fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)

Data: 2009-04-20 09:39:58
Autor: s
fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)
Tym razem juz nie sortowalem po srednich, bo i po co?:-)
Chwilowo nie rozwlekam posta, pewnie zaczniemy dyskutowac i ja sie wlacze niesmialo, gdy tylko obrobie sie nieco.

rank team total gry srednia poprzednio roznica
1 Florida Pensioners 36629,40 822 44,56 44,45 0,11
2 Menele Nowa Huta 36414,40 817 44,57 44,63 -0,06
3 Flaming Lips 34895,50 820 42,56 42,51 0,04
4 Szalone kefiry 34343,00 805 42,66 42,83 -0,17
5 Get Me Out Of Here 34111,40 817 41,75 41,65 0,10
6 Gone with the wind! 33081,20 819 40,39 40,23 0,16
7 Draftless 32960,10 818 40,29 40,06 0,24
8 Bytkow Jazz 32610,60 820 39,77 39,69 0,08
9 No Limit Soldiers 32007,10 821 38,99 39,05 -0,06
10 Wschowa Suns 30901,00 818 37,78 38,12 -0,34

Ola i Krisa zegnamy z zalem tym wiekszym, ze obaj zwykli walczyc o najwyzsze cele, ale nic to. Zawsze za rok mozemy przywitac ich ponownie :-)

Pozdr
Slawek

PS. Bawimy sie w przeglad naszych komentarzy podraftowych, czy nie?;-)

--
"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-20 05:19:33
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 09:39, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
[...]

To dwa slowa komentarza autorskiego od Ojca Prowadzacego.
Przystepujac do draftu mialem fajny system wyliczajacy produktywnosc
zawodnikow i bylem przekonany, ze wyciagne swietnych zawodnikow. Zaraz
po drafcie okazalo sie, ze sklad mam przeladowany rozgrywajkami i
bylem z tego powodu zalamany. Po czym w trakcie sezonu wcale tak
strasznie mi to nie ciążyło, bo dosc dobrze bralem z waiverow (Lopez,
Garcia, Marvin, Millsap i typowe plugi typu McGuire, Butler czy
Kleiza).
Ale musze powiedziec ze ruchem ktory zawazyl na moich wynikach bylo
pobranie Amare przed Dwightem w pierwszej rundzie.
Amare zdobyl w sezonie 2500 fp - Dwight 4600. Roznica 2100 fp dalaby
mi odległe, ale jednak 3-4 miejsce w lidze. I to pomimo koszmarnego
sezonu Barona Davisa (spadek sredniej z 54 do 42 fp - plus 17 meczow
nieobecnosci), czy tego, ze moj najlepszy zawodnik byl na sumach
dopiero 14, a w Top 30 mialem ich raptem dwoch.

PS. Bawimy sie w przeglad naszych komentarzy podraftowych, czy nie?;-)

A pewnie. W swoim komentarzu napisalem ze na zeszlorocznych srednich
najlepiej wypada Mason, wiLQ i Ty. Ale po okrojeniu skladu do 10
zawodnikow czolowa trojka to .... Slawek, Mason i Striker. Kurcze
nawet kolejnosc trafilem :-)
W bottom 2 mialem Ola i Kuriana. Okazalo sie, ze Olo i Kris, a Kurian
byl niewiele dalej.

Radomiak i Bart poprawiajcie statystyke!!!

Pozdro

L'e-szczur

P.S. Analize pickow w kolejnych rundach wrzuce wieczorem (moze
dzisiaj, a moze za tydzien).

Data: 2009-04-20 14:42:13
Autor: s
[...]

No fakt, wyborem Amare bylem zdziwiony.
Dwight to jednak zelazne zdrowie, a widokow na jakas wyjatkowa przewage Stouda w srednich nie kojarze.
Co do Davisa - typowy high risk high reward.
wiLQ pial, ze piekna produkcja jak na 3 runde, ale wiadomo bylo, ze ryzyko istnieje.

Ja odetchnalem z ulga w 2 rundzie, gdy zsunal mi sie Smith, a powinienem odetchnac dopiero po jego sprzedazy :-(
Na szczescie przynajmniej West nie byl bustem, jak sugerowales...

Ale oczywiscie cala niemal moja wdziecznosc powinna trafic do Krzycha P :-)

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-20 05:53:42
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 14:42, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> [...]

No fakt, wyborem Amare bylem zdziwiony.
Dwight to jednak zelazne zdrowie, a widokow na jakas wyjatkowa przewage

Amare byl znaczaco produktywniejszy w przeliczeniu na minute gry.
Zakladalem jednak, ze wybor miedzy nimi dwoma nie bedzie mial
kluczowego znaczenia.
BTW wedlug rankingow Y! Howard jest dopiero na 50 miejscu, a Amare na
14 :-)))

Co do Davisa - typowy high risk high reward.
wiLQ pial, ze piekna produkcja jak na 3 runde, ale wiadomo bylo, ze
ryzyko istnieje.

Na srednich byl w Top50 - nie byl to moj najgorszy pick.

#19 na sumach przy 22 picku wyglada zupelnie dobrze. Tak wiec nie byl
bustem, ale ja przeciez tego nie napisalem. Za to napisalem, ze
zamiast Westa chyba lepiej bylo brac Jamisona.  I rzeczywiscie lepiej
bylo, bo Antawn byl na sumach #10 w lidze.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-20 15:01:15
Autor: s
fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)
BTW wedlug rankingow Y! Howard jest dopiero na 50 miejscu, a Amare na
14 :-)))

Aaa, bo Ty arkusze roto miales?
No to ok :-)

Co do Davisa - typowy high risk high reward.
wiLQ pial, ze piekna produkcja jak na 3 runde, ale wiadomo bylo, ze
ryzyko istnieje.

Na srednich byl w Top50 - nie byl to moj najgorszy pick.

A ktory najgorszy?
Amare?
Biorac pod uwage kontuzje, pewnie tak.
Ale coz... taki urok kontuzji.
Wszak blisko bylo, zeby Kurian kazal Wam odszczekac drwiny nt Cambymana w 1 rundzie :-)

Na szczescie przynajmniej West nie byl bustem, jak sugerowales...

#19 na sumach przy 22 picku wyglada zupelnie dobrze. Tak wiec nie byl
bustem, ale ja przeciez tego nie napisalem.

Napisales, ze wyskoczylem przed orkiestre, czy jakos tak.
Prawie bylem gotow uwierzyc :-)

Za to napisalem, ze
zamiast Westa chyba lepiej bylo brac Jamisona.  I rzeczywiscie lepiej
bylo, bo Antawn byl na sumach #10 w lidze.

Noo, jakos nie przewidzialem takiej produkcji Jama z nowym kontraktem.
Shame on me :D

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-20 06:25:11
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 15:01, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> BTW wedlug rankingow Y! Howard jest dopiero na 50 miejscu, a Amare na
> 14 :-)))

Aaa, bo Ty arkusze roto miales? No to ok :-)

Pisze, ze teraz w rankingu Y! w FB1 sa tak sklasyfikowani. Ale oko mi
sie omsknelo i Amare jest 63 :-)

> Na srednich byl w Top50 - nie byl to moj najgorszy pick.

A ktory najgorszy? Amare?
Biorac pod uwage kontuzje, pewnie tak.
Ale coz... taki urok kontuzji.

U mnie musi to byc Amare, ale Baron byl niewiele lepszy. Juz zrobilem
wstepne rozeznanie jak to wyglada na sumach.

Wszak blisko bylo, zeby Kurian kazal Wam odszczekac drwiny nt Cambymana
w 1 rundzie :-)

Eeee. Cambyman na sumach byl 64, a na srednich 33. Pisalem, ze mam
Camba pod koniec drugiej rundy, a okazalo sie ze i to bylo zbyt
optymistyczne podejscie.

> #19 na sumach przy 22 picku wyglada zupelnie dobrze. Tak wiec nie byl
> bustem, ale ja przeciez tego nie napisalem.

Napisales, ze wyskoczylem przed orkiestre, czy jakos tak.
Prawie bylem gotow uwierzyc :-)

Czyli nie mialem racji piszac, ze wyskoczyles, ale mialem racje z tym,
ze mozna bylo wybrac lepiej :-)

> [...]
> bylo, bo Antawn byl na sumach #10 w lidze.

Noo, jakos nie przewidzialem takiej produkcji Jama z nowym kontraktem.

Gdyby Arenas (psia jego mać) wrocil w grudniu, to moze i odbiloby sie
to na produkcji Jamisona.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-20 06:30:42
Autor: sooobi
fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)
Gdyby Arenas (psia jego mać) wrocil w grudniu,

Chyba grudniu 2012:P

pzdr

Data: 2009-04-20 22:35:24
Autor: wiLQ
L'e-szczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

To dwa slowa komentarza autorskiego od Ojca Prowadzacego.
Przystepujac do draftu mialem fajny system wyliczajacy produktywnosc
zawodnikow i bylem przekonany, ze wyciagne swietnych zawodnikow.

Hmm, tzn wciaz uwazasz, ze system byl fajny? ;-)

P.S. Analize pickow w kolejnych rundach wrzuce wieczorem (moze
dzisiaj, a moze za tydzien).

Nie moge sie doczekac ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-20 13:42:17
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 22:35, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

> zawodnikow i bylem przekonany, ze wyciagne swietnych zawodnikow.

Hmm, tzn wciaz uwazasz, ze system byl fajny? ;-)

No pewnie. Kazdy moj system byl fajny, ale zadnego nie uzylem wiecej
niz raz ;-)

> P.S. Analize pickow w kolejnych rundach wrzuce wieczorem (moze
> dzisiaj, a moze za tydzien).

Nie moge sie doczekac ;-)

A to masz.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-20 22:54:48
Autor: wiLQ
fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)

> Nie moge sie doczekac ;-)

A to masz.

Tak, ale rozczarowales mnie podejsciem, IMHO na samych totalach to marna
ocena. Przeciez 3000fp w 82 gier ni grzyba nie jest lepsze od 2400 fp w
50 bo kazdy opuszczony mecz da sie zastapic ziutkiem z okolic 30fp/mecz.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-20 14:16:36
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 22:54, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> [...]

ocena. Przeciez 3000fp w 82 gier ni grzyba nie jest lepsze od 2400 fp w
50 bo kazdy opuszczony mecz da sie zastapic ziutkiem z okolic 30fp/mecz.

Ale wez pod uwage, ze patrze na sam draft, a nie na caly sezon.
Liczenie wartosci w stosunku do przecietnego zmiennika tez nie byloby
wiele lepszym podejsciem bo jeden zalapal takiego ktory daje 33 fp, a
drugi innego z 27 fp i obraz by sie zmienil - relatywnie zmieniajac
tez miejsce polamanca w rankingu . A przeciez nie o to mi chodzilo.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-20 23:31:20
Autor: wiLQ
> [...]

> 50 bo kazdy opuszczony mecz da sie zastapic ziutkiem z okolic 30fp/mecz.

Ale wez pod uwage, ze patrze na sam draft, a nie na caly sezon.

Huh? Przeciez totale sa z calego sezonu.

Liczenie wartosci w stosunku do przecietnego zmiennika tez nie byloby
wiele lepszym podejsciem bo jeden zalapal takiego ktory daje 33 fp, a
drugi innego z 27 fp

Skoro oceniasz draft, a nie aktywnosc na FAsach, to jakie to ma
znaczenie? Jak komus nie udalo zgarnac lepszego zmiennika niz typowy
FAsowaty to plus dla niego, ale wg mnie oceny draftu to nie zmienia.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-21 00:20:47
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 23:31, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> Ale wez pod uwage, ze patrze na sam draft, a nie na caly sezon.

Huh? Przeciez totale sa z calego sezonu.

No są. Ale nie oceniam tego jak kazdy z nas strategicznie rozegral ten
sezon, tylko jak dobry/zly mial sam draft.

> [...]

znaczenie? Jak komus nie udalo zgarnac lepszego zmiennika niz typowy
FAsowaty to plus dla niego, ale wg mnie oceny draftu to nie zmienia.

To ma takie znaczenie, ze tworzymy jakas hipotetyczna sytuacje w
ktorej GM pobiera przecientego FA z waiverow i na tej podstawie
wyciagamy wnioski na temat draftu. IMO to nie jest wlasciwe podejscie,
ktore tylko zaciemnia obraz.
Po pierwsze dlatego, ze chyba nikt nie zastapil swoich straconych
spotkan FA o sredniej 30. A ja wole nie zaglebiac sie w ocene
potencjalnego sukces na rynku FA w chwili gdy dla kazdego GM'a to
bedzie fikcja. Poza tym czesc z nas nie dograla ich od kilku do
kilkunastu i to tez nalezaloby ujac w ocenie.
Juz predzej sensowne byloby ocenianie draftu przez pryzmat team logow,
ale niestety tam nie ma informacji na temat ilosci spotkan danego
zawodnika, a jedynie sumy. Chociaz oczywiscie nie chcialbym nikogo
zniechecac do bawienia sie danymi.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-21 09:41:56
Autor: s
fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)
Po pierwsze dlatego, ze chyba nikt nie zastapil swoich straconych
spotkan FA o sredniej 30.

W sensie, ze wszyscy mniejszymi, czy wiekszymi??
Bo imo zdarzaly sie przypadki po obydwu stronach barykady.

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-21 00:44:29
Autor: L'e-szczur
On 21 Kwi, 09:41, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> Po pierwsze dlatego, ze chyba nikt nie zastapil swoich straconych
> spotkan FA o sredniej 30.

W sensie, ze wszyscy mniejszymi, czy wiekszymi??
Bo imo zdarzaly sie przypadki po obydwu stronach barykady.

Otoz to. Zatem wartosc picku ustalona na 30 nie powie nam wiecej niz
samo miejsce zawodnika na sumach, a liczenie wedlug wartosci
faktycznych zaburzy tylko obraz draftu, bo nalozy sie nam efekt
jakosci gry na waiverach.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-21 10:02:07
Autor: s
[...]

Ale troche rozumiem intencje tego pomyslu.
Mam wrazenie, ze przy minimum zaangazowania da sie te 30 fp z fa wyciagnac.
Wiec zlamas bedzie wygladac duzo lepiej na tle nie-zlamasow, gdy mu przynajmniej te 30 x ilosc opuszczonych gier dodamy do totali. Pewnie, nadal moze byc pokrzywdzony, jezeli wybrany byl przez sprawnego manago, ale obraz jest juz nieco ostrzejszy. Pewnie na podobnej zasadzie nba.com licza rankingi combined :-)

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-21 01:15:10
Autor: L'e-szczur
On 21 Kwi, 10:02, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:

> [...]

Ale troche rozumiem intencje tego pomyslu.
Mam wrazenie, ze przy minimum zaangazowania da sie te 30 fp z fa wyciagnac.

Skoro minimum wystarczy to moze trzeba ustalic wartosc na 32, albo 34?
I tu zaczynamy rozmowe o religii a nie kwintesencji problemu.

[...]

Na nba.com ranking FSPI combined jest IIRC srednia z sum i totali,
wiec chyba nie do konca jest tak jak sadzisz.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-21 10:21:24
Autor: s
[...]

Ee tam, nie ma co wydziwiac.
Nie piszemy pracy doktorskiej.
Cokolwiek z tego przedzialu zostanie wziete do obliczen, znaczaco poprawi ocene wyboru zlamasow.
Za to pogorszy ocene wyborow, ktore graly ponizej tego minimu, i dobrze.

[...]

nba.com tlumaczy sie gdzies z metodologii?
Cool...
Zreszta, nevermind, FSPI suxx :-)

Pozdr
Slawek

--
"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-21 13:55:09
Autor: Tomasz Radko
L'e-szczur pisze:

Po pierwsze dlatego, ze chyba nikt nie zastapil swoich straconych
spotkan FA o sredniej 30.

To wprowadź poziom odniesienia 25 czy 20. Bez znaczenia. Natomiast U Ciebie wzięcie gracza, który w 80 meczach zaliczył 1600 FP jest lepsze od wybrania kogoś, kto zagrał tylko 20 meczów i pobrał 1200 FP. "Trochę" mylące podejście.

pzdr

TRad

Data: 2009-04-21 14:51:55
Autor: wiLQ
> [...]

ktorej GM pobiera przecientego FA z waiverow i na tej podstawie
wyciagamy wnioski na temat draftu. IMO to nie jest wlasciwe podejscie,

W jaki sposob zaciemnia? Przeciez zakladamy, ze wszyscy na waiverach
grali identycznie! W zwiazku z tym de facto oceniany jest tylko draft,
ale bez grubo przesadzonego karania za opuszczone mecze.

Poza tym czesc z nas nie dograla ich od kilku do
kilkunastu i to tez nalezaloby ujac w ocenie.

To juz wg mnie wylacznie lenistwo bo chyba nikt nie mial takiej plagi
krotkoterminowych kontuzji by nie wyrobic sie z meczami.

Juz predzej sensowne byloby ocenianie draftu przez pryzmat team logow,
ale niestety tam nie ma informacji na temat ilosci spotkan danego
zawodnika

I wlasciwie nie wiadomo dlaczego... chyba, ze w platnej wersji ta
informacje udostepniaja.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-20 23:07:41
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Yup, trzeba koniecznie liczyć w VORPach :)

pzdr

TRad

Data: 2009-04-20 11:04:13
Autor: L'e-szczur
fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)
No to jedziemy z analiza runda po rundzie. Oczywiscie skupiam sie na
sumach, bo to one decyduja w perspektywie sezonu. Wedlug tej kategorii
rowniez przyznaje nagrody za steale oraz busty. Chociaz w kilku
miejscach wrzucam tez srednie.

Runda 1
Pick GM Zawodnik Miejsce na sumach
1 Striker LeBron James 1
2 Slawek Chris Paul 2
3 L'e Amare           91
4 Mason Dwight Howard 4
5 Artur Kobe Bryant 5
6 Wojtek Dwyane Wade 3
7 Olo Kevin Garnett 81
8 Kurian Marcus Camby 64
9 Kris Tim Duncan 9
10 wiLQ Dirk Nowitzki 6

No prosze. Kontuzje znowu mialy decydujacy wplyw na ocene pierwszej
rundy.
Amare, KG i Camby dali znacznie mniej punktow niz powinni. Srednie za
sezon: KG 45.9 fp, Amare 48; Camby 41,7 - tez łba nie urywaja, bo
zawodnicy z Top10 powinni dawac nie mniej niz 52 fpg. W kazdym razie
stealem rundy byl Nowik wiLQ'a - mimo, ze pobrany tylko o 4 miejsca
pozniej. Bustem brzemiennym dla mnie w skutkach jest Amare. Mowi sie
trudno.

Runda 2
11 wiLQ Elton Brand 240
12 Kris Allen Iverson 133
13 Kurian Carlos Boozer 174
14 Olo Shawn Marion 63
15 Wojtek Al Jefferson 69
16 Artur Chris Bosh 8
17 Mason Carmelo Anthony 47
18 L'e     D. Williams 22
19 Slawek Josh Smith 65
20 Striker Caron Butler 40

Po dobrym picku Nowika wiLQ poprawia Brandem efektywnie uwalając sobie
sezon. Brand oczywiscie - zgodnie z przewidywaniami - otrzymuje
szczytny tytl Busta Draftu.
Ale pocieszmy sie, ze ta runda znowu obfitowala w picki ktorych
wartosc zanizyly kontuzje, lub trejdy w polaczeniu z kontuzjami. Poza
tym _zaden_ z zawodnikow docelowo sie w niej nie znalazl. Tylko jeden
pick (Artura) byl lepszy niz miejsce w ktorym zostal wziety, natomiast
reszta grala troche gorzej, duzo gorzej, albo koszmarnie gorzej.

Runda 3
21 Striker Steve Nash 27
22 Slawek David West 19
23 L'e Baron Davis 74
24 Mason Yao Ming 13
25 Artur Pau Gasol 7
26 Wojtek Rudy Gay 54
27 Olo Paul Pierce 25
28 Kurian Antawn Jamison 10
29 Kris Chris Kaman 239
30 wiLQ Vince Carter 17

Znowu Artur bierze zawodnika z Top10 i steal rundy. Na tym etapie ma
az trzech zawodnikow z Top10 ligi.
Z kolei Kris po slabym Iversonie, dostaje Kamana, ktory jest V-ce
Bustem Draftu. I na tym etapie ma juz totalnie przechlapane. Przy tak
przestrzelonym picku nawet moj wiecznie polamany oraz wiecznie
marudzacy Baron Davis nie wyglada najgorzej. Ale to moj drugi zly pick
w pierwszych trzech rundach.
Poza tym ladne picki Cartera, Jamisona i Minga.

Runda 4
31 wiLQ Andre Iguodala 15
32 Kris Jason Kidd 12
33 Kurian Joe Johnson 18
34 Olo JRich   86
35 Wojtek Rashard Lewis 36
36 Artur Danny Granger 28
37 Mason Andrew Bynum 140
38 L'e Brandon Roy 14
39 Slawek Aldridge 24
40 Striker Kevin Martin 129

W tej rundzie generalnie bralismy dobrze. Bynum (bust rundy) i Martin
nieco za wczesnie (obaj mieli srednie za sezon w okolicy 40 fp), ale
gdyby nie kontuzje to nie byloby z nimi zle. Olo po raz kolejny za
wczesnie. Steale beda dwa - Kidd i Roy obaj wzieci dwie rundy pozniej
niz powinni. Co ciekawe to fakt, ze w tej rundzie chcialem brac SG i
po tym jak zaraz po sobie zeszli Carter, Granger, Iggy i JJ zwyczajnie
spanikowalem i wzialem najlepszego z dostepnych SG z przeswiadczeniem,
ze moze troche za wczesnie. Jak sie okazalo byl to moj najlepszy zakup
draftu. O ironio losu!

Runda 5
41 Striker Jose Calderon 50
42 Slawek Andrew Bogut 191
43 L'e Gerald Wallace 33
44 Mason Billups         26
45 Artur Ron Artest 78
46 Wojtek Jermaine O'Neal 107
47 Olo Andris Biedrins 62
48 Kurian Mike Dunleavy #N/A
49 Kris Lamar Odom 43
50 wiLQ Zach Randolph 106

Kolejna runda polamancow. Bogut, Zach, JON i Dunleavy. W zasadzie
moznaby dac bust draftu za Dunleavy'ego, bo w chwili gdy robilismy
draft wiadomo bylo, ze jest kontuzjowany i troche posiedzi. Ale mimo
wszystko bledy z 5 rundy latwiej jest nadrabiac niz z przelomu
pierwszej i drugiej i stad taka a nie inna ocena.
Steal rundy to Billups. Nie pierwszy steal Masona i jak sie pozniej
okazalo nie ostatni.

Runda 6
51 wiLQ Tyson Chandler 199
52 Kris Emeka Okafor 29
53 Kurian David Lee 11
54 Olo Michael Redd 221
55 Wojtek Kevin Durant 16
56 Artur Hedo Turkoglu 45
57 Mason Josh Howard 151
58 L'e Al Horford 67
59 Slawek Andre Miller 21
60 Striker Brad Miller 76

Bust - Redd i Chandler. wiLQ jak Ty w ogole wspiales sie na 5 miejsce
w lidze majac dziadowy poczatek draftu. Z 6 pickow tylko Nowik, Iggy i
Vince byli OK - reszta totalnie przewalona. W kolejnych rundach tez
steal Harrisa ale bust z BigZ, bust z Montą. Az ciekawy jestem analizy
(o ile ktos zrobi) pickow z waiverow, bo chyba wypadles tutaj calkiem
dobrze.

Runda 7
61 Striker Mehmet Okur 51
62 Slawek Tracy McGrady 210
63 L'e Mo Williams 44
64 Mason Tony Parker 30
65 Artur Greg Oden 168
66 Wojtek Corey Maggette 157
67 Olo Samuel Dalembert 104
68 Kurian Jamal Crawford 97
69 Kris Stephen Jackson 70
70 wiLQ Devin Harris 34

Steal rundy Parker Masona. Bust Slawka z Tracym, Artura z Odenem i
Wojtka z Maggettym.
Zauwazyliscie ze do tej pory najwiecej bustow bylo na centrach? Amare,
Brand, Kaman, Camby, Bynum, JON, Chandler, Oden. Hmmm.

Runda 8
71 wiLQ Ilgauskas 115
72 Kris Luol Deng 167
73 Kurian Raymond Felton 35
74 Olo Jason Terry 68
75 Wojtek R. Jefferson 53
76 Artur Ray Allen 55
77 Mason Troy Murphy 23
78 L'e Mike Miller 90
79 Slawek Michael Beasley 113
80 Striker TJ Ford  75
Steal Masona (to juz taka mala tradycja).

Pozostalych pickow nie ma sensu komentowac. Moze tylko zwrocmy uwage
na wybor Wojtka z Rondo (Top20), Slawka z Shaqiem (32) i Masona z
Rosem (31). Takie picki decyduja o podium.

81 Striker Rasheed Wallace 101
82 Slawek Gilbert Arenas #N/A
83 L'e Mike Bibby 52
84 Mason Kirilenko 120
85 Artur Randy Foye 105
86 Wojtek Rajon Rondo 20
87 Olo Drew Gooden 182
88 Kurian Tayshaun Prince 49
89 Kris Nick Collison 131
90 wiLQ Monta Ellis 257

91 wiLQ Rip Hamilton 109
92 Kris Zaza Pachulia 178
93 Kurian Marvin Williams 127
94 Olo Al Harrington 61
95 Wojtek John Salmons 48
96 Artur Manu Ginobili 169
97 Mason OJ Mayo 60
98 L'e Tyrus Thomas 79
99 Slawek Shaquille O'Neal 32
100 Striker Al Thornton 110

101 Striker Mike Conley 96
102 Slawek Villanueva 57
103 L'e Jason Maxiell 194
104 Mason Derrick Rose 31
105 Artur Anthony Parker 108
106 Wojtek Jeff Green 58
107 Olo Ricky Davis #N/A
108 Kurian Ryan Gomes 111
109 Kris Kirk Hinrich 206
110 wiLQ Joakim Noah 93

111 wiLQ Kevin Love 72
112 Kris Chris Wilcox 231
113 Kurian Jamario Moon 137
114 Olo Kenyon Martin 117
115 Wojtek Jameer Nelson 163
116 Artur Francisco Garcia 144
117 Mason Andray Blatche 143
118 L'e Yi Jianlian 204
119 Slawek Nene Hilario 37
120 Striker Marc Gasol 59

121 Striker Rodney Stuckey 87
122 Slawek Beno Udrih 123
123 L'e Kelenna Azubuike 102
124 Mason Hakim Warrick 128
125 Artur Peja Stojakovic 166
126 Wojtek Udonis Haslem 98
127 Olo Marcus Williams #N/A
128 Kurian Leandro Barbosa 134
129 Kris Larry Hughes 198
130 wiLQ Earl Watson 173

Ale na sam koniec dla najbardziej wytrwalych zostawiamy sobie wybor
steala draftu. Byl nim oczywiscie Nene, ktory zostal wybrany z pickiem
119, a na sumach byl 37.
A tak wyglada Top10 steali:
Pick GM Zawodnik Na sumach Delta.
119 Slawek Nene Hilario 37 -82
104 Mason Derrick Rose 31 -73
99 Slawek Shaq    32 -67
86 Wojtek Rajon Rondo 20 -66
120 Striker Marc Gasol 59 -61
77 Mason Troy Murphy 23 -54
106 Wojtek Jeff Green 58 -48
95 Wojtek John Salmons 48 -47
102 Slawek Charlie V 57 -45
53 Kurian David Lee 11 -42

I to by bylo chwilowo na tyle.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-20 21:03:18
Autor: Tomasz Radko
L'e-szczur pisze:

[...]

Metodologicznie do bani. Należało policzyć różnicę wartości, a nie różnicę miejsc. Prawdopodobnie wzięcie z dziesiątym pickiem #1 daje więcej, niż wzięcie z setnym #50. A delta pięć razy taka.

pzdr

TRad

Data: 2009-04-20 13:48:07
Autor: L'e-szczur
On 20 Kwi, 21:03, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
L'e-szczur pisze:

> [...]
> 104        Mason   Derrick Rose    31      -73
> 99 Slawek  Shaq            32      -67
> 86 Wojtek  Rajon Rondo     20      -66
> 120        Striker Marc Gasol      59      -61
> 77 Mason   Troy Murphy     23      -54
> 106        Wojtek  Jeff Green      58      -48
> 95 Wojtek  John Salmons    48      -47
> 102        Slawek  Charlie V       57      -45
> 53 Kurian  David Lee       11      -42

Metodologicznie do bani. Należało policzyć różnicę wartości, a nie
różnicę miejsc. Prawdopodobnie wzięcie z dziesiątym pickiem #1 daje
więcej, niż wzięcie z setnym #50. A delta pięć razy taka.

