filtr FAP w 2.0HDI

Data: 2009-05-26 17:58:21
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
Pojawil mi sie komunikat o braku dodatku FAP w mojej 407, wiec
podjechalem do serwisu go uzupelnic. Juz sama cena tego dodatku mnie
lekko zszokowala, no ale...

W kazdym razie panowie zrobili test filtra FAP, ktorego zalecana wymiana
jest ok. 160kkm, a ja juz to przekroczylem. Filtr zapchany w 93%, wiec
wkrotce czeka mnie wymiana. Probowali go regenerowac, ale bez rezultatu.

Kwestia jest teraz taka, ze filtr regenerowany kosztuje ok. 2kzl, a nowy
nawet ponad 3k (info serwisu). Jestem za ekologia, ale ta cena mnie
troche przeraza. Na allegro nie widze ofert do 2.0HDI, wiec mam lekki
problem.

Czy ktos testowal wymiane/regeneracje filtra FAP w jakiejs bardziej
przyjaznej cenie? Moze jakies inne propozycje?

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-26 17:06:28
Autor: Waldek Godel
filtr FAP w 2.0HDI
Dnia Tue, 26 May 2009 17:58:21 +0200, Piotr Wasil napisał(a):

W kazdym razie panowie zrobili test filtra FAP, ktorego zalecana wymiana
jest ok. 160kkm, a ja juz to przekroczylem. Filtr zapchany w 93%, wiec
wkrotce czeka mnie wymiana. Probowali go regenerowac, ale bez rezultatu.

Chyba próbowali go wypalić - do tego też jest potrzebny ten płyn...
W ogóle to wygląda na jakieś brednie, podjedź w jakieś inne miejsce.

Wcześniej też spróbuj przegonić ostro auto po autostradzie albo coś w tym
stylu, w każdym razie auto musi około 15 minut pozostawać na dosyć wysokich
obrotach aby odpowiednio rozgrzać FAP (czyli aby panowały warunki niezbędne
do dopalenia syfu który zatyka filtr). Jak się wciąż będzie świeciło -jedź
do innego ASO.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-26 18:57:15
Autor: Kuba \(aka cita\)
filtr FAP w 2.0HDI
Waldek Godel wydusił z siebie te słowy:

[...]

tylko, ze wypalenie to nie regeneracja i w zależności od tego jak jest używane auto moze zachodzić potrzeba wypalania sadzy już w skrajności nawet po miesiącu.
Jednak po 160kkm zalecana jest wymiana bo filtr po prostu przestaje działać.
Płyn jest do wypalania.

Żeby wszytsko bylo tak jak trzeba - wypala sie go raz na jakis czas (w zdecydowanej większości przypadków robi sie to samoczynnie, chyba, ze ktoś ciągle jeździ na niedogrzanym silniku), płyn zwykle powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji FAPu, ale wydatnie zmniejsza jego ilość częste tankowanie małych ilości paliwa. Zaleca sie tankwoanie przynajmniej kilkunastu litrów paliwa na raz, no w każdym razie nie mniej - bo płyn dodawany jest do paliwa automatycznie i komputer samochodu przy mniejszych tankowanychy ilościach moze te dawki źle obliczac (oczywiście to taka ogolna zasada w Peugeocie moze sie to dziać inaczej).

Wymiana filtra niestety jest droga i nie są to żadne brednie.
Przed kupnem auta naprawde warto sprawdzić stan FAPu albo wybrać wersje bez filtra (nie wiem jak w Peugeotach, ale np. scenicki 1,9DCI są w wersjach z FAPem i bez)

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-26 19:28:47
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
"Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

[...]

Filtr czastek stalych jest zdaje sie we wszystkich 'wiekszych' dieslach.
Zasadniczo to wymienilbym w sumie na nowy gdybym planowal przejechac tym
samochodem nastepne 160kkm, no ale poki co nie planuje ;)
Zawsze tankuje do pelna i wyjezdzam prawie do rezerwy, na trasach tez
gonie auto, ze na pewno sie poprzepala to co ma przepalic.
Chyba po prostu te 160kkm to taki okres, gdzie ten element konczy zywot.

Tyle, ze szkoda mi troche kasy na tak droga wymiane dla ekologii...

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-26 19:47:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil wydusił z siebie te słowy:

[...]

nie, nie we wszytskich, a na dodatek w niektórych ma mniejszą wytrzymałość w innych większą (wytrzymałość czyli okres użytkowania)
Są silniki, jak wspomnialem, gdzie ten sam silnik, w takim samym samochodzie zgodnie z zamówieniem kupującego ma lub nie ma FAPa (a to zaś wynika z tego, ze w cywilizowanych krajachz FAPem są mniejsze podatki i wyższe koszty, są rekompensowane)

Zasadniczo to wymienilbym w sumie na nowy gdybym planowal
przejechac tym samochodem nastepne 160kkm, no ale poki co nie planuje
;)

Obawiam sie, ze jesli filtr po prostu sie zużył (a nie jest tylko do wypalenia) ... to mpozna go reanimować tylko poprzez wymiane.

[...]

Dokladnie tak jest.

Tyle, ze szkoda mi troche kasy na tak droga wymiane dla ekologii...

zwlaszcza, ze w Polandii nie ma z tytułu używania bardziej ekologicznego auta żadnych profitów od państwa.
Na 'zachodzie' nie dość ze bywają mniejsze podatki, to jeszzcze mozna czasem wjeżdzać do centrum miasta a bez nie mozna, albo mozna za dodatkową opłatą.

Data: 2009-05-27 09:06:38
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
Kuba (aka cita) napisać:

Obawiam sie, ze jesli filtr po prostu sie zużył (a nie jest tylko do
wypalenia) ... to mpozna go reanimować tylko poprzez wymiane.

Ale wiesz, czy się domyślasz? :P

> [...]
> tez gonie auto, ze na pewno sie poprzepala to co ma przepalic.
> Chyba po prostu te 160kkm to taki okres, gdzie ten element konczy

Dokladnie tak jest.

Nie jest tak. Element sam w sobie się nie zużywa, jeśli jest traktowany jak należy. Po prostu PSA używa do wspomagania spalania FAPa
specjalnego
płynu (tlenek ceru powodujący obniżenie temperatury spalania sadzy). Jednakże sam tlenek ceru nie spala się, osiadając na filtrze. Po
określonym
czasie (nowe modele po 180kkm, początkowo 80 i 120 kkm) filtr po prostu
się
zatyka i trzeba go wymienić. Lub umyć, jak już ktoś wsspominał, bo
tlenek
ceru jest odporny na spalanie, ale można go po prostu zmyć ciepłą wodą pod ciśnieniem.

[...]

Aha, piniądze, piniądze - jak zwykle to najważniejsze. Że wdychasz sadzę z toksycznymi tlenkami azotu to już nie ważne...

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-27 11:58:18
Autor: omega_fan
filtr FAP w 2.0HDI
[...]

Czy w Fordach z silnikami TDCI PSA-DW też jest używany ten płyn,
czy może FAP się wypala samym paliwem ?

Data: 2009-05-27 12:25:28
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
omega_fan napisać:

Czy w Fordach z silnikami TDCI PSA-DW też jest używany ten płyn,
czy może FAP się wypala samym paliwem ?

O ile wiem PSA nie zrezygnowało ze stosowania płynu z tlenkiem ceru.
Jeśli to jednostka PSA i jest tam FAP, to zapewne jest i płyn...

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-27 18:26:38
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał(a):

O ile wiem PSA nie zrezygnowało ze stosowania płynu z tlenkiem ceru.
Jeśli to jednostka PSA i jest tam FAP, to zapewne jest i płyn...

Mi 2 rozne plyny dolewali, jeden FAP, a drugi Eloys czy cos.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-27 18:56:50
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil napisać:

Mi 2 rozne plyny dolewali, jeden FAP, a drugi Eloys czy cos.

Eolys i to jest właśnie płyn do FAPa. ;)
Ten pierwszy to może do spryskiwaczy. ;]

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-27 21:11:30
Autor: Marcin J. Kowalczyk
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil pisze:
O ile wiem PSA nie zrezygnowało ze stosowania płynu z tlenkiem ceru.
Jeśli to jednostka PSA i jest tam FAP, to zapewne jest i płyn...

Mi 2 rozne plyny dolewali, jeden FAP, a drugi Eloys czy cos.

FAP to filtr
Eolys to wspomniany plyn ktory zawiera tlenek ceru

Data: 2009-05-27 15:08:30
Autor: Krzysztof Szmergiel
filtr FAP w 2.0HDI
On 2009-05-27 11:58, omega_fan wrote:

Czy w Fordach z silnikami TDCI PSA-DW też jest używany ten płyn,
czy może FAP się wypala samym paliwem ?

Jezeli jest to rozwiazane tak jak w V50 2.0D (zdaje sie ze ta sama jednostka napedowa) to jest bez plynu. Wypala sadze w trakcie jazdy.

--
Krzysztof
noSiG

"The difference between the past, the present and the future
  is only a persistent illusion."
   Albert Einstein (1879-1955); physicist and mathematician.

Data: 2009-05-27 22:45:10
Autor: zeusx
filtr FAP w 2.0HDI

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:gvivqu$5m2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeżeli to na poważnie z tym myciem, to w jaki sposób? Filtr da się rozebrać ?
Na ile kkm to pranie wystarczy?

[...]

Obliczono, że na najruchliwszym skrzyżowaniu w Berlinie jest dużo mniej toksyn w powietrzu (ileśdziesiat razy) niż w małej zadymionej knajpie.
zx

Data: 2009-05-28 06:34:26
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
zeusx napisać:

Jeżeli to na poważnie z tym myciem, to w jaki sposób? Filtr da się rozebrać ?  Na ile kkm to pranie wystarczy?
 Trzeba filtr wyciągnąć - jeśli jest to element eksplatacyjny
to prawdopodobnie można go wykręcić. W Mazdach np. trzeba go wyciąć. Na ile starczy? Zależy jak dobrze go wyczyścisz.
Jak już pisałem, tam się nic nie zużywa - on po prostu się
zalepia jak plaster miodu "wypełniany" przez pszczoły.
Takie tam... porównanie.
Obliczono, że na najruchliwszym skrzyżowaniu w Berlinie jest dużo mniej toksyn w powietrzu (ileśdziesiat razy) niż w małej zadymionej knajpie.

Toksyna toksynie nie równa. --
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-28 10:42:00
Autor: szadok
filtr FAP w 2.0HDI
Dnia 28.05.2009 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał/a:
zeusx napisać:

[...]

Rozumiem, że to sadza..? A nie dałoby się go wypalić np palnikiem
gazowym..? Ew. wspomaganym lekko jakimś płynem - naftą benzyną
ekstrakcyjną w niewielkich ilościach...

Przy okazji: masz jakieś zdjęcie jak ten FAP w środku wyglądał?

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-05-28 09:41:18
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
szadok napisać:

Rozumiem, że to sadza..?

Zależy.
A nie dałoby się go wypalić np palnikiem gazowym..? Ew. wspomaganym lekko jakimś płynem - naftą benzyną
ekstrakcyjną w niewielkich ilościach...

Jak już pisałem tlenek ceru jest odporny na temperatury,
zatem traktowanie go palnikiem nic nie da... Natomiast
jeśli to sadza, to w trybie serwisowym ASO może się
tego pozbyć (wypalić) bez wyciągania FAP/DPF.

Przy okazji: masz jakieś zdjęcie jak ten FAP w środku wyglądał?

Zużyty? Nie, nie widziałem na żywo nawet nowego.
Nowe jeno na zdjęciach - podobne to jest do katalizatora.

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-28 12:18:56
Autor: szadok
filtr FAP w 2.0HDI
[...]

Wiesz, temperatura temperaturze nierówna ;)
W FAPie temp. dochodzi do 600'C a palnik ma trochę więcej :)
Ale z http://www.node81.tsi.net.pl/chemia/Ce.html wynika, że
rzeczywiście mycie będzie chyba najskuteczniejsze ;)

Przy okazji: masz jakieś zdjęcie jak ten FAP w środku wyglądał?

Zużyty? Nie, nie widziałem na żywo nawet nowego.
Nowe jeno na zdjęciach - podobne to jest do katalizatora.

Dobra, nowy jest tu http://tnij.org/filtr-fap
Dzięki.

pzdr, szadok

Data: 2009-05-28 11:19:23
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
szadok napisać:

Wiesz, temperatura temperaturze nierówna ;)

Oczywiście, można wytworzyć wyższą, pytanie tylko
co stanie się z siatką filtra w takich temperaturach.

W FAPie temp. dochodzi do 600'C a palnik ma trochę więcej :)

We francuskim FAPie, właśnie dzięki płynowi wspomagającemu,
temperatura może być niższa... czyli pomiędzy 400 a 500 stopni. Po to głównie ów płyn jest stosowany.

Ale z http://www.node81.tsi.net.pl/chemia/Ce.html wynika, że
rzeczywiście mycie będzie chyba najskuteczniejsze ;)

:)

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-28 21:15:28
Autor: Marcin J. Kowalczyk
filtr FAP w 2.0HDI
szadok pisze:
Rozumiem, że to sadza..? A nie dałoby się go wypalić np palnikiem
gazowym..? Ew. wspomaganym lekko jakimś płynem - naftą benzyną
ekstrakcyjną w niewielkich ilościach...

tak go regenruja - najpierw plukanie goraca woda, poznej wypalanie palnikiem

Data: 2009-05-27 08:32:12
Autor: Waldek Godel
filtr FAP w 2.0HDI
Dnia Tue, 26 May 2009 18:57:15 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

tylko, ze wypalenie to nie regeneracja i w zależności od tego jak jest używane auto moze zachodzić potrzeba wypalania sadzy już w skrajności nawet po miesiącu.

Mimo wszystko kolejna próba wypalenia a następnie wizyta w innym ASO dla
sprawdzenia opinii tego pierwszego z pewnością nie zaszkodzi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-26 19:38:36
Autor: Pan Piskorz
filtr FAP w 2.0HDI
[...]

to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem,
od pierwszego mój komputer pokazuje mi średnio 9.0 litrów / 100 km,
więcej niż diesel - to jasne, ale nigdy nie będę naprawiał turbosprężarki ani FAP,
nigdy też nie będę dymił sadzą (teraz sadza jest ekologicznie dozwolona choć jest rakotwórcza i wygląda paskudnie, CO2 nie, ilość emitowanego CO2 wprost zależy od ilości spalonego paliwa),
a auto od diesla było tańsze o równe 10 tys.

P.

Data: 2009-05-26 19:43:05
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał(a):

[...]

Najlepiej maluchem jezdzic, naprawisz srubokretem i mlotkiem. A i w
zakupie jaki tani...

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-26 20:38:05
Autor: Pan Piskorz
filtr FAP w 2.0HDI
Najlepiej maluchem jezdzic, naprawisz srubokretem i mlotkiem. A i w
zakupie jaki tani...

sam doświadczasz,
silnik diesla skonstruowano do taniej eksploatacji przez pierwsze lata,
potem jest różnie,

ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa,
to zakup diesla mi się nie kalkuluje,
planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata

P.

Data: 2009-05-26 22:54:10
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
filtr FAP w 2.0HDI
Dnia 26.05.2009 Pan Piskorz <piskorz1@buziaczek.pl> napisał/a:

ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa,
to zakup diesla mi się nie kalkuluje,
planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata

Radość z jazdy dieslem większa... O tempora o mores ;) --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-05-27 08:03:41
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał(a):

ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa,
to zakup diesla mi się nie kalkuluje,
planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata

Chcialem duzy, fajnie jezdzacy i dobrze wyposazony samochod. Nowy
kosztuje ponad 120k, wiec chyba musze sie liczyc co jakis czas z
naprawami kosztujacymi 2kzl i akceptuje to. W drogich benzyniakach tez
cos moze wyskoczyc, gdzie zaplacisz tyle za serwis, tym bardziej jesli
samochod przekroczyl pewien przebieg.
Glupio tylko wydawac tyle kasy dla czesc, ktora nie jest niezbedna do
jazdy ;). Tak czy siak pewnie kupie gdzies uzywany/regenerowany jak
znajde ponizej 1kzl.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-27 20:08:02
Autor: Pan Piskorz
filtr FAP w 2.0HDI
naprawami kosztujacymi 2kzl i akceptuje to. W drogich benzyniakach tez

na naprawdę drogiego benzyniaka nie stać mnie na razie,
teraz liczę koszty leasingu + paliwo + ubezpieczenie + jeszcze mały margines,

to już drugie auto finansowane w ten sposób,
i powinno się udać,
wykluczyłem jakikolwiek egzemplarz używany,
a diesel nie opłacał się zwyczajnie
bo niższy koszt paliwa nie rekompensuje ceny zakupu
a ew. naprawy (pewnie przez mój okres eksploatacji by się nie zdarzyły)
burzą taką kalkulację zupełnie,

sam nie znam osoby, która nabyła nowe auto
i normalnie eksploatowane psuło się w czasie gwarancji zmuszając użytkownika do wydatków,

P.

Data: 2009-05-27 09:48:10
Autor: Krzysztof Szmergiel
filtr FAP w 2.0HDI
On 2009-05-26 19:38, Pan Piskorz wrote:

[...]

Katowanie turbo konczy sie jego naprawa. Katowanie calego samochodu spowoduje, ze wszystko bedzie sie psulo (wlacznie z dwumasa). W porzadnych samochoda filtr czastek stalych wypala sie bez udzialu jakiegos plynu i samochod robi to automatycznie. Jezeli za malo obciazony jest silnik komputer wlaczy klime i ogrzewanie szyb + lusterek aby szybciej go zagrzac i wypalic sadze w filtrze. Jezeli to nie pomoze, to poprosi uzytkownika o dluzsza jazde, podajac przy okazji stopien zapelnienia filtra. 300kkm i nie pamietam ze mam FAP, dwumase, czy turbo. Olej wymieniam wtedy kiedy samochod o to prosi.

Data: 2009-05-29 08:19:27
Autor: owp
filtr FAP w 2.0HDI
[...]

Ale przy 160 tys. masz kwotę 12-15 tys na korzyść diesela (spalanie 7), a przy sprzedaży też dostaniesz więcej, więc wszystko zależy od warunków.

Data: 2009-05-26 20:03:27
Autor: J.F.
filtr FAP w 2.0HDI
On Tue, 26 May 2009 17:58:21 +0200,  Piotr Wasil wrote:
Kwestia jest teraz taka, ze filtr regenerowany kosztuje ok. 2kzl, a nowy
nawet ponad 3k (info serwisu). Jestem za ekologia, ale ta cena mnie
troche przeraza.

No chlopie - albo jestes za ekologia, albo tylko do 500zl :-P

J.

Data: 2009-05-26 20:40:50
Autor: Marcin J. Kowalczyk
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil pisze:
Czy ktos testowal wymiane/regeneracje filtra FAP w jakiejs bardziej
przyjaznej cenie? Moze jakies inne propozycje?

Na klubie cytryniarzy masz jak zregenrowac FAP samemu.
I juz chyba wiesz, czemu jest duzo tanich 407 w okolicy 180kkm ;)

Data: 2009-05-26 21:46:49
Autor: kubelt
filtr FAP w 2.0HDI
Kwestia jest teraz taka, ze filtr regenerowany kosztuje ok. 2kzl, a nowy
nawet ponad 3k (info serwisu).

Mi w serwisie do mojej 607 zaspiewali cene pod 4 tys zl. Podjechalem w inne miejsce, na co pan wysluchal, pokiwal glowa i sie spytal, czy aby nie chce sie tego filtra po prostu pozbyc na stale :-) Wiec mozna i tak :-)

kubelt

Data: 2009-05-26 21:49:09
Autor: Marcin J. Kowalczyk
filtr FAP w 2.0HDI
kubelt pisze:
[...]

A program zmieniali? ;>
Moj mechanik mowil mi, ze jak mi FAP sie skonczy to zebym nie kupowal nowego tylko przyjechal do niego na regeneracje.

Data: 2009-05-26 21:52:48
Autor: kubelt
filtr FAP w 2.0HDI
A program zmieniali? ;>

nie wiem co robia, bo w koncu sie na to nie zdecydowalem i samochod sprzedalem tak, jak stal. Nowy wlasciciel powiedzial, ze sobie z tym poradzi. Facet z warsztatu mowil, ze robili juz mnostwo takich kastracji tak wiec w elektronike tez musza ingerowac, inaczej komputer na pewno by tego nie zignorowal.

kubelt

Data: 2009-05-27 07:27:55
Autor: MarcinJM
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil pisze:
[...]

Wymontuja FAP'a i wyplucz go woda pod cisnieniem. W obie strony.
Plukanie zajmie ci pol dnia, ale skutek gwarantowany.
Robilem to osobiscie.

Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-05-27 07:53:58
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał(a):

Wymontuja FAP'a i wyplucz go woda pod cisnieniem. W obie strony.
Plukanie zajmie ci pol dnia, ale skutek gwarantowany.
Robilem to osobiscie.

Ano nie zawsze, dokopalem sie do jakiegos forum, ze to nic nie dalo.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-27 07:47:37
Autor: Myjk
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil napisać:

Ano nie zawsze, dokopalem sie do jakiegos forum, ze to nic nie dalo.

Daje, daje. Tylko trzeba ciepłą wodą płukać - najlepiej Karcher z podgrzewaniem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-27 08:51:20
Autor: MarcinJM
filtr FAP w 2.0HDI
Piotr Wasil pisze:
[...]

Z tego co pamietam zrobilem jednoczesnie czyszczenie przeplywki (ilez na niej bylo syfu) za pomoca psikadla do czyszczenia szyb napelnionego benzyna ekstrakcyjna. Po ilus km kontrolki zgasly, niedawno po prawie roku od czyszczenia byl u mnie ten klient i mowil, ze wszystko dziala bez zarzutu od tamtego czasu. A bylo to w C5.

Oczywiscie pewnie sa jakies przypadki beznadziejne, ale sprobowac warto, bo to zaden koszt.

MarcinJM

Data: 2009-05-27 08:13:09
Autor: Sawa
filtr FAP w 2.0HDI
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:q44o15po24b2p613vti6ppqnoj04n3s70o4ax.com...

Czy ktos testowal wymiane/regeneracje filtra FAP w jakiejs bardziej
przyjaznej cenie? Moze jakies inne propozycje?

Testowana w Cmax po 260kkm filtr zatkany wyłaczone turbo, przegrzebane ogłoszenia i znaleziony magik z Poznania wycioł filtr ze spalonego Cmaxa wstawił, skasował błedy i autko zrobiło już 50kkm cena usługi 400~500zł + dojazd do pyrlandi (140km) Szybko tanio ekologicznie.

Sawa

Data: 2009-05-27 08:55:33
Autor: sop3k
filtr FAP w 2.0HDI
> [...]

Testowana w Cmax po 260kkm filtr zatkany wyłaczone turbo, przegrzebane ogłoszenia i znaleziony magik z Poznania wycioł filtr ze spalonego Cmaxa wstawił, skasował błedy i autko zrobiło już 50kkm cena usługi 400~500zł + dojazd do pyrlandi (140km) Szybko tanio ekologicznie.

Niech zgadne na imię miał Bartek :) Jesli to ten sam to koleś jest naprawde niezły, w Clio ASO rozkładało ręce na niedziałący prędkościomierz, 4 inne warsztaty też, on zrobil w 2 dni.

Data: 2009-05-28 08:09:04
Autor: Arek M
filtr FAP w 2.0HDI

znaleziony magik z Poznania wycioł filtr ze spalonego Cmaxa wstawił, skasował błedy i autko zrobiło już 50kkm cena usługi 400~500zł + dojazd do pyrlandi (140km) Szybko tanio ekologicznie.

A nie śmierdzi Co to 'druciarstwem'? :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM