falujace obroty

Data: 2010-04-07 22:20:19
Autor: gobo
falujace obroty
Witam,
Moze ktos z Was bedzie mial jakis pomysl.
Pacjent: Audi A4, 1.8 (bez T), 125KM, ADR (20V)
Problem: w czasie jazdy nie wystepuje, podczas stania w korku, podjazdach do swiatel po chwili (brak reguly 20-60s) obroty spadaja prawie do poziomu gasniecia auta, po czym wracaja do normy, pozniej znowu chwile spadna, skocza do 1200 i sie ustabilizuja... Problemem jest to, ze auto to automat - nie mozna przygazowac w momencie spadku obrotow
(2 razy mi juz zgaslo - zona nie chce tak jezdzic, mnie tez to drazni).
Co zostalo zrobione:
- VAG - brak bledow.
- Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:))
- Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z dziura - podmieniony na nowy)
- wymiana swiec (na NGK, zalecane do modelu)
- wymiana filtra powietrza
- czyszczenie MAF
- przewody WN zamowione, jutro powinny dojsc.

Efekty: auto plynniej zmienia biegi, jezdzi sie super. Jedyna niedogodnosc to wspomniane falowanie obrotow. Wydaje mi sie, ze sprawdzilem wszystkie wezyki podcisnienia, odmy itp - wszystko wyglada super, lewe powietrze nie jest zasysane.
Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten silnik tak ma.
Jesli wymiana przewodow WN nie pomoze zostaje mi wymiana/podmiana przeplywomierza i ew. sondy lambda. Na co jeszcze powinienem zwrocic uwage?
Problem pojawil sie po ustaniu mrozow - wlaczyla sie klima (powyzej 5st C) i wyszly takie przeboje. Oczywiscie klima dziala bez zastrzezen.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-04-07 22:58:16
Autor: Stolat
falujace obroty

Użytkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpipbe$pf3$1news.onet.pl...
[...]

A silnik krokowy sprawdzałeś?
Ja tam nie wiem czy u Ciebie jest, ale on odpowiada między innymi za wolne obroty.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-04-07 23:11:07
Autor: gobo
falujace obroty
W tym modelu silnik krokowy jest zintegrowany z przepustnica. Podobno jest mozliwosc zakupu samego silnika - ale na razie nie znalazlem go w zadnym ze sklepow.
Pamietam, ze kiedys majac Forda Scorpio (Wieloryba) czyszczenie, a ostatecznie wymiana "krokowca" pomogla.
Tutaj tez postaram sie znalezc nowy.
Piotr

Data: 2010-04-07 23:03:26
Autor: Lewis
falujace obroty
[...]

A jak wyłączysz klimę problemy ustają? Skrzynię masz 4biegową ZF czy 5bieg tiptronic?
Aku przypadkiem nie odłączałeś ostatnio?
U mnie był taki problem jak opisujesz po odłaczeniu aku na >15min wtedy trzeba było przejechać z 30-40km w cyklu miejskim i wszystko wracało do normy.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-04-07 23:09:07
Autor: gobo
falujace obroty
Akku nie odlaczalem. Przejechalem dzis tez ok 30km od wczorajszego czyszczenia i adaptacj przepustnicy - nie ma zadnyc zmian.
Jutro pojezdze troszke z wylaczona klimatyzacja i zobacze, czy problem wystepuje.
Skrzynia starszego typu, 4-biegowa.
Piotr

Data: 2010-04-07 23:10:18
Autor: Paweł Oczkowski
falujace obroty
- VAG - brak bledow.
Spróbuj innego VAG. Powinny wyskoczyć błędy.

- Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:))

Przy wytartych lub pękniętych potencjometrach przepustnicy nic to nie da.

- Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z dziura - podmieniony na nowy)

Czy napewno przepustnica dała się zadoptować ?? Moim zdaniem chyba nie.

Ja bym w dalszym ciągu czepiał się przepustnicy (wytarte lub pęknięte potencjometry). Sprawdź jeszcze raz auto VAG-iem, może innym. Jeżeli tak jest to niestety przepustnica do wymiany.

Data: 2010-04-07 23:23:53
Autor: Bastion
falujace obroty

Użytkownik "Paweł Oczkowski" <oczkolek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpisc7$kg5$1inews.gazeta.pl...

Ja bym w dalszym ciągu czepiał się przepustnicy (wytarte lub pęknięte potencjometry). Sprawdź jeszcze raz auto VAG-iem, może innym. Jeżeli tak jest to niestety przepustnica do wymiany.

Wlasnie!
Temat falujacych obrotow pojawia sie doosc czesto na roznych forach.
Z tego co pamietam to najczesciej chodzi o przepustnice

Data: 2010-04-09 23:13:55
Autor: gobo
falujace obroty

Data: 2010-04-08 10:10:29
Autor: wawior85
falujace obroty Astra G
Witam,

To ja podczepię się pod wątek:

Astra G 1.4 Twinport
Po przeglądzie (świece, płyny, filtry + czyszczenie silnika: przepustnica etc) na biegu jałowym silnik czasami się "zakołysze" mocniej, co się przenosi na auto. Wszystko trwa z ok 2 sek i występuje sporadycznie. Obroty raczej się nie zmieniają, ewentualnie może tak o parę stopni na skali.
Wcześniej tego nie było, a przejechałem 30 tys tym autem i tym bardziej czuję dyskomfort podczas występowania tego.

Dodam, że występuje to na ciepłym i zimnym silniku.

Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę?

Dzięki z góry za sugestie

Pozdr
--
http://qos.wawit.pl

Data: 2010-04-08 13:16:35
Autor: m
falujace obroty Astra G

Użytkownik "wawior85" <wawior85@gmail.com> napisał w wiadomości news:hpk31q$5ak$1inews.gazeta.pl...
mocniej, co się przenosi na auto. Wszystko trwa z ok 2 sek i występuje sporadycznie. Obroty raczej się nie zmieniają, ewentualnie może tak o Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę?

Woda w  paliiwie?

Data: 2010-04-08 14:44:28
Autor: huri_khan
falujace obroty Astra G
Dnia Thu, 08 Apr 2010 10:10:29 +0200, wawior85 napisał(a):

Witam,

Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę?

Przepustnica + silnik krokowy do przeczyszczenia, skąd wiesz że ta
przepustnica została wyczyszczona tak jak powinna ?

Natomiast nie przyjmowałbym się tym i dalej jeździł. --
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-04-08 14:56:41
Autor: wawior85
falujace obroty Astra G

Przepustnica + silnik krokowy do przeczyszczenia, skąd wiesz że ta
przepustnica została wyczyszczona tak jak powinna ?

Człowiek który czyścił raczej zna się za rzeczy. No ale wiadomo zawsze można coś przeoczyć.

Natomiast nie przyjmowałbym się tym i dalej jeździł.

Dzięki

Pozdr
--
http://qos.wawit.pl

Data: 2010-04-08 12:02:13
Autor: Brzezi
falujace obroty
śro, 07 kwi 2010 o 22:20 GMT, gobo napisał(a):

[...]

Mialem kiedys A3 z z silnikiem, tylko ze 1.8t, przepustnice musialem czysci
tak co ok 20kkm...

Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten silnik tak ma.

To calkiem sporo, bez "t" powinien chyba mniej palic...

Moj 1.8t w cyklu mieszanym palil 10-11l/100, stojac w wielkich korkach, raz
udalo mi sie dojsc do 14l/100, ale to bylo juz maxymalna jednostkowa
sytuacja, a w trasie dalo sie zejsc do 7.5, a bez szczegolnego oszczedzania
to w okolicach 8-8.5, i zeby nie bylo niejasnosci, tez to byl automat 4
biegowy...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-08 12:53:52
Autor: gobo
falujace obroty
Wedlug tabeli spalania (dane pochodzace od Audi) wersja turbo pali ok 1.5l mniej na 100km...
Szkoda, ze nie wiedzialem o tym kupujac swoja wersje.
Piotr

falujace obroty