Data: 2010-06-13 18:20:35 | |
Autor: michu | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza. Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala. Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow pozdrawiam michu |
|
Data: 2010-06-14 07:05:17 | |
Autor: Michal Gut | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw |
|
Data: 2010-06-14 07:31:44 | |
Autor: emes | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Uzytkownik "Michal Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hv4da4$h1t$1@portraits.wsisiz.edu.pl... jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy. tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;) |
|
Data: 2010-06-14 07:36:25 | |
Autor: michu | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
W dniu 2010-06-14 06:31, emes pisze:
> Przekazalem mu, zeby sprawdzil czy wszysko tam laczy jak trzeba, bedzie tez jechal na szrot po nowy przekaznik. Dam znac wieczorem czy cos sie udalo osiagnac pozdrawiam michu BTW: dzieki wielkie groups.google.com za opublikowanie mojego maila, znow bede musial zmienic z powodu zaspamienia... |
|
Data: 2010-06-14 08:58:53 | |
Autor: krzysiek82 | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
emes pisze:
tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;) to nie wina immo. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-14 08:44:51 | |
Autor: MarcinJM | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Michal Gut pisze:
jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy. Slynne "brak masy"... Wspolczenie raczej powinno byc "brak plusa", bo masa jest sygnalem sterujacym. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-06-14 08:54:41 | |
Autor: Michal Gut | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Slynne "brak masy"... to odepnij mase od silnika w swoim samochodzie |
|
Data: 2010-06-14 08:58:29 | |
Autor: krzysiek82 | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Michal Gut pisze:
jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy. Dokładnie na 99,8% jest to przyczyna. Rozwiązanie to rozebranie całości i poprawienie styków w puszce bezpieczników w komorze silnika. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-14 09:31:08 | |
Autor: Cavallino | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Uzytkownik "michu" <furifurius@gmail.com> napisal w wiadomosci news:e1e42048-0de2-4db3-b29a-49b0261b729dg19g2000yqc.googlegroups.com...
Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2 No to problem jest z immo a nie z silnikiem. Mialem tak kiedys jeden raz, przez kilka minut. Potem ustapilo, gdy wyciagnalem i ponownie wlozylem kluczyl i przez kilka miesiecy problem nie powrócil. |
|
Data: 2010-06-14 09:40:47 | |
Autor: krzysiek82 | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
Cavallino pisze:
No to problem jest z immo a nie z silnikiem. ani z immo ani z silnikiem, po prostu brak styku na którymś z przekaźników skutkuje takim efektem. Coś o tym wiem, bo robiłem całą instalacje w punto od podstaw, wszystko było luźne, zresztą to taka domena punciaków na szczęście usterka jest bardziej irytująca niż kosztowna. 3h pracy i całego body kompa oraz puszkę z pod maski można poprawić. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-14 19:26:06 | |
Autor: michu | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze:
Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2 Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z ponownycm zlozeniem :) A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ? pozdrawiam michu |
|
Data: 2010-06-15 07:51:52 | |
Autor: Luke | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
W dniu 2010-06-14 20:26, michu pisze:
to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?Witam Z tego co pamietam to nie ma zadnego rozkrecania. Po prostu podnosisz tylna kanape w strone siedzen przednich. Jakbys fotele rokladal. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-15 08:11:00 | |
Autor: MarcinJM | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
michu pisze:
W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze: Przekaznik pompy paliwa jest sterowany impilsami z czujnika polozenia walu, oczywiscie za posrednictwem kompa. Czesto awaria tegoz czujnika lubi powodowac ww. klepanie przekaznikow. Odlacz czujnik i zobacz, czy klepanie ustanie. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-06-15 09:25:28 | |
Autor: krzysiek82 | |
fiat punto, problem z silnikiem | |
michu pisze:
Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z ponownycm zlozeniem :) odpinasz wszystkie przewody, rozkładasz obudowę zaciskasz trochę styki, żeby ciaśniej trzymały przekaźniki i po sprawie. Nie da się tego źle zrobić. A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic szkoda na to czasu, demontaż elementu jak wyżej i zrobienie tego co trzeba. Robiłem już tak w 3 punto w każdym problem już się nie pojawił. -- krzysiek82 |