faktury za internet do odliczenia z PITu

Data: 2009-03-23 05:24:15
Autor: BearBag
faktury za internet do odliczenia z PITu
Witam
Chce sobie odliczyc od podatku internet, czy faktury potwierdzajace
platnosc za internet musza posiadac pieczatke oryginalna itp?
Uslugodawca internetu umieszcza dla kazdego abonenta na stronie
internetowej faktury do wydruku ale czy takie cos bez oryginalnej
pieczatki i podpisu sie nadaje czy musze sie tam przejsc i kazda
fakture podsteplowac itd ?

Data: 2009-03-23 13:35:57
Autor: TomN
faktury za internet do odliczenia z PITu
BearBag w

Chce sobie odliczyc od podatku internet, czy faktury potwierdzajace
platnosc za internet musza posiadac pieczatke oryginalna itp?

Nie.

Uslugodawca internetu umieszcza dla kazdego abonenta na stronie
internetowej faktury do wydruku

To niech je jeszcze wydrukuje, bo póki co to nie są faktury, tylko
obrazy faktur

czy musze sie tam przejsc

Na to wychodzi.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-23 19:11:27
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 13:35 (autor TomN publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <090323.133557.pspp.631@intf.dyndns.org>):

Uslugodawca internetu umieszcza dla kazdego abonenta na stronie
internetowej faktury do wydruku
To niech je jeszcze wydrukuje, bo póki co to nie są faktury, tylko
obrazy faktur

A skąd wiesz? Mój daje podpisane cyfrowo. --
Tristan

Data: 2009-03-23 14:21:08
Autor: witek
Tristan wrote:

A skąd wiesz? Mój daje podpisane cyfrowo.
kwalifikowanym?

Data: 2009-03-23 20:56:45
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 20:21 (autor witek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gq8nf8$ni1$1@inews.gazeta.pl>):

A skąd wiesz? Mój daje podpisane cyfrowo.
kwalifikowanym?

Nie mam pojęcia. Nie umiem tego odróżnić. Tak to wygląda na fakturze:

Podpis elektroniczny: 21DD51311CC8B05B85340371B7FC9008
2B44928AE11FB9384C4CF38708677C48 FBB27A2C5FB856818161583B0E453740

BetaSoft zastrzega, iż faktura VAT bez podpisu elektronicznego jest nieważna
i nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek rozliczeń. Kod ten zawiera
informację o danych charakterystycznych faktury.

--
Tristan

Data: 2009-03-23 18:25:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-03-23, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

[...]

Do wydruku?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-03-23 19:28:18
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 19:25 (autor Wojciech Bancer publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <slrngsfl0r.78d.proteus@pl-test.org>):

A co, nie można ich drukować? --
Tristan

Data: 2009-03-23 18:31:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-03-23, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

A skąd wiesz? Mój daje podpisane cyfrowo.
Do wydruku?
A co, nie można ich drukować?

Można, ale wydrukiem się i tak nie możesz posługiwać w sprawach
podatkowych.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-03-23 19:24:50
Autor: TomN
Tristan w <news:gq8ige$8rq$2news.interia.pl>:

[...]

Wiem, ponieważ autor wątku to wyraźnie napisał

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-23 19:28:37
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 19:24 (autor TomN publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <090323.192450.pspp.632@intf.dyndns.org>):

To niech je jeszcze wydrukuje, bo póki co to nie są faktury, tylko
obrazy faktur
A skąd wiesz?
Wiem, ponieważ autor wątku to wyraźnie napisał

Gdzie? Nie napisał, że nie są podpisane cyfrowo. --
Tristan

Data: 2009-03-23 19:35:02
Autor: TomN
Tristan w <news:gq8jgk$ag7$2news.interia.pl>:

[...]

Gdzie?

czy takie cos bez
[...]
podpisu

Nie napisał, że nie są podpisane cyfrowo.

A podobno Tristan umarł, czy jakoś tak...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-23 20:02:14
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 19:35 (autor TomN publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <090323.193502.pspp.633@intf.dyndns.org>):

[...]

Skoro pyta o pieczątki, podpisy (przecie faktura niecyfrowa nie musi być
podpisana) to mniemam, że może się nie orientować. Więc nie zakładałbym, że
podpisu cyfrowego nie ma.
Nie napisał, że nie są podpisane cyfrowo.
A podobno Tristan umarł, czy jakoś tak...

Merytorycznie jak zwykle nie potrafisz. --
Tristan

Data: 2009-03-23 20:26:33
Autor: TomN
Tristan w <news:gq8lfl$d3l$1news.interia.pl>:

[...]

Czego jeszcze nie zakładałbyś...
A podobno Tristan umarł, czy jakoś tak...
Merytorycznie jak zwykle nie potrafisz.

To, ze nie rozumiesz aluzji, to Twój problem:
<news:gpbqgs$os9$1news.interia.pl>. Równie dobrze można zakładać, ze /abonament/ wyraził, albo i nie,
zgodę na otrzymywanie w tej formie faktur, jak i zakładać, że wierzy,
iż ziemia jest płaska, albo że słońce kręci się wokoło niej.
Tylko w jakim celu? Żeby potrollować? Wystarczy...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-23 20:54:33
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 20:26 (autor TomN publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <090323.202633.pspp.634@intf.dyndns.org>):

Czego jeszcze nie zakładałbyś...

Twojej poczytalności.
A podobno Tristan umarł, czy jakoś tak...
Merytorycznie jak zwykle nie potrafisz.
To, ze nie rozumiesz aluzji, to Twój problem:

Twoje aluzje mam w dupie.

A jaki tamten list ma związek z tematem faktur? (pytanie retoryczne, z
powodów jak niżej)

[...]

Masz rację, wystarczy. Rozmowa z tobą to jak kopanie się z koniem. Sensu
większego nie ma, bo choć głupszy zdecydowanie, to kopyta ma twarde. Więc
se młóć powietrze i witam z powrotem w plonkownicy, z której wylazłeś z
powodu awarii systemu. --
Tristan

Data: 2009-03-23 23:28:00
Autor: Gotfryd Smolik news
faktury za internet do odliczenia z PITu
On Mon, 23 Mar 2009, Tristan wrote:

Skoro pyta o pieczątki,
podpisy [...]
Więc nie zakładałbym, że
podpisu cyfrowego nie ma.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^

  Napisał że nie podpisane (czyli nie podpisane *w ogóle*).

  Jest jeszcze jeden drobiazg.
  Par.3 rozporządzenia o f-rach "elektronicznych".

  *ODBIORCA* musi *podpisem* (może być cyfrowy) zaakceptować taką
formę otrzymywania...

  I oczywiście zapewnić "pełny i ciągły" dostęp do tych f-r dla US...
  Nie pytaj MNIE *jak* to robić - nie wiem, wiem że minister *literalnie*
tak nakazał *wszystkim* odbiorcom f-r elektronicznych, więc jak ktoś
kiedyś zechce, to nie dopełniającemu tego obowiązku będzie mógł dokopać;
niepodatników minister łaskawie zwolnił z obowiązku powiadamiania US
jeśli f-ry przechowują poza Polską, ale z obowiązku zapewnienia
dostępu - nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-24 13:13:58
Autor: Tomek
Dnia 23-03-2009 o 23:28:00 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Mon, 23 Mar 2009, Tristan wrote:

Skoro pyta o pieczątki,
podpisy [...]
Więc nie zakładałbym, że
podpisu cyfrowego nie ma.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^

  Napisał Ĺźe nie podpisane (czyli nie podpisane *w ogĂłle*).

  Jest jeszcze jeden drobiazg.
  Par.3 rozporządzenia o f-rach "elektronicznych".

  *ODBIORCA* musi *podpisem* (moĹźe być cyfrowy) zaakceptować taką
formę otrzymywania...

  I oczywiście zapewnić "pełny i ciągły" dostęp do tych f-r dla US...
  Nie pytaj MNIE *jak* to robić - nie wiem, wiem Ĺźe minister *literalnie*

http://www.rp.pl/artykul/64156,280109_Faktury_elektroniczne_dostepne_przez_Internet.html
 Chyba w NSA usłyszeli wołanie :-)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-24 23:55:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 24 Mar 2009, Tomek wrote:

[...]

  Ha!
  Ciekawe do kogo będzie skierowany (obawiam się że niepochlebny) komentarz
Tristana - do mnie, ministra czy NSA :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-25 00:11:21
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 marzec 2009 23:55 (autor Gotfryd Smolik news publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0903242353060.3900@quad>):

Ha!
Ciekawe do kogo będzie skierowany (obawiam się że niepochlebny) komentarz
Tristana - do mnie, ministra czy NSA :D

A czemu do ciebie? --
Tristan

Data: 2009-03-25 01:09:24
Autor: Gotfryd Smolik news
faktury za internet do odliczenia z PITu
On Wed, 25 Mar 2009, Tristan wrote:

A czemu do ciebie?

