.

Data: 2010-02-13 15:12:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 14:14, ToMasz wrote:

[...]

Niestety, myślisz dokładnie tak, jak "pani Krysia", posługująca się gusłami, przesądami, botakzawszebyło-ami oraz zasłaniająca się brakiem papierka.

W kwestii odrębności wymagalności należności i faktury wypowiedział się nawet SOKiK, w sprawie konsumenckiej. A jak jest traktowany konsument w polskim prawie, chyba nie muszę Ci tłumaczyć.
Rzadko w której umowie masowej jest sformułowanie "płatność nastąpi w terminie X dni po dostarczeniu prawidłowo wystawionej faktury VAT", a w każdym razie ja się z taką nie spotkałem.

[...]

Rewelacja :-) Ktoś Cię tak nauczył czy sam to sobie wymyśliłeś?

Data: 2010-02-13 15:58:35
Autor: Jingiel
faktura w PLAY

[...]

Co nie zmienia faktu, ze play nie traktuje powaznie swoich abonentow. Niestety jak zwykle tanio to dziadosko po prostu i play nie jest tu wyjatkiem.

Jingiel

Data: 2010-02-13 16:02:17
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxxx.pl> napisał w wiadomości news:hl6eh0$6p7$1node1.news.atman.pl...

Co nie zmienia faktu, ze play nie traktuje powaznie swoich abonentow. Niestety jak zwykle tanio to dziadosko po prostu i play nie jest tu wyjatkiem.

Czy tak tanio?
Jak tanio, to tylko Fresh - tam rzeczywiscie jest tanio - a faktur nie ma tam wogole :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 16:19:32
Autor: Jingiel
faktura w PLAY

Czy tak tanio?
Jak tanio, to tylko Fresh - tam rzeczywiscie jest tanio - a faktur nie ma tam wogole :)

A abonament juz nie tanio???

Jingiel

Data: 2010-02-13 16:28:54
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxxx.pl> napisał w wiadomości news:hl6fo7$6vb$1node1.news.atman.pl...

A abonament juz nie tanio???

Nie studiowalem cennika. Wystarczylo, gdy kiedys bedac w sklepie Playa (juz za czasow Fresha) uslyszalem jak tlumaczono abonentowi czy mixowcowi, ze usluga "Zbieraj Minuty" (czy jak ona sie tam nazywa) kosztuje 5 zl miesiecznie.
To mi wystarczylo za ogolne pojecie o cenach w Playu (poza Freshem).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 16:18:49
Autor: Olgierd
faktura w PLAY
Dnia Sat, 13 Feb 2010 13:07:51 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaka jest faktura i opłacić na
poczcie.

A *124# nie pokazuje wysokości faktury?

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-02-13 16:50:24
Autor: Animka
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-13 12:50, mK pisze:
[...]

Wypełniasz druczek pocztowy do przelewu i płacisz na poczcie, czy gdzieś tam jeszcze.

--
animka

Data: 2010-02-13 17:03:00
Autor: Flo
faktura w PLAY
Animka pisze:

Wypełniasz druczek pocztowy do przelewu i płacisz na poczcie, czy gdzieś tam jeszcze.

Wszystko się zgadza z małym ale. FV powinna być wystawiona w przeciągu 7 dni od chwili zakończenia świadczenia usługi (okresu billingowego).
Niestety ustawodawca nie uściślił w jakim terminie powinna zostać doręczona.

Jedyną podstawą płatności dla płatnika jest otrzymanie FV.
Nie można dokonać płatności nie mając FV.

O ile w przypadku osób fizycznych nie ma problemu o tyle w przypadku przedsiębiorców prowadzących DG nie jest już tak prosto.

Prowadząc księgowość muszę mieć FV aby ją opłacić i nie ma tutaj mowy o tym aby płacić sobie przelewem kwotę wg informacji z innego źródła.

Jest FV jest płatność. Nie ma FV nie ma płatności. Koniec, kropka.

Ostatnio nasze opki przerzuciły sie z usług Poczty Polskiej na inPost i pojawiają się opóźnienia w dostarczaniu FV. Są to znaczne opóźnienia sięgające nawet miesiąca.

W przypadku Polkomtela wystarczy telefon na 2601 (BOK) i zgłoszenie żądania otrzymywania FV za pośrednictwem Poczty Polskiej.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2010-02-13 17:05:35
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 17:03, Flo wrote:

[...]

Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

Data: 2010-02-13 17:29:43
Autor: Flo
faktura w PLAY
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

A ja odpowiem niczym US.
Na jakiej podstawie dokonano przelewu i wpisu do KPiR.

Data: 2010-02-13 18:06:47
Autor: Animka
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-13 17:29, Flo pisze:
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

A ja odpowiem niczym US.
Na jakiej podstawie dokonano przelewu i wpisu do KPiR.

To im odpowiedz: na podstawie UMOWY.

--
animka

Data: 2010-02-13 18:19:32
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hl6m1b$85e$1node1.news.atman.pl...

Na jakiej podstawie dokonano przelewu i wpisu do KPiR.

To im odpowiedz: na podstawie UMOWY.

Wpisu do KPiR - poza wyjatkowymi przypadkami - nie mozna dokonac na podstawie umowy.

Pozdrawiam
SD

Data: 2010-02-13 21:04:43
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 17:29, Flo wrote:
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

A ja odpowiem niczym US.
Na jakiej podstawie dokonano przelewu i wpisu do KPiR.

O KRiR nikt tu nie mówił. O przelewie - umowa z operatorem.

Data: 2010-02-14 11:43:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY

On 2010-02-13 17:03, Flo wrote:

Jest FV jest płatność. Nie ma FV nie ma płatności. Koniec, kropka.

Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

Ponieważ ten UOKiK nie dawał mi spokoju, pokopałem, podzwoniłem i znalazłem coś, co w dużym stopniu wywraca całą argumentację.

Rejestr klauzul niedozwolonych

Numer wpisu: 821
Data wpisu: 2006-08-16
Data wydania wyroku: 2006-06-08
Sygnatura akt: Sygn. akt XVII AmC 125/05
Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Oznaczenie powoda: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Oznaczenie pozwanego: City Net Sp. z o.o. z/s w Krakowie
Postanowienie uznane za niedozwolone: Brak rachunku nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłat w terminie do końca Okresu rozliczeniowego, za który nie otrzymał rachunku
Branża: Usługi internetowe

Niemniej pamiętam (tyle, że znaleźć nie mogę) orzeczenie sądu cywilnego mówiące dokłądnie odwrotnie: że umowa jest podstawą do wymagania należności, a FVAT pełni tylko rolę pomocniczą.

Przypomnę jeszcze, że Rejestr klauzul niedozwolonych dotyczy tylko i wyłącznie stosunków przedsiębiorca-konsument.

Data: 2010-02-13 17:36:38
Autor: Borafu
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-13 17:03, Flo pisze:

[...]

Obawiam się niestety, że za dużego pojęcia o księgowości nie masz.
Ale, gdybyś uważał że się jednak mylę, to znajdź proszę jakieś uzasadnienie (czytaj - podstawę prawną) takiego stwierdzenia.

Dla wyjaśnienia - jak wykonasz przelew bez żadnego dokumentu, umowy itp, nie spowoduje on raczej skutków podatkowych (nie jest kosztem uzyskania przychodu), ale zakazu jego wykonywania nie ma.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-02-13 18:03:57
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "Borafu" <borafu_NIELUBIESPAMU@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl6kel$im1$1inews.gazeta.pl...

Dla wyjaśnienia - jak wykonasz przelew bez żadnego dokumentu, umowy itp, nie spowoduje on raczej skutków podatkowych (nie jest kosztem uzyskania przychodu), ale zakazu jego wykonywania nie ma.

Dla porzadku jeszcze nalezaloby zaznaczyc o czyich pieniadzach mowimy.
Bo jesli o pieniadzach typowego "Jana Kowalskiego" - nawet prowadzacego przy okazji DG (z zastrzezeniem o ktorym mowa dalej) to tak wlasnie jest.
Jesli natomiast mowimy o pieniadzach spolki - zwlaszcza kapitalowej, czy nawet jednoosobowej DG ale na pelnej ksiegowosci i odnosnie przekewu z konta "firmowego" - no to faktycznie platnosc bez "podkladki" moze byc problematyczna z punktu widzenia prawa bilansowego.
Ale pierwotnei watek dotyczyl raczej konsumenta.
Powazny przedsiebiorca nie pisalby przeciez "zaluzmy" :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 18:19:32
Autor: Flo
faktura w PLAY
Borafu pisze:

[...]

Aha. Powiedz to podmiotowi prowadzącemu pełną księgowość.

