faktura z zeskanowaną pieczątka

Data: 2009-04-09 10:57:22
Autor: bbl
faktura z zeskanowaną pieczątka
Witam,

Mam pytanie czy ja mogę klientowi wysłać fakturę z wydrukowaną zeskanowaną pieczątką i podpisem? czy to jest oki dla US, księgowości?

Data: 2009-04-09 10:59:43
Autor: spp
bbl pisze:

Mam pytanie czy ja mogę klientowi wysłać fakturę z wydrukowaną zeskanowaną pieczątką i podpisem? czy to jest oki dla US, księgowości?

Oki jest też bez pieczątki i bez podpisu. Poważnie.

--
spp

Data: 2009-04-09 11:30:40
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-09, spp <spp@op.pl> wrote:

[...]

Mam pytanie czy ja mogę klientowi wysłać fakturę z wydrukowaną zeskanowaną pieczątką i podpisem? czy to jest oki dla US, księgowości?

Oki jest też bez pieczątki i bez podpisu. Poważnie.

Tylko jest nie-ok przy odliczaniu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-09 05:45:54
Autor: Jarek Andrzejewski
On 2009-04-09, spp <s...@op.pl> wrote:

[...]

> Oki jest te bez piecz tki i bez podpisu. Powa nie.

Tylko jest nie-ok przy odliczaniu.

Jeśli to oryginał faktury, to nie ma przecież znaczenia czy pieczątka
to obrazek czy ślad tuszu - zwłaszcza, że nawet to drugie nigdy nie
było wymagane na FV.
Myślisz, że TPSA na swoich fakturach ten esik-floresik maluje
farbą? :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-04-09 15:02:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-09, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:

[...]

[...]

A fakt. Ja już instynktownie przez "wysłać" rozumiem "e-mailem". :)
Wysłanie papierowej z zeskanowanym, a potem wydrukowanym obrazek, to ok. Wysłanie mailem już nie jest ok. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-09 10:33:26
Autor: witek
Wojciech Bancer wrote:

A fakt. Ja już instynktownie przez "wysłać" rozumiem "e-mailem". :)
Wysłanie papierowej z zeskanowanym, a potem wydrukowanym obrazek, to ok. Wysłanie mailem już nie jest ok. :)

Wysłanie mailem też jest jest OK tylko zależy co.
Wysłali ci obrazek faktury, która jest do odbioru w siedzibie firmy lub właśnie idzie pocztą.

Data: 2009-04-09 16:14:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-09, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

No. Tylko ten obrazek nie jest podstawą do odliczenia. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-09 12:55:08
Autor: witek
On 2009-04-09, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

No nie jest.
Ja właśnie nie mogę dojść do porozumienia z jedną firmą, która się uparła, że wysłany pdf to wszystko co mogę od nich dostać.
W zasadzie po za tebelką co za co nie ma nawet informacji kto taki dokument wystawił. Ale oni wiedzą lepiej i już.
Chyba jednak na pisemku do ichniejszego US się skończy.

Data: 2009-04-09 20:00:29
Autor: Tomek

On 2009-04-09, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

Namnożyło się takich - niektóre hostingi wysyłają tylko PDF-y,
o normalną fakturę trzeba się nawalczyć i dopłacić za przesyłkę,
do tego wystawiają z datą PDF-a, nawet po kilku dniach, niezłe jaja.
Inny się wycwanili i wystawiają duplikat, mimo że oryginału nie było
bo był PDF. Ogólnie wesoło jest - zwłaszcza jak mi panienka z pewnością
siebie mówi że to sa prawidłowe faktury i czepiam się :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-09 13:06:42
Autor: witek
Tomek wrote:

[...]

Mi odpisali, ze w zwiażku z niezapłaconą "fakturą" nie jestem już klientem i nie będą ze mną rozmawiać.
TeĹź w pdfie.

Data: 2009-04-09 21:25:16
Autor: Tristan
faktura z zeskanowaną pieczątka
W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 20:06 (autor witek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <grldfs$ame$1@inews.gazeta.pl>):

Mi odpisali, ze w zwiażku z niezapłaconą "fakturą" nie jestem już
klientem i nie będą ze mną rozmawiać.

A mieli obowiązek ci dostarczyć fakturę? Podpisałeś umowę i nie płaciłeś i
się dziwisz. --
Tristan

Data: 2009-04-09 22:42:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 9 Apr 2009, Tomek wrote:

Inny się wycwanili i wystawiają duplikat, mimo że oryginału nie było
bo był PDF.

  W niektórych przypadkach to może być prawidłowe.
  Np. jeśli wystawiają f-ry w formie elektronicznej (że tak powiem:
"prawdziwej elektronicznej" :)).
  Wyjaśnienie: "omyłkowo wystawiliśmy pierwotny oryginał w postaci
elektronicznej" :P
  Prawdę mówiąc też jest to ciekawy przypadek: jest "coś" do korekty
(forma mianowicie), a żadne pole f-ry nie ulega zmianie :D

Ogólnie wesoło jest

  No... Mi się już zdarzało powarczeć z rozpędu ;) (nim wyjaśnili,
że jak bardzo chcę to pocztą przyjdzie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-10 20:49:42
Autor: Tristan
faktura z zeskanowaną pieczątka
W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 22:42 (autor Gotfryd Smolik news publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0904092238440.3992@quad>):

[...]

A może wystawili papierowo, ale on nie odebrał?

--
Tristan

Data: 2009-04-10 01:07:39
Autor: GregZorbaEmmanuelYork
[...]

widzisz, niestety jest, warunek jaki musi spełnić to być w jednakowej treści zaksięgowany jako przychód u firmy wystawiającej, takiej faktury US nie odrzuci, bo przy kontroli krzyżowej potwierdzi że fakt księgowania miał miejsce

gorzej będzie gdy sprzedawca będzie księgował co druga fakturę, ale to już przestępstwo po stronie sprzedawcy, a Tobie zostaje udowodnić że poniosłeś koszt -> dostałeś usługę/towar/coś, zapłaciłeś, i prawidłowo zaksięgowałeś

Andrzej

Data: 2009-04-09 19:58:50
Autor: witek
GregZorbaEmmanuelYork wrote:

[...]

popatrz
a co niektórzy twierdzą, że nie jest

http://www.vat.pl/nie_mozna_przeslac_faktury_w_pliku_pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

Data: 2009-04-10 09:27:36
Autor: GregZorbaEmmanuelYork
faktura z zeskanowaną pieczątka
a co niektórzy twierdzą, że nie jest

http://www.vat.pl/nie_mozna_przeslac_faktury_w_pliku_pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu, więc jest, nie doczytałem czy wątkotwórca ma podpis czy nie, więc moja wypowiedź jest nieścisła

Andrzej

Data: 2009-04-10 02:43:55
Autor: witek
[...]

podpisem kwalifikowanym?

Data: 2009-04-10 09:50:42
Autor: GregZorbaEmmanuelYork
faktura z zeskanowaną pieczątka
ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu,

podpisem kwalifikowanym?

tak, taki wymóg, do mnie nic nie dociera, i nie wychodzi w formie papierowej

Andrzej

Data: 2009-04-10 10:04:01
Autor: Tomek
Dnia 10-04-2009 o 09:50:42 GregZorbaEmmanuelYork <fanxr@at.cy_rot13> napisał(a):

ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu,

podpisem kwalifikowanym?

tak, taki wymĂłg, do mnie nic nie dociera, i nie wychodzi w formie papierowej

Bilety do kina teĹź ;-) ?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-10 23:50:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Apr 2009, GregZorbaEmmanuelYork wrote:

a co niektórzy twierdzą, że nie jest

http://www.vat.pl/nie_mozna_przeslac_faktury_w_pliku_pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu,

  Ale sam fakt prawidłowego podpisu *nie* jest warunkiem wystarczającym
do akceptacji takiej f-ry.
  Jeśli odbiorca nie utrzymyje infrastruktury zapewniającej weryfikację,
archiwizację i udostępnianie w formie elektronicznej (np. "koszty go
zabiją"), to otrzymanie podpisanej cyfrowo treści w niczym nie
polepsza jego sytuacji.
  Faktura jest "nieważna" jeśli nie ma jego podpisanej (odręcznie lub
elektronicznie - przy czym zakładam że on NIE ma certyfikatu więc
tak nie mógł) zgody.
  A jeśli wyraził zgodę, to musi spełniać wymogi.

więc jest, nie doczytałem czy wątkotwórca ma podpis czy nie,

  Tak czy inaczej - aby f-ra była "akceptowalna" jako prawidłowa, musiałby
wyrazić *podpisem* zgodę na tę formę.
  I umieć udostępnić USowi (w formie elektronicznej podpisanej
"certyfikowanym" dokumenty...)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-10 17:59:51
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Gotfryd.
To powiedz mi jak najszybciej zmusic firmę do wystawienia mi faktur?
US sam w sobie problemem zainteresowany nie był.

nawiasem mówiąc umowy w formie pisemnej też mi nie chcą dać, bo nie i już. To to się już chyba do sądu kopnę bo inaczej to nie widzę.

Data: 2009-04-11 21:24:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Apr 2009, witek wrote:

Gotfryd.
To powiedz mi jak najszybciej zmusic firmę do wystawienia mi faktur?

