faktura w PLAY

Data: 2010-02-13 13:07:51
Autor: Liwiusz
faktura w PLAY
mK pisze:
Mija już 20 dzień od daty PŁATNOŚCI faktury a play w dalszym ciągu nie dostarczył mi faktury. Dzwoniłem na ich infolinię i otrzymałem odpowiedż, że rachunek muszę uregulowac bez względu na to czy kiedykolwiel otrzymam fakturę. Na pytanie, czy play ma jakikolwiek obowiazek dostarczania faktur Pani odpowiedziała, że jedyny obowiązek to mam ja i muszę zapłacić. (oczywiście jest wzmianka w regulaminie że muszę zapłacić). Trochę to śmieszna sprawa, bo sprzedawca w sklepie rachunek musi dać w momencie płacenia pieniędzmi, a play takiego obowiązku chyba niema i wystarczy że sms wyśle że trzeba zapłacić. Załużmy, że potrafię tylko dzwonić z telefonu, nie mam internetu, i poptrafię zapłacić tylko na poczcie, to jak mam uregulować rachunek z play? Nie wiem co na to prawo, ale zapewne wszystko jest w porządku.

   Zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaka jest faktura i opłacić na poczcie.

   Problem jest taki sam w przypadku każdego operatora.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-13 14:14:27
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
Liwiusz pisze:
mK pisze:
[...]

w normalnych firmach które korzystają z jakichkolwiek usług opłacanych
przelewem, niema szans zeby pani "Krysia" zrobiła jakikolwiek przelew
bez faktury(chociaż proforma) Kwota podana ustnie, smsem, niema żadnej
wartości. _Musi_ być "papier" o znaczeniu ksiegowym/fiskalnym.
Tak wiec jeśli nie dostałeś faktury to niebardzo wiesz ile masz zapłacić
- wiec nie płacisz. mozesz dla swietego spokoju, zadzwonić na infolinie
i poprosic zeby nagrali Twoją rozmowe w której żądasz faktury, albo brak
faktury rozpatrzyli na drodze reklamacji której nadadzą numer. w takim
przypadku jesteś "kryty" w ewentualnej rozprawie sądowej.
ToMasz

Data: 2010-02-13 14:24:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 14:14, ToMasz wrote:

[...]

Gdyby "normalna firma" przeczytała chociaż raz umowy, jakie sama zawarła, dowiedziałaby się, że zobowiązała się do systematycznego płacenia należności, a nie opłacania faktury.

Przepływ pieniędzy a sprawy księgowo-fiskalne to dwie zupełnie niezależne rzeczy. Z pierwszej mogą wynikać pewne obowiązki np. fiskalne, ale to niczego nie zmienia.

Data: 2010-02-13 14:36:12
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
On 2010-02-13 14:14, ToMasz wrote:

[...]

tak. tyle ze jakoś trzeba wykazać jaką kwotę i dlaczego trzeba zapłacić.
 O ile w umowie nie stoi: do dnia tego i tego ma wpłynąć tak a i taka
kwota - wymagana jest faktura. JEśli umowa jest tak skonstruowana ze
"godzi" w inne prawa, mozna ją zaskarżyć i unieważnić.

Przepływ pieniędzy a sprawy księgowo-fiskalne to dwie zupełnie
niezależne rzeczy. Z pierwszej mogą wynikać pewne obowiązki np.
fiskalne, ale to niczego nie zmienia.
Tutaj trochę nie rozumiem a troche sie nie zgadzam. Jeśli przelejesz
komuś kwote na konto, płacisz od tego podatek. Nawet jeśłi to zrobisz,
każda kontorla przetrzepie Ci tyłek - tak poprostu nie wolno.
Niezmiania to faktu ze jak sie zobowiązałeś COŚ zapłacić to musisz to
zapłacić.
Widze jeszcze jedno rozwiazanie. poprosić kogoś kto ma telefon na osobę
prywatną zeby zapłacił przelewem ale bez faktury, i w przelewie podać
powód "haracz za luty" i zgłośic ten fakt do urzędu podatkowego. Firma
niema prawa przyjąć pieniedzy bez faktury, bo jest to nielegalny dochód.
ToMasz

Data: 2010-02-13 14:39:21
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl688a$lj7$1news.interia.pl...

Tutaj trochę nie rozumiem a troche sie nie zgadzam. Jeśli przelejesz
komuś kwote na konto, płacisz od tego podatek. Nawet jeśłi to zrobisz,

Ze jak?????
To raczej ten, ktory otrzymuje pieniadze ma placic podatek a ten, kotry ni eplaci.
No jeszcze jak przedsiebiorstwo placi zwyklej osobie fizycznej cos tam to mozna ewentualnie potraktowac to jako zakamuflowane wynagrodzenei i rzeczywwiscie to placacy ma pobrac ten podatek.
ale w normalnym obrocie gospodarczym regula jest, ze przeyhody i wplywy sa opodatkowane a nie  koszty i wydatki.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 14:42:56
Autor: SDD
faktura w PLAY

[...]

Bzdura do kwadratu!
Nie slyszales nigdy o sprzedazy nieewidencjonowanej?
W obrocie gospodarczym tak nie wolno ale w obrocie konsumenckim, jesli nie ma w konkretnym przypadku obowiazku ewidencjonowania na kasie fiskalnej, absolutnie faktury ni etrzeba wystawiac a otrzymane pieniadze stanowia jak najbardziej legalny przychod.

PS. Od ilu lat prowadzisz wlasna dziaialnosc gospodarcza?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 14:51:20
Autor: SDD
faktura w PLAY

[...]

A poza tym nie mylmy dwóch rzeczy.
Nie wystawienie fakktury, gdy istnieje taki obowiazek, to *problem*sprzedawcy*
a nie zaplacenie zobowiazan to *problem*nabywcy*.
Jesli jestes cos komus winien i wiesz, ze tego i tego dmia masz zaplacic, to placisz, przechowujesz dowod wplaty i tym samym *Ty* masz problem z glowy!
I nie wmawiaj mi, ze mnei skarbowka przetrzepie. Mam prawo robic z wlasnymi opodatkowanymi pieniedzmi niemal cokolwiek - moge np. wplacic tu i teraz 10 tys. zl na konto Zakladu Oczyszczania Miasta w Kartuzach czy wodociagow w Pciumiu Dolnym i nikt mi za to nic nie zrobi.
Co najwyzej problem ksiegowy moga miec beneficjenci owych wplat.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 15:18:06
Autor: gwj
faktura w PLAY
On 02/13/2010 02:51 PM, SDD wrote:
UÂżytkownik "ToMasz"<twitek4@gazzeetta.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści

Widze jeszcze jedno rozwiazanie. poprosiĂŚ kogoÂś kto ma telefon na osobĂŞ
prywatnÂą zeby zapÂłaciÂł przelewem ale bez faktury, i w przelewie podaĂŚ
powĂłd "haracz za luty" i zgÂłoÂśic ten fakt do urzĂŞdu podatkowego. Firma

A poza tym nie mylmy dwĂłch rzeczy.

To czemu się prokuratura czepia Łątka?

http://wyborcza.pl/1,76842,6507775,Znow_sprawdza_kampanie_Palikota.html

Pozdrawiam,
GWJ

Data: 2010-02-13 15:25:27
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "gwj" <gwj@address.invalid> napisał w wiadomości news:hl6cfo$db1$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

1. Nie ma limitow wplat, jakie mozna robic na konto Zakladu Oczyszczania Miasta w Kartuzach ani na konto Wodociagow w Pcimiu Dolnym.
2. Zakladam, ze chce tam wplacic moje wlasne pieniadze a nie pieniadze Palikota.

POzdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 18:32:14
Autor: ToMasz
faktura w PLAY

Jesli jestes cos komus winien i wiesz, ze tego i tego dmia masz zaplacic,
na podstawie... smsa? - NIE. Umowy tak. tyle ze ta umowa jest pewnego
rodzaju dokumentem. jeśli na niej są kwoty i termini - jest podstawą do
płatności
[...]
nie wmawiam. jeśli przelejesz mnie pieniądze płacisz podatek PCC2%
sprawdź sobie. jeśli przelejesz firmie - dostniesz polecony z prośba o
wskazanie za co te pieniądze. jeśli nie odpowiesz, firma nie moze
przyjąć takiej wpłaty, chyba ze Ty jesteś właścicielem tej firmy.
Nie chce Cie urazić, ale moze przypomnisz sobie początki allegro, kiedy
towar kosztował 100zł a wpłacoano firmom 110- 10za przesyłke. wiesz ile
z tytuło "nadpłaty" 10 złotych kar poleciało? Zadne "zobowiazanie" typu
zezwalam w moim imieniu na pobranie przez poczte 10zł.... Moze żyjemy
winnych krajach ale na śląsku żadna ksiegowa / biuro rachunkowe nie
pozwoli sobie nie miec "pary" faktura - przelew
ToMasz

Data: 2010-02-13 18:38:49
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl6m2r$86b$1news.interia.pl...

nie wmawiam. jeśli przelejesz mnie pieniądze płacisz podatek PCC2%

Z jakiego tytulu?
Jesli z tytulu domniemanej pozyczki, to *Ty* placisz te 2%, nie ja!

towar kosztował 100zł a wpłacoano firmom 110- 10za przesyłke. wiesz ile
z tytuło "nadpłaty" 10 złotych kar poleciało?

Zaloze sie o flache, ze nie z tytulu nadplaty, ale z tytulu *nie*zaksiegowania* przychodu!

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 19:02:38
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
SDD pisze:
[...]

nie zakładam sie, bo być moze masz racje, ale wyjaśnij mi jak to
zadziałało. wystawiasz fakturę na 100zł dostajesz przelew na 110 i co z
tą dychą? jak chcesz to zaksiegować?

ToMasz

Data: 2010-02-13 19:06:36
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hl6nrr$a78$1news.interia.pl...

nie zakładam sie, bo być moze masz racje, ale wyjaśnij mi jak to
zadziałało. wystawiasz fakturę na 100zł dostajesz przelew na 110 i co z
tą dychą? jak chcesz to zaksiegować?

Jako przychod nieudokumentowany rachunkiem (faktura).
Wpis do ewidencji sprzedazy + dowod wewnetrzny na koniec miesiaca i dowodem tym do KPiR.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 21:08:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 19:02, ToMasz wrote:

nie zakładam sie, bo być moze masz racje, ale wyjaśnij mi jak to
zadziałało. wystawiasz fakturę na 100zł dostajesz przelew na 110 i co z
tą dychą? jak chcesz to zaksiegować?

ALbo zwracasz 10 zł, albo wystawiasz fakturę/rachunek w zależności od sposobu opodatkowania. Wyjątkiem jest oczywiście karta podatkowa :-)

Data: 2010-02-13 23:46:02
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
On 2010-02-13 19:02, ToMasz wrote:

[...]

no i obydwaj panowie potwierdzacie ze przyjecie owych 10zł jest jak
najbardziej mozliwe, ale pociąga za sobą wystawienie faktury, albo inne
zabiegi ksiegowe.
warcajac do wątku. jak długo przeżyje Play nie wystawiając faktur? do
pierwszej kontroli?
ToMasz

Data: 2010-02-13 23:47:20
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 23:46, ToMasz wrote:

warcajac do wątku. jak długo przeżyje Play nie wystawiając faktur? do
pierwszej kontroli?

Dowcip polega na tym, że polskie prawo nakazuje WYSTAWIENIE faktury. Tylko i wyłacznie. Nie ma to nic wspólnego z dostarczeniem czy chociażby wysłaniem.

Data: 2010-02-14 09:15:06
Autor: ToMasz
faktura w PLAY
On 2010-02-13 23:46, ToMasz wrote:

[...]

to fakt. niemniej jednak, teraz czy za 2 lata ja bym zrezygnował z
takiego operatora który sprawia kłopoty. Zarząd Play o tym wie, a ze
pani Krysia nie wysyła faktur bo zadługo pije kawe? To sprawa wewnętrzna
Playa, ale na pweno da sie to załatwic
ToMasz

Data: 2010-02-14 09:18:47
Autor: Valdi
faktura w PLAY
"ToMasz" news:hl89q5$57f$1news.interia.pl

[...]

Przyglądam się waszej dyskusji i zastanawia mnie jedna kwestia - co stoi na
przeszkodzie aby przejść na fakturę elektroniczną? US nadal robi
przedsiębiorcą problemy (bo chyba dla zwykłego Kowalskiego nie ma wielkiego
znaczenia czy fakturę dostaje w formie papierowej czy elektronicznej - ja
osobiście zawsze wybieram to drugie, z wygody) jeżeli okazują wydruk z
elektronicznej faktury w czasie ewentualnej kontroli?

Data: 2010-02-14 10:19:02
Autor: Liwiusz
faktura w PLAY
On 2010-02-13 23:46, ToMasz wrote:

[...]

   W przypadku usług telekomunikacyjnych jest jeszcze obowiązek dostarczenia faktury - Prawo Telekomunikacyjne, art. 80.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-14 10:30:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-14 10:19, Liwiusz wrote:
[...]

Polemizowałbym. Kilka lat temu to już było trenowane, gdy paraoperatorzy VoIP wystawili faktury, ale za ich dostarczenie pocztą życzyli sobie dodatkowej zapłaty. UOKiK nie dopatrzył się "rażącego naruszenia interesów konsumentów", więc tym bardziej przedsiębiorca jest w gorszym położeniu :-(
Co prawda operator VoIP z reguły nie jest "dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych", ale tłumaczenie było, że jest to implikacja: JEŚLI dostarcza fakturę, TO dostarcza również wykaz usług.

Data: 2010-02-14 10:34:41
Autor: Liwiusz
faktura w PLAY
On 2010-02-14 10:19, Liwiusz wrote:
[...]

   Skoro VOIP nie jest "dostawcą..." to nie ma sensu podawania go jako przykład.

   Co do implikacji, to dyskusja raczej teoretyczna, chyba żaden dostawca, co do którego nie ma wątpliwości, że jest "dostawcą..." z wysyłania faktur się nie wymiguje.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-14 10:47:06
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-14 10:34, Liwiusz wrote:

Co do implikacji, to dyskusja raczej teoretyczna, chyba żaden dostawca,
co do którego nie ma wątpliwości, że jest "dostawcą..." z wysyłania
faktur się nie wymiguje.

Raczej trudno negować takie podejście :-) Tylko przy okazji warto wspomnieć, że faktury VAT za usługi telekomunikacyjne są od początku (czyli od momentu uchwalenia ustawy VAT) skażone podejściem tepsianym. Wystawca praktycznie nie ma obowiązków związanych chociażby z terminami ich wystawienia: można np. wystawić jedną zbiorczą za 3 lata i być w zgodzie z prawem :-( Słynny "podpis wystawcy", na którym wyłożyło się wielu ludzi, też tu nie funkcjonował.

Data: 2010-02-13 15:12:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
faktura w PLAY
On 2010-02-13 14:14, ToMasz wrote:

[...]

Niestety, myślisz dokładnie tak, jak "pani Krysia", posługująca się gusłami, przesądami, botakzawszebyło-ami oraz zasłaniająca się brakiem papierka.

W kwestii odrębności wymagalności należności i faktury wypowiedział się nawet SOKiK, w sprawie konsumenckiej. A jak jest traktowany konsument w polskim prawie, chyba nie muszę Ci tłumaczyć.
Rzadko w której umowie masowej jest sformułowanie "płatność nastąpi w terminie X dni po dostarczeniu prawidłowo wystawionej faktury VAT", a w każdym razie ja się z taką nie spotkałem.

[...]

Rewelacja :-) Ktoś Cię tak nauczył czy sam to sobie wymyśliłeś?

Data: 2010-02-13 15:58:35
Autor: Jingiel
faktura w PLAY

[...]

Co nie zmienia faktu, ze play nie traktuje powaznie swoich abonentow. Niestety jak zwykle tanio to dziadosko po prostu i play nie jest tu wyjatkiem.

Jingiel

Data: 2010-02-13 16:02:17
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxxx.pl> napisał w wiadomości news:hl6eh0$6p7$1node1.news.atman.pl...

Co nie zmienia faktu, ze play nie traktuje powaznie swoich abonentow. Niestety jak zwykle tanio to dziadosko po prostu i play nie jest tu wyjatkiem.

Czy tak tanio?
Jak tanio, to tylko Fresh - tam rzeczywiscie jest tanio - a faktur nie ma tam wogole :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 16:19:32
Autor: Jingiel
faktura w PLAY

Czy tak tanio?
Jak tanio, to tylko Fresh - tam rzeczywiscie jest tanio - a faktur nie ma tam wogole :)

A abonament juz nie tanio???

Jingiel

Data: 2010-02-13 16:28:54
Autor: SDD
faktura w PLAY

Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxxx.pl> napisał w wiadomości news:hl6fo7$6vb$1node1.news.atman.pl...

A abonament juz nie tanio???

Nie studiowalem cennika. Wystarczylo, gdy kiedys bedac w sklepie Playa (juz za czasow Fresha) uslyszalem jak tlumaczono abonentowi czy mixowcowi, ze usluga "Zbieraj Minuty" (czy jak ona sie tam nazywa) kosztuje 5 zl miesiecznie.
To mi wystarczylo za ogolne pojecie o cenach w Playu (poza Freshem).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 16:18:49
Autor: Olgierd
faktura w PLAY
Dnia Sat, 13 Feb 2010 13:07:51 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaka jest faktura i opłacić na
poczcie.

A *124# nie pokazuje wysokości faktury?

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl