filmy i seriale z USA okresu "wojennej propagandy"

Data: 2009-09-07 08:31:43
Autor: Rais
filmy i seriale z USA okresu "wojennej propagandy"
Atlantis pisze:

Znacie jakieś inne przykłady filmów/seriali w których widać próby
usprawiedliwiania łamania praw człowieka i ograniczania swobód
obywatelskich po 9/11?

W takin Stargate (zwłaszcza Atlantis) sie specjalnie z więźniami nie cackają.

A w SG1 był jeden odcinek wyraźnie nawiązujący do teorii spiskowych 9/11
:)

Data: 2009-09-07 16:50:42
Autor: Atlantis
Rais pisze:

W takin Stargate (zwłaszcza Atlantis) sie specjalnie z więźniami nie
cackają.

To zależy w którym sezonie. W drugim (odcinek "Serpent's Song" bodajże)
SG1 łapie Apophisa, który sam stracił całą władzę i jest ścigany przez
innego Goa'ulda. Jack najchętniej z miejsca by go zastrzelił, ale
Hammond przypomina mu, że to jeniec wojenny i jako taki ma swoje prawa.
;) Chociaż to było na trzy lata przed WTC...

A w SG1 był jeden odcinek wyraźnie nawiązujący do teorii spiskowych 9/11
:)

Hmm... Pamiętasz może który? SG1 widziałem w całości, ale jakoś nie mogę
sobie tego przypomnieć. ;)

Data: 2009-09-07 17:06:05
Autor: Rais
Atlantis pisze:
Rais pisze:

[...]

No widzisz. A z Wraith się specjalnie nie cackają.

A w SG1 był jeden odcinek wyraźnie nawiązujący do teorii spiskowych 9/11
:)

Hmm... Pamiętasz może który? SG1 widziałem w całości, ale jakoś nie mogę
sobie tego przypomnieć. ;)

Chyba 9x07 "Ex Deus Machina". Ba'al wybudował biurowiec z naqahdah
i chciał go zdetonować więc SG-1 teleportowało cały budynek w kosmos.

"Na razie jest więcej pytań|/niż odpowiedzi dotyczących wybuchu gazu,
który pochłonął Halcyon Tower|/na przedmieściach Seattle.
(...)
Tworzą się teorie spiskowe.
Niektóre z nich zwracają uwagę na to,
że ilość gruzu była|/znacząco mniejsza niż..."

(W ostatnich sezonach były takie jazdy :D )

Data: 2009-09-07 20:41:48
Autor: Atlantis
Rais pisze:

No widzisz. A z Wraith się specjalnie nie cackają.

Czy ja wiem? W pierwszym sezonie Weir miała opory przed testowaniem
"szczepionki" przeciwko Wraith na tym jednym złapanym na Atlantydzie.
Traktowali go jako normalnego więźnia, choć i tak było wiadomo, że
prędzej czy później im padnie, ponieważ "nie byli w stanie spełnić jego
wymagań żywieniowych". ;)

Gorzej mieli Replikatorzy z Pegaza, Ci od Oberotha. Ich od początku
traktowano jak maszyny nie mające żadnych praw i planowano uderzenie
wyprzedzające, widząc w nich (zresztą słusznie) za duże ryzyko. No i
pamiętasz jak ich zniszczyli? Poświęcając tę fajną Replikantkę, zrobioną
przez Rodney'a właściwie tylko w tym celu. ;)

A Apek to w przeciwieństwie do Wraith przynajmniej wyglądał jak człowiek. ;P

Chyba 9x07 "Ex Deus Machina". Ba'al wybudował biurowiec z naqahdah
i chciał go zdetonować więc SG-1 teleportowało cały budynek w kosmos.

Myślałem właśnie o tym odcinku. Motyw z budynkiem pamiętałem, nie wryły
mi się w pamięci teorie spiskowe, przez co nie zadziałało skojarzenie z
9/11. ;)

(W ostatnich sezonach były takie jazdy :D )

Ja bynajmniej nie mam tego za złe twórcom. De facto nie miałbym nic
przeciwko, gdyby zrobili jeszcze jeden albo dwa sezony w takim klimacie. ;)

Data: 2009-09-07 21:14:25
Autor: Rais
Atlantis pisze:
Rais pisze:

(W ostatnich sezonach były takie jazdy :D )

Ja bynajmniej nie mam tego za złe twórcom. De facto nie miałbym nic
przeciwko, gdyby zrobili jeszcze jeden albo dwa sezony w takim klimacie. ;)

Ja też.

Już niedługo okaże się co nowego przyniesie kolejny serial.

--
pzdr

filmy i seriale z USA okresu "wojennej propagandy"