fiat panda van i 200 000km

Data: 2010-03-07 10:22:26
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
mialem dokladnie taki sam dylemat rok temu.

musisz dobrze uwazac i nie dac sie zdymac handlarzowi ale jak dobrze sprawdzisz to warto.

tylko ze nie pande a punto van (ja swojego kupilem za 11500 a wiem ze mozna jeszcze taniej). jest wiekszy i wygodniejszy, co ciekawe zwykle tanszy. Moje punto jest z silnikiem 1.3 multijet - malo pali (4,5-5l/100 przy miejskiej jezdzie, 6l <100kmph), bardzo ladnie sie zbiera. jak bedziesz kupowac to sprawdz turbine - jesli bedzie zdychala lub padnieta to ten puncioak w ogole njie bedzie mial mocy. moj egzemplarz zrywa przyczepnosc na pierwszym i czasami na drugim biegu(bez strzelania ze sprzegla). ogolnie musi przyzwocie przyspiesazac z tym silniiem.
Sprawdz dokladnie cale auto wlacznie z powierzchnia pod dywanikami.
Licz sie z kręconym licznikiem, wiec sprawdzaj stan samochodu a nie przebieg i nie boj sie jechac do samcochodu z przebiegiem 250kkm.
Po zakupie KONIECZNIE wymien rozrzad niezaleznie od tego ile kkm ma przzejechane! jak bedziesz mial 150kkm na liczniku to moze miec on faktycznie 250kkm albo i 300kkm a rozrzad wymienia sie tam co 250kkm. U mnie byl zdechniety slizgacz napinacza hydraulicznego przy teoretycznie 170kkm.

zalety podatkowe:

kup na fakture vat22% - lacznie zaplacisz za to auto po odliczeniu 60% wartosci (po zakupie na stacje diagnostyczna celem wydania homologacji vat-1 i potem do wydzialu komunikacji rejestriwac)

jak kupisz na fv ze stawka zw. to tez zle nie jest bo realnie bedzie cie kosztowac 64% czyli strasznej roznicy nie ma. Odliczasz caly vat od paliwa i czesci, ubezpieczenia itd (czyli wszystko cie kosztuje 60% ceny brutto - przy zalozeniu ze placisz podatki - masz zyski z dzialalnosci).

sir

Data: 2010-03-07 10:49:41
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
Użytkownik Michał Gut michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl ...

[...]

VAT-1 trzeba otrzymac od razu czy przy pierwszym wymaganym terminem przeglądzie?

Data: 2010-03-07 12:24:45
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
[...]

pokrecilem
to nie zwykly przeglad tylko przeglad sprawdzajacy czy spelnia vat1. daja ci zaswiadczenie ze spelnia wymogi vat-1. Jedziesz na stacje PO zarejestrowan iu i PO zamontowaniu tablic tejestracyjnych. Robia ci zdjecia, sprawdzaja czy kratka sie trzyma na sruby a nie na sline i wystawiaja ci glejt. nie pamietam kosztu ale zadne wielkie pieniadze. Potem zaswiadczenie ze spelnia vat 1 zanosisz do ksiegowosci i koniec (oryginal, bo dostajesz ze 3 egzemplarze chyba).

vat 1 mozesz zrobic i rok pozniej - ale dopiero wtedy bedziesz mogl odliczac 100% vat

sir

Data: 2010-03-07 12:51:17
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
[...]

o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu, ładownosc oraz ilość miejsc dla pasazerów?
BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?

vat 1 mozesz zrobic i rok pozniej - ale dopiero wtedy bedziesz mogl
odliczac 100% vat

rozumiem

Data: 2010-03-07 14:24:59
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu, ładownosc
oraz ilość miejsc dla pasazerów?
BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?

musisz miec kratke zeby miec vat 1
nie musisz dostarczac do us vat 1 - daj to do biura rachunkowego a oni juz z tym zrobia co trzeba. jak sam prowadzisz ksiegi to ci nie pwiem bo nie wiem:D

Data: 2010-03-07 18:25:48
Autor: Budzik
fiat panda van i 200 000km
[...]

no to dupa, bo ja w swoich dostawczakach kratek nie mam...
Przestrzen towarowa jest na stałe odgrodzona od kabiny kierowcy...

Data: 2010-03-07 20:00:05
Autor: Michał Gut
fiat panda van i 200 000km
no to dupa, bo ja w swoich dostawczakach kratek nie mam...
Przestrzen towarowa jest na stałe odgrodzona od kabiny kierowcy...

musisz miec kratke w osobowym - malo ktory ma stala przegrode. jak masz stala lita przegrode to TEZ spelnia vat 1
ale w pandzie nie widzialem nigdy stalowej plyty. zawsze sa montowane fabrycznie kratki.

ogolnie chodzi o to ze przez przegrode nie moze byc mozliwosci przecisniecia szescianu o boku afair 10cm (strzelam). przez lita przegrode przeciez nie przecisniesz...

fiat panda van i 200 000km