Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   fiat panda van i 200 000km

fiat panda van i 200 000km

Data: 2010-03-06 20:19:04
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
usrobo pisze:
hej
potrzebuje autko do pracy
odcinki po kilka km,
w tej chwili mam seicento, ale chcialbym cos wygodniejszego i nieco
wiecej pow. ladownej

przewożę głownie narzędzia i materialy elektroniczne
kable, itp

mysle o pandzie van po leasingowej
2004 rok i ok 200 000km

Pomijając uwagi innych - jeśli będzie to Panda 1.1 i to jeszcze
zagazowana, to szału dostaniesz przy ruszaniu... Ten samochód jest za
ciężki do tak żałosnego silniczka. Zestawienie skrzyni biegów też mnie
wkurza.

Data: 2010-03-06 21:50:48
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sat, 06 Mar 2010 20:19:04 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Pomijając uwagi innych - jeśli będzie to Panda 1.1 i to jeszcze
zagazowana, to szału dostaniesz przy ruszaniu... Ten samochód jest za
ciężki do tak żałosnego silniczka. Zestawienie skrzyni biegów też mnie
wkurza.

Popatrz, a ja takim zawsze pierwszy ze świateł. Może dlatego, że umiem
jeździć?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-03-06 22:45:12
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sat, 06 Mar 2010 20:19:04 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Pomijając uwagi innych - jeśli będzie to Panda 1.1 i to jeszcze
zagazowana, to szału dostaniesz przy ruszaniu... Ten samochód jest za
ciężki do tak żałosnego silniczka. Zestawienie skrzyni biegów też mnie
wkurza.

Popatrz, a ja takim zawsze pierwszy ze świateł. Może dlatego, że umiem
jeździć?

ROTFL

Raczej masz urojenia.

Chociaż w porównaniu z tą słynną (niesławną? ;) ) spróchniałą Granadą to
może wszystko jest zrywne ;->

No OK - jeszcze możesz ruszać za wcześnie (inni grzecznie czekają na
zielone), mogą przysnąć, możesz być na jedynym pasie w daną stronę lub
obok może czekać na zielone np. ciągnik rolniczy ;)

Data: 2010-03-06 23:54:12
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sat, 06 Mar 2010 22:45:12 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Popatrz, a ja takim zawsze pierwszy ze świateł. Może dlatego, że umiem
jeździć?

ROTFL

Raczej masz urojenia.

No pewnie, 180 tysiaków w Pandzie zrobiłem :D

Chociaż w porównaniu z tą słynną (niesławną? ;) ) spróchniałą Granadą to
może wszystko jest zrywne ;->

Granada lepiej szła niż Pandzia.
No OK - jeszcze możesz ruszać za wcześnie (inni grzecznie czekają na
zielone), mogą przysnąć, możesz być na jedynym pasie w daną stronę lub
obok może czekać na zielone np. ciągnik rolniczy ;)

Nie, moge po prostu wykorzystać dobrze to, co oferuje silnik. Tylko to
wymaga kręcenia go dość wysoko. No i dobrze wyregulowanej instalacji
gazowej. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-03-07 00:39:36
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:

Chociaż w porównaniu z tą słynną (niesławną? ;) ) spróchniałą Granadą to
może wszystko jest zrywne ;->

Granada lepiej szła niż Pandzia.

Sam widzisz.

No OK - jeszcze możesz ruszać za wcześnie (inni grzecznie czekają na
zielone), mogą przysnąć, możesz być na jedynym pasie w daną stronę lub
obok może czekać na zielone np. ciągnik rolniczy ;)

Nie, moge po prostu wykorzystać dobrze to, co oferuje silnik. Tylko to
wymaga kręcenia go dość wysoko. No i dobrze wyregulowanej instalacji
gazowej.

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od
starej, ciężkiej Granady.

Ergo: jest za ciężki do tak żałosnego silniczka. CBDO.

Data: 2010-03-07 01:09:34
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sun, 07 Mar 2010 00:39:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-03-07 11:12:09
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 07 Mar 2010 00:39:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.


Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Data: 2010-03-07 11:38:45
Autor: Bydlę
fiat panda van i 200 000km
On 2010-03-07 11:12:09 +0100, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> said:

Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 07 Mar 2010 00:39:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.


Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Wy o motocyklach rozmawiacie?
Tzw. ścigaczach?

--
Bydlę

Data: 2010-03-07 13:58:17
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Bydlę pisze:

Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.


Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Wy o motocyklach rozmawiacie?
Tzw. ścigaczach?

No, on by chciał kręcić silniczek Pandy jak w ścigaczu - do czerwonej
kreski i jeszcze dalej ;)

Data: 2010-03-07 12:25:38
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sun, 07 Mar 2010 11:12:09 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?
Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę. Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
dość sprawnie jeździła. Natomiast duża wada Pandy jest jej paliwożerność i tutaj zgoda - silnik 1.2
zdecydowanie jest lepszy i pali mniej. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-03-07 14:06:35
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?

To, że może, nie oznacza, że należy.

Aspekt 1: większe zużycie mechanizmów silnika.
Aspekt 2: dużo większe zużycie paliwa.

Tak to się jeździ ścigaczami albo 2-suwowymi motorowerami.

Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.

Oceniałeś na słuch? ;->

Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.

Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
dość sprawnie jeździła.

Och, przy odpowiednim nastawieniu i jazdę traktorem można uznać za
wygodną i sprawną (heh - przy stanie polskich dróg będzie nawet całkiem
komfortowa ;) )

Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.

Natomiast duża wada Pandy jest jej paliwożerność i tutaj zgoda
- silnik 1.2 zdecydowanie jest lepszy i pali mniej.

To co się kłócisz niepotrzebne?

Swoją szosą - ciekaw jestem, jakby się zachowywała, jakby jej
variomatica zapakować...

Data: 2010-03-07 15:01:18
Autor: Grzegorz Prędki
fiat panda van i 200 000km
Andrzej Lawa pisze:
Adam Płaszczyca pisze:

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?

To, że może, nie oznacza, że należy.


Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na 3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.

Data: 2010-03-07 15:15:45
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Grzegorz Prędki pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Adam Płaszczyca pisze:

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?

To, że może, nie oznacza, że należy.


Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na
3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.

ROTFL

A jakie mieliby w tym interes?

Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
upłynięciu gwarancji.

Data: 2010-03-07 15:31:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
fiat panda van i 200 000km
Andrzej Lawa pisze:
Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
upłynięciu gwarancji.

Kolejny z teoriami spiskowymi.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

Data: 2010-03-08 23:02:30
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
upłynięciu gwarancji.

Kolejny z teoriami spiskowymi.


Nie "teoria spiskowa". Tylko normalna praktyka biznesowa - nie opłaca
się robić towaru, który jest zbyt trwały, bo kto kupi potem następny?

Data: 2010-03-07 15:46:02
Autor: Grzegorz Prędki
fiat panda van i 200 000km
Andrzej Lawa pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Adam Płaszczyca pisze:

tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?
To, że może, nie oznacza, że należy.

Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na
3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.

ROTFL

A jakie mieliby w tym interes?

Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
upłynięciu gwarancji.

Idz snij dalej.

Data: 2010-03-07 15:33:10
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Sun, 07 Mar 2010 14:06:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?

To, że może, nie oznacza, że należy.

Aspekt 1: większe zużycie mechanizmów silnika.
Aspekt 2: dużo większe zużycie paliwa.

Aspekt 2 tak, aspekt 1 - niemal odwrotnie. O wiele gorzej ma silnik na
niskich obrotach.
Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.

Oceniałeś na słuch? ;->

Tak.
Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.

Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.
Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
dość sprawnie jeździła.

Och, przy odpowiednim nastawieniu i jazdę traktorem można uznać za
wygodną i sprawną (heh - przy stanie polskich dróg będzie nawet całkiem
komfortowa ;) )

A teraz przeczytaj to, co napisałem: "małe, tanie i niezbyt wygodne".


Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.

Jak sam napisałeś - ona nie ma tej kreski. A co do wołowatości, to jest
zdecydowanie lepsza od Renault Clio 1.2.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-03-08 23:01:01
Autor: Andrzej Lawa
fiat panda van i 200 000km
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 07 Mar 2010 14:06:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
zaprojektowany?
To, że może, nie oznacza, że należy.

Aspekt 1: większe zużycie mechanizmów silnika.
Aspekt 2: dużo większe zużycie paliwa.

Aspekt 2 tak, aspekt 1 - niemal odwrotnie. O wiele gorzej ma silnik na
niskich obrotach.

A cóż to za rewolucyjna teoria, hmm?

[ciach]

Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.

Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.

W takim razie masz zaniżone standardy na zrywność :-P

Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
dość sprawnie jeździła.
Och, przy odpowiednim nastawieniu i jazdę traktorem można uznać za
wygodną i sprawną (heh - przy stanie polskich dróg będzie nawet całkiem
komfortowa ;) )

A teraz przeczytaj to, co napisałem: "małe, tanie i niezbyt wygodne".

Jazda, nie sam samochód.

Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.

Jak sam napisałeś - ona nie ma tej kreski. A co do wołowatości, to jest
zdecydowanie lepsza od Renault Clio 1.2.

Wiesz, coś gorszego zawsze da się znaleźć ;->

Data: 2010-03-11 23:16:32
Autor: Adam Płaszczyca
fiat panda van i 200 000km
Dnia Mon, 08 Mar 2010 23:01:01 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Aspekt 2 tak, aspekt 1 - niemal odwrotnie. O wiele gorzej ma silnik na
niskich obrotach.

A cóż to za rewolucyjna teoria, hmm?

Żadna teoria, tylko wiedza na temat zachowania się klina olejowego na
panewkach.
Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.

W takim razie masz zaniżone standardy na zrywność :-P

A teraz. drogi Andrzeju, przeczytaj, a najlepiej zacytuj to, co na ten
temat napisałem, gdyż coraz bardziej staje się jasne, że polemizujesz nie z
moim zdanie, a z tym, co Tobie się wydaje. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

fiat panda van i 200 000km

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona