Data: 2010-04-07 22:20:19 | |
Autor: gobo | |
falujace obroty | |
Witam,
Moze ktos z Was bedzie mial jakis pomysl. Pacjent: Audi A4, 1.8 (bez T), 125KM, ADR (20V) Problem: w czasie jazdy nie wystepuje, podczas stania w korku, podjazdach do swiatel po chwili (brak reguly 20-60s) obroty spadaja prawie do poziomu gasniecia auta, po czym wracaja do normy, pozniej znowu chwile spadna, skocza do 1200 i sie ustabilizuja... Problemem jest to, ze auto to automat - nie mozna przygazowac w momencie spadku obrotow (2 razy mi juz zgaslo - zona nie chce tak jezdzic, mnie tez to drazni). Co zostalo zrobione: - VAG - brak bledow. - Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:)) - Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z dziura - podmieniony na nowy) - wymiana swiec (na NGK, zalecane do modelu) - wymiana filtra powietrza - czyszczenie MAF - przewody WN zamowione, jutro powinny dojsc. Efekty: auto plynniej zmienia biegi, jezdzi sie super. Jedyna niedogodnosc to wspomniane falowanie obrotow. Wydaje mi sie, ze sprawdzilem wszystkie wezyki podcisnienia, odmy itp - wszystko wyglada super, lewe powietrze nie jest zasysane. Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten silnik tak ma. Jesli wymiana przewodow WN nie pomoze zostaje mi wymiana/podmiana przeplywomierza i ew. sondy lambda. Na co jeszcze powinienem zwrocic uwage? Problem pojawil sie po ustaniu mrozow - wlaczyla sie klima (powyzej 5st C) i wyszly takie przeboje. Oczywiscie klima dziala bez zastrzezen. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2010-04-07 22:58:16 | |
Autor: Stolat | |
falujace obroty | |
Użytkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpipbe$pf3$1news.onet.pl... Witam, A silnik krokowy sprawdzałeś? Ja tam nie wiem czy u Ciebie jest, ale on odpowiada między innymi za wolne obroty. Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-04-07 23:11:07 | |
Autor: gobo | |
falujace obroty | |
W tym modelu silnik krokowy jest zintegrowany z przepustnica. Podobno jest mozliwosc zakupu samego silnika - ale na razie nie znalazlem go w zadnym ze sklepow.
Pamietam, ze kiedys majac Forda Scorpio (Wieloryba) czyszczenie, a ostatecznie wymiana "krokowca" pomogla. Tutaj tez postaram sie znalezc nowy. Piotr |
|
Data: 2010-04-07 23:03:26 | |
Autor: Lewis | |
falujace obroty | |
Użytkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpipbe$pf3$1news.onet.pl...
Jesli wymiana przewodow WN nie pomoze zostaje mi wymiana/podmiana przeplywomierza i ew. sondy lambda. Na co jeszcze powinienem zwrocic A jak wyłączysz klimę problemy ustają? Skrzynię masz 4biegową ZF czy 5bieg tiptronic? Aku przypadkiem nie odłączałeś ostatnio? U mnie był taki problem jak opisujesz po odłaczeniu aku na >15min wtedy trzeba było przejechać z 30-40km w cyklu miejskim i wszystko wracało do normy. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-04-07 23:09:07 | |
Autor: gobo | |
falujace obroty | |
Akku nie odlaczalem. Przejechalem dzis tez ok 30km od wczorajszego czyszczenia i adaptacj przepustnicy - nie ma zadnyc zmian.
