fatamrugana 3D

Data: 2018-11-04 23:59:20
Autor: PiteR
fatamrugana 3D
Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-trojwymiarowe-pasy.html

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2018-11-04 22:30:43
Autor: przemek.jedrzejczak
fatamrugana 3D
Data: 2018-11-04 22:31:55
Autor: przemek.jedrzejczak
fatamrugana 3D
Data: 2018-11-05 18:25:53
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 05.11.2018 o 07:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
tam od razu powinien wjechac prokurator:

https://gs24.pl/bubel-za-400-tysiecy-zlotych-maty-3d-w-rozsypce-zdjecia/ar/4985602

Gdzie tu w ogóle to 3d? Zniszczone to jedno, ale tam nie ma jakiegokolwie 3d.

Shrek

Data: 2018-11-05 09:35:43
Autor: przemek.jedrzejczak
fatamrugana 3D
Urzędnicy widzieli i to wystarczy do przelewu ;-)

Data: 2018-11-05 07:51:24
Autor: Mateusz Viste
fatamrugana 3D
On Sun, 04 Nov 2018 23:59:20 +0100, PiteR wrote:

Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu pasy
powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-trojwymiarowe-pasy.html

Fajne to, ale czy warte tych pieniędzy? Nie prościej/taniej/skuteczniej pasy trochę szersze malować?

Mateusz

Data: 2018-11-05 08:12:22
Autor: Robert Wańkowski
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-04 o 23:59, PiteR pisze:
Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-trojwymiarowe-pasy.html

Ale działa tylko na jednokierunkowych. :-)

Robert

Data: 2018-11-05 08:21:19
Autor: ToMasz
fatamrugana 3D
W dniu 04.11.2018 o 23:59, PiteR pisze:
Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-trojwymiarowe-pasy.html

wygląda ładnie, kierowca może i nawet zwolni, ale jego uwage będzie przyciągał obiekt na jedni, a w praktyce powinien kręcić łbem na prawo i lewo, bo moze zbliża sie do pasów pieszy który wlezie pod same koła bo ma pierwszeństwo

ToMasz

Data: 2018-11-05 14:22:40
Autor: Adam
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-05 o 08:21, ToMasz pisze:
[...]

A od kiedy w PL pieszy zbliżający się do pasów ma pierwszeństwo?

PORD art. 14 pkt 1a oraz art. 13, zwłaszcza pkt 8 - gdzie piesi notorycznie wymuszają pierwszeństwo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-06 09:01:11
Autor: Miroo
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-05 o 14:22, Adam pisze:
[...]

I właśnie o to chodzi - nie o pieszego, tylko o samochód. Kto zapłaci za klepanie maski lub utratę zniżek, jak pieszy będzie martwy?
;)
Z drugiej strony - jeśli to będzie gromadka dzieci to i lincz może się zdarzyć.
Czasem lepiej ustąpić. Zbyt wielu kierowców w Polsce traktuje jazdę samochodem jak wyścig. Po co?

Pozdrawiam

Data: 2018-11-18 16:58:35
Autor: z
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-05 o 14:22, Adam pisze:
A od kiedy w PL pieszy zbliżający się do pasów ma pierwszeństwo?

PORD art. 14 pkt 1a oraz art. 13, zwłaszcza pkt 8 - gdzie piesi notorycznie wymuszają pierwszeństwo.

Czepiasz się.

To jest dokładnie taki sam efekt jak ze światłami w dzień.
Najpierw niebezpieczne zdziwienie a potem niebezpieczne przyzwyczajenie ;-)

Data: 2018-11-05 14:10:19
Autor: Miroo
fatamrugana 3D
[...]

To tylko pozornie dobry pomysł.
- na lokalsów nie zadziała
- obcy mogą zareagować zbyt gwałtownie
- kosztuje więcej
- działać będzie tylko przez chwilę (powyciera się, pobrudzi i efekty 3D zaniknie)
- "uczy" mózg ignorowania podobnych bodźców - powoli wyłącza odruchy warunkowe dotyczące przeszkód na drodze.

Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść zeświatłami sterowanymi przyciskiem. W mojej okolicy w celu poprawy bezpieczeństwa (przejście na zakręcie) przebudowano całe skrzyżowanie, wymieniono latarnie, zamontowano świecące znaki, dołożono "kocie oczka" - migające lampki wtopione w asfalt i w słupy latarni.
A w sumie to nic nie zmienia w kontekście bezpieczeństwa na tym przejściu, a tylko odwraca uwagę od pieszych.

Pozdrawiam

Data: 2018-11-05 22:09:25
Autor: PiteR
fatamrugana 3D
na  ** p.m.s **  Miroo pisze tak:

[...]

Teraz jestem w Polsce na urlopie i bardzo mi brakuje przechodzenia na czerwonym świetle na własne ryzyko. Chyba dotąd OIDP nie popełniłem błedu i nie zawdzięczam nikomu życia bo on mnie zauważył a ja jego nie.

Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut
LOOK RIGHT, LOOK LEFT, LOOK BOTH WAYS. Nawet jak jestem smutny, zamyślony, zakręcony i patrzę na czubki butów to je zauważę.
Koszt farby.

http://edp.org/Germany/London/LookRight.jpg

Sukces tego rozwiązania polega chyba na tym, że
1. kierowca nie ma prawa rozjechać (postraszyć) bo ma zielone.
2. kierowca nie chce kłopotów, nie jest chamski, nie pokazuje wyższości
3. pieszy czuje się dorosły i odpowiadający za swoje czyny
(tak jak moze palić papierochy na własną odpowiedzialnosć).

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2018-11-05 22:14:52
Autor: Robert Wańkowski
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-05 o 22:09, PiteR pisze:
Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut
LOOK RIGHT, LOOK LEFT, LOOK BOTH WAYS.
Na smartfonie powinny się wyświetlać. :-)

Robert

Data: 2018-11-18 23:04:49
Autor: jerzu.xyz
fatamrugana 3D
On Mon, 5 Nov 2018 22:14:52 +0100, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl>
wrote:

W dniu 2018-11-05 o 22:09, PiteR pisze:
Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut
LOOK RIGHT, LOOK LEFT, LOOK BOTH WAYS.
Na smartfonie powinny się wyświetlać. :-)

https://wawalove.wp.pl/pojawi-sie-ponad-200-napisow-przed-pasami-nowa-akcja-spoleczna-6302303198578305a

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-11-06 07:16:33
Autor: Mateusz Viste
fatamrugana 3D
On Mon, 05 Nov 2018 22:09:25 +0100, PiteR wrote:
Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut LOOK RIGHT, LOOK
LEFT, LOOK BOTH WAYS.

No dobra, ale to rozwiązanie zakłada umiejętność czytania. W Londynie to zapewne zdaje egzamin, ale w PL może być różnie.

Sukces tego rozwiązania polega chyba na tym, że 1. kierowca nie ma prawa
rozjechać (postraszyć) bo ma zielone.
2. kierowca nie chce kłopotów, nie jest chamski, nie pokazuje wyższości

Dawno temu mieszkałem niedaleko Anglii, za kanałem, i zdarzało mi się robić wypady Smartem do Dover lub (rzadziej) Londynu. O tyle fajnie że na Smart miał (ma?) na prom 50% zniżki, wciskali mnie zawsze w jakiś dziwny kąt.
Oznakowania dróg faktycznie mają tam bardzo fajne, ale co do chamstwa to się nie zgodzę - ludzie niby uśmiechnięci, przepuszczają itd, ale ile się natrąbiłem na tych chamów to nie zliczę - niemal wszyscy pod prąd jeżdżą i jeszcze zdziwieni się patrzą jak ich kulturalny człowiek wyzywa przez okno od buców. A ronda to już w ogóle cyrk na kółkach.

Mateusz

Data: 2018-11-06 08:44:33
Autor: PiteR
fatamrugana 3D
na  ** p.m.s **  Mateusz Viste pisze tak:

[...]

Zazdraszczam. Po normalnej stronie drogi. Continental to jest to ;)

[...]

Może to tylko działa samochód - pieszy a samochód - samochód na zasadach ogólnych. Kierownicy dostawczych to przeważnie śpieszące się chamy. Przy rondach są przejścia "oznakowane" tylko obniżeniem krawężnika. Pokonać takie to wyzwanie. Trzeba wyczekać aż wszystkie pasy staną w korku i skokami konika szachowego przelecieć na drugą stronę. Staram się przechodzić przed autobusami bo autobusiarz to zawód zaufania publicznego to moze mnie nie rozjedzie ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2018-11-06 07:00:34
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 05.11.2018 o 14:10, Miroo pisze:

Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść zeświatłami sterowanymi przyciskiem.
I bardzo dobrze, bo w Polsce to wygląda tak, że wciskasz przycisk, czekasz,l przechodzisz na czerwony, potem samochody stoją pr5zed pustym przejściem. W wersji hardcore da się wcisnąćm, przejść, wsiąść do autobusu i stać na czerwonym w autobusie.

Shrek

Data: 2018-11-06 08:53:34
Autor: Miroo
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 07:00, Shrek pisze:
[...]

Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?
To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do takich rozwiązań.

Pozdrawiam

Data: 2018-11-06 11:47:58
Autor: Adam
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 08:53, Miroo pisze:
[...]

O to właśnie chodzi, aby było dobrze.
Lata temu były badania w USA odnośnie wind. W badaniach tych wyszło, że delikwent zaczyna się mocno niecierpliwić, jeśli winda nie podjedzie po kilkunastu bodajże sekundach. I te kilkanaście to było OIDP z tendencją na "bliżej dziesięć".

Podobnie tutaj. Jeśli naciskasz klawisz przejścia, i potem czekasz dwie i pół minuty, to jest coś nie tak. Wtedy rzeczywiście ludzie idą na czerwonym, jeśli jest możliwość.

Jeszcze gorzej jest na przejazdach kolejowych. W Polsce jeśli szlaban się zamyka, to jest z reguły pewność, że mając czajnik w aucie zdążysz zagotować wodę, zaparzyć kawę i ją wypić, zanim pociąg nadjedzie. Zdarzało mi się zauważyć, że czekam 9 minut, prawdopodobnie nieraz jeszcze dłużej. A jeśli jedzie kilka pociągów po sobie, to bywa, że zamknięte zapory są ponad 30 minut, a w tym czasie przejadą  zaledwie trzy lub cztery pociągi. Można dostać qrwicy.

Natomiast w cywilizowanym świecie jeśli zapory zaczną się zamykać, to trzeba spieprzać w podskokach, po pociąg zaraz nadjedzie.
Niestety, polski system "zmusza" pieszych czy rowerzystów, a nierzadko kierowców do omijania zapór.
Tylko rządzący tego problemu nie rozumieją.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-06 17:12:39
Autor: SW3
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 11:47 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

Podobnie tutaj. Jeśli naciskasz klawisz przejścia, i potem czekasz dwie

Jeśli przez cały ten czas jadą samochody to mogę wytrzymać.

i pół minuty, to jest coś nie tak. Wtedy rzeczywiście ludzie idą na  czerwonym, jeśli jest możliwość.

Jeśli była możliwość to znaczy, że zielone dla samochodów było gdy  samochodów nie było. A najczęściej się zmienia gdy samochody się pojawią ;)

--
SW3
-- --

Data: 2018-11-06 12:26:33
Autor: Akarm
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 08:53, Miroo pisze:

Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?

Problem dla polskich zarządców dróg jest nie do przeskoczenia.
Musieliby pomyśleć.

To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do takich rozwiązań.

Masz rację, chyba chodzi o zniechęcenie.
Ja chcąc przejechać na rowerze przez Wisłostradę na skrzyżowaniu z Wenedów przestałem wciskać guzik. Przejeżdżam na czerwonym, kiedy jest zielone równolegle dla samochodów jadących z Wenedów. Wciśnięcie guzika powoduje co prawda zapalenie zielonego światła dla rowerzystów, ale dopiero po następnym cyklu i dodatkowo kilkukrotnie dłużej blokuje jadących Wisłostradą.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-11-06 17:18:17
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 08:53, Miroo pisze:

[...]

Nie mam pojęcia. Chyba kwestia religijna albo ideologiczna. Nie wiadomo dlaczego, ale jeszcze się nie udało. Nie wiadomo nawet czy nikt nie podejmuje prób, za trudne, czy się po prostu awykonalne. Ale badania trwają. Niestty nie w specjalizowanych ośrodkach a na niewinnej ludnosci cywilnej.

Shrek

Data: 2018-11-06 09:09:32
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
[...]

A gdzie tu widzisz niebezpieczeństwo?

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-06 17:28:47
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 09:09, LordBluzg(R) pisze:

[...]

A gdzie napisałem, że jakoś niebezpieczne? Tak samo niebezpieczne czy bezpieczne jak bez świateł. Przyciski montuje się przy małym ruchu pieszych, a więc tam gdzie łażą sami lokalsi. A oni wiedzą, że fakt wciśnięcia dość swobnie wpływa na czas oczekiwania i łażą na czerwonym. Więc bez różnicy z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Ale ja pisałem że po prostu źle. Idąć twoim tokiem zapalenia czerwonych na wszystkich sygnalizatorach w okolicy też nie powoduje niebezpieczeństwa. Ale w sposób oczywisty rozwiązaniem dobrym nie jest.

Błędnie zakładasz, że dobra sygnalizacja czy oznaczenie dróg to po prostu zgodna z rozporządzeniem od długiej nazwie dotyczące znaków i sygnałów. To warunek konieczny, ale nie wystarczający.

Shrek

Data: 2018-11-06 17:40:02
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 17:28, Shrek pisze:
[...]

Nie zawsze. Zobacz chociaż dzieci. Gdyby nauczyć je że olewamy czerwone to masz statystyki pod niebo.

Ale ja pisałem że po prostu źle. Idąć twoim tokiem zapalenia czerwonych na wszystkich sygnalizatorach w okolicy też nie powoduje niebezpieczeństwa. Ale w sposób oczywisty rozwiązaniem dobrym nie jest.

Ale przynajmniej powstrzyma debili w autach zapierdalających 100km/h w mieście. Wolniej a bezpieczniej. To kij majacy 2 końce, bo nie tylko piesi są winni.

Błędnie zakładasz, że dobra sygnalizacja czy oznaczenie dróg to po prostu zgodna z rozporządzeniem od długiej nazwie dotyczące znaków i sygnałów. To warunek konieczny, ale nie wystarczający.

Nodobra. Inny pomysł. Robimy podpisy obywatelskie i zgłaszamy projekt "Prawo Chodzenia" (analogia do Prawa Jazdy) Ci co zdali i mają papier, unikaja mandatów i mogą łazić nawet po autostradzie pod prąd :] Podpięło by się do tego różne opcje, łacznie z badaniem na szybkie spierdalanie, IQ itp. Kto nie ma papierka, używa dusika :) Opłata z tego idzie na poprawę bezpieczeństwa/odblaski dla dzieci/edukacja. Wszyscy się cieszą :]

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-06 17:55:13
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 17:40, LordBluzg(R) pisze:

Nie zawsze. Zobacz chociaż dzieci. Gdyby nauczyć je że olewamy czerwone to masz statystyki pod niebo.

Ale właśnie montując takie wynalazki uczysz ich "olewania" czerwonego. Zresztą - dzieci uczy się, że lewo-prawo-lewo niezależnie od tego czy bez świateł czy ze światłami i zielone. I wbrew temu co myślisz - uczy się - w szkole. Ja zresztą dalej tak robię i dodatkowo patrzę czy nie ma w pobliżu kulsonów.

[...]

Czyli twoim zdaniem "all red" jest dobrym rozwiązaniem?

[...]

Zapisz się do kukiza - tam lubią takich dziwaków:P

Shrek.

Data: 2018-11-06 18:12:32
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 17:55, Shrek pisze:
[...]

A ja nie. W większości jestem kierowcą ale jak jestem pieszym to wduszam guzik i czekam na zielone bo jestem skrytożercą złośliwym i lubię zatrzymywać samochody :] Inaczej. Nie biegam do sklepu o 17:59 i mogę sobie poczekać te 2 minuty nawet, dodatkowo, zbiera się więcej chętnych do przejścia i chodzi się w grupie. To jak jazda na zamek. Ty wolisz wolną amerykankę i obniżenie poziomu, nie tylko bezpieczeństwa ale też uwarunkowania z poczuciem niżej odpowiedzialności. Tak, bo chcesz być ponad badania i statystyki. W miasteczku, do którego jeżdżę, postawiono na przestrzeni 3 lat dwa przejścia z dusikami. Wczesniej rok w rok ginęli tam ludzie na pasach w liczbie 3-4 zgony na rok. Od 3 lat nie ma śmiertelki i nie chodzi tutaj o pieszych stricte lecz o formę zmniejszenia ryzyka. Część nadal łazi na czerwonym ale rzadko spotykam aby ktoś kto jedzie, widząc czerwone jako kierowca, olewał. Jak ma zielone to zapierdala. Taką pocztówkę masz w wielu miejscach.

[...]

W zależności od ruchu i sterowania. To kwestia dobrej regulacji i edukacji. Sam widzisz, ze jesteś odporny na edukację i nie chcesz przyjąć że głównym założeniem jest 100% bezpieczeństwo a nie 70% bezpieczeństwa i liczenie na szczęście. Nie jesteś NIGDY w stanie zagwarantować opcji, że się nie potkniesz a kierowca widząc zielone zwolni. Nie zwolni.

[...]

Kiedyś, kiedy dowód osobisty nie był dokumentem do jazdy rowerem, wydaje mi się ze rowerzyści jeździli rozważniej...przynajmniej była jakaś przymusowa edukacja, żeby zdać na kartę rowerową.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-06 19:10:48
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 18:12, LordBluzg(R) pisze:

Ty wolisz wolną amerykankę i obniżenie poziomu, nie tylko bezpieczeństwa ale też uwarunkowania z poczuciem niżej odpowiedzialności.

Jak tam sobie chcesz -być może masz rację a cała stara unia się myli.

Tak, bo chcesz być ponad badania i statystyki.

Statystyki powiadasz - aż tak dobrze wypadamy w porówaniu z zachodnią Europą? Ostatnio w czarnej dupie byliśmy i chyba tylko Bułgaria i Litwa (ostatniego nie jestem pewien) wyprzedzała nas w ilosci zabitych per milion mieszkańców.

Czyli twoim zdaniem "all red" jest dobrym rozwiązaniem?

W zależności od ruchu i sterowania.

A w jakim konkretnie przypadku czerwone na wszystkich sygnalizatorach na skrzyżowaniu ma sens? Bo bezpieczne to może i jest, ale tylko jakieś 2 minuty.

Zapisz się do kukiza - tam lubią takich dziwaków:P

Kiedyś, kiedy dowód osobisty nie był dokumentem do jazdy rowerem, wydaje mi się ze rowerzyści jeździli rozważniej...

Z naciskiem na wydaje ci się. Jeszcze pamiętam co żeśmy odwalali na wigrach trójkach i rozsądne to to nie było:P

przynajmniej była jakaś przymusowa edukacja, żeby zdać na kartę rowerową.

"Dokumentem uprawniającym do kierowania pojazdami mechanicznymi dysponuje 80% mężczyzn i 51% kobiet.
Więcej: https://www.radiozet.pl/Motoryzacja/Ilu-Polakow-ma-prawo-jazdy-i-samochod"

Na dodatek jak się stukną z rowerzystą albo pieszym, to w więszości przypadków winnym jest certyfikowany posiadacz PJ, więc...

Shrek

Data: 2018-11-06 19:55:38
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 19:10, Shrek pisze:
[...]

W innych krajach, już to przerabialiśmy. Tam jest zupełnie inna kultura i nie można tego porównywać. Generalnie jesteśmy lekko w średniowieczu i wcale nie uważam, że idąc drogą edukacji i wzrostu świadomości za 15 lat się to nie zmieni. Teraz nie.

[...]

I dokładnie to mam na myśli. Jeśli statystyki sie poprawią podobnie do zachodnich to dlaczego nie?

[...]

Nie czaję że wszyscy czerwone. Rozjaśnij? Może chodzi Tobie o spierdolony program?

[...]

Noale co Ty porównujesz? Pieszy w większości nie posiada prawa jazdy i nie ma pojęcia o przepisach RD, dzieci już wcale. To o nich chodzi a nie o tych co siedzą w puszce :>

Na dodatek jak się stukną z rowerzystą albo pieszym, to w więszości przypadków winnym jest certyfikowany posiadacz PJ, więc...

Więc jak będzie miał przymus czerwonego z powodu zielonego pieszego to ryzyko spada. Jak będzie miał zielone a pieszy czerwone i nie umie 50km/h to mu pieszy nie ucieknie i go upoluje. Pomijam również tych, co jak widzą pieszego to z całą rodziną idą na czołowe z innym pojazdem, drzewem, słupem z powodu odruchu.

Doskonale rozumiem takie sytuacje bo je widzę/widziałem i jeszcze kiedyś jeździłem na takie akcje skrobanek a sadol codziennie wyświetla jak buty spadają. Ja dla mnie argumentacja:

"Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury odpowiada, że "dopuszczenie możliwości przekraczania przejścia dla pieszych podczas wyświetlania sygnału czerwonego może przynieść jedynie korzyść w postaci zminimalizowania strat czasu pieszego oczekującego na zmianę światła, kosztem jego bezpieczeństwa".

"Biorąc pod uwagę ilość zdarzeń drogowych, w tym ze skutkiem śmiertelnym, z udziałem pieszych do których dochodzi corocznie na polskich drogach, wydaje się, że proponowane w interpelacji rozwiązanie prawne nie wpłynie w żaden sposób na poprawę stanu bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego, wręcz przeciwnie - mając na uwadze, że zastosowanie takiego rozwiązania wymaga bardzo wysokiej kultury w relacjach kierowca-pieszy - może skutkować zwiększeniem liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych" - kwituje Chodkiewicz."

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kukiz15-chce-zniesc-mandaty-za-przechodzenie-na-czerwonym-resort-odpowiada/nmc9ec9

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-06 20:22:24
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 19:55, LordBluzg(R) pisze:

Jak tam sobie chcesz -być może masz rację a cała stara unia się myli.

W innych krajach, już to przerabialiśmy. Tam jest zupełnie inna kultura i nie można tego porównywać.

Nie prawda. Takie samo tłumaczenie było przy zamku i okazało się, że jednak mimo, że przepisy stanowią co innego to można jechać jeden na jeden, policja za to nie każe i apokalipsy ani hatakumby nie ma. Przestań na siłę robić z Polaków idiotów.

Tak samo jak przez jedną dekadę widać niesamowity postęp w kulturze na drodze. I to często kulturze wbrew przepisom. Kiedyś też byli tacy co wrzeszczeli o anarchii przy jeździ na zamek, wypuszczaniu z podporządkowanej itp. Minęło 10 lat i już nawet samochód zatrzymujący się przed przejściem nie jest sensacją. Więc nie dramatyzuj.

Ponadto - nikt przecież nie postuluje nakazywania pieszym łażenia na czerwonym. Jedynie brak sankcji za sam fakt przejścia na czerownym. Za stworzenie zagrożenia jak już ustaliliśmy - zostaje.

[...]

Ponieważ istotna część kierowców uważa niechronionych uczestników za stonkę drogową, a przejścia dla pieszych wbrew nazwie nie służom u nas dla pieszych a przeciw nim - są to miejsca gdzie według znacznej części kierowców piesi mogą wyjątkowo przejść i ich pierwszeństwo objawia się tym, ze mają pierwszeńtwo jak nic nie jedzie. Usprawiedliają również swoje zachowanie prawem masy i zasadami fizyki. Nawet w twoim przypadku to widać - nie mówiłeś że pieszy na przejściu powinien się bać samochodów? Dziwna teoria.

[...]

Ja też nie czaje co w tym dobrego, że wszyscy stoją - dlatego takie było moje zdziwienie jak ci się podobało.

[...]

Przecież masz wyżej, że większość ludzi posiada. Zdradzę ci tajemnicę - większość pieszych i rowerzystów posiada PJ.

nie ma pojęcia o przepisach RD, dzieci już wcale.

Wydaje ci się. Wiekszość - praktycznie wszyscy mają całkiem dobre rozeznanie w przepisach w zakresie jaki ich dotyczy. Zdarza się, że mają to w dupie (jak na przykład jak chodzący na czerwonym, albo praktycznie każdy kierowca jeśli chodzi o prędkość), ale twierdzenie, ze nie mają pojęcia o przepisach jest niczym nieuzasadnione. Być może tego nie wiesz, ale uczą tego w szkole;)

Na dodatek jak się stukną z rowerzystą albo pieszym, to w więszości przypadków winnym jest certyfikowany posiadacz PJ, więc...

Więc jak będzie miał przymus czerwonego z powodu zielonego pieszego to ryzyko spada.

Jak wprowadzić red flag, to jeszcze bardziej. Rozczulające jest jak kierowcy chcą dobra pieszych i rowerzystów;)

Shrek

Data: 2018-11-06 21:34:29
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 20:22, Shrek pisze:
[...]

Nigdy nie byłem przeciw. Jedynie w miescie obserwuję zachowania chamskie pt. wpierdalanie się "na chama" i nigdy nie byłem szeryfem. Mylisz zachowania.

[...]

OK ale nadal spotykam wiele miejsc, gdzie piesi NIGDY nie wejdą na pasy, bo się boją, pomimo zachowania wszelakich reguł, ze stoi ich kilku a puszkarze mają to w dupie. Zupełnie inna reakcja jest na zachodzie. To jeszcze nie te klimaty a Ty generalizujesz.

Ponadto - nikt przecież nie postuluje nakazywania pieszym łażenia na czerwonym. Jedynie brak sankcji za sam fakt przejścia na czerownym. Za stworzenie zagrożenia jak już ustaliliśmy - zostaje.

Bo Ty masz wzrok sokoli i widzisz na pińćset metrów. Ja też mam i znam wielu, którzy widzą bure plamy w odległości 200m.

[...]

Wcale nie dziwna, skoro nadal obserwuję zachowania jak u zwierząt, nim zostały udomowione. Jak wspomniałem, nie ten czas i miejsce, sporo jeszcze brakuje jednym i drugim aby kultura na drodze pozwalała na zaufanie jednych do drugich.

Noale co Ty porównujesz? Pieszy w większości nie posiada prawa jazdy

Przecież masz wyżej, że większość ludzi posiada. Zdradzę ci tajemnicę - większość pieszych i rowerzystów posiada PJ.

Gówno prawda. Nawet na mojej ulicy, gdzie stoi 20 domów i 20 samochodów w rodzinie 4 osobowej jest jedno PJ lub dwa. Żadna matka z moich znajomych (w moim wieku) nie posiada PR a wiele rodzin 5+ osobowych posiada 1. Wspomniałem o dzieciach... Na dodatek, znam całe stado osób gdzie żona ma PJ i jeździła autem ostatni raz na egzaminie i od 10 lat nie dotyka kierownicy a pojęcie o przepisach ma jak świnia o gwiazdach.

[...]

Przecież sam widzisz nawet na tej grupie jaka jest znajomość przepisów. Często żałosna a wątki po 200 postów są tego przykładem. Prawo jest jedno a interpretacji pińćset.

[...]

Nie, chodzi o bezpieczeństwo wszystkich ale skoro wątek jest o pieszych to piszę o pieszych. Skandalem byłoby, gdybym próbował udowadniać że posiadający PJ nie zna przepisów :> Chociaż często się zdarza ale najwięcej ignorantów jest wśród tych, którzy nie posiadają PJ. Ponadto tysiące ludzi znających przepisy, na pierwszym miejscu egzekwuje sobie prawo pierwszeństwa, pomimo że powinni najpierw kierować się bezpieczeństwem, logiką i rozumem i chuj ich obchodzi reszta. Jeszcze do niedawna większą dbałością było dbanie żeby się auto nie porysowało niż nawet własne zdrowie czy życie. Te wszystkie złe modele nadal sobie doskonale funkcjonują więc nie udowodnisz mi że nagle zaszła rewolucja i jeździmy/chodzimy zupełnie bezpiecznie bo widać to po statystykach.

Jeszcze raz, jak zmienią się statystyki, to można sobie wiele innych rzeczy pozmieniać. Obecnie będzie to zagrożeniem jednych i drugich i obniżeniem bezpieczeństwa. Ty ciągle nie łapiesz korelacji z nadinterpretacji przyzwolenia. Jak coś nie jest zabronione to jest dozwolone? OK ale nie w przypadku kiedy chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj zawsze trzeba robić żeby je poprawić a nie spierdolić.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-06 21:47:32
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 21:34, LordBluzg(R) pisze:

Jeszcze raz, jak zmienią się statystyki, to można sobie wiele innych rzeczy pozmieniać.

Statystyki się nie zmienią, dopóki będzie mentalność, że to pieszy powinien uciekać przed samochodami. Ty właśnie taką mentalność (charakterystyczną dla Azji południowo-wschodniej i byłego bloku radzieckiego) prezentujesz.

Jak coś nie jest zabronione to jest dozwolone? OK ale nie w przypadku kiedy chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj zawsze trzeba robić żeby je poprawić a nie spierdolić.

Zacznijmy od wprowadzenia tempo 30 w całym zabudowanym. Zgodzisz się, że będzie bezpieczniej - oczywiste prawda? No tak, ale to akurat nie jest dobry pomysł - prawda? Więc ostrożnie z tym _zawsze_.

Kończe - jednak się nie dogadamy.

Shrek

Data: 2018-11-06 22:40:05
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 21:47, Shrek pisze:
[...]

No i tu się mylisz. Nigdy nie miałem kolizji z pieszym a te które widziałem to wynik właśnie tego, że sobie lekceważą i włażą pod koła i właśnie do nich kieruję opcję, że lepiej będzie, kiedy strach weźmie górę nad rozsądkiem. Rozsądni są spoko ale nie jest jeszcze tak ładnie, jakbym sobie życzył. Sam wiesz jak to wyglada w Anglii, Irlandii czy Holandii. Kultura kulturą ale tam rzadko spotkałem się z wykorzystywaniem przywilejów do maksimum. U nas jest chamówa i przepychanki. Skoro ktoś nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia, to strach jest najlepszym bezpiecznikiem. Osobiście lata świetlne temu miałem jakieś stłuczki i to nie z mojej winy ale widzę co się dzieje dookoła.

Jak coś nie jest zabronione to jest dozwolone? OK ale nie w przypadku kiedy chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj zawsze trzeba robić żeby je poprawić a nie spierdolić.

Kończe - jednak się nie dogadamy.

No nie. Ty chcesz wprowadzenia braku karalności za przełażenie na czerwonym a ja chcę to uwarunkować, zeby nie wykorzystywali tego masymalnie, bo będą bo taka ich natura. Nie wyobrażam sobie akcji, gdzie jeśli tylko pozwolisz, to zaraz będą mieli w ogóle w dupie czerwone i przepychanki jak w Azji czy Indiach a Ty będziesz wężykiem ich omijał.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-07 08:01:17
Autor: Mateusz Viste
fatamrugana 3D
On Tue, 06 Nov 2018 22:40:05 +0100, LordBluzg(R) wrote:
No nie. Ty chcesz wprowadzenia braku karalności za przełażenie na
czerwonym a ja chcę to uwarunkować, zeby nie wykorzystywali tego
masymalnie, bo będą bo taka ich natura.

"Ich", tzn. tych wrednych, złośliwych pieszych?

We Francji nie ma czegoś takiego jak karalność pieszego, jedyny szczególny przypadek to przechodzenie poza pasami jeśli pasy są bliżej jak 50m, ale to karalność czysto teoretyczna bo nie słyszałem nigdy by ktoś za to oberwał.

Mimo tego piesi czekają na światłach, przechodzą kiedy jest ich kolej, i nie rzucają się z pięściami na samochody.

jeśli tylko pozwolisz, to zaraz będą mieli w ogóle w dupie czerwone i
przepychanki jak w Azji czy Indiach a Ty będziesz wężykiem ich omijał.

Za to jak to piesi muszą robić uniki by pod kołami panów kierowców nie zginąć to już jest ok? Zwyczajna ludzka kultura nakazuje, że to ten silniejszy ma ustępować w razie stresu, a jeśli dojdzie to potyczki to on winny.

Mateusz

Data: 2018-11-07 09:38:21
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
[...]

Nie złosliwych a ignorantów zapatrzonych w smartfona lub "a bo ja zdążę a jak mnie potrąci to pójdę na L4" czy "chujmnietoobchodzi bo mi autobus spierdala".

[...]

No a Francuz pyszczy że w Polsce jest 90 a u nich 80 a na autostradach przy deszczu mają 110 i pokazują paluchem na Polskę, że oni mogą wincyj a się lepiej zabijają :]

Argumentacja z dupy.

Mimo tego piesi czekają na światłach, przechodzą kiedy jest ich kolej, i
nie rzucają się z pięściami na samochody.

Teraz pewnie jest inaczej jak są uchodźcy :D noale takie porównania to nie temat bo nie interesuje mnie że gdzieś jest inaczej a interesuje mnie nasza mentalność.

[...]

Oczywiście, chociaż, nie raz opuszczam szybę i pytam łazika czy ja mu jeżdżę po chodniku, skoro on mi łazi po drodze? Niekoniecznie że przebiega a zwyczajnie lezie na skróty bo przecięcie drogi w najkrótszym odcinku, to dla niego zabieg nie do ogarnięcia, skoro nawet nie potrafi łazić po chodniku i wydeptuje ścieżkę na trawniku, bo ma 10 kroków bliżej.
W ogóle, od momentu wprowadzenia ostatnich zasad na przejsciu, notuję podziekowania, kiedy się zatrzymam a nie widziałem kierowcy, który dziękuje pieszemu że ten go wpuscił. Coś tutaj jest niehalo. W ogóle w miastach jest inna mentalność niż 50km od miasta. Tam nadal jest sredniowiecze i czeka się grzecznie aż wszyscy przejadą a sporo kierowców w tym lokalsi wymuszają sobie pierwszeństwo tak jak było 10 lat temu i także tam, jeśli są światła, które cały czas palą czerwone a tylko dusik je zmienia, to ten dusik jest nowiusieńki, bo łażą na czerwonym, bo szkoda nadusić i odczekać 1 min a za miesiąc stoi krzyżyk i wieczorem świeczka się pali.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-09 17:33:58
Autor: kk
fatamrugana 3D
[...]

To tak jak w Polsce. Pieszy nie ma rejestracji a zwinny jest więc ciężko go złapać.

Data: 2018-11-06 22:12:41
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
[...]

Jak podał CEPiK, na koniec 2011 r. w Polsce prawo jazdy posiadało ponad 20 mln osób

20 miliomów to większość Polaków czy mniejszość?

Żadna matka z moich znajomych (w moim wieku) nie posiada PR a wiele rodzin 5+ osobowych posiada 1.

Na szybko policzyłem rodzinę moją i brata oraz rodziców naszych i małżonek. Szagrów, rodzeństwa ciotecznego nie wliczałem, bo nie wiem nic o ich rodzicach, więc pewnie zawyżałyby średnią ze względu na nadreprezentację dorosłych po szkole i przed emerytura, więc ich uczciwie pomijam.

razem 10 sztuk + trója dzieci (dwoje możesz odliczyć bo nie łażą same jeszcze). PJ ma z tego 7. Aktywnie prowadzi samochód 3, kolejna dwójka okazjonalnie. Dwie osoby nie prowadzą. Brat ma dupę przypawaną do samochodu, jego teść z uwagi na odległość do pracy jeździ codziennie, mi zdarza się zapomnieć gdzie zaparkowałem. Więc z 11 osób masz zdecydowanych 9 pieszych, a z tych pieszych 5 posiada PJ, jeden jest aktywnym kierowcą, dwóch okazjonalnym, dwójch ma PJ ale nie prowadzi. Teść i brat też nie wszędzie samochodem wjadą, choć brat chętnie by próbował:) Więc ogólnie wychodzi że na 10,5 pieszego (brata jako pół liczę;) 6,5 ma prawko.

Zdradź mi jeszcze jakiej zaawansowanej wiedzy o przepisach potrzebuje twoim zdaniem pieszy? Bo IMHO da się to pewnie w 5, max 10  zdaniach zawrzeć i co pewnie cię zaskoczy - uczą tego w szkole podstawowej.

Shrek

Data: 2018-11-07 00:14:48
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-06 o 22:12, Shrek pisze:
[...]

No i 20mln zarejestrowanych pojazdów. No, zgadzasię :) Ciągle jeżdżą, wszystkie, na rondzie a kierowcy to same Kubice :]

https://www.prawodrogowe.pl/informacje/statystyka/liczba-pojazdow-zarejestrowanych-w-polsce-wg-danych-cepik-stan-n

Żadna matka z moich znajomych (w moim wieku) nie posiada PR a wiele rodzin 5+ osobowych posiada 1.

Na szybko policzyłem rodzinę moją i brata oraz rodziców naszych i małżonek.

U mnie ojciec ma prawko, siostra...
Nie ma prawka matka, żona ma ale nie jeździ i jej tłumaczę, teściowa nie ma, szwagierka nie ma, kuzynka...przecież nie będę się licytował :>

Zdradź mi jeszcze jakiej zaawansowanej wiedzy o przepisach potrzebuje twoim zdaniem pieszy? Bo IMHO da się to pewnie w 5, max 10  zdaniach zawrzeć i co pewnie cię zaskoczy - uczą tego w szkole podstawowej.

To bardziej fizyka i rozsądek, powinieneś wiedzieć, skoro wiesz jaką rolę pełni pieszy, przechodząc na czerwonym, przed zbliżającym się się pojazdem z prędkością 70km/h , widzącym ZIELONE i odległością 250m do niego :]

Zadanie domowe, oblicz w metrach na sekundę jaki czas ma pojazd zbliżający się do punktu P(pieszy) [ma zielone], gdzie pieszy wyraża się prędkością 5km/h na szerokości drogi 9m z obu kierunków :) oraz w jakiej odległości oba pojazdy miną pieszego bez zwalniania :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-07 06:31:06
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 07.11.2018 o 00:14, LordBluzg(R) pisze:

[...]

No jasne, że nie będziesz, bo przegrasz.

[...]

Tego akurat na prawku nie uczą. Za to w podstawówe już tak.

[...]

Tego też nie. Tym bardziej że nie bardzo wiadomo co znaczy "jaki czas ma pojazd", a już dla kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o fizyce absurdem jest wyrażanie czasu w metrach na sekundę. Pomijające te fizyczne wątpliwości dalej nie idzie zrozumieć o co ci właściwie chodzi, więc humanistą wybitnym też nie jesteś. Może jednak... wiedza z podstawówki jest jednak ważniejsza niż twoje PJ.

Shrek

Data: 2018-11-07 08:47:57
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-07 o 06:31, Shrek pisze:

[...]

Jaki czas dojazdu ma pojazd (do czego, do domu?)pewnie też zapytasz ale słowo "punktu" napisałem, to pewnie zapytasz jakiego punktu, no z poprzedniego zdania te 250m co wyciąłeś zgrabnie, łącznie z prędkością pojazdu :> Logika, przecież gupek wie o co chodzi.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-07 18:19:29
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 07.11.2018 o 08:47, LordBluzg(R) pisze:

[...]

Głupek to liczy czas w metrach na sekundę i ma pretensję, że ktoś nie rozumie jego własnej fizyki.

EOT.