Data: 2010-02-13 21:16:48
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 18:19, Flo wrote:
Borafu pisze:

[...]

Mylisz skutek podatkowy (rejestr sprzedaży, ewidencja podatkowa) ze skutkiem finansowym (obciązenie rachunku bankowego). Niewątpliwie w regulaminach wewnętrznych większości przedsiębiorstw są zapisy, na jakiej podstawie należy (i wolno) dokonać przelewu, ale to nie ma żadnego umocowania w przepisach prawa. No możew późniejszym okresie, przy rozpatrywaniu przez prokuraturę działalności na niekorzyść osoby prawnej :-) Ale i w takim przypadku umowa jest wystarczającą podkładką.

A tak przy okazji mam pytanie - czy ktokolwiek z oponentów przeczytał choć raz w życiu dokładnie tekst umowy abonenckiej i regulamin świadczenia usług? W przypadku omawianego Play'a jest to § 12 pkt. 5 RŚUT

W razie nieotrzymania Rachunku Telekomunikacyjnego w terminie, w którym Rachunek Telekomunikacyjny był zwykle doręczany Abonentowi, Abonent powinien zawiadomić o tym niezwłocznie Operatora, jednak nie później niż w terminie 14 dni. Niedostarczenie przez Operatora Rachunku Telekomunikacyjnego nie zwalnia Abonenta od obowiązku terminowego uregulowania należności wobec Operatora.

Tego typu zapisy są w każdym RŚUT.

Data: 2010-02-13 21:56:45
Autor: Borafu
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-13 21:16, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

Obawiam się, że nasze tłumaczenia nie pomogą.
Tych co rozumieją o czym piszesz przekonywać nie trzeba, Ci co nie rozumieją przekonać się nie dadzą. Niestety.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-02-13 22:47:06
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 21:56, Borafu wrote:

Obawiam się, że nasze tłumaczenia nie pomogą.
Tych co rozumieją o czym piszesz przekonywać nie trzeba, Ci co nie
rozumieją przekonać się nie dadzą. Niestety.

Tytułem wyjaśnienia: pracowałem w różnych firmach i na różnych stanowiskach: i w korporacji na parę tysięcy osób, i w takich liczonych na setki, i w mniejszych. Prowadzę również włąsną DG.

W okresie kilkunastu lat śmiertelnie poobrażało się na mnie kilkanaście księgowych, cztery próbowały się zwolnić, z czego dwóm szczęsliwie się udało,a trzeciej pomogłem.

A teraz ad meritum: takie postępowanie nie ma żadnych podstaw prawnych i jest niezgodne z umowami o świadczenie usług telekomunikacyjnych praktycznie u wszystkich operatorów. Więcej - niezapłacenie należności w wymaganym terminie może spowodować naliczenie odsetek, a dopiero wtedy jest problem. A najśmieszniej jest, gdy w przypadku niezapłacenia faktury operator wyłączy wszystkie telefony w firmie.

W przypadku OSPDG z KRiR problemu nie ma żadnego. Problemy mogą się zacząć w przypadku spółki będącej osobą prawną z KH. Ale i tu, przy odpowiedniej organizacji i prawidłowo wdrożonym obiegu dokumentów da się to zrobić. Uwierz.

Taki schemat (nie)działania ma mniej więcej takie samo przełożenie na prawo, jak karta obiegowa pracownika odchodzącego z pracy. Wszyscy wiedzą, że trzeba, tylko nikt nie wie, dlaczego, a próba "wyegzekwowania" od pracownika wypenionej karty ma pełne prawo skończyć się w sądzie pracy z wynikiem raczej niekorzystnym dla pracodawcy.

Data: 2010-02-14 09:43:29
Autor: Flo
faktura w PLAY
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

W okresie kilkunastu lat śmiertelnie poobrażało się na mnie kilkanaście księgowych,

Ja na pewno się nie obrażam na kulturalnie prowadzoną rozmowę.

Pewnie część z grupowiczów mnie kojarzy. Pracuję u jednego z naszych opków i doskonale wiem co mówią regulaminy ale również mam kontakt z klientami (firmami), których obsługuję i które niestety ostatnio mają problemy z otrzymywaniem faktur (dochodzą nawet 14 dni po terminie płatności) z powodu zmiany usługodawcy z Poczty Polskiej na inPost.

U nas nie ma problemu.

Jeden telefon do BOK i konsultant zaznacza, że przesyłki mają ponownie być dostarczane przez PP.

Co do samej płatności to jednak powstaje problem tym bardziej, że po skutku finansowym w przypadku DG spodziewany też jest skutek podatkowy. Tu jest problem jeśli nie ma FV.

Prowadząc JDG mogę sobie opłacać rachunki i FV z dowolnego źródła.
Przy pełnej księgowości każdy wydatek musi być udokumentowany, a dopóki nie dotrze FV to co? Płatność na piękne oczy?
Obawiam się że w przypadku kontroli z US takie tłumaczenie nie przejdzie (chyba że żyję w błędzie - czego nie wykluczam)

Data: 2010-02-14 09:58:19
Autor: ALEX
faktura w PLAY
W dniu 14-02-2010 9:43, Flo pisze:

U nas nie ma problemu.

Jak się nie używa Plusa. Najtragiczniejsza sieć GSM/UMTS

--
ALEX Rozpoczęła się era Wojen Klonów

Data: 2010-02-14 13:40:29
Autor: Flo
faktura w PLAY
ALEX pisze:

Jak się nie używa Plusa. Najtragiczniejsza sieć GSM/UMTS

To oświeć nas która sieć według Ciebie jest najlepsza.

Data: 2010-02-14 13:45:32
Autor: Tomaszek
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-14 13:40, Flo pisze:
ALEX pisze:

Jak się nie używa Plusa. Najtragiczniejsza sieć GSM/UMTS

To oświeć nas która sieć według Ciebie jest najlepsza.

Każda inna, tylko nie plus;) KAŻDA! w zasadzie tylko Play może stawać z wami w konkury;) No jesteście siebie warci;)

Data: 2010-02-14 13:54:18
Autor: ALEX
faktura w PLAY
W dniu 14-02-2010 13:40, Flo pisze:

Jak się nie używa Plusa. Najtragiczniejsza sieć GSM/UMTS

To oświeć nas która sieć według Ciebie jest najlepsza.

To chyba oczywiste Ĺźe Play

--
ALEX

Data: 2010-02-14 10:13:56
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-14 09:43, Flo wrote:

[...]

Milcząco zakładam, że te faktury jednak kiedyś dojdą :-) I było by dobrze, gdyby dotarły w tym samym roku finansowym. Jeżeli nie, to wtedy rzeczywiście jest kłopot, choć pamiętajmy, że ustawa o rachunkowości ma zapisy, co może być dokumentem księgowym.
Oczywiście VAT poszedł w...

Data: 2010-02-13 18:49:49
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
Borafu pisze:
[...]

niema zakazu. jeśli ja Ci dzisiaj przeleje 1000zł to staje sie on Twoim
dochodem. najprawdopodomniej wykonałeś mi usługę, od której nie
zapłaciłeś podatku. jeśli nie, to pożyczyłeś mi pieniądze a ja je
oddaje. w takim przypadku jest najtaniej.2% PCC. Zakazu niema, jest
kontrola skarbowa. zawsze. sęk w tym ze nie każdy sie o tym przekonał.

JEśli kupujesz samochód i w umowe jest: dnia, kwota, gotówka/przelew. -
to wystarczy.
jeśli podpisujesz umowe (...) gsm to sama ta umowa nie określa kwoty i
terminu, więc płasisz 130,56zł na podstawie czego? smsa? podaj mi numer
twojego telefonu i od kogo chcesz dostać potwierdzenie ze ową kwotę
wpłaciłeś? od prezydenta chcesz?
ToMasz

Data: 2010-02-13 19:04:13
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl6n3v$9i4$1news.interia.pl...

zapłaciłeś podatku. jeśli nie, to pożyczyłeś mi pieniądze a ja je
oddaje ...

A moze odwrotnie? Kontroler lepiej wie kto komu pozyczal niz strony?
A moze depozyt nieprawidlowy?
A moze kaucja?
A moze zaplata za obciagniecie druta? (tez nie jest do konca jasne kto komu obciagal) - a od tego sie podatek dochodowy nie nalezy w PL

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 18:05:13
Autor: Animka
faktura w PLAY
Animka pisze:

[...]

No nie wiem, ja płacę przelewem. Mam zrobiony przelew wzorcowy w moim banku. Jak mi potrzebna faktura to ją sobie po prostu sama drukuję. Np. na Orange online faktury zawsze są, można je pobrać.

--
animka

Data: 2010-02-14 13:41:07
Autor: Tomaszek
faktura w PLAY
[...]

Tak i tak zrobisz jak znasz numer faktury ( tytułem czego następuje płatność )

Jedyną podstawą płatności dla płatnika jest otrzymanie FV.

W formie papierowej czy np. obraz w pliku PDF udostępniony na EBOK'u również uważa się za wystawioną fakturę?

Ostatnio nasze opki przerzuciły sie z usług Poczty Polskiej na inPost i
pojawiają się opóźnienia w dostarczaniu FV. Są to znaczne opóźnienia
sięgające nawet miesiąca.

Myślałem, że tylko ja tak mam;) Nie czekam aż Inpost dostarczy mi fakturę ( z tym różnie bywa, ale w terminie rzadko im się to udaje ) biorę obraz PDF z Wilgi ( ASTER ), drukuję i płacę. Dzwoniłem sprawę wyjaśniać, czemu faktury nie przychodzą na czas to dostałem odpowiedź: odsetek za spóźnienie nie naliczamy, po 30 dniach od momentu terminu zapłaty, jeśli kaska do nas nie wpłynie to się odezwiemy;) Ale nie każdy musi podchodzić w ten sposób;)

W przypadku Polkomtela wystarczy telefon na 2601 (BOK) i zgłoszenie
żądania otrzymywania FV za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Poza przekleństwami nie mam nic do napisania temat tej firmy to i zamilknę w tym miejscu;)

Data: 2010-02-14 21:55:20
Autor: castrol
faktura w PLAY
Flo pisze:

Wszystko się zgadza z małym ale. FV powinna być wystawiona w przeciągu 7 dni od chwili zakończenia świadczenia usługi (okresu billingowego).

I najprawdopodobniej zostala wystawiona.

Niestety ustawodawca nie uściślił w jakim terminie powinna zostać doręczona.

Nikt nie ma obowiazku doreczac faktur, jest obowiazek tylko i wylacznie wystawiania.

Jedyną podstawą płatności dla płatnika jest otrzymanie FV.
Nie można dokonać płatności nie mając FV.

Nie tylko mozna dokonac takiej platnosci, ale i nawet trzeba. Brak FV nie zwalnia z obowiazku zaplaty za usluge.

[...]

Mozesz zaplacic rownie dobrze ze swojego prywatnego konta.

Jest FV jest płatność. Nie ma FV nie ma płatności. Koniec, kropka.

Nie ma platnosci, beda odstetki, pozniej wezwanie do zaplaty, pozniej sadowy nakaz zaplaty, a pozniej komornik :D

Ostatnio nasze opki przerzuciły sie z usług Poczty Polskiej na inPost i pojawiają się opóźnienia w dostarczaniu FV. Są to znaczne opóźnienia sięgające nawet miesiąca.

JEszcze raz Ci powtarzam, ze nie ma w Polsce obowiazku doreczania faktury. To tylko i wylacznie dobra wola wiekszosci wystawiajacych FV

W przypadku Polkomtela wystarczy telefon na 2601 (BOK) i zgłoszenie żądania otrzymywania FV za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Widac ida ludziom na reke.

Jacek Kustra

Data: 2010-02-14 13:42:04
Autor: dwr
faktura w PLAY
[...]

Zdecydowanie bardziej Play dba o fakturę za prepaida :)
Zawsze kilka dni po końcu miesiąca otrzymuje fakturę pocztą.
Trochę to dziwne bo zlewka w tej sprawie wcale nie przynosi im ani zysku finansowego ani wizerunkowego.

Data: 2010-02-14 13:49:15
Autor: Tomaszek
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-14 13:42, dwr pisze:
Zdecydowanie bardziej Play dba o fakturę za prepaida :)
Zawsze kilka dni po końcu miesiąca otrzymuje fakturę pocztą.

Jak Ty to robisz, że dostajesz fakturę za prepaida? ;)

Trochę to dziwne bo zlewka w tej sprawie wcale nie przynosi im ani zysku
finansowego ani wizerunkowego.

Wizerunek mają już tak zły, że gorszy chyba być nie może. Natomiast mają fantastyczne ceny i to ich ratuje w oczach klientów. To cena wyznacza popyt na daną usługę, a nie jej jakość, niestety:(

Data: 2010-02-14 16:06:45
Autor: dwr
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-14 13:49, Tomaszek pisze:
W dniu 2010-02-14 13:42, dwr pisze:
Zdecydowanie bardziej Play dba o fakturę za prepaida :)
Zawsze kilka dni po końcu miesiąca otrzymuje fakturę pocztą.

Jak Ty to robisz, że dostajesz fakturę za prepaida? ;)

[...]

Doładowanie przez stronę Play. DO tego ostatnio dawali 10% więcej.
Punkt 6 FAQ z ich strony
http://doladowania.playmobile.pl/shop/order.php?&forward=shop_faq#faq_6

i dlatego dla mnie prepaid to zdecydowanie wygodniejsze rozwiązanie.
To ONI "muszą" nie ja. Tak to odbieram - płacę z góry więc wymyagam usług i faktury - na razie się sprawdziło :)

Data: 2010-02-14 18:46:20
Autor: Tomaszek
faktura w PLAY
W dniu 2010-02-14 16:06, dwr pisze:
To ONI "muszą" nie ja. Tak to odbieram - płacę z góry więc wymyagam
usług i faktury - na razie się sprawdziło :)

Ja zawsze tak do sprawy podchodzę. Jakbym miał umowę, to oni wiedzieliby że muszę płacić i wtedy... mamy cię ptaszku. Ty musisz płacić, a my zobaczymy czy będziemy ci świadczyć usługę;)

Data: 2010-02-14 20:52:01
Autor: DanW
faktura w PLAY
[...]

O to samo walczyłem kilka lat temu w PLUS-ie. Teraz mam PLAY ale po tamtej sprawie korzystam z e-faktura.
Wysyłam dużo korespondencji za pośrednictwem poczty i przekonałem się nie raz, że listy zwykłe często giną po drodze a jak na polecony zapomnę nakleić znaczek "priorytet" to dwa tygodnie czasami za mało na dotarcie do adresata. Uruchom w panelu e-faktura i będziesz miał raz na zawsze spokój :) Pozdrawiam Dan.

Data: 2010-02-15 12:51:13
Autor: abonent
faktura w PLAY

[...]

Osobiście nic nie mam przeciwko otrzymywaniu faktury przez internet, pod warunkiem, że są one identycznie honorowane jak te papierowe. A tutaj np. US ma gdzieś faktury elektroniczne, muszą być papierowe, internetu nie odliczysz jak nie dostaniesz papierowego świstka. Dla mnie w tej chwili elektroniczna Faktura jest na równi z SMSem. Gdy podpisuje się nową umowę zawsze się pytają jak chcę otrzymywać fakturę, więc samo to jest jakby deklarowaniem się do jej dostarczania, a w tym przypadku dość że nie dostarczają, to jeszcze nie określają terminu dostarczenia.

mK

Data: 2010-02-15 13:04:25
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-15 12:51, abonent wrote:

[...]

Nie muszą być papierowe, mogą być elektroniczne, byleby zgodne z odpowiednimi rozporządzeniami.

Data: 2010-02-15 12:07:11
Autor: Olgierd
faktura w PLAY
Dnia Mon, 15 Feb 2010 13:04:25 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]
mnie w tej chwili elektroniczna Faktura jest na rĂłwni z SMSem.

Nie muszą być papierowe, mogą być elektroniczne, byleby zgodne z
odpowiednimi rozporządzeniami.

Co więcej, jeśli nikomu nic nie mówiąc wydrukuje się takiego PDF-a i uda, że coś takiego przyszło w kopercie od świadczeniodawcy, to też będzie OK.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-02-15 19:30:16
Autor: Paweł Gąska
faktura w PLAY
Witam,

W odpowiedzi na maila od Tomaszek
z dnia: 2010-02-15 15:02:
W dniu 2010-02-15 13:07, Olgierd pisze:
Co więcej, jeśli nikomu nic nie mówiąc wydrukuje się takiego PDF-a i uda,
że coś takiego przyszło w kopercie od świadczeniodawcy, to też będzie OK.

Prawie masz rację;) Otóż PDF różni się jednym szczegółem: na papierze
jest napisane: "oryginał", a w PDF-ie jest "kopia" Jak zauważy to
urzędnik US to z odliczenia nici. Oni swoich błędów nie widzą, a Twoje
bardzo dokładnie :/
a w którym miejscu pdf'a jest napisane "kopia"?? ja widzę "oryginał" :]

Paweł

faktura w PLAY