fiat panda van i 200 000km

Data: 2010-03-06 16:12:23
Autor: usrobo
fiat panda van i 200 000km
hej
potrzebuje autko do pracy
odcinki po kilka km,
w tej chwili mam seicento, ale chcialbym cos wygodniejszego i nieco wiecej pow. ladownej

przewożę głownie narzędzia i materialy elektroniczne
kable, itp

mysle o pandzie van po leasingowej
2004 rok i ok 200 000km

czy te auto nie bedzie za bardzo rozkletotane?
czo trzeba zrobic w tym aucie w najblizszym czasie?
dodam ze ma gaz

czy homologacja na ciezarowe pozwoli mi odliczac vat
czy sie cos zmienilo?
warto sie w to pakowac?

michal

Data: 2010-03-06 17:53:16
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:hmtrcp$8ms$1news.onet.pl...

warto sie w to pakowac?

IMO nie. Samochód będzie zajebany na śmierć.

kml

Data: 2010-03-06 18:57:25
Autor: Grzegorz
fiat panda van i 200 000km
Hello kml !:

Użytkownik "usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości

warto sie w to pakowac?

IMO nie. Samochód będzie zajebany na śmierć.

Jeśli za 500 zł to bym zaryzykował ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-06 19:58:49
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:hmu528$1s4$2news.onet.pl...
Hello kml !:

Użytkownik "usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości

warto sie w to pakowac?

IMO nie. Samochód będzie zajebany na śmierć.

Jeśli za 500 zł to bym zaryzykował ;-) !

No chyba, że tak :)

kml

Data: 2010-03-06 19:43:29
Autor: srnietana
fiat panda van i 200 000km

[...]

Lepiej kupić ten sam egzemplarz, ale kiedy przejdzie przez ręce handlarza.
Wówczas będzie miał 87.500 km na liczniku.
A tak na serio - 200tys km to nie oznacza w żadnym razie rozklekotania auta.
Jest to normalny przebieg jak na 6 lat użytkowania.
Poza tym auto nie psuje się od przebiegu.
Nie miałbym oporów kupować auto z przebiegiem miliona kilometrów o ile jeggo stan byłby OK.
Przecież części ekspoloatacyjne takie jak rozrząd, elementy met-gum zawieszenia, tarcze, klocki, wydech itp. w aucie zuzywają się częściej niż 150.000 km
I jeśli je ktoś wymieniał kiedy trzeba to auto z przebiegiem 100, 200 czy 500 tys. km nie będzie różniło się zbytnio.
Auto z przebiegiem 40.000 może być zapuszczone, rozklekotane, obdarte i śmierdzące.
Auto z przebiegiem 800,000 może być w stanie niemal idealnym
Czy lepsze auto z przebiegiem 100.000 użytkowane dzieńw dzień na odcinku 10km czy lepsze auto z przebiegiem 300.000 użytkowane tylko po trasach?
Czasem tak się zastanawiam jaki jest średni przebieg dla aut poruszających się po naszych ulicach.
Stawiam że jest to 400.000 km
Oczywiście w świadomości właścicieli średni przebieg wyniósłby 180.000 km

Data: 2010-03-06 19:46:24
Autor: to
fiat panda van i 200 000km
srnietana wrote:

Lepiej kupić ten sam egzemplarz, ale kiedy przejdzie przez ręce
handlarza. Wówczas będzie miał 87.500 km na liczniku. A tak na serio -
200tys km to nie oznacza w Ĺźadnym razie rozklekotania auta. (...)

Jechałeś jakimś niewielkim Fiatem z przebiegiem 200 tys.?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-06 21:31:01
Autor: srnietana
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b92b110$1news.home.net.pl...

200tys km to nie oznacza w Ĺźadnym razie rozklekotania auta. (...)

Jechałeś jakimś niewielkim Fiatem z przebiegiem 200 tys.?

owszem, fiatem 126p rocznik 1983, przebieg 250 tys

Data: 2010-03-06 22:38:34
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "srnietana" <devnull@dev.nu.ll> napisał w wiadomości news:hmue28$qo7$1news.onet.pl...

[...]

Wiesz, Ĺźe nie wolno siedzieć w samochodzie  ktĂłry jedzie na lawecie? :)

kml

Data: 2010-03-06 21:55:29
Autor: to
fiat panda van i 200 000km
kml wrote:

owszem, fiatem 126p rocznik 1983, przebieg 250 tys

Wiesz, Ĺźe nie wolno siedzieć w samochodzie  ktĂłry jedzie na lawecie? :)

Może go na holu ciągnęli?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-08 08:02:52
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
[...]

pitolisz dla sportu?
punto 1997 1.2 280kkm i rosnie. rozsypal mi sie wlasnie 3 alternator - po wymianie (150pln kosztuje noowka sztuyka nie smigana) bedzie latal dalej.

Data: 2010-03-10 02:02:59
Autor: to
fiat panda van i 200 000km
Michał Gut wrote:

pitolisz dla sportu?
punto 1997 1.2 280kkm i rosnie. rozsypal mi sie wlasnie 3 alternator -
po wymianie (150pln kosztuje noowka sztuyka nie smigana) bedzie latal
dalej.

Jechałem Punto 1 z przebiegiem koło 200 tys. i miałem wrażenie, że każda cześć w tym samochodzie trzyma się pozostałych na słowo honoru, a wszystkie elementy ruchome mają z centymetr luzu. Podobne miałem wrażenie z jazdy Lanosem o podobnym przebiegu.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-08 09:54:05
Autor: krzysiek82
fiat panda van i 200 000km
to pisze:
Jechałeś jakimś niewielkim Fiatem z przebiegiem 200 tys.?

ja mam już ok 200tyś licznikowo, auto zachowuje się jak 80tyś km temu, nic niepokojącego się nie pojawiło.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-06 20:04:58
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "srnietana" <devnull@dev.nu.ll> napisał w wiadomości news:hmu7oj$9t9$1news.onet.pl...

A tak na serio - 200tys km to nie oznacza w żadnym razie rozklekotania auta.
Jest to normalny przebieg jak na 6 lat użytkowania.
Poza tym auto nie psuje się od przebiegu.

Panda, gaz, leasing... czyli dwa słowa określające egzemplarz kolekcjonerski :> Nawet jezeli ten samochód był serwisowany na bieżąco do końca to naprawdę byłby to świetny zbieg okoliczności gdyby okazało się, że coś z niego będzie w przyszłości. Cos oprócz problemów.

Znajomy miał pandę od nowości do przebiegu ok 100kkm i potem zaczęła się sypać. Nie pamiętam dokładnie co to było (nic mega poważnego), ale samochód 3 razy jechał do serwisu na lawecie. Jeżeli tak było z prywatnym, regularnie serwisowanym samochodem to naprawde jestem ciekawe jak to będzie z taką pandą :)

kml

Data: 2010-03-06 20:07:03
Autor: usrobo
fiat panda van i 200 000km
kml pisze:

[...]

plus jest taki ze leasingowane auta sa serwisowane w aso
na oryginalnych czesciach

minus ze jest to auto sluzobowe i spora czesc traktuje je po nacoeeszemu
ale jesli bylo to auto jednej osoby ktora robila nim trasy np z przyprawami po calej polsce to raczej sobie go szanowal
nikt nie lubi siedziec w gownie

michal

Data: 2010-03-06 20:56:29
Autor: BartekK
fiat panda van i 200 000km
W dniu 2010-03-06 20:07, usrobo pisze:
plus jest taki ze leasingowane auta sa serwisowane w aso
VWleasing flotowy + opel = serwisowanie tam gdzie (naj)taniej, naprawy większe (pokolizyjne, wypadkowe itd) gdzieś w stodołach pod ukraińską granicą bo tam taniej itd.

na oryginalnych czesciach
Jak wyżej. Najtaniej wszystko jak się da. Wymiana oleju co 30tyś km, nawet jak od 27tyś pojawia się check engine + oil + service, leasing nie zgadza się na wymianę (jedynie karzą dolewać by nie było za mało, ale do 30tyś musi dojechać). Opony zimowe dają najtańsze jakie istnieją w pasującym rozmiarze, nie istotne żadne inne parametry jezdne, bo nie oni jeżdżą.

Data: 2010-03-06 21:56:43
Autor: J.F.
fiat panda van i 200 000km
On Sat, 6 Mar 2010 19:43:29 +0100,  srnietana wrote:
Auto z przebiegiem 40.000 może być zapuszczone, rozklekotane, obdarte i śmierdzące.

Skreslic te marke. Jesli jej auta sie potrafia rozklekotac przez 40
kkm :-)

Auto z przebiegiem 800,000 może być w stanie niemal idealnym

No coz, nigdy takiego przebiegu nie mialem, ale rzeczy sie zuzywaja.
Musialby wlasciciel wymienic chyba wszystko przy przebiegu 750kkm.

J.

Data: 2010-03-06 23:59:04
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km

Auto z przebiegiem 800,000 może być w stanie niemal idealnym

No coz, nigdy takiego przebiegu nie mialem, ale rzeczy sie zuzywaja.
Musialby wlasciciel wymienic chyba wszystko przy przebiegu 750kkm.

jezdze czasami fordem - z przebiegiem ponad 800 kkm - auto "dbane technicznie" - zadnych widziwnien, ale jak trzeba cos zrobic to trzeba - do dzis jezdzi super.
Zdanie "wymienic wszystko " w tym przypadku byłoby sporym naduzyciem.

Data: 2010-03-07 07:27:00
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D349D11A9BDbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Jakim modelem? Poza tym czy w tym samochodzie zostało jeszcze coś z części, które były fabrycznie zamontowane? Jaki silnik jest w stanie obecnie przejechać 800kkm?

kml

Data: 2010-03-07 07:59:02
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik kml AflySteX@gaOzeFta.lp ...

[...]

Courier
O jakie konkretnie częsci pytasz? Silnik od nowego ten sam (mam auto od przebiegu ponizej 100kkm) 1,9D.

Data: 2010-03-07 10:12:03
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D3457D43C613budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik kml AflySteX@gaOzeFta.lp ...

Courier
O jakie konkretnie częsci pytasz? Silnik od nowego ten sam (mam auto od
przebiegu ponizej 100kkm) 1,9D.

No to nieźle! Ciekawe ile by wyszło na hamowni w stosunku do danych fabrycznych - zostało tam coś jeszcze mocy?

kml

Data: 2010-03-07 10:15:32
Autor: J.F.
fiat panda van i 200 000km
On Sun, 7 Mar 2010 10:12:03 +0100,  kml wrote:
[...]

Wiecej niz fabrycznie - w koncu juz rozszlifowany na 2 litry :-)

J.

Data: 2010-03-07 10:49:34
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
[...]

Nie wiem, jak w stosunku do oryginału.
Po pierwsze to zwykły D, nigdy nie był demonem predkosci.
Po drugie nigdy w ten sposób nie był eksploatowany, zeby były potrzebne jakies duze przyspieszenia.
Pali nadal w granicach 6,5l na 100km. i IMO jezdzi normalnie.
Nie korzystam z predkosci wiekszych niz 110-115km/h.
Nie czuje róznicy jadac pustym i zapakowanym po dach.

Data: 2010-03-07 12:28:19
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D34767B1DDBAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Nie czuje róznicy jadac pustym i zapakowanym po dach.

No tutaj to po bandzie pojechałeś chyba, ze wozisz puste pudła kartonowe ;)

kml

Data: 2010-03-07 12:51:14
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik kml AflySteX@gaOzeFta.lp ...

Nie czuje róznicy jadac pustym i zapakowanym po dach.

No tutaj to po bandzie pojechałeś chyba, ze wozisz puste pudła
kartonowe ;)
nie, aczkolwiek nie woze rowniez ładunków powodujacych ze rura wydechowa jedzie po ziemi.

Data: 2010-03-08 09:56:04
Autor: krzysiek82
fiat panda van i 200 000km
kml pisze:
Jakim modelem? Poza tym czy w tym samochodzie zostało jeszcze coś z części, które były fabrycznie zamontowane? Jaki silnik jest w stanie obecnie przejechać 800kkm?

wolnossący diesel pewnie tak, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji, doładowane jednostki i benzyniaki nie ma szans, a jak ktoś twierdzi inaczej to pewnie nie wiem o kapitalce która w połowie tego przebiegu się odbyła :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 13:59:03
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik krzysiek82 saab@user.pl ...

[...]

oczywiscie ze nie benzyna :)
Dzis juz trudno takie bez turbiny kupic :(

Data: 2010-03-07 09:50:57
Autor: J.F.
fiat panda van i 200 000km
On Sat, 6 Mar 2010 23:59:04 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

800 czy 80 ?
technicznie" - zadnych widziwnien, ale jak trzeba cos zrobic to trzeba - do dzis jezdzi super.
Zdanie "wymienic wszystko " w tym przypadku byłoby sporym naduzyciem.

"w stanie niemal idealnym" jakos mi sie kloci z autem w ktorym co
chwila jest cos do roboty. Ile razy tam juz naprawiano alternator,
rozrusznik, maglownice, sprzeglo, amory, cylinderki/zaciski hamulcowe,
pompe wody, a ile bylo powazniejszych napraw silka ? Zamki, fotele, klima, pedaly, linki, nawet glupie zawiasy w drzwiach
sie sie zuzywaja.

Chociaz jak sobie przypomne to grecka taksowke z przebiegiem 2 mln..
silniki owszem trzy, ale reszte widac mercedes robi swietne :-)

J.

Data: 2010-03-07 10:49:39
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km

[...]

osiemset tysiecy

[...]

hmm, nie pamietam, to jeden z kilku samochodów.
Na pewno rozrusznik był robiony.
Sprzegło na 100%. Silnik - jezeli pytasz o jakis remont generalny - nie.
Generalnie czesci sie wymienia ale raczej po spodziewanych przebiegach i to "spodziewanych wyzszych" a nie minimalnych podawanych przez producenta.
Olej wymieniany co 10.000.

Zamki, fotele, klima, pedaly, linki, nawet glupie zawiasy w drzwiach
sie sie zuzywaja.

Na pewno był wymieniany zespół sterowania kierunkowskazami (po 750kkm), z zawaisami w drzwiach czy zamkami nie ma zadnych problemów, linki równiez, pamietam ze jakis wezyk kiedys wymieniałem jeden czy drugi raz.
Generalnie zadnej usterki która po 200 tysiacach tez nie mogłaby sie zdarzyc.

Chociaz jak sobie przypomne to grecka taksowke z przebiegiem 2 mln..
silniki owszem trzy, ale reszte widac mercedes robi swietne :-)

Jak widac, akurat ten model fordowi tez sie udał.

Data: 2010-03-07 12:59:02
Autor: J.F.
fiat panda van i 200 000km
On Sun, 7 Mar 2010 10:49:39 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

A np uszczelka pod glowica ?
Generalnie czesci sie wymienia ale raczej po spodziewanych przebiegach i to "spodziewanych wyzszych" a nie minimalnych podawanych przez producenta.
[...]
Generalnie zadnej usterki która po 200 tysiacach tez nie mogłaby sie zdarzyc.

Tak czy inaczej - to juz nie jest auto ktore przejedzie kolejne 100kkm
tylko wymieniajac "olej i klocki".
Chociaz jak sobie przypomne to grecka taksowke z przebiegiem 2 mln..
silniki owszem trzy, ale reszte widac mercedes robi swietne :-)
Jak widac, akurat ten model fordowi tez sie udał.

Sierre tez chwalilem za trwalosc, ale ona raczej 800k nie miala.

Badzmy realistami - jak sam piszesz po przejechaniu 200k w aucie juz wszystko moze sie popsuc, wiec dalekie jest od "stan niemal
idealny". I nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby 800k obylo sie bez sporej ilosci
napraw.

J.

Data: 2010-03-07 12:51:11
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km

[...]

Jasne. Ale takiej pewnosci nie ma równiez w przypadku auta ktore ma przebieg 50 czy 100kkm.

[...]

Mowiac stan idealny mam na mysli kulture jazdy, trzymanie sie drogi itp.
A co do napraw - tak jak pisałem - auto z 50 czy 100kkm na karku tez sie psuje.
Znam jednego forda, ktory ma przebieg ponizej 20.000 i w serwisie był juz jakies 5 razy.

Data: 2010-03-07 19:36:25
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D3487348347budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Znam jednego forda, ktory ma przebieg ponizej 20.000 i w serwisie był juz
jakies 5 razy.

Niestety takie "sztuki" to z każdej marki można przedstawić :(

kml

Data: 2010-03-09 20:45:57
Autor: J.F.
fiat panda van i 200 000km
On Sun, 7 Mar 2010 12:51:11 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
Tak czy inaczej - to juz nie jest auto ktore przejedzie kolejne 100kkm
tylko wymieniajac "olej i klocki".
Jasne. Ale takiej pewnosci nie ma równiez w przypadku auta ktore ma przebieg 50 czy 100kkm.

No pewnosci nie ma, ale miedzy 50 a 150 wiekszych awarii nie powinno
byc. A miedzy 700 a 800 ? wszystko mozliwe, chyba ze niedawno
wymienione :-)

Znam jednego forda, ktory ma przebieg ponizej 20.000 i w serwisie był juz jakies 5 razy.

Zalezy z czym.
No i na gwarancji.

J.

Data: 2010-03-09 20:59:03
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km

Znam jednego forda, ktory ma przebieg ponizej 20.000 i w serwisie był
juz jakies 5 razy.

Zalezy z czym.
No i na gwarancji.

Co z tego, ze na gwarancji, skoro stoi w serwisie, pada w drodze itp.
Awarie rozne - wlasciwie za kazdym razem cos innego.

Data: 2010-03-06 20:19:04
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
usrobo pisze:
[...]

Pomijając uwagi innych - jeśli będzie to Panda 1.1 i to jeszcze
zagazowana, to szału dostaniesz przy ruszaniu... Ten samochód jest za
ciężki do tak żałosnego silniczka. Zestawienie skrzyni biegów też mnie
wkurza.

Data: 2010-03-06 21:50:48
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sat, 06 Mar 2010 20:19:04 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Popatrz, a ja takim zawsze pierwszy ze świateł. Może dlatego, że umiem
jeździć?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-06 22:45:12
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

ROTFL

Raczej masz urojenia.

Chociaż w porównaniu z tą słynną (niesławną? ;) ) spróchniałą Granadą to
może wszystko jest zrywne ;->

No OK - jeszcze możesz ruszać za wcześnie (inni grzecznie czekają na
zielone), mogą przysnąć, możesz być na jedynym pasie w daną stronę lub
obok może czekać na zielone np. ciągnik rolniczy ;)

Data: 2010-03-06 23:54:12
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sat, 06 Mar 2010 22:45:12 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Popatrz, a ja takim zawsze pierwszy ze świateł. Może dlatego, że umiem
jeździć?

ROTFL

Raczej masz urojenia.

No pewnie, 180 tysiaków w Pandzie zrobiłem :D

Chociaż w porównaniu z tą słynną (niesławną? ;) ) spróchniałą Granadą to
może wszystko jest zrywne ;->

Granada lepiej szła niż Pandzia.
No OK - jeszcze możesz ruszać za wcześnie (inni grzecznie czekają na
zielone), mogą przysnąć, możesz być na jedynym pasie w daną stronę lub
obok może czekać na zielone np. ciągnik rolniczy ;)

Nie, moge po prostu wykorzystać dobrze to, co oferuje silnik. Tylko to
wymaga kręcenia go dość wysoko. No i dobrze wyregulowanej instalacji
gazowej. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-07 00:39:36
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:

Chociaż w porównaniu z tą słynną (niesławną? ;) ) spróchniałą Granadą to
może wszystko jest zrywne ;->

Granada lepiej szła niż Pandzia.

Sam widzisz.

[...]

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od
starej, ciężkiej Granady.

Ergo: jest za ciężki do tak żałosnego silniczka. CBDO.

Data: 2010-03-07 01:09:34
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sun, 07 Mar 2010 00:39:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-07 11:12:09
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Data: 2010-03-07 11:38:45
Autor: Bydlę
fiat panda van i 200 000km
On 2010-03-07 11:12:09 +0100, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> said:

Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Wy o motocyklach rozmawiacie?
Tzw. ścigaczach?

--
Bydlę

Data: 2010-03-07 13:58:17
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Bydlę pisze:

[...]

No, on by chciał kręcić silniczek Pandy jak w ścigaczu - do czerwonej
kreski i jeszcze dalej ;)

Data: 2010-03-07 12:25:38
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sun, 07 Mar 2010 11:12:09 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?
Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę. Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
dość sprawnie jeździła. Natomiast duża wada Pandy jest jej paliwożerność i tutaj zgoda - silnik 1.2
zdecydowanie jest lepszy i pali mniej. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-07 14:06:35
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?

To, że może, nie oznacza, że należy.

Aspekt 1: większe zużycie mechanizmów silnika.
Aspekt 2: dużo większe zużycie paliwa.

Tak to się jeździ ścigaczami albo 2-suwowymi motorowerami.

Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.

Oceniałeś na słuch? ;->

Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.

Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
dość sprawnie jeździła.

Och, przy odpowiednim nastawieniu i jazdę traktorem można uznać za
wygodną i sprawną (heh - przy stanie polskich dróg będzie nawet całkiem
komfortowa ;) )

Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.

Natomiast duża wada Pandy jest jej paliwożerność i tutaj zgoda
- silnik 1.2 zdecydowanie jest lepszy i pali mniej.

To co się kłócisz niepotrzebne?

Swoją szosą - ciekaw jestem, jakby się zachowywała, jakby jej
variomatica zapakować...

Data: 2010-03-07 15:01:18
Autor: Grzegorz Prędki
fiat panda van i 200 000km
Andrzej Lawa pisze:
Adam Płaszczyca pisze:

[...]

Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na 3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.

Data: 2010-03-07 15:15:45
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Grzegorz Prędki pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Adam Płaszczyca pisze:

[...]

A jakie mieliby w tym interes?

Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
upłynięciu gwarancji.

Data: 2010-03-07 15:31:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
fiat panda van i 200 000km
Andrzej Lawa pisze:
[...]

Kolejny z teoriami spiskowymi.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-03-08 23:02:30
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie "teoria spiskowa". Tylko normalna praktyka biznesowa - nie opłaca
się robić towaru, który jest zbyt trwały, bo kto kupi potem następny?

Data: 2010-03-07 15:33:10
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sun, 07 Mar 2010 14:06:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Aspekt 2 tak, aspekt 1 - niemal odwrotnie. O wiele gorzej ma silnik na
niskich obrotach.
Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.

Oceniałeś na słuch? ;->

Tak.
Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.

Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.
[...]

A teraz przeczytaj to, co napisałem: "małe, tanie i niezbyt wygodne".

Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.

Jak sam napisałeś - ona nie ma tej kreski. A co do wołowatości, to jest
zdecydowanie lepsza od Renault Clio 1.2.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-08 23:01:01
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

A cóż to za rewolucyjna teoria, hmm?

[ciach]

Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.

Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.

W takim razie masz zaniżone standardy na zrywność :-P

[...]

Jazda, nie sam samochód.

[...]

Wiesz, coś gorszego zawsze da się znaleźć ;->

Data: 2010-03-11 23:16:32
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Mon, 08 Mar 2010 23:01:01 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Aspekt 2 tak, aspekt 1 - niemal odwrotnie. O wiele gorzej ma silnik na
niskich obrotach.

A cóż to za rewolucyjna teoria, hmm?

Żadna teoria, tylko wiedza na temat zachowania się klina olejowego na
panewkach.
Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.

W takim razie masz zaniżone standardy na zrywność :-P

A teraz. drogi Andrzeju, przeczytaj, a najlepiej zacytuj to, co na ten
temat napisałem, gdyż coraz bardziej staje się jasne, że polemizujesz nie z
moim zdanie, a z tym, co Tobie się wydaje. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-06 20:44:36
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sat, 06 Mar 2010 16:12:23 +0100, usrobo napisał(a):

czy te auto nie bedzie za bardzo rozkletotane?

Nie,
czo trzeba zrobic w tym aucie w najblizszym czasie?

To, co bedzie trzeba. Wybacz, szklana kula poszła do polerowania.
czy homologacja na ciezarowe pozwoli mi odliczac vat

Zadzwoń do US.
warto sie w to pakowac?

HGW, --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-06 20:59:07
Autor: Pan Piskorz
fiat panda van i 200 000km
 po leasingowej

To deklaracja poparcia partii politycznej
czy olewasz ortografię?

P.

Data: 2010-03-07 10:22:26
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
mialem dokladnie taki sam dylemat rok temu.

musisz dobrze uwazac i nie dac sie zdymac handlarzowi ale jak dobrze sprawdzisz to warto.

tylko ze nie pande a punto van (ja swojego kupilem za 11500 a wiem ze mozna jeszcze taniej). jest wiekszy i wygodniejszy, co ciekawe zwykle tanszy. Moje punto jest z silnikiem 1.3 multijet - malo pali (4,5-5l/100 przy miejskiej jezdzie, 6l <100kmph), bardzo ladnie sie zbiera. jak bedziesz kupowac to sprawdz turbine - jesli bedzie zdychala lub padnieta to ten puncioak w ogole njie bedzie mial mocy. moj egzemplarz zrywa przyczepnosc na pierwszym i czasami na drugim biegu(bez strzelania ze sprzegla). ogolnie musi przyzwocie przyspiesazac z tym silniiem.
Sprawdz dokladnie cale auto wlacznie z powierzchnia pod dywanikami.
Licz sie z kręconym licznikiem, wiec sprawdzaj stan samochodu a nie przebieg i nie boj sie jechac do samcochodu z przebiegiem 250kkm.
Po zakupie KONIECZNIE wymien rozrzad niezaleznie od tego ile kkm ma przzejechane! jak bedziesz mial 150kkm na liczniku to moze miec on faktycznie 250kkm albo i 300kkm a rozrzad wymienia sie tam co 250kkm. U mnie byl zdechniety slizgacz napinacza hydraulicznego przy teoretycznie 170kkm.