To jest jeden sposob patrzenia na draft - o ile wczesniej nalezalo
brac zawodnika w stosunku do faktycznego miejsca.
Jak ktos ma ochote liczyc wplyw to niech wezmie pod uwage nie
teoretyczne fp w sezonie, ale z poprawka na wystawianie w lineupie,
wymiany etc. IMO nie warto.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-20 23:22:33
Autor: wiLQ
> [...]

> różnicę miejsc. Prawdopodobnie wzięcie z dziesiątym pickiem #1 daje
> więcej, niż wzięcie z setnym #50. A delta pięć razy taka.

Otoz to, przykladowo (i na srednich) roznica miedzy #10, a #20 to
5,1fp/mecz, a miedzy #110, a #120 juz tylko 1,4fp/mecz.
Delta miejsc ta sama, ale lepiej trafic w ta pierwsza pare...

To jest jeden sposob patrzenia na draft - o ile wczesniej nalezalo
brac zawodnika w stosunku do faktycznego miejsca.

Tak, ale nie na samych totalach.

Jak ktos ma ochote liczyc wplyw to niech wezmie pod uwage nie
teoretyczne fp w sezonie, ale z poprawka na wystawianie w lineupie,
wymiany etc. IMO nie warto.

IMHO wystarczy gdybys zrobil (skoro juz masz wklepane nazwiska...):
1) za kazdy opuszczony mecz dodaj poziom FAsowy (np 30fp),
2) posortuj taki total dla ligi od najlepszego do najgorszego ustalajac
w ten sposob teoretyczny poziom kazdego picku,
3) odejmij wartosc zawodnika od tej, ktora sugerowal jego numer w
drafcie i to bedzie szacunkowy zysk/strata z picku.

W ten sposob bedzie mozna nie tylko ustalic steale i wpadki, ale takze
ktory GM mial najlepszy i najgorszy draft ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-21 09:32:42
Autor: s
[...]

Cambiemu spokojnie mozemy rowniez srednia wytlumaczyc kontuzjami.
Dopoki gral zdrowy - szalal na pieknej sredniej.
Gdy wracal pomiedzy przerwami, grajac z migrenami, urazami i innym cholerstwem - trzepal srednie po 20fp.
Swoja droga, szybko wrocil do statusu zlamasa. Wszystko mu przeszkadzalo. Uszko, boli glowka itd... A moze zwyczajnie przeszkadzala mu organizacja, w ktorej sie znalazl?

Co do KG - czyzby oficjalnie przestal byc pierwszorundowcem fantasy?

[...]

Sezonu sobie akurat Brandem nie uwalil, bo pieknie go sprzedal.
Za to sezon uwalil sobie Kris. I pewne tu mamy pocieszenie - bo Kris samodzielnie strzelil sobie w stope, pozniejszy wybor Kamana w trybie offline tylko go dobil. Ale coz. Kaman gral ok do momentu kontuzji, wiec nie li tylko dolacza do grona pechowych wyborow centrow. Za to Kidd, wziety takoz z listy, byl swietnym pickiem.

Al Jefferson IMO bedzie jedna z ofiar obranego przez Ciebie sposobu rankowania. Gdy gral - produkcja z top 5, zatem steal. Kontuzja uwalila totale, ale faktycznie, gdyby brakujace mecze uzupelnic napiwkiem 30fp - nadal nie bylby to zly wybor.

[...]

Tak, jak czasem kontuzje rodza busty, tak i czasem rodza steale... Gasol i Jamison to takie wlasnie "owoce" kontuzji :-)

[...]

No fakt, Roy mial byc kolejnym zlamasem :-)
Swoja droga - zdziwil mnie rank Alda.
Tzn wierzylem w niego (po komentarzach wnioskowalem, ze jako jedyny :D), ale chyba swoja produkcje i rank natrzepal jakby nieco cichaczem :-)
AFAIR Wojtek w fb2 wzial go sporo pozniej, wiec bedzie tam jednym z kandydatow do steala.

[...]

Oo, Ty tez mi winko jestes winien :-)
Podobno badly chciales Boguta. Dzieki mnie masz swietny pick!
O, i mamy pierwszy ciekawy przypadek. Na oko Kris trafil dobry pick, ktory moglby poprawic mu standing.
Niestety (ok, -stety, poniekad) Odom zaczal produkowac juz po wywaleniu na fa.

Runda 6
51 wiLQ Tyson Chandler 199
52 Kris Emeka Okafor 29
53 Kurian David Lee 11
54 Olo Michael Redd 221
55 Wojtek Kevin Durant 16
56 Artur Hedo Turkoglu 45
57 Mason Josh Howard 151
58 L'e Al Horford 67
59 Slawek Andre Miller 21
60 Striker Brad Miller 76

O, prosze, po raz kolejny dobrze Kris.
Wojtek rewelacyjnie z Durniem, ale tak chyba bedzie z Durniem we wszystkich ligach. Hedo 45 total? Tez cichaczem jakos chyba :-)

Zauwazyliscie ze do tej pory najwiecej bustow bylo na centrach? Amare,
Brand, Kaman, Camby, Bynum, JON, Chandler, Oden. Hmmm.

I wszyscy zlamasy...

[...]

Mason mial rewelacyjny sezon.
Z draftu wzial pieknie.
Bardzo madry, bezpieczny deal z Kurianem.
Swietne nabytki z fa.
Chyba jedyny jego problem byl taki, ze nie mial Paula...

Kurian swietnie, a czesto byl krytykowany za picki, wiec warto wyluszczyc Feltona.
Allen to kolejny gracz, ktory punktowal dobrze, ale nie dla draftujacego. Ba, nawet nie dla mnie, bylem jego drugim "wlascicielem":-(

Pozostalych pickow nie ma sensu komentowac. Moze tylko zwrocmy uwage
na wybor Wojtka z Rondo (Top20), Slawka z Shaqiem (32) i Masona z
Rosem (31). Takie picki decyduja o podium.

A dupa tam.
Shaq o niczym nie decydowal.
Wylecial na morde w momencie, gdy zaczal siadac na lawe. I, co ciekawe, wcale nie pomogl Olowi sie utrzymac, nie wspominajac o podium...
Idiota ze mnie. AFAIR wowczas wzialem za niego Allena, ktory tez potem wylecial. Nie ma to jak szybkie decyzje ;-(

Decydowal pewnie Nene, bo dal mi Kobosa.
Oczywiscie deal z Arturem tez czesciowo spaskudzilem, bo zrobilem prezent z Gasola woLFowi. Wszyscy dobrze juz wiedza, ze z tym czlowiekiem nie nalezy handlowac, tylko durny Mroz sie lapie co jakis czas ;-(

[...]

Piekny pick z Rondo.
Tu faktycznie mogl miec wplyw na podium.
Tyle, ze Bron mial ostatecznie wiekszy wplyw :-)

[...]

Milo to wyglada jak cholera, ale na moje oko Murphy, Rondo, Nene, Lee czy Duren to kandydaci do steala. I, zeby juz na sile byc konsekwentnym, postawie na Troya :-)

Pozdr
Slawek

--
"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-04-20 15:20:58
Autor: wiLQ
s napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

Nazwa druzyny niestety pozostala aktualna. A oceniajac swoj draft...

Plusy: Nowik, Vince, Iggy, Zach (na srednich), D.Harris.
Potwierdzilo sie, ze Nowik nie powinien do mnie dotrwac ;-)

Trudno powiedziec: Noah, Love.
Miejsce wydraftowania dobre, ale obu szybko wywalilem, wiec to klasyczne
mieszane uczucia.

Minusy: Brand, Tyson Chandler, Ilgauskas, Monta, Rip Hamilton, Watson.
Tu glownym problemem bylo zdrowie i/lub kiepski timing w  wywalaniu.
Ogolnie byloby niezle gdyby nie to pierwsze nazwisko... Nie zdziwie sie
jesli w analizie L'e okaze sie, ze Brand byl najwiekszym bustem draftu.
Jedyne co mnie pociesza w kwestii wydraftowania Branda to zarowno Al
Jefferson jak i Boozer (ktorych rozwazalem na jego miejsce) rowniez nie
mieli sezonow jakich sie po nich spodziewalem...

5 plusow do 6 minusow sugeruje raczej slaby start do sezonu...

Oceniajac FAsy i trejdy...
Plusy: W. Chandler, Westbrook, Gasol, Nate Robinson, Terry, Jack,
Foster, GHill, McDyess, Bargniani, Jermaine.
Ogolnie calkiem pokazna lista i to jest niesamowite, ze Slawek wygral
lige pomimo dwoch stratnych trejdow ze mna. Tym bardziej gratuluje ;-)

Trudno powiedziec: Lopez.
Pobrany slusznie, ale za wczesnie wywalony... i wystawiony za krotko.

Minusy: JR Smith, E.Gordon, Delonte West, Varejao.
Ogolnie zawodnicy mieli swietne okresy... ale nie w moim skladzie.

Hmmm, duzo wiecej plusow niz minusow w tej czesci takze wychodzi na to,
ze aktywnoscia w sezonie podciagnalem sie o pare miejsc doczlapujac sie
do 5 miejsca. Ale to za duzo bledow i odpuszczonych FAsow by zajsc wyzej
i moc rywalizowac z czolowa czworka, ktorej gratuluje udanego sezonu ;-)

PS. Bawimy sie w przeglad naszych komentarzy podraftowych, czy nie?;-)

Taaa, zawsze mozna sie posmiac z gamoni sugerujacych, ze Brand nadaje
sie na 1 runde, a TMac moze byc stealem (jakiejkolwiek) rundy ;-)

--
pzdr
wiLQ

fb1 - srednie i (jak mniemam) dyskusja podsumowujaca :-)