faktury korygujace pytanie

Data: 2009-03-06 14:12:14
Autor: Kotlet mielony
faktury korygujace pytanie
Witam!
Czy moga byc dwie faktury korygujacej do jednej faktury ?
Czy ma byc faktura korygujaca do faktury korygujacej czy jak ? :)

Data: 2009-03-06 22:55:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Mar 2009, Kotlet mielony wrote:

Witam!
Czy moga byc dwie faktury korygujacej do jednej faktury ?
Czy ma byc faktura korygujaca do faktury korygujacej czy jak ? :)

  Ja bym wystawić "faktura korygująca xxxx do f-ry VAT zzzzz skorygowanej
f-rą korygującą yyyy" :)
  Dlaczego?
  Bo inaczej będzie problem ze wskazaniem "wartości przed korektą", albo
któreś wartosci z pierwotnej f-ry się nie będą zgadzać z zapisem na
korekcie, albo nie zostaną ujęte na wykazie różnic (a to by było
w sprzeczności z przepisem).
  Korekta *jest* fakturą, więc można ją korygować, IMO :)

pzdr, Gotfryd
(DG, KPiR, VAT)

Data: 2009-03-07 11:25:10
Autor: Kotlet mielony

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0903062252260.2440quad...
[...]

a faktura korygujaca moze wygladac jak sklejenie dwoch faktur
tyle ze nad pierwszy jest napis faktura korygowana, nad druga faktura po korekcie

i roznica w podatku należnym, czy jak to poprawnie powinno wygladac?

P.

Data: 2009-03-11 23:38:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 7 Mar 2009, Kotlet mielony wrote:

a faktura korygujaca moze wygladac jak sklejenie dwoch faktur
tyle ze nad pierwszy jest napis faktura korygowana, nad druga faktura po korekcie

  Hm... a do rozporządzenia mógłbyś zajrzeć?
(bo jak skomentuję to sobie odpuścisz ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-07 19:40:54
Autor: Piotr Drewnik

"Kotlet mielony" <wybacz_ale.nie_napiszesz@do.mnie> wrote in message news:gor7fi$og0$1inews.gazeta.pl...
Witam!
Czy moga byc dwie faktury korygujacej do jednej faktury ?

Nie.

Czy ma byc faktura korygujaca do faktury korygujacej czy jak ? :)

Tak.

piotr.drewnik

Data: 2009-03-09 11:13:52
Autor: \\n
Piotr Drewnik pisze:

[...]

Załóżmy, że istnieje sobie faktura sprzedaży na dwie pozycje towarowe. Po jakimś czasie sprzedawca postanawia udzielić nabywcy rabatu na towar nr 1, wystawia fakturę korygującą gdzie zgodnie z art 13 ust 2 podaje nazwę towaru objętego rabatem, kwotę udzielonego rabatu i kwotę zmniejszenia podatku. Za czas jakiś okazuje się że na fakturze sprzedaży w pozycji opisującej towar nr 2 jest błąd. Sprzedawca zatem nie ma prawa do wystawienia korekty do towaru nr 2 tylko powinien wystawić korektę do korekty korygującej towar nr 1, tak?

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-03-09 11:53:24
Autor: Kotlet mielony

Użytkownik "\n" <nie@ma.xy> napisał w wiadomości news:gp2qvc$42i$1nemesis.news.neostrada.pl...
Piotr Drewnik pisze:

[...]

przeciez moze w korekcie zawrzec wszystkie pozycje faktury korygowanej
oraz te pozycje po korekcie, wtedy w Twoim przykladzie mozna by to zalatwic korekta korekty

--
Oprogramowanie/strony www pisane na zlecenie,  Agencja Reklamy Internetowej

Data: 2009-03-09 12:05:05
Autor: \\n

Piotr Drewnik pisze:

[...]

A jeżeli jako człowiek czujący obrzydzenie do nadmiernej pisaniny, na korekcie nr 1 podam, zgodnie ze stosownym przepisem, tylko dane wymagane (czyli dotyczące towaru nr 1) to co?

Data: 2009-03-11 23:40:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Mar 2009, \n wrote:

Kotlet mielony pisze:

[...]

  No to nic.
  Poda jedne z wartości *po 1. skorygowaniu* zaś drugie z oryginału,
gdzie widzisz problem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-12 14:48:26
Autor: \\n
Gotfryd Smolik news pisze:
On Mon, 9 Mar 2009, \n wrote:

Kotlet mielony pisze:

[...]

A po co wogóle mam pisać jedne jak koryguję tylko drugie?

Data: 2009-03-12 15:12:43
Autor: Kotlet mielony
faktury korygujace pytanie

A po co wogóle mam pisać jedne jak koryguję tylko drugie?

a dlaczego by nie? :-)

Data: 2009-03-12 19:34:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 12 Mar 2009, \n wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:
\n wrote:

> [...]

gdzie widzisz problem?

A po co wogóle mam pisać jedne jak koryguję tylko drugie?

  Aby uniknąć dyskusji czy zapis o obowiązku podania danych oryginalnych
i danych skorygowanych dotyczy w takim przypadku faktury pierwotnej
czy korekty.
  Niepodanie danych które *są różne* na fakturze pierwotnej i drugiej
korekcie, mimo że nie uległy zmianie (bo zmieniane były pierwszą
korektą) może oznaczać konieczność sporządzania znacznie wiekszej
pisaniny w postaci odwołania do US (i ew. IS), a podobo czujesz
do tego obrzydzenie ;)

pzdr, Gotfryd

faktury korygujace pytanie