faktury / paragony - jak to upro艣ci膰?

Data: 2010-07-06 07:59:43
Autor: Marcin Szczepaniak
faktury / paragony - jak to upro艣ci膰?
Witam.

Mamy tak膮 sytuacj臋.

Sprzedajemy du偶o taniego towaru na allegro.
Dzia艂amy legalnie - od wszystkiego odprowadzamy VAT.
Czyli albo wystawiamy faktur臋 - je艣li klient poda艂 dane do jej wystawienia - albo paragon, je艣li nic nie poda艂.

I tutaj zaczynaj膮 si臋 schody. Cz臋sto klienci dopiero po fakcie przypominaj膮 sobie, 偶e chcieliby f-r臋. Lub dane do f-ry podaj膮 w dowolnym miejscu i momencie korespondencji z nami, nie zawsze osoba obs艂uguj膮ca zam贸wienie to wy艂apie.

Powstaje wi臋c ca艂y cyrk z odsy艂aniem przez klienta paragonu, wypisywaniem przez nas na jego podstawie f-ry, wysy艂aniem f-ry z powrotem do klienta. Do naszej kopii f-ry doklejamy paragon odes艂any przez klienta - by nie p艂aci膰 podw贸jnego podatku.

Czy da si臋 to upro艣ci膰?

Interesowa艂o by mnie rozwi膮zanie tego typu:
- wszystkie transakcje z allegro id膮 przez jedno, osobne konto
- raz na miesi膮c robimy wyci膮g z konta - kwota wp艂yw贸w jest kwot膮 brutto do opodatkowania (na wszystko mamy 22% VAT).
- klientom wysy艂amy f-ry je艣li chc膮 - je艣li nie to nic. Pa艅stwo i tak ma swoje podatki op艂acone na podstawie wyci膮gu z konta, a nam to upraszcza spraw臋.

Da si臋 co艣 takiego zrobi膰?

Zobaczcie - nawet allegro kt贸re bierze prowizj臋 od os贸b prywatnych NIE WYSY艁A im faktur ani paragon贸w! Wi臋c jaki艣 myk na to jest, bo nie s膮dz臋 by nie p艂acili od tego podatk贸w.

Czy mo偶e rozwi膮zaniem jest olanie paragon贸w i wypisywanie wszystkim faktur, nawet imiennych, bez NIP'u? A jak kto艣 po otrzymaniu takiej f-ry dojdzie do wniosku 偶e chce f-r臋 na inne dane to po prostu podmieniamy faktur臋 i wszyscy s膮 szcz臋艣liwi? W dobie wysy艂ania faktur emailem to by te偶 nie by艂o takie g艂upie.

Mo偶e zna kto艣 jakie艣 ciekawe patenty na legalne uproszczenie biurokracji?

Tani towar, wi臋c i biurokracja musi by膰 max prosta.

pozdrawiam

Data: 2010-07-05 23:26:46
Autor: Jarek Andrzejewski
faktury / paragony - jak to upro禼i?
On 6 Lip, 07:59, Marcin Szczepaniak <drukar...@famo.pl> wrote:

Zobaczcie - nawet allegro kt髍e bierze prowizj od os骲 prywatnych NIE
WYSY im faktur ani paragon體! Wi阠 jaki myk na to jest, bo nie s眃z
by nie p砤cili od tego podatk體.

Allegro wszelkie wp砤ty dostaje na rachunek bankowy i ka縟 wp砤t
jest w stanie powi眤a z konkretnym zdarzeniem (prowizj) - st眃 brak
konieczno禼i dokumentowania transakcji paragonem.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-07-06 10:54:04
Autor: Marcin Szczepaniak
[...]

Przy sprzeda縴 internetowej mam tak sam sytuacj, kasa mo縠 do mnie wp硑n辨 nast阷uj眂ymi drogami:
- przedplata na moje konto
- pobranie
- place z Allegro

We wszystkich 3 przypadkach mozna powi眤a konkretn transakcj z konkretn wp砤t, czyli teoretycznie kwalifikuj si do podobnego rozwi眤ania.

Na podstawie jakiego przepisu m骻砨ym wprowadzi u siebie podobne rozwi眤anie? Zna kto wi阠ej szczeg蟪體?

pozdrawiam

Data: 2010-07-15 20:59:05
Autor: rafal@plutecki.net
[...]

dla mnie kmbinujesz jak ko pod g髍e- dobrze ju ci ktos napisa
popatrz jak temat rozwiazuja duze firmy

drukuj fakture kazdemu - i masz z bani temat

Data: 2010-07-16 00:29:15
Autor: Gotfryd Smolik news
faktury / paragony - jak to upro禼i?
On Thu, 15 Jul 2010, rafal@plutecki.net wrote:

[...komu...]

We wszystkich 3 przypadkach mozna powi眤a konkretn transakcj z konkretn wp砤t, czyli teoretycznie kwalifikuj si do podobnego rozwi眤ania.
[...]

dla mnie kmbinujesz jak ko pod g髍e- dobrze ju ci ktos napisa
popatrz jak temat rozwiazuja duze firmy

drukuj fakture kazdemu - i masz z bani temat

  Czekaj, a to o faktur chodzi - czy kas fiskaln?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-02 08:26:48
Autor: Marcin Szczepaniak
W dniu 2010-07-15 20:59, rafal@plutecki.net pisze:

[...]

Nawet jak koles nie ma NIP'u?

Data: 2010-08-02 08:31:49
Autor: cef
Marcin Szczepaniak wrote:

drukuj fakture kazdemu - i masz z bani temat

Nawet jak koles nie ma NIP'u?

Brak NIPu w niczym nie przeszkadza.
Gorzej, 縠 pisz眂y my秎i, 縠 wystawienie
faktury przekwalifikowuje mu obr髏 na ten nie wymagaj眂y
rejestrowania na kasie.

Data: 2010-08-02 09:32:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
faktury / paragony - jak to upro禼i?
Hello Marcin,

Monday, August 2, 2010, 8:26:48 AM, you wrote:

[...]

A po co NIP? Ju od dawna osoba fizyczna mo縠 otrzyma faktur nie
podaj眂 NIPu.

--
Best regards,

Data: 2010-08-02 09:36:16
Autor: Liwiusz
RoMan Mandziejewicz pisze:

A po co NIP? Ju od dawna osoba fizyczna mo縠 otrzyma faktur nie
podaj眂 NIPu.

   A co musi poda w zamian NIPu?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-02 09:47:40
Autor: Maddy
faktury / paragony - jak to upro艣ci膰?
W dniu 02-08-2010 09:36, Liwiusz pisze:
RoMan Mandziejewicz pisze:

A po co NIP? Ju偶 od dawna osoba fizyczna mo偶e otrzyma膰 faktur臋 nie
podaj膮c NIPu.

A co艣 musi poda膰 w zamian NIPu?

Nic.

--
*** Stosujesz sie do powy偶szych teorii na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰 ***

Magdalena "Maddy" Wo艂oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-02 10:19:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
faktury / paragony - jak to upro禼i?
Hello Liwiusz,

Monday, August 2, 2010, 9:36:16 AM, you wrote:

A po co NIP? Ju od dawna osoba fizyczna mo縠 otrzyma faktur nie
podaj眂 NIPu.
   A co musi poda w zamian NIPu?

Nie musi. Naprawd tak ci昕ko poczyta?

--
Best regards,

Data: 2010-08-02 10:33:35
Autor: Liwiusz
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

   Jak Ci ci昕ko odpowiada, to nie odpowiadaj.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-02 10:59:54
Autor: Maddy
W dniu 02-08-2010 10:33, Liwiusz pisze:
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

Nie musi. Naprawd臋 tak ci臋偶ko poczyta膰?

Jak Ci ci臋偶ko odpowiada膰, to nie odpowiadaj.

Ale Ty si臋 podobno znasz na wszystkim. Na podatkach te偶 - ze spor膮 swad膮 si臋 o nich wypowiadasz.

A tu prosz臋, taka niespodzianka. Wiedza, kt贸r膮 posiada pierwszy lepszy w艂a艣ciciela warzywniaka, jest Ci obca.

Data: 2010-08-02 11:04:43
Autor: Liwiusz
RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]

> A tu prosz臋, taka niespodzianka. Wiedza, kt贸r膮 posiada pierwszy lepszy

   Zawsze lubisz przeprowadza膰 implikacje na podstawie fa艂szu?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-02 11:16:08
Autor: Maddy
RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]

 > w艂a艣ciciela warzywniaka, jest Ci obca.

Zawsze lubisz przeprowadza膰 implikacje na podstawie fa艂szu?

Czyli wiedzia艂e艣 jak si臋 wystawia faktury VAT dla os贸b nieprowadz膮cych DG a zada艂e艣 pytanie tak z g艂upia frant, bo si臋 nudzi艂e艣?

Czy tu czasami w og贸le m贸wisz prawd臋?
Czy kt贸rekolwiek Twoje pogl膮dy s膮 naprawd臋 Twoje czy to wszystko jeden wielki trolling?

Data: 2010-08-02 11:35:17
Autor: Liwiusz
RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]

Czyli wiedzia艂e艣 jak si臋 wystawia faktury VAT dla os贸b nieprowadz膮cych DG a zada艂e艣 pytanie tak z g艂upia frant, bo si臋 nudzi艂e艣?

   Nie wystawia faktur dla os贸b nieprowadz膮cych DG i nie by艂em pewien, czy mo偶na je wystawi膰 bez 偶adnego numeru indentyfikacyjnego (te偶 bez pesel).

   O podatkach zazwyczaj wypowiadam si臋 og贸lnie, jako przeciwnik ich obecnej wysoko艣ci, celowo艣ci i sensowno艣ci.

Czy tu czasami w og贸le m贸wisz prawd臋?

   TAK / NIE - czy kt贸ra艣 z tych odpowiedzi cokolwiek by Ci da艂a?

Czy kt贸rekolwiek Twoje pogl膮dy s膮 naprawd臋 Twoje czy to wszystko jeden wielki trolling?

   Mam swoje pogl膮dy i si臋 ich nie wstydz臋.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-02 11:57:30
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, August 2, 2010, 10:33:35 AM, you wrote:

A po co NIP? Ju od dawna osoba fizyczna mo縠 otrzyma faktur nie
podaj眂 NIPu.
   A co musi poda w zamian NIPu?
Nie musi. Naprawd tak ci昕ko poczyta?
   Jak Ci ci昕ko odpowiada, to nie odpowiadaj.

Jak ci ci昕ko samemu poszuka, to nie oczekuj sensownych odpowiedzi. A
zabrani mi odpowiada to mo縠sz (o ile w takiej "kulturze" jeste
wychowany) w swoim domu a nie na grupie dyskusyjnej.

--
Best regards,

Data: 2010-08-02 12:08:53
Autor: Liwiusz
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

   Wi阫szo舵 pyta na .prawo, czy .podatki to pytania, na kt髍e mo縩a znale兼 odpowiedzi, czytaj眂 odpowiedni akt prawny. Niemniej jednak ludzie nie szukaj odpowiedzi w dzienniku ustaw, tylko pytaj si innych. Od tego te jest grupa.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-02 13:21:38
Autor: RoMan Mandziejewicz

Odpowied dosta砮. A co do reszty: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

--
Best regards,

Data: 2010-07-06 11:29:21
Autor: mvoicem
(06.07.2010 07:59), Marcin Szczepaniak wrote:
[...]

Takie rozwi膮zanie by by艂o najprostsze. Tyle 偶e nie "po prostu
podmieniamy faktury" tylko nabywca wysy艂a not臋 koryguj膮c膮.

Wcze艣niej dobrze jest u艣wiadomi膰 nabywcy (np. w mailu) o tym 偶e jak chce
nip na fakturze to niech poda bo potem jest troch臋 zachodu.

Taki Empik np. wysy艂a faktur臋 zawsze, czy tego chcesz czy nie.

p. m.

Data: 2010-07-08 10:19:20
Autor: Elab
faktury / paragony - jak to upro艣ci膰?

Tani towar, wi脛锟絚 i biurokracja musi by脛锟 max prosta.

pozdrawiam

w mojej ocenie rozwi膮zaniem dla Ciebie by艂a by drukarka fiskalna i program ( np. ten ze stopki BARDZO POLECAM )

a wi臋c:

- wszystko przepuszczasz przez drukark臋 fiskalna ( faktury i paragony)
- Je艣li kto艣 nie prowadzi firmy wystawiasz za pomoc膮 programu imienny paragon ( i drukujesz za pomoc膮 drukarki )
- je艣li kto艣 potem kto艣 chce faktur臋 zmieniasz paragon w faktur臋 drukujesz ( dla siebie ) i wysy艂asz do klienta  ( mailem ), nawet nie musi ci odsy艂a膰 paragonu ( by艂 wyrok z NSA 偶e tak mo偶na)

tanio i prosto

a poza tym zyskujesz now膮 jako艣膰 dzia艂aj膮c z naprawd臋 dobrym softem.

--
Elaboro online system
Przyjazne oprogramowanie dla firm

faktury / paragony - jak to upro艣ci膰?