zalety podatkowe:

kup na fakture vat22% - lacznie zaplacisz za to auto po odliczeniu 60% wartosci (po zakupie na stacje diagnostyczna celem wydania homologacji vat-1 i potem do wydzialu komunikacji rejestriwac)

jak kupisz na fv ze stawka zw. to tez zle nie jest bo realnie bedzie cie kosztowac 64% czyli strasznej roznicy nie ma. Odliczasz caly vat od paliwa i czesci, ubezpieczenia itd (czyli wszystko cie kosztuje 60% ceny brutto - przy zalozeniu ze placisz podatki - masz zyski z dzialalnosci).

sir

Data: 2010-03-07 10:49:41
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik Michał Gut michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl ...

[...]

VAT-1 trzeba otrzymac od razu czy przy pierwszym wymaganym terminem przeglądzie?

Data: 2010-03-07 12:24:45
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
[...]

pokrecilem
to nie zwykly przeglad tylko przeglad sprawdzajacy czy spelnia vat1. daja ci zaswiadczenie ze spelnia wymogi vat-1. Jedziesz na stacje PO zarejestrowan iu i PO zamontowaniu tablic tejestracyjnych. Robia ci zdjecia, sprawdzaja czy kratka sie trzyma na sruby a nie na sline i wystawiaja ci glejt. nie pamietam kosztu ale zadne wielkie pieniadze. Potem zaswiadczenie ze spelnia vat 1 zanosisz do ksiegowosci i koniec (oryginal, bo dostajesz ze 3 egzemplarze chyba).

vat 1 mozesz zrobic i rok pozniej - ale dopiero wtedy bedziesz mogl odliczac 100% vat

sir

Data: 2010-03-07 12:51:17
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
[...]

o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu, ładownosc oraz ilość miejsc dla pasazerów?
BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?

vat 1 mozesz zrobic i rok pozniej - ale dopiero wtedy bedziesz mogl
odliczac 100% vat

rozumiem

Data: 2010-03-07 14:24:59
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu, ładownosc
oraz ilość miejsc dla pasazerów?
BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?

musisz miec kratke zeby miec vat 1
nie musisz dostarczac do us vat 1 - daj to do biura rachunkowego a oni juz z tym zrobia co trzeba. jak sam prowadzisz ksiegi to ci nie pwiem bo nie wiem:D

Data: 2010-03-07 18:25:48
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
[...]

no to dupa, bo ja w swoich dostawczakach kratek nie mam...
Przestrzen towarowa jest na stałe odgrodzona od kabiny kierowcy...

Data: 2010-03-07 20:00:05
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
no to dupa, bo ja w swoich dostawczakach kratek nie mam...
Przestrzen towarowa jest na stałe odgrodzona od kabiny kierowcy...

musisz miec kratke w osobowym - malo ktory ma stala przegrode. jak masz stala lita przegrode to TEZ spelnia vat 1
ale w pandzie nie widzialem nigdy stalowej plyty. zawsze sa montowane fabrycznie kratki.

ogolnie chodzi o to ze przez przegrode nie moze byc mozliwosci przecisniecia szescianu o boku afair 10cm (strzelam). przez lita przegrode przeciez nie przecisniesz...

Data: 2010-03-08 09:57:14
Autor: krzysiek82
fiat panda van i 200 000km
usrobo pisze:
mysle o pandzie van po leasingowej
2004 rok i ok 200 000km

wszystko co najgorsze w jednym aucie, panda to dobre auto chociaż dla dorosłych ludzi trochę za ciasna (lewarek zmiany biegów), silniki także są ok ale przy tym przebiegu może być już dosyć wyeksploatowany.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 10:13:36
Autor: Usrobo
fiat panda van i 200 000km
krzysiek82 pisze:
usrobo pisze:
[...]

Panowie

to jest auto do pracy,
dziennie przejade ok 50km, krótkie trasy 3km stop 2km stop
nie potrzebuje ścigacza, jak to ktoś pisał .. na światłach nie masz szans...
ja nie mam kompleksu małego ptaka, nie musze byc na światłach pierwszy

potrzebuje autka do pracy, co narzędzia i drabine i siebie w miare komfortowych warunkach przewioze.

mam teraz sei i jak by nie to ze nie jest VAT, i przydalby sie trochę wiekszy to dalej bym nim pykał po drogach.

michal

Data: 2010-03-08 10:55:50
Autor: krzysiek82
fiat panda van i 200 000km
Usrobo pisze:
  > to jest auto do pracy,
dziennie przejade ok 50km, krótkie trasy 3km stop 2km stop

auto do pracy powinno być bezawaryjne, w przypadku pandy z takim przebiegiem nie jest to takie oczywiste.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 11:20:47
Autor: Usrobo
fiat panda van i 200 000km
krzysiek82 pisze:
Usrobo pisze:
 > to jest auto do pracy,
dziennie przejade ok 50km, krótkie trasy 3km stop 2km stop

auto do pracy powinno być bezawaryjne, w przypadku pandy z takim przebiegiem nie jest to takie oczywiste.

i dlatego pytam na grupie ;)
ale raczej mało realzne odpowiedzi dostane
bo jak ktoś przeczytał fiat + 200 000zł to bez czytania reszty pisze ze na złom.

niestety to nie jest VW z przekręconym licznikiem

michal

Data: 2010-03-08 11:31:56
Autor: krzysiek82
fiat panda van i 200 000km
Usrobo pisze:
niestety to nie jest VW z przekręconym licznikiem

na pewno to nie jest taki poziom jak stary golf 2 który przejedzie 600tyś bez kapitalki, to mały silnik w dosyć ciężkiej budzie. Przed zakupem proponuje test kompresji silnika będziesz wtedy wiedział, czy ten silnik ma jeszcze pierścienie.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 16:56:57
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:hn2j1v$jsd$3news.onet.pl...

i dlatego pytam na grupie ;)
ale raczej mało realzne odpowiedzi dostane
bo jak ktoś przeczytał fiat + 200 000zł to bez czytania reszty pisze ze na złom.

Citroen C15 to jest samochod do pracy :) A taka panda - bez naprawde bardzo dokładnego przeglądu to w ogóle nie ma o czym mówić.

kml

Data: 2010-03-08 19:19:51
Autor: Cavallino
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hn36ob$8e9$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pod warunkiem że to nie właściciel musi tym jeździć.
Było mi dane przejechać tym ze 200 km i takiego koszmaru to nie pamiętam.
Wrażenia jak z Żuka.

Data: 2010-03-08 19:47:12
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hn3f43$ri1$1news.onet.pl...

Citroen C15 to jest samochod do pracy :)

Pod warunkiem że to nie właściciel musi tym jeździć.
Było mi dane przejechać tym ze 200 km i takiego koszmaru to nie pamiętam.
Wrażenia jak z Żuka.

To przejedź sie jako pasażer to dopiero zobaczysz :)

kml

Data: 2010-03-08 23:06:03
Autor: Cavallino
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hn3gni$g1l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jako pasażer też jechałem, może nawet w większości tych 200 km.

Data: 2010-03-09 06:38:32
Autor: kml
fiat panda van i 200 000km

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hn3sc8$fl4$1news.onet.pl...

To przejedź sie jako pasażer to dopiero zobaczysz :)

Jako pasażer też jechałem, może nawet w większości tych 200 km.

Ja miałem tak, że się tam nie mieściłem totalnie więc jak wychodziłem z tej machiny to pierwsz odruch bezwarunkowy to było natychmiastowe rozciągnięcie się :) Samochód jest _straszny_, ale do pracy jest ok.

kml

Data: 2010-03-11 23:18:10
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Mon, 8 Mar 2010 16:56:57 +0100, kml napisał(a):

Citroen C15 to jest samochod do pracy :) A taka panda - bez naprawde bardzo dokładnego przeglądu to w ogóle nie ma o czym mówić.

Ile kilometrów przejechałeś Pandą?
--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-11 23:17:48
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:55:50 +0100, krzysiek82 napisał(a):

auto do pracy powinno być bezawaryjne, w przypadku pandy z takim przebiegiem nie jest to takie oczywiste.

A co się w niej ma niby zepsuć? ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-11 23:17:34
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:13:36 +0100, Usrobo napisał(a):

nie potrzebuje ścigacza, jak to ktoś pisał .. na światłach nie masz szans...
ja nie mam kompleksu małego ptaka, nie musze byc na światłach pierwszy

Jak chcesz, to będziesz :D

potrzebuje autka do pracy, co narzędzia i drabine i siebie w miare komfortowych warunkach przewioze.

No z ta drabiną to bym nie był takli pewny....

mam teraz sei i jak by nie to ze nie jest VAT, i przydalby sie trochę wiekszy to dalej bym nim pykał po drogach.

Kup sobie sierrę. --

fiat panda van i 200 000km