Shrek

Data: 2018-11-07 18:40:49
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-07 o 18:19, Shrek pisze:
[...]

Jak podasz metry na sekundę, bo musisz to zrobić...to gupek se skreśli te metry i zostano mu sekundy :] Noale gupek tego nie policzy bo to już trudniejsze :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-15 19:59:58
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
UĹźytkownik LordBluzgÂŽ mkawran@poczta.onet.pl ...

20 miliomów to większość Polaków czy mniejszość?

No i 20mln zarejestrowanych pojazdĂłw.

Dokładnie wiadomo, z czego wynika absurdalnie wysoka liczba samochodów zarejestrowanych w cepik.
Skąd miałaby wziąć się zbyt duza liczba praw jazdy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2018-11-15 21:11:42
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 15.11.2018 o 20:59, Budzik pisze:

Dokładnie wiadomo, z czego wynika absurdalnie wysoka liczba samochodów
zarejestrowanych w cepik.
Skąd miałaby wziąć się zbyt duza liczba praw jazdy?

Potencjalnie - z tego samego - nie czyszczenia bazy danych z "wyrejestrowanych":P

Shrek

Data: 2018-11-16 16:59:56
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Emotikon sugeruje zart, niemniej odpowiem.
Zmarłych wyłapac bardzo łatwo - jeden select po numerze pesel i 99% masz wyłapane.
Z autami troche trudniej bo zgony nie sa tak dokładnie ewidencjonowane.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2018-11-16 18:18:43
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 16.11.2018 o 17:59, Budzik pisze:

Emotikon sugeruje zart, niemniej odpowiem.
Zmarłych wyłapac bardzo łatwo - jeden select po numerze pesel i 99% masz
wyłapane.

A to przeterminowanym się pesel zmienia?
Shrek

Data: 2018-11-17 05:59:55
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Emotikon sugeruje zart, niemniej odpowiem.
Zmarłych wyłapac bardzo łatwo - jeden select po numerze pesel i 99%
masz wyłapane.

A to przeterminowanym się pesel zmienia?

Przeterminowanym?

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2018-11-17 09:51:42
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 17.11.2018 o 06:59, Budzik pisze:

A to przeterminowanym się pesel zmienia?

Przeterminowanym?

W sensie tym, którzy z dowolnych powodów nie mogą sie już legitymować PJ - na przykład z powodu śmierci.

Shrek

Data: 2018-11-17 13:59:54
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

A to przeterminowanym się pesel zmienia?

Przeterminowanym?

W sensie tym, którzy z dowolnych powodów nie mogą sie już
legitymować PJ - na przykład z powodu śmierci.

No a o czym ja wczesniej pisałem...?

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2018-11-17 15:09:47
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 17.11.2018 o 14:59, Budzik pisze:

Przeterminowanym?

W sensie tym, którzy z dowolnych powodów nie mogą sie już
legitymować PJ - na przykład z powodu śmierci.

No a o czym ja wczesniej pisałem...?

Że to czy możesz jeszcze korzystać ze swoich uprawnien do prowadzenia pojazdów widać w peselu. Dlatego stąd moje zdziwienie. Chyba że zakładasz, że człowiek przeterminowuje się na przykład w wieku 70 lat;)

Shrek

Data: 2018-11-18 06:59:59
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
[...]

Nie, pisałem, ze mozna z cepiku bardzo łatwo wyeliminować nieaktywne prawa jazdy poniewaz łatwo wyłapac osoby które zmarły własnie dlatego ze jest baza pesel.
Natomiast wyłapac zezłomowane pojazdy juz tak łatwo nie jest.

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2018-11-18 09:23:27
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 18.11.2018 o 07:59, Budzik pisze:

Nie, pisałem, ze mozna z cepiku bardzo łatwo wyeliminować nieaktywne
prawa jazdy poniewaz łatwo wyłapac osoby które zmarły własnie dlatego ze
jest baza pesel.

Bardzo łatwo, to by było, gdyby taki mechanizm był przewidziany, oraz miałbyś dostęp do obydwu baz.

Shrek

Data: 2018-11-18 14:59:59
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ja mowie o mozliwościach technicznych i zdrowym rozsadku, ty o procedurach i legislacji...
Rzeczywiście to byłoby coś niesamowitego gdyby legislacja szła w parze ze zdrowym rozsadkiem... :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2018-11-18 16:53:28
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 18.11.2018 o 15:59, Budzik pisze:

Bardzo łatwo, to by było, gdyby taki mechanizm był przewidziany,
oraz miałbyś dostęp do obydwu baz.

Ja mowie o mozliwościach technicznych i zdrowym rozsadku, ty o
procedurach i legislacji...

Mówisz, że łatwo, ja mówię, że na chwilę obecną wręcz niemożliwe;)

Rzeczywiście to byłoby coś niesamowitego gdyby legislacja szła w parze ze
zdrowym rozsadkiem... :(

Wiele rzeczy jest teoretycznie łatwa, a w praktyce niedasie.

Shrek

Data: 2018-11-18 23:12:10
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Dnia 18 Nov 2018 14:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
[...]

Na razie to widzisz - nie potrafia wyszukac pojazdow bez OC, bo takie
panstwo teoretyczne. A moze i praktyczne, bo dba o prawa obywateli :-)

J.

Data: 2018-11-18 23:26:56
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-18 o 23:12, J.F. pisze:
[...]

Masz stare dane.

--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2018-11-19 03:29:12
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Dnia Sun, 18 Nov 2018 23:26:56 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
[...]

Cos sie zmienilo i juz wszystkich wyszukali ?

J.

Data: 2018-11-19 01:20:44
Autor: Kris
fatamrugana 3D
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 03:29:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> Masz stare dane.

Cos sie zmienilo i juz wszystkich wyszukali ?

Tak z ciekawości wlazłem dzisiaj na stronę
https://obywatel.gov.pl
w zakładkę "sprawdź swój pojazd" i oprócz dwóch aut które faktycznie mam jest tam jeszcze FSO125 którego już dawno nie mam. Nie pamiętam czy zgłaszałem sprzedaż czy nie zgłaszałem ale pojazd ciągle na mnie figuruje
Oczywiście brak ważnych badań technicznych i brak ważnego OC od 1999r;)

Data: 2018-11-19 01:25:09
Autor: Kris
fatamrugana 3D
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 10:20:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

[...]

Internety piszę że:
"kara za brak polisy OC ulega przedawnieniu. Ma to miejsce wraz z upływem 3 lat od dnia kontroli posiadania polisy, nie później jednak niż z upływem 3 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym nie spełniono obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC"
Czyli dobrze rozumiem że się moje przestępstwo przedawniło?

Data: 2018-11-19 12:15:11
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7936ae4a-5bd4-48ef-8b74-baf897f9e1df@googlegroups.com...
[...]

Nie calkiem ... a dowod zlomowania/wyrejestrowania masz ?
To masz pojazd i nie potrafisz okazac polisy :-)

Zarty zartami, ale dawno temu spotykam kogos w urzedzie
"panie, samochod sprzedalem tak dawno temu, ze nawet nie pamietam kiedy.
Ani komu, ani gdzie umowa lezy.
A teraz urzad mnie sciga za zalegly podatek drogowy".

Podatku juz nie bylo, ale urzad mogl scigac do 5/6 lat wstecz :-)

Wiec moze czas sie zainteresowac i wyprostowac ... albo g* nie ruszac, bo zacznie smierdziec :-)

J.

Data: 2018-11-19 04:15:05
Autor: Kris
fatamrugana 3D
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 12:16:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Jak to gdzie? Zniszczona po 5 latach przechowywania.
A urząd o sprzedażny poinformowałem jak sprzedałem tylko widać nie zewidencjonowali prawidłowo;) Bałagan mieć musza;)

Data: 2018-11-19 13:42:20
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a5261113-87b8-4007-972b-eff91074b654@googlegroups.com...
[...]

Tu jest urzedowy rejestr a nie balagan.
W rejestrze ma pan samochod, to ma pan samochod i OC sie nalezy !
Prosze przyniesc potwierdzenie zgloszenia wyrejestrowania, bo i innej mozliwosci nie przewiduje sie.

I moze tylko RPO pomoze ...

J.

Data: 2018-11-19 13:55:12
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-19 o 13:42, J.F. pisze:
[...]

Ukradli :] Nie mam tego płaszcza i co mi pan zrobi? Zgłosić kradzież, też mozna i pewnie nie znajdą i będzie umorzone a papier zostanie :]

Data: 2018-11-20 11:28:52
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 12:16:01 UTC+1 użytkownik J.F.
[...]

No jak to co, nalozymy kare za brak OC i co pan nam zrobi :-)

Zgłosić kradzież, też mozna i pewnie nie znajdą i będzie umorzone a papier zostanie :]

No widzisz - bez zgloszenia kradziezy nie wyrejestrujemy.
Zgloszenie - za odpowiedzialnoscia karna za skladanie falszywych zeznan.
Zglosisz ze ukradli niedawno - to kara za brak OC niedawno :-)

To juz chyba lepiej powiedziec, ze za granica ukradli :-)
Ale w Unii moga spytac, a wyjazdy poza Unie rejestrowane.

Klamac to trzeba umiec :-)

Ja to jeszcze moge powiedziec, ze przyszla powodz i zabrala :-)

A potem w urzedzie sie papier znajdzie, i lezysz, kwiczysz i robisz pod siebie :-)

J.

Data: 2018-11-20 12:06:10
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 11:28, J.F. pisze:
[...]

A któ mówi że ukradli niedawno? Ukradli 10 lat temu, nie zgłaszałem bo mi się nie chciało. Teraz zgłaszam. Nie ma obowiązku zgłaszania natychmiast :]...Nie zauważyłem przez 10 lat że mi go ukradli bo stał w innym miescie. Teraz byłem, pacze-nie ma :D Pewnie złomiarze.

Data: 2018-11-20 13:46:45
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf3ead5$0$490$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-11-20 o 11:28, J.F. pisze:
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
[...]
[...]

Jestes pewien ? Bo obowiazek zglaszania jest, to 10 lat bedzie przesadą,
a "nie chcialo mi sie" kiepskim usprawiedliwieniem.

...Nie zauważyłem przez 10 lat że mi go ukradli bo stał w innym miescie. Teraz byłem, pacze-nie ma :D Pewnie złomiarze.

Jest to pewna koncepcja. Przyjechalem na kawalerski, zapilem, wiec wrocilem pociagiem, a potem nie spieszylo mi sie po starego zloma wracac.
Jakis tam asystent europosla w Brukseli zapomnial swojego merca na dwa lata ...

No ale taki praworzady obywatel powinnien OC placic za swoj samochod, nawet jak stoi w innym miescie.
Wiec musisz wymyslec dalszy ciag bajeczki :-)

Chociaz ... kumpel Hiszpanii urzadzil ten kawalerski, pytajcie w Barcelonie :-)

J.

Data: 2018-11-20 14:02:42
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 13:46, J.F. pisze:

[...]
[...]

Jakaś podstawa prawna?

[...]

Stał na innym osiedlu, silnik się zatarł.

No ale taki praworzady obywatel powinnien OC placic za swoj samochod, nawet jak stoi w innym miescie.

Przedawniło się. Stoi? No to gdzie stoi jak go nie ma?

Corpus delicti :)

Wiec musisz wymyslec dalszy ciag bajeczki :-)

Nie muszę, dotąd jest to spójne :]

Hiszpania w UE? :)

UKRAINA :]

Data: 2018-11-20 14:16:23
Autor: Liwiusz
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 12:06, LordBluzg(R) pisze:
[...]

To zapłacisz OC (lub karę) za okres do udokumentowania kradzieży, czyli do dnia zgłoszenia.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-19 07:09:49
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 18.11.2018 o 23:26, LordBluzg(R) pisze:

Na razie to widzisz - nie potrafia wyszukac pojazdow bez OC, bo takie
panstwo teoretyczne.
A moze i praktyczne, bo dba o prawa obywateli :-)

Masz stare dane.

Za twoim linkiem - jest takich... jedyne 10 milionów;)

1. posiadających status zarejestrowanych - ogółem 28 678 674

                 - osobowych         22 005 578

                 - ciężarowych        3 203 256

                 - autobusów           113 823

                 - motocykli            1 388 809

                 - motorowerów      1 304 014

2. podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych - 28 678 674,

3. posiadających aktualną polisę OC - 18 606 312,

4. bez aktualnej polisy OC - 10 072 362,

Shrek

Data: 2018-11-19 13:52:51
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-19 o 07:09, Shrek pisze:
[...]

No wiem, wiedziałem że za pierwszym razem jak podam linka to nie zajrzysz :]

[...]

Tak tylko nawiążę do tematu. Nadal uważam, że większośc pieszych, która łazi nie ma pojęcia o przepisach, może nawet mają PJ. Dowodem jest to, że wiele razy się wykłócam na skrzyżowaniu gdzie włazi mi taki pod koła, pomimo że pasów nie ma i pluje że on ma pierwszeństwo (skrzyżowanie głównej i 2 podporzadkowanych, gdzie tylko na głównej są pasy) O rowerzystach mykających na pasach, na pełnej kurwie, które nie sa oznaczone że można przejeżdżać rowerem, nawet nie wspomnę, czy jeździe rowerzystów parami/obok siebie
http://wrower.pl/prawo/jazda-rowerem-obok-siebie.html?p=2

Mam nawet gdzieś wydrukowany z PORD art 33 par 3a i kiedyś takim gupkom jak pyszczyli, rozdawałem. Nadal pyszczą i jak mnie kiedyś to wkurwi, to zgram filmik i zgłoszę. Problemem jedynie jest identyfikacja takiego gupka bo rejestracji nie posiada.

Data: 2018-11-19 22:02:47
Autor: Shrek
fatamrugana 3D

https://youtu.be/DaQohUHzGQw?t=31 ;)

Tak tylko nawiążę do tematu. Nadal uważam, że większośc pieszych, która łazi nie ma pojęcia o przepisach, może nawet mają PJ.

A ile przepisów musi znać pieszy? Kilka - i naprewdę uczą tego w szkołach.

Dowodem jest to, że wiele razy się wykłócam

Wiele to znaczy ile? Kierując się twoim tokiem rozumowania - to nawet nie większość a prawie 100% kierowców nie zna przepisów:P A tak na poważnie - statystyki mówią, ze jak dochodzi sdo zdażenia Kirowca vs cokolwiek innego to... winny jest w większosci przypadków kierowca legitymujący się (na ogół) pj, będace twoim zdaniem certyfikatem znakomości przepisów. Więc...

Shrek

Data: 2018-11-19 23:43:15
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-19 o 22:02, Shrek pisze:

No wiem, wiedziałem że za pierwszym razem jak podam linka to nie zajrzysz :]

https://youtu.be/DaQohUHzGQw?t=31 ;)

Kłamolisz, dopiero jak odpowiedziałem Budzikowi to zajrzałeś do linka :]
Bo od samego początku zablefowałem i dałeś się złapać, więc się nie wykręcaj :)

Tak tylko nawiążę do tematu. Nadal uważam, że większośc pieszych, która łazi nie ma pojęcia o przepisach, może nawet mają PJ.

A ile przepisów musi znać pieszy? Kilka - i naprewdę uczą tego w szkołach.

Choćby taki, że się nie wyskakuje jak mysz z pizdy na ulicę.

Dowodem jest to, że wiele razy się wykłócam

Wiele to znaczy ile?

Prawie codziennie, bo startując z pod domu (główna) skręcam zaraz (50m) w podporządkowaną codziennie i (no może nie zawsze) mi się ktoś wpierdala pod koła. Opuszczam szybę i bluzgam. Nie dociera.

[...]

Taa, przebieganie na czerwonym 20m przed samochodem na pewno dowiedzie winy kierowcy :> No OK, pieszy będzie winny no i Shrek, bo MU KAZAŁ przebiegać. Co z tego jak go weźmie na rogi inny idiota, widzący ZIELONE i zapierdalający 70 w zabudowanym i go zakopią. Nie udowodnisz prędkości.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-20 07:18:27
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 19.11.2018 o 23:43, LordBluzg(R) pisze:

https://youtu.be/DaQohUHzGQw?t=31 ;)

Kłamolisz, dopiero jak odpowiedziałem Budzikowi to zajrzałeś do linka :]
Bo od samego początku zablefowałem i dałeś się złapać, więc się nie wykręcaj :)

Naprawdę zachowujesz się jak suski:P

A ile przepisów musi znać pieszy? Kilka - i naprewdę uczą tego w szkołach.

Choćby taki, że się nie wyskakuje jak mysz z pizdy na ulicę.

I naprawdę sądzisz, że większość pieszych i tym nie wie?

[...]

Skoro codziennie, to znaczy że masz strasznego pecha. Zwykle jak ktoś ma notorycznego pecha, to znaczy że jest kiepskim kierowcom. Los jak sama nazwa mówi jest ślepy i tak ja szczęściu trzba na ogół pomóc, to sam jest z pechem. Nie obraź się ale niektórzy tak mają - kupią kamerkę i nagle los im nie sprzyja;)

[...]

A tak napisałem? Napisałem, że w większości przypadków w przypadku bum kierowca vs co innego winny jest kierowca. Co oznacza, że twoje zaufanie w wiedzę kierowców popartą ich PJ w przecieństwie do durnych pieszych jest przereklamowane. Cbdu.

No OK, pieszy będzie winny no i Shrek, bo MU KAZAŁ przebiegać.

WAT?
Shrek

Data: 2018-11-20 09:33:02
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 07:18, Shrek pisze:

A ile przepisów musi znać pieszy? Kilka - i naprewdę uczą tego w szkołach.

Choćby taki, że się nie wyskakuje jak mysz z pizdy na ulicę.

I naprawdę sądzisz, że większość pieszych i tym nie wie?

Oczywiście. Gdzieś wspomniałem o nieedukowanych dzieciach, bez wyobraźni, madkach z wózkiem, niedowidzących... a Ty brniesz dalej, sądząc że każdy co włazi na czerwonym będzie skakał jak sarenka.

[...]

Nie :) Codziennie robię z 3-4 okrążenia tego terenu, jak wyjeżdżam i wracam bo na głównej przy której mieszkam jest stado sklepów, główna ma spory ruch i co chwilę, dokąd są otwarte sklepy ktoś parkuje. Zatrzymać się nie można (zakaz) więc krążę czasami jak rekin robiąc kółka nim się zwolni miejsce do parkowania. Kółko ma 500m i są tam 2 takie skrzyżowania co daje średnio 8 przejazdów i prawie codziennie znajdzie się jakaś łajza z "wydedukowanym" pierwszeństwem :>

Taa, przebieganie na czerwonym 20m przed samochodem na pewno dowiedzie winy kierowcy :>

A tak napisałem? Napisałem, że w większości przypadków w przypadku bum kierowca vs co innego winny jest kierowca.

No i Ty, mając wiedzę, że kierowcy jeżdżą jak jeżdżą, chcesz jeszcze pozwolić żeby im piesi przebiegali przed maską, kiedy ten kierowca jest obecnie nauczony, że jak widzi zielone to przyspiesza?

Co oznacza, że twoje zaufanie w wiedzę kierowców popartą ich PJ w przecieństwie do durnych pieszych jest przereklamowane. Cbdu.

Srubudu. Obie strony na dzień dzisiejszy nie stwarzają żadnej możliwości do zaufania a danie PRAWA pieszym do wyskakiwania na czerwonym tylko to pogorszy. Tak, prawa bo zdjęcie karania będzie równoznaczne z prawem, ba z PIERWSZEŃSTWEM włażenia, bo tak to spora cześć zrozumie.

No OK, pieszy będzie winny no i Shrek, bo MU KAZAŁ przebiegać.

WAT?

To.

Data: 2018-11-20 10:22:39
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 09:33, LordBluzg(R) pisze:

[...]

Dopiszę, żebyś dobitniej zrozumiał. Lepsze będzie w ogóle zlikwidowanie świateł na przejsciu bo jak narazie "eksperyment" w postaci zmiany przepisów, dających pierwszeństwo na pasach, wymusił poniekąd zatrzymywanie się kierowców lub co najmniej zwalnianie co jest niewatpliwie poprawą bezpieczeństwa na drodze. Teraz należałoby również zmusić kierowców do zwalniania na zielonym i wiekszej ostrożności w przypadku możliwości wbiegania na czerwonym, do czego większość kierowców nie jest w ogóle przygotowana i zapierdalajo, szczególnie jak widzą żółte.

Data: 2018-11-20 09:29:51
Autor: cyklista
fatamrugana 3D
LordBluzg(R) pisze:
Prawie codziennie, bo startując z pod domu (główna) skręcam zaraz (50m)
w podporządkowaną codziennie i (no może nie zawsze) mi się ktoś
wpierdala pod koła. Opuszczam szybę i bluzgam. Nie dociera.

Czyli uważasz że jak z głównej skręcasz w podporządkowaną to pieszy idący tą główną i przekraczający podporządkowaną ma ci ustąpić pierwszeństwa?

Data: 2018-11-20 09:35:05
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 09:29, cyklista pisze:
LordBluzg(R) pisze:
[...]

On nie idzie główną, bo nie ma tam fizycznej możliwości. Przekracza podporządkowaną kilka metrów za skrzyżowaniem, gdzie pasów nie ma.

Data: 2018-11-20 11:21:27
Autor: cyklista
fatamrugana 3D
LordBluzg(R) pisze:
[...]

źle napisem, miało być "idzie wzdłuż głównej po chodniku", kluczowe zapewne jest to "kilka metrów" czy już można uznać że jest to tylko droga czy dalej jesteśmy w obrębie skrzyżowania.

Data: 2018-11-20 12:23:14
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-20 o 11:21, cyklista pisze:

[...]

W tym przypadku jest to droga jednokierunkowa (ta teoretycznie podporządkowana) z kierunkiem OD głównej (skręt w prawo) a nie DO głównej. Teoretycznie, bo znaku A7 nie ma więc nikt DO głównej nie dojeżdża na jednokierunkowej (pod prąd) pieszy nie wie gdzie się kończy obręb skrzyżowania. Ponieważ jest tam murek, to przełażą na tej jednokierunkowej, co najmniej 3 m od skrzyżowania. Nawet nazwanie tego "podporzadkowaną" teoretycznie jest błędne bo brak znaku A7 wyklucza taką opcję.

Data: 2018-11-21 11:08:44
Autor: SW3
fatamrugana 3D
W dniu 20.11.2018 o 12:23 LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> pisze:

Ponieważ jest tam murek, to przełażą na tej jednokierunkowej, co  najmniej 3 m od skrzyżowania.

I włażą gdy jesteś już na tej drodze (czyli na tych 3 metrach)?

--
SW3
-- --

Data: 2018-11-21 11:34:50
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-21 o 11:08, SW3 pisze:
[...]

Też. Często przeskakują murek. Zależy jak im się spieszy. Ci co skaczą przez murek nie pyszczą o pierwszeństwo, ci co włażą za murkiem, bezczelnie się ładują. OK, nie jadę tam szybko, bo uliczka wąska a skręt 90' powoduje redukcję prędkości do 10km/h. To nie jest jedno takie miejsce na świecie. Znam kilka podobnych i podobne zachowanie pieszych. Dokąd nie było przepisu że pieszy ma pierwszeństwo na pasach, to OK, odkąd wprowadzono przepis, to często pieszy, przy skrzyzowaniu, nawet jak nie ma namalowanych pasów czy znaku to uzurpuje sobie pierwszeństwo, bo ON idzie. Ja raczej nikogo nie przejadę ale świry, które deptają w podłogę, nie raz miały kolizje, na szczęście nie groźne.

Data: 2018-11-21 11:59:51
Autor: Budzik
fatamrugana 3D
[...]

pieszy, przy skrzyzowaniu, nawet jak nie ma namalowanych pasĂłw czy
znaku to uzurpuje sobie pierwszeństwo, bo ON idzie. Ja raczej nikogo
nie przejadę ale świry, które deptają w podłogę, nie raz miały
kolizje, na szczęście nie groźne.

Pamietam z kursu prawa jazdy ze uczyli mnie (co w sumie wydawało mi sie dziwne) ze w takim miejscu pieszy ma pierwszenstwo, nawet jakby przzechodził w miejscu niedozwolonym.
Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, teraz mi sie przypomniało i wtedy wydawało mi sie to absurdalne ale jestem pewien ze własnie tak uczyli.
Tyle ze to było xx lat temu... :)

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2018-11-18 17:32:26
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-18 o 07:59, Budzik pisze:
[...]

To zajrzyj do mojego linka, którego wyciąłeś :)

Data: 2018-11-07 11:57:33
Autor: SW3
fatamrugana 3D
W dniu 06.11.2018 o 20:22 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Za stworzenie zagrożenia jak już ustaliliśmy - zostaje.

Za utrudnienie też lepiej żeby zostały.
Chociaż... jeśli pieszy utrudnił ruch pojazdu który miał zielone to  znaczy, że gdyby kierowca nie zareagował to byłoby niebezpiecznie, czyli  mozna podciągnąć pod stworzenie zagrożenia.

--
SW3
-- --

Data: 2018-11-07 18:20:37
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 07.11.2018 o 11:57, SW3 pisze:

[...]

Nawet prościej - skoro musiał hamować albo skręcać to podpada pod wymuszenie pierszeństwa, a więc z definicji pod stwarzanie zagrożenia.

Shrek

Data: 2018-11-18 23:03:21
Autor: jerzu.xyz
fatamrugana 3D
On Mon, 5 Nov 2018 14:10:19 +0100, Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz>
wrote:

Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść zeświatłami sterowanymi przyciskiem.

Władze to może i by były chętne. Ale wg organizacji typu "Piesza
Polska" takie przyciski uwłaczają godności pieszego. Poważnie.

Data: 2018-11-19 07:10:49
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 18.11.2018 o 23:03, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Władze to może i by były chętne. Ale wg organizacji typu "Piesza
Polska" takie przyciski uwłaczają godności pieszego. Poważnie.

I słusznie. W takiej formie jak są to właśnie tak jest.

Shrek.

Data: 2018-11-19 14:24:45
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-19 o 07:10, Shrek pisze:
[...]

Kanałami niech łażo, jak im się nie podoba. Mnie przycisk nie drażni, raczej uważam to za bardzo dobry przycisk...jako pieszy. Patrząc na to inaczej, jako kierowca, wkurwia mnie brak przycisku (może być najazdowy) bo mi też się spieszy jak stoję na czerwonym a piesi nie idą.

Data: 2018-11-19 16:46:14
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf2b99f$0$482$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem komu to uwlacza, ale we wroclawiu namalowali pasy nad podziemnymi pasami.
Bo ponoc piesi nie lubia kanalami ...

Mnie przycisk nie drażni, raczej uważam to za bardzo dobry przycisk...jako pieszy.

Mielismy tez superinteligentne swiatla dla pieszych przy Grabiszynskiej.
Na czym polegala ich inteligencja to chyba nikt nie wiedzial.

J.

Data: 2018-11-19 22:06:38
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 19.11.2018 o 14:24, LordBluzg(R) pisze:
[...]

Jak ci się piesi nie podobają to jeźdz tunelami. Taki sam dobry tok rozumowania, a nawet lepszy, bo piesi byli historycznie pierwsi:P

Patrząc na to inaczej, jako kierowca, wkurwia mnie brak przycisku (może być najazdowy) bo mi też się spieszy jak stoję na czerwonym a piesi nie idą.

Bo przeszli po naciśnięciu przycisku na czerwonym i już ich nie ma. Nie piszę, że przycis w swojej ideii jest zły, natomiast w realizacji z niewiadomych nikomu powodów tak to właśnie wygląda.

Shrek

Data: 2018-11-19 22:27:39
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-19 o 22:06, Shrek pisze:
[...]

Nie odwracaj kota ogonem. Pieszy ma chodnik do łażenia a kierowca płaci podatek/sratek za drogę, gdzie pieszy nie bierze udziału w kosztach.

Ja im po parkach i chodnikach nie jeżdżę.

Taki sam dobry tok rozumowania, a nawet lepszy, bo piesi byli historycznie pierwsi:P

No, jak se wydeptajo ścieżkę na trawniku. Niech zaczną płacic OC i partycypować w kosztach drogi czy nawet świateł/przejść, to nabiorą moralnego prawa do pyszczenia a za tą kasiorę to se wiadukty, tunele wybuduję albo kładki. To oni stojąc na czerwonym nie mają nic do stracenia oprócz 1-2 minut i nie masz żadnej wiekszej korzyści z przełażenia na czerwonym. Cała reszta to stwarzanie zagrożenia.

[...]

Mnie, jako pieszemu ten przycisk pasuje i nie widzę żadnej korzyści oprócz wspomnianych paru minut, gdzie doskonale wiesz, że przyzwolenie bedzie generowało nadużywanie i przebieganie o wiele bardziej niż obecnie.

Data: 2018-11-19 22:50:11
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 19.11.2018 o 22:27, LordBluzg(R) pisze:

[...]

I co z tego? Korzystasz z przestrzeni publicznej, więc nie jest ona twoja prywatna.

Ja im po parkach i chodnikach nie jeżdżę.

Owszem jeżdzisz, bo na chodnikach parkujesz.

[...]

Jesteś niereformowalnym typem, więc dyskusja z tobą jest bez sensu.

[...]

Czyli jednak widzisz. No widzisz:P

gdzie doskonale wiesz, że przyzwolenie bedzie generowało nadużywanie i przebieganie o wiele bardziej niż obecnie.

Jeszcze raz - statystyki tego nie potwierdzają.

Shrek

Data: 2018-11-19 23:34:27
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-19 o 22:50, Shrek pisze:

[...]

No nie ale to głównie kierowcy płacą.

Ja im po parkach i chodnikach nie jeżdżę.

Owszem jeżdzisz, bo na chodnikach parkujesz.

Generalnie to jest cały czas Zarząd Dróg....więc?

[...]

To samo mogę o Tobie napisać, tylko z funkcją że chcesz wprowadzać anarchię bez zmiany statystyk. Zmień statystyki to OK.

Jeszcze raz - statystyki tego nie potwierdzają.

Bredzisz. Statystyki są tutaj wręcz wytyczną. Zmień statystyki wypadków z udziałem pieszych na takie jak w Irlandii/UK to pasi.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-11-20 07:24:57
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 19.11.2018 o 23:34, LordBluzg(R) pisze:
[...]

Na fajki też palacze płacą a nie daje im to prawa do postulatu, żeby palić gdzie chcą i jak chca, a reszta ma spiedalać:) Zresztą nie wiem skąd u ciebie błędne przekonanie, że akcyza służy finansowaniu dróg. W teorii służy ograniczeniu popytu na dobra "szkodliwe" w praktyce po prostu fiskalizmowi państwa. Za pieniadze z akcyzy na alko nie buduje się browarów i gorzelni, z akcyzy na fajki plantacji tytoniu, a z akcyzy na prąd elektrowni - prawda?

Ja im po parkach i chodnikach nie jeżdżę.

Owszem jeżdzisz, bo na chodnikach parkujesz.

Generalnie to jest cały czas Zarząd Dróg....więc?

NIe ma to znaczenia - pisałeś, że nie jeżdzisz po chodnikach - jeżdzisz.

To samo mogę o Tobie napisać, tylko z funkcją że chcesz wprowadzać anarchię bez zmiany statystyk. Zmień statystyki to OK.

Statystyki są pochodną prawa i zachowań, nie na odwrót.

Jeszcze raz - statystyki tego nie potwierdzają.

Bredzisz. Statystyki są tutaj wręcz wytyczną.

Dokładnie - statystyki są wytyczną i jasno pokazują, że tam gdzie piesi łażą jak chcę jest mniej trupów.

EOT.

Shrek

Data: 2018-11-22 00:11:39
Autor: jerzu.xyz
fatamrugana 3D

https://youtu.be/3wWQFQEcr-Y?t=255 ;)

Data: 2018-11-22 00:08:07
Autor: jerzu.xyz
fatamrugana 3D
On Mon, 19 Nov 2018 07:10:49 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

A w jakiej przestaną uwłaczać? Jak będą w zimie ogrzewane?

Data: 2018-11-22 07:28:58
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 22.11.2018 o 00:08, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

I słusznie. W takiej formie jak są to właśnie tak jest.

A w jakiej przestaną uwłaczać? Jak będą w zimie ogrzewane?

W takiej, jak po wciśnieciu przycisku zielone światło będziesz miał niemal natychmiast, a nie "ajwaj, mamy pieszego, zakolejkujmy mu zielone w następnym cyklu". Najlepiej tylko do wysepki, bo cholera wie co on tam chce zrobić - może się umówił na randke, a może biwak. Najwyżej wcisnie następny i poczeka razem ze cztery cykle, albo niech nie zawraca dupy i idzie na czerwonym.

Nie wiadomo czemu, ale tego się u nas po prostu zrobić normalnie nie da. Widać muszą istnieć jakieś fundamentalne, nieprzezwycieżone powody, więc te powody dyskwalifikują to roziwazanie. Co innego gdyby się dało. Ale jak mówią towarzysze radzieccy - gdybyśmy mieli mieso to bysmy robili konserwy ale nie mamy blachy, więc dyskusja nar tym roziwązaniem jest bezcelowa - widać się nie da i już.

Shrek

Data: 2018-11-22 10:09:36
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-22 o 07:28, Shrek pisze:
[...]

Juz Ci pisałem. Niech zlikwidują te światła bo pochuj tam mają stac?
Jak będą nakurwiały jak iluminofonia to babcia nie zdąży a złośliwy dusikarz będzie se robił korki na żądanie :>

Nie wiadomo czemu, ale tego się u nas po prostu zrobić normalnie nie da.

Pewnie że się da, trzeba tylko chęci i udoskonalić system dusików a jak istnieje możliwość to robić kładki dla pieszych. Jest to krok w kierunku bezpieczeństwa a nie w drugą stronę, co proponujesz. Masz jakieś egocentryczne ciągoty i generalizujesz to do jakiegoś procentu w miarę ogarnietych i wysportowanych, zapominając że wiekszość nie ogarnie tematu i będzie wincyj do zakopania pod ziemią. To jak już kopać, niech tuneliki kopią zamiast groby. Co Ci się nie podoba w momencie braku świateł i przejścia z pierwszeństwem pieszego? Zastanawiałeś się w ogóle po co są te światła? Ok, część to zmowa mafijna a część to wymóg dla poprawy bezpieczeństwa. Wyjdź z tego samego, czyli poprawa bezpieczeństwa i później kombinuj.

[...]

Jak jest mięso i blacha to kasy nie ma żeby to poskładać, powód zawsze się znajdzie. Jak są chęci, dyskusja i rozwiązania to z gówna bat ukręcisz, skoro domy z gówna w Afryce budujo :)

Data: 2018-11-22 23:15:48
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 22.11.2018 o 10:09, LordBluzg(R) pisze:

Juz Ci pisałem. Niech zlikwidują te światła bo pochuj tam mają stac?

No pisałeś, że bez świateł to się nie da, bo piesi głupi? Więc jak?
Shrek

Data: 2018-11-26 15:15:02
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-22 o 23:15, Shrek pisze:
W dniu 22.11.2018 o 10:09, LordBluzg(R) pisze:

Juz Ci pisałem. Niech zlikwidują te światła bo pochuj tam mają stac?

No pisałeś, że bez świateł to się nie da, bo piesi głupi? Więc jak?

https://epoznan.pl/news-news-90580-&#8222;Kocie_oczy&#8221;_i_glosnik_przy_aktywnym_przejsciu_dla_pieszych_na_ul._Umultowskiej?newsletter=1

Tak :]

A tak swoją drogą, bo trzymałem to na sam koniec. Dlaczego nie optujesz za tym, aby zdjąć karanie kierowców, kiedy jadą na czerwonym jak NIC nie jedzie, znaczy w podobnej sytuacji jak to ma być z pieszymi?
Dlaczego pieszy ma mieć przywilej a kierowca nie?

Data: 2018-11-26 18:00:30
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 26.11.2018 o 15:15, LordBluzg(R) pisze:
[...]

Całkiem dobre - zresztą szeroko praktykowane w DC.

[...]

Dlatego, że generalnie za błąd pieszego ospowiada pieszy, a za błąd kierowcy też pieszy.

Shrek

Data: 2018-11-26 18:58:55
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-26 o 18:00, Shrek pisze:
[...]

Nono, na skrzyzowaniach typu "bez pieszego" :> Stoisz sobie na czerwonym i kwitniesz :] Podobnie z przejazdami kolejowymi bez zaprór (same swiatła).

Data: 2018-11-26 20:01:09
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 26.11.2018 o 18:58, LordBluzg(R) pisze:

Nono, na skrzyzowaniach typu "bez pieszego" :> Stoisz sobie na czerwonym i kwitniesz :] Podobnie z przejazdami kolejowymi bez zaprór (same swiatła).

Na skrzyżowaniach to dalej słabo, bo jednak ten któremu wjedzisz w bok to w kiepskiej sytuacji - za to z pociągami brzmi uczciwie;)

Shrek

Data: 2018-11-26 20:44:39
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-26 o 20:01, Shrek pisze:
[...]

Hmm, czyli jednak widzisz niebezpieczeństwo ale przestałbyś karać za wjazd na czerwonym.

Huh, czeba to rozszerzyć  na "za posiadanie narkotyków" :] Za posiadanie brak kary ale za używanie kara, w końcu w Holandii nie karajo za marychę.

Używanie kierunkowskazów bym pod to podpiął...no bo po co karać, jak ktoś nie włączy a inny mu wjedzie to wina tego co nie włączył. Pasy też można tak potraktować albo telefon w samochodzie. Jak ktoś umie to sobie radę da.
Od cholery przykładów bym znalazł ale jakoś nie idzie to w parze z poprawą bezpieczeństwa.

Data: 2018-11-26 21:04:47
Autor: Shrek
fatamrugana 3D
W dniu 26.11.2018 o 20:44, LordBluzg(R) pisze:

[...]

Ja nie. Ty byś chciał. I nie można ci odmówić pewnej racji - niech się próbują z pociągami (no dobra - z wyjątkiem cieżarówek).

Od cholery przykładów bym znalazł ale jakoś nie idzie to w parze z poprawą bezpieczeństwa.

Proponuję się wzorować na tych, u których jest bezpieczniej niż u nas. koła nie trzeba wynajdywać.

EOT

Shrek

Data: 2018-11-26 21:10:01
Autor: LordBluzg(R)
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-26 o 21:04, Shrek pisze:
[...]

Ok, skoro jesteśmy opóźnieni do tych "wskazanych" o jakieś +/- 20 lat, to pasi. Za 20 lat mogą zdjąć ten przepis o karaniu :)

EOT

No to EOD

Data: 2018-11-26 22:16:54
Autor: kk
fatamrugana 3D
W dniu 2018-11-26 o 21:04, Shrek pisze:
W dniu 26.11.2018 o 20:44, LordBluzg(R) pisze:

koła nie trzeba wynajdywać.

W PRLu

Data: 2018-11-05 16:00:01
Autor: Queequeg
fatamrugana 3D
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

Efekt: będzie więcej kolizji z faktycznymi przeszkodami, bo instynkt kierowców się osłabi.

Data: 2018-11-06 09:06:07
Autor: J.F.
fatamrugana 3D
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA990F407B4EEAPanElektronik@localhost.net...
Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-trojwymiarowe-pasy.html

Fajne ... ale czy przepisowe ?

J.

fatamrugana 3D