  Nie mam pojęcia :(

US sam w sobie problemem zainteresowany nie był.

  No tak - "ich" US może nie chcieć widzieć problemu, zaś Twój
może chcieć widzieć problem dopiero przy kontroli :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-10 00:45:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-09, GregZorbaEmmanuelYork <fanxr@at.cy_ROT13> wrote:
[...]

To sugerujesz, że "obrazy" wysyłane mailem są prawidłowe i to te
"obrazy" umożliwiają odliczenie? :)

[...]

Gorzej będzie jak zaksięgujesz na podstawie obrazu, a oryginał wysłany
pocztą gdzieś wsiąknie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-10 18:35:18
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Wojciech Bancer wrote:
[...]

A czy wydrukowanie faktury przez sprzedawce na drukarce w siedzibie
klienta jest OK, czy trzeba koniecznie drukowac "u siebie" - i co
znaczy wtedy "u siebie"?

  MJ

Data: 2009-04-10 18:51:56
Autor: Tomek

Wojciech Bancer wrote:
[...]

Prawdopodobnie jest jakiś limit długości kabli na to
+ istotna jest kwestia kto pierwszy ma kontakt z wydrukiem.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-10 17:50:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-10, Tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

Prawdopodobnie jest jakiś limit długości kabli na to
+ istotna jest kwestia kto pierwszy ma kontakt z wydrukiem.

Raczej chodzi zwyczajnie o taką rzecz jak integralność transmisji.

Sprzedawca może skontrolować dokument przed jego daniem klientowi (więc nawet może to drukować u klienta), a klient sam w sobie nie może zweryfikować czy dana faktura którą dostał mailem nie została po drodze zmieniona.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-10 19:59:20
Autor: Tomek

On 2009-04-10, Tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

[...]

Jeśli o to chodzi to wystarczy zwykły podpis cyfrowy jakimś PGP,
zresztą w PDF-ach można takie podpisy osadzać więc są w tym zakresie
samowystarczalne. Zresztą - nie ma też zakazu wystawiania faktur papierowych przez niewidomych,
którzy siłą rzeczy nie mogą samodzielnie zweryfikować tego, co wystawili.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-10 20:04:47
Autor: Michal Jankowski
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

a klient sam w sobie nie może zweryfikować czy dana faktura którą
dostał mailem nie została po drodze zmieniona.

A papierową może zweryfikować?

  MJ

Data: 2009-04-10 19:22:41
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-10, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

a klient sam w sobie nie może zweryfikować czy dana faktura którą
dostał mailem nie została po drodze zmieniona.
A papierową może zweryfikować?

Tak. Sugerujesz, że podmiana faktury na poczcie/dostarczonej osobiście jest łatwiejsza niż (dajmy na to) podmiana faktury mailowo, tak by się "ten drugi" nie zorientował?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-10 21:57:55
Autor: Piotrek
Wojciech Bancer wrote:

Tak. Sugerujesz, że podmiana faktury na poczcie/dostarczonej osobiście jest łatwiejsza niż (dajmy na to) podmiana faktury mailowo, tak by się "ten drugi" nie zorientował?

Zauważ, że gdyby chodziło wyłącznie o weryfikację integralności transmisji to wystarczyłby dowolny skrót wiadomości.

A skoro w przypadku faktur papierowych nie dbamy o takie duperele jak niezaprzeczalność, to spokojnie można byłoby je sobie odpuścić w przypadku faktur w postaci elektronicznej.

O co w takim razie chodzi?

Ano sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa.

Skoro nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi o kasę.
Lobby polskich CA było na tyle skuteczne, że przyjęto najbardziej restrykcyjną wersję rozporządzenia (dyrektywa unijna nie wymaga podpisu kwalifikowanego).

I IMHO ostatnią rzeczą, o jaką chodzi w związku z obowiązkiem stosowania kwalifikowanego podpisu elektronicznego w przypadku faktur elektronicznych, jest bezpieczeństwo odbiorcy faktury.

Piotrek

Data: 2009-04-10 22:08:34
Autor: Michal Jankowski
[...]

Dlaczego "łatwiejsza"? Wystarczy, że jest możliwa.

  MJ

Data: 2009-04-10 23:58:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Apr 2009, Michal Jankowski wrote:

A czy wydrukowanie faktury przez sprzedawce na drukarce w siedzibie
klienta jest OK

IMVHO, nikt nie zadał "prawidłowego" pytania o interpretację, czyli
tego czy wydrukowanie f-ry można *powierzyć* innemu podmiotowi.
  IMO - oczywiscie, w istotnej większości dużych firm wystawianie
f-r *jest* powierzone pracownikom (nie wystawia ich osobiście prezes :>)

  Problem, który wychodzi, jest oczywisty i IMO to on powoduje, że nikt
nawet nie próbował pytać o to w interpretacji.

  Otóż "powierzenie" oznacza *upoważnienie* danej osoby do wystawiania
faktur.
  Sprzedawca upoważniający kupujących, aby *w jego imieniu* wystawiali
faktury, mógłby się ekhm... zdziwić ;)

czy trzeba koniecznie drukowac "u siebie"

  O ile wiem, jakis czas temu np. TP SA drukowała f-ry w podmiotach
obcych. Na f-rach (albo kopertach, nie pamiętam) był stosowny nadruk
z informacją.
  Jak wyżej - "nie widzę przeszkód".
  Poza problemem z tym, ze osoba której "powierzono" może LEGALNIE
wystawić f-rę w imieniu powierzającego (nawet, jeśli owa osoba dopuści
się np. oszustwa, f-ra - sama będąc "nieprawidłową" - jest "prawidłowo
wystawiona")

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-11 18:29:20
Autor: Michal Jankowski
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

Czy jesli siedze w pokoju A i drukuje cos na drukarce w pokoju B, to
znaczy, ze upowaznilem kogos do drukowania w moim imieniu? Kogo?   MJ

Data: 2009-04-11 16:31:05
Autor: Jacek_P
Michal Jankowski napisal:
Czy jesli siedze w pokoju A i drukuje cos na drukarce w pokoju B, to
znaczy, ze upowaznilem kogos do drukowania w moim imieniu? Kogo?

Michal, jestes genialny! :D

Chyba podsunales sposob na interpretacje. Laczac sie ze zdalnym
systemem zglaszasz zadanie wystawienia faktury, ktory nastepnie
WYSTAWCA drukuje na twojej drukarce. Kluczowa sprawa byloby
uruchomienie jakiegos mechanizmu wydruku bezposredniego, aby
nie mozna bylo zarzucic skladowania obrazu faktury u ciebie.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-11 11:59:05
Autor: witek
Jacek_P wrote:
Michal Jankowski napisal:
[...]

pełno jest programików pozwalających zdalnie drukować.

Data: 2009-04-11 17:16:44
Autor: Jacek_P
witek napisal:
pełno jest programików pozwalających zdalnie drukować.

Chodzi o mozliwosc wydruku bez skladowania. Wtedy US
nie bedzie mogl negowac, ze to byl ORYGINAL, a wydruku
dokonal wystawca, choc na drukarce odbiorcy. Istotne
jest tez rejestrowanie stanu wydruku, aby zablokowac
mozliwosc ponownego wydrukowania.
--
Jacek

Data: 2009-04-11 12:28:50
Autor: witek
Jacek_P wrote:
witek napisal:
[...]

o tym mowie.
Na swoim komputerze musisz zainstalowac programik dostarczony przez firmę.
Wówczas zlecajac wystawienie faktury system firmy łączy się z programikiem zainstalowanym na twoim komputerze i drukuje fakturę.

Data: 2009-04-11 20:10:18
Autor: Piotrek
Jacek_P wrote:
[...] Istotne
jest tez rejestrowanie stanu wydruku, aby zablokowac
mozliwosc ponownego wydrukowania.

Ale przecież wiele drukarek kiedy im się wydaje, że się zakleszczył papier, to po usunięciu kartki (czasami całkowicie poprawnie wydrukowanej) drukują ponownie.

I w ten sposób oryginałów możesz mieć na pęczki.

Już nie mówiąc o tym, że co najmniej niektóre laserowe Lexmarki potrafią duplikować wydruk poprzez ustawienie z panela drukarki liczby kopii.

Efekt jak wyżej.

IMHO tego typu debilizmy dotyczące faktur będą miały miejsce tak długo, jak długo będziemy mówili o oryginale, kopi, kopi oryginału, kopi kopi i innych tego typu chorych tworach, zamiast o egzemplarzu faktury.

Piotrek

Data: 2009-04-11 21:28:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 11 Apr 2009, Piotrek wrote:

IMHO tego typu debilizmy dotyczące faktur będą miały miejsce tak długo, jak długo będziemy mówili o oryginale, kopi, kopi oryginału, kopi kopi i innych tego typu chorych tworach, zamiast o egzemplarzu faktury.

  Nic dodać nic ująć.
  Ale dla ustawodawcy to widać za trudne :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-11 21:26:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 11 Apr 2009, Michal Jankowski wrote:

[...]

  Oczywiście że nie.
  Mowa była o przypadku, w którym polecenie wydruku wydaje klient.
  I wysyłający obraz f-ry nie ma żadnego wpływu na to, czy wydruk
zostanie wykonany czy nie - więc to nie on "wystawia".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-09 13:34:49
Autor: spp
Wojciech Bancer pisze:

[...]