  Bo zamieszałem, wyciągając na wierzch niewygodne przepisy ;)
  Odniosłem wrażenie, iż wydawało Ci się że byle podatnik (nawet
nie prowadzący DG) może bezkarnie posługiwać się f-rą elektroniczną
w roli *faktury* (a nie dowodu sprzedaży na przykład) bez
spełnienia stosu formalności.

  Posługiwanie się f-rą elektroniczną w .pl to nadmierny optymizm...
chyba, że firma ma taki poziom biurokracji że jeden prawnik więcej
lub mniej różnicy nie czyni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-23 18:33:51
Autor: Czaq
faktury za internet do odliczenia z PITu

Uzytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisal

[...]

faktura to nic, do tego musisz umiec udowodnic, ze zaplacilas za te faktury (o ile Ty odliczasz)

Pozdrawiam
czaq

Data: 2009-03-23 11:13:49
Autor: BearBag
faktury za internet do odliczenia z PITu

faktura to nic, do tego musisz umiec udowodnic, ze zaplacilas za te faktury
(o ile Ty odliczasz)

u mojego dosc sporego dostawcy babka w ksiegowosci obstaje przy tym ze
wystarcza wydruki ze strony internetowej. to nie jakas byle jaka
firemka tylko uslugodawca dla ponad tysiaca osob. Podobnie u kumpla z
jeszcze wiekszej sieci. Babki z ksiegowosci sa przekonane o tym że
takie cos jest wystarczające. Faktury sa dostepne po zalogowaniu sie
kazdego usera i wystawione indywidualnie na kazdą osobe wiec nie wiem
jaki jeszcze dowod mialbym posiadac ?

Data: 2009-03-23 19:33:23
Autor: cef
BearBag wrote:

Babki z ksiegowosci sa przekonane o tym że
takie cos jest wystarczające.

Podstawa prawna?
Zawsze tak robiłyśmy ;-)

Data: 2009-03-23 20:03:29
Autor: Tristan
faktury za internet do odliczenia z PITu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 23 marzec 2009 19:33 (autor cef publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gq8kpa$j3d$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Babki z ksiegowosci sa przekonane o tym że
takie cos jest wystarczające.
Podstawa prawna?
Zawsze tak robiłyśmy ;-)

Co więcej, US się tego nie czepia i wszyscy tak robią. --
Tristan

Data: 2009-03-23 21:05:18
Autor: Czaq
faktury za internet do odliczenia z PITu

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał

jaki jeszcze dowod mialbym posiadac ?

chodziło mi o to, że musisz mieć dowód, że to Ty zapłaciłaś (potwierdzenei przelewu lub pieczątkę z punktu usługowego - Poczty np.)

Pozdrawiam
czaq

Data: 2009-03-24 10:52:35
Autor: Andrzej Kłos
Czaq pisze:
jaki jeszcze dowod mialbym posiadac ?

chodziło mi o to, że musisz mieć dowód, że to Ty zapłaciłaś (potwierdzenei przelewu lub pieczątkę z punktu usługowego - Poczty np.)

a czego dowodzi pieczątka z punktu usługowego - Poczty np.? Na pewno nie tego, że to *ty* zapłaciłeś.

andy_nek

Data: 2009-03-24 07:48:45
Autor: witek
Andrzej Kłos wrote:

a czego dowodzi pieczątka z punktu usługowego - Poczty np.? Na pewno nie tego, że to *ty* zapłaciłeś.

Jak to się mówi. Tym gorzej dla Ciebie.
Ale ważne, żeby nie było czarno na białym, że to nie on zapłacił. Np. przelew z konta rodziców, kolegi. Nie jego dane na świstku z poczty itp itd.

Data: 2009-03-24 15:06:08
Autor: Ania
witek pisze:
Andrzej Kłos wrote:

[...]

??? to nie liczy sie tylko fakt, ze zostala oplacona?

Data: 2010-02-22 16:50:07
Autor: Jan Prus
faktury za internet do odliczenia z PITu

--
Wyslano z serwisu -> http://

faktury za internet do odliczenia z PITu