Jutro pojezdze troszke z wylaczona klimatyzacja i zobacze, czy problem wystepuje. Skrzynia starszego typu, 4-biegowa. Piotr Lewis pisze: Użytkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpipbe$pf3$1news.onet.pl... |
|
Data: 2010-04-07 23:10:18 | |
Autor: Paweł Oczkowski | |
falujace obroty | |
- VAG - brak bledow.Spróbuj innego VAG. Powinny wyskoczyć błędy. - Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:)) Przy wytartych lub pękniętych potencjometrach przepustnicy nic to nie da. - Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z dziura - podmieniony na nowy) Czy napewno przepustnica dała się zadoptować ?? Moim zdaniem chyba nie. Ja bym w dalszym ciągu czepiał się przepustnicy (wytarte lub pęknięte potencjometry). Sprawdź jeszcze raz auto VAG-iem, może innym. Jeżeli tak jest to niestety przepustnica do wymiany. |
|
Data: 2010-04-07 23:23:53 | |
Autor: Bastion | |
falujace obroty | |
Użytkownik "Paweł Oczkowski" <oczkolek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpisc7$kg5$1inews.gazeta.pl... Ja bym w dalszym ciągu czepiał się przepustnicy (wytarte lub pęknięte potencjometry). Sprawdź jeszcze raz auto VAG-iem, może innym. Jeżeli tak jest to niestety przepustnica do wymiany. Wlasnie! Temat falujacych obrotow pojawia sie doosc czesto na roznych forach. Z tego co pamietam to najczesciej chodzi o przepustnice |
|
Data: 2010-04-09 23:13:55 | |
Autor: gobo | |
falujace obroty | |
|
|
Data: 2010-04-08 10:10:29 | |
Autor: wawior85 | |
falujace obroty Astra G | |
Witam,
To ja podczepię się pod wątek: Astra G 1.4 Twinport Po przeglądzie (świece, płyny, filtry + czyszczenie silnika: przepustnica etc) na biegu jałowym silnik czasami się "zakołysze" mocniej, co się przenosi na auto. Wszystko trwa z ok 2 sek i występuje sporadycznie. Obroty raczej się nie zmieniają, ewentualnie może tak o parę stopni na skali. Wcześniej tego nie było, a przejechałem 30 tys tym autem i tym bardziej czuję dyskomfort podczas występowania tego. Dodam, że występuje to na ciepłym i zimnym silniku. Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę? Dzięki z góry za sugestie Pozdr -- http://qos.wawit.pl |
|
Data: 2010-04-08 13:16:35 | |
Autor: m | |
falujace obroty Astra G | |
Użytkownik "wawior85" <wawior85@gmail.com> napisał w wiadomości news:hpk31q$5ak$1inews.gazeta.pl... mocniej, co się przenosi na auto. Wszystko trwa z ok 2 sek i występuje sporadycznie. Obroty raczej się nie zmieniają, ewentualnie może tak o Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę? Woda w paliiwie? |
|
Data: 2010-04-08 14:44:28 | |
Autor: huri_khan | |
falujace obroty Astra G | |
Dnia Thu, 08 Apr 2010 10:10:29 +0200, wawior85 napisał(a):
Witam, Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę? Przepustnica + silnik krokowy do przeczyszczenia, skąd wiesz że ta przepustnica została wyczyszczona tak jak powinna ? Natomiast nie przyjmowałbym się tym i dalej jeździł. -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2010-04-08 14:56:41 | |
Autor: wawior85 | |
falujace obroty Astra G | |
Przepustnica + silnik krokowy do przeczyszczenia, skąd wiesz że ta Człowiek który czyścił raczej zna się za rzeczy. No ale wiadomo zawsze można coś przeoczyć. Natomiast nie przyjmowałbym się tym i dalej jeździł. Dzięki Pozdr -- http://qos.wawit.pl |
|
Data: 2010-04-08 12:02:13 | |
Autor: Brzezi | |
falujace obroty | |
śro, 07 kwi 2010 o 22:20 GMT, gobo napisał(a):
Witam, Mialem kiedys A3 z z silnikiem, tylko ze 1.8t, przepustnice musialem czysci tak co ok 20kkm... Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten silnik tak ma. To calkiem sporo, bez "t" powinien chyba mniej palic... Moj 1.8t w cyklu mieszanym palil 10-11l/100, stojac w wielkich korkach, raz udalo mi sie dojsc do 14l/100, ale to bylo juz maxymalna jednostkowa sytuacja, a w trasie dalo sie zejsc do 7.5, a bez szczegolnego oszczedzania to w okolicach 8-8.5, i zeby nie bylo niejasnosci, tez to byl automat 4 biegowy... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-04-08 12:53:52 | |
Autor: gobo | |
falujace obroty | |
Wedlug tabeli spalania (dane pochodzace od Audi) wersja turbo pali ok 1.5l mniej na 100km...
Szkoda, ze nie wiedzialem o tym kupujac swoja wersje. Piotr |
|