Data: 2009-05-26 17:06:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Dnia Tue, 26 May 2009 17:58:21 +0200, Piotr Wasil napisał(a):
W kazdym razie panowie zrobili test filtra FAP, ktorego zalecana wymiana Chyba próbowali go wypalić - do tego też jest potrzebny ten płyn... W ogóle to wygląda na jakieś brednie, podjedź w jakieś inne miejsce. Wcześniej też spróbuj przegonić ostro auto po autostradzie albo coś w tym stylu, w każdym razie auto musi około 15 minut pozostawać na dosyć wysokich obrotach aby odpowiednio rozgrzać FAP (czyli aby panowały warunki niezbędne do dopalenia syfu który zatyka filtr). Jak się wciąż będzie świeciło -jedź do innego ASO. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-26 18:57:15 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Waldek Godel wydusił z siebie te słowy:
tylko, ze wypalenie to nie regeneracja i w zależności od tego jak jest używane auto moze zachodzić potrzeba wypalania sadzy już w skrajności nawet po miesiącu. Jednak po 160kkm zalecana jest wymiana bo filtr po prostu przestaje działać. Płyn jest do wypalania. Żeby wszytsko bylo tak jak trzeba - wypala sie go raz na jakis czas (w zdecydowanej większości przypadków robi sie to samoczynnie, chyba, ze ktoś ciągle jeździ na niedogrzanym silniku), płyn zwykle powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji FAPu, ale wydatnie zmniejsza jego ilość częste tankowanie małych ilości paliwa. Zaleca sie tankwoanie przynajmniej kilkunastu litrów paliwa na raz, no w każdym razie nie mniej - bo płyn dodawany jest do paliwa automatycznie i komputer samochodu przy mniejszych tankowanychy ilościach moze te dawki źle obliczac (oczywiście to taka ogolna zasada w Peugeocie moze sie to dziać inaczej). Wymiana filtra niestety jest droga i nie są to żadne brednie. Przed kupnem auta naprawde warto sprawdzić stan FAPu albo wybrać wersje bez filtra (nie wiem jak w Peugeotach, ale np. scenicki 1,9DCI są w wersjach z FAPem i bez) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-26 19:28:47 | |
Autor: Piotr Wasil | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
"Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):
Wymiana filtra niestety jest droga i nie są to żadne brednie. Filtr czastek stalych jest zdaje sie we wszystkich 'wiekszych' dieslach. Zasadniczo to wymienilbym w sumie na nowy gdybym planowal przejechac tym samochodem nastepne 160kkm, no ale poki co nie planuje ;) Zawsze tankuje do pelna i wyjezdzam prawie do rezerwy, na trasach tez gonie auto, ze na pewno sie poprzepala to co ma przepalic. Chyba po prostu te 160kkm to taki okres, gdzie ten element konczy zywot. Tyle, ze szkoda mi troche kasy na tak droga wymiane dla ekologii... -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2009-05-26 19:47:22 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Piotr Wasil wydusił z siebie te słowy:
"Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(a): nie, nie we wszytskich, a na dodatek w niektórych ma mniejszą wytrzymałość w innych większą (wytrzymałość czyli okres użytkowania) Są silniki, jak wspomnialem, gdzie ten sam silnik, w takim samym samochodzie zgodnie z zamówieniem kupującego ma lub nie ma FAPa (a to zaś wynika z tego, ze w cywilizowanych krajachz FAPem są mniejsze podatki i wyższe koszty, są rekompensowane) Zasadniczo to wymienilbym w sumie na nowy gdybym planowal Obawiam sie, ze jesli filtr po prostu sie zużył (a nie jest tylko do wypalenia) ... to mpozna go reanimować tylko poprzez wymiane. Zawsze tankuje do pelna i wyjezdzam prawie do rezerwy, na trasach tez Dokladnie tak jest.
zwlaszcza, ze w Polandii nie ma z tytułu używania bardziej ekologicznego auta żadnych profitów od państwa. Na 'zachodzie' nie dość ze bywają mniejsze podatki, to jeszzcze mozna czasem wjeżdzać do centrum miasta a bez nie mozna, albo mozna za dodatkową opłatą. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-27 09:06:38 | |
Autor: Myjk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Kuba (aka cita) napisać:
Obawiam sie, ze jesli filtr po prostu sie zużył (a nie jest tylko do Ale wiesz, czy się domyślasz? :P > Zawsze tankuje do pelna i wyjezdzam prawie do rezerwy, na trasach Nie jest tak. Element sam w sobie się nie zużywa, jeśli jest traktowany jak należy. Po prostu PSA używa do wspomagania spalania FAPa specjalnego płynu (tlenek ceru powodujący obniżenie temperatury spalania sadzy). Jednakże sam tlenek ceru nie spala się, osiadając na filtrze. Po określonym czasie (nowe modele po 180kkm, początkowo 80 i 120 kkm) filtr po prostu się zatyka i trzeba go wymienić. Lub umyć, jak już ktoś wsspominał, bo tlenek ceru jest odporny na spalanie, ale można go po prostu zmyć ciepłą wodą pod ciśnieniem. zwlaszcza, ze w Polandii nie ma z tytułu używania bardziejekologicznego auta żadnych profitów od państwa. Na 'zachodzie' nie dość ze bywająmniejsze podatki, to jeszzcze mozna czasem wjeżdzać do centrum miasta a beznie mozna, albo mozna za dodatkową opłatą. Aha, piniądze, piniądze - jak zwykle to najważniejsze. Że wdychasz sadzę z toksycznymi tlenkami azotu to już nie ważne... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-27 11:58:18 | |
Autor: omega_fan | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Nie jest tak. Element sam w sobie się nie zużywa, jeśli jest traktowany Czy w Fordach z silnikami TDCI PSA-DW też jest używany ten płyn, czy może FAP się wypala samym paliwem ? |
|
Data: 2009-05-27 12:25:28 | |
Autor: Myjk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
omega_fan napisać:
Czy w Fordach z silnikami TDCI PSA-DW też jest używany ten płyn, O ile wiem PSA nie zrezygnowało ze stosowania płynu z tlenkiem ceru. Jeśli to jednostka PSA i jest tam FAP, to zapewne jest i płyn... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-27 18:26:38 | |
Autor: Piotr Wasil | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał(a):
O ile wiem PSA nie zrezygnowało ze stosowania płynu z tlenkiem ceru. Mi 2 rozne plyny dolewali, jeden FAP, a drugi Eloys czy cos. -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2009-05-27 18:56:50 | |
Autor: Myjk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Piotr Wasil napisać:
Mi 2 rozne plyny dolewali, jeden FAP, a drugi Eloys czy cos. Eolys i to jest właśnie płyn do FAPa. ;) Ten pierwszy to może do spryskiwaczy. ;] -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-27 21:11:30 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Piotr Wasil pisze:
O ile wiem PSA nie zrezygnowało ze stosowania płynu z tlenkiem ceru. FAP to filtr Eolys to wspomniany plyn ktory zawiera tlenek ceru |
|
Data: 2009-05-27 15:08:30 | |
Autor: Krzysztof Szmergiel | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
On 2009-05-27 11:58, omega_fan wrote:
Czy w Fordach z silnikami TDCI PSA-DW też jest używany ten płyn, Jezeli jest to rozwiazane tak jak w V50 2.0D (zdaje sie ze ta sama jednostka napedowa) to jest bez plynu. Wypala sadze w trakcie jazdy. -- Krzysztof noSiG "The difference between the past, the present and the future is only a persistent illusion." Albert Einstein (1879-1955); physicist and mathematician. |
|
Data: 2009-05-27 22:45:10 | |
Autor: zeusx | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:gvivqu$5m2$1inews.gazeta.pl... Po określonym Jeżeli to na poważnie z tym myciem, to w jaki sposób? Filtr da się rozebrać ? Na ile kkm to pranie wystarczy? zwlaszcza, ze w Polandii nie ma z tytułu używania bardziejekologicznego Obliczono, że na najruchliwszym skrzyżowaniu w Berlinie jest dużo mniej toksyn w powietrzu (ileśdziesiat razy) niż w małej zadymionej knajpie. zx |
|
Data: 2009-05-28 06:34:26 | |
Autor: Myjk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
zeusx napisać:
Jeżeli to na poważnie z tym myciem, to w jaki sposób? Filtr da się rozebrać ? Na ile kkm to pranie wystarczy?Trzeba filtr wyciągnąć - jeśli jest to element eksplatacyjny to prawdopodobnie można go wykręcić. W Mazdach np. trzeba go wyciąć. Na ile starczy? Zależy jak dobrze go wyczyścisz. Jak już pisałem, tam się nic nie zużywa - on po prostu się zalepia jak plaster miodu "wypełniany" przez pszczoły. Takie tam... porównanie. Obliczono, że na najruchliwszym skrzyżowaniu w Berlinie jest dużo mniej toksyn w powietrzu (ileśdziesiat razy) niż w małej zadymionej knajpie. Toksyna toksynie nie równa. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-28 10:42:00 | |
Autor: szadok | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Dnia 28.05.2009 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał/a:
zeusx napisać: Rozumiem, że to sadza..? A nie dałoby się go wypalić np palnikiem gazowym..? Ew. wspomaganym lekko jakimś płynem - naftą benzyną ekstrakcyjną w niewielkich ilościach... Przy okazji: masz jakieś zdjęcie jak ten FAP w środku wyglądał? pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-05-28 09:41:18 | |
Autor: Myjk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
szadok napisać:
Rozumiem, że to sadza..? Zależy. A nie dałoby się go wypalić np palnikiem gazowym..? Ew. wspomaganym lekko jakimś płynem - naftą benzyną Jak już pisałem tlenek ceru jest odporny na temperatury, zatem traktowanie go palnikiem nic nie da... Natomiast jeśli to sadza, to w trybie serwisowym ASO może się tego pozbyć (wypalić) bez wyciągania FAP/DPF. Przy okazji: masz jakieś zdjęcie jak ten FAP w środku wyglądał? Zużyty? Nie, nie widziałem na żywo nawet nowego. Nowe jeno na zdjęciach - podobne to jest do katalizatora. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-28 12:18:56 | |
Autor: szadok | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Dnia 28.05.2009 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał/a:
A nie dałoby się go wypalić np palnikiem gazowym..? Ew. wspomaganym lekko jakimś płynem - naftą benzyną Wiesz, temperatura temperaturze nierówna ;) W FAPie temp. dochodzi do 600'C a palnik ma trochę więcej :) Ale z http://www.node81.tsi.net.pl/chemia/Ce.html wynika, że rzeczywiście mycie będzie chyba najskuteczniejsze ;) Przy okazji: masz jakieś zdjęcie jak ten FAP w środku wyglądał? Dobra, nowy jest tu http://tnij.org/filtr-fap Dzięki. pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-05-28 11:19:23 | |
Autor: Myjk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
szadok napisać:
Wiesz, temperatura temperaturze nierówna ;) Oczywiście, można wytworzyć wyższą, pytanie tylko co stanie się z siatką filtra w takich temperaturach. W FAPie temp. dochodzi do 600'C a palnik ma trochę więcej :) We francuskim FAPie, właśnie dzięki płynowi wspomagającemu, temperatura może być niższa... czyli pomiędzy 400 a 500 stopni. Po to głównie ów płyn jest stosowany. Ale z http://www.node81.tsi.net.pl/chemia/Ce.html wynika, że :) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-28 21:15:28 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
szadok pisze:
Rozumiem, że to sadza..? A nie dałoby się go wypalić np palnikiem tak go regenruja - najpierw plukanie goraca woda, poznej wypalanie palnikiem |
|
Data: 2009-05-27 08:32:12 | |
Autor: Waldek Godel | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Dnia Tue, 26 May 2009 18:57:15 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
tylko, ze wypalenie to nie regeneracja i w zależności od tego jak jest używane auto moze zachodzić potrzeba wypalania sadzy już w skrajności nawet po miesiącu. Mimo wszystko kolejna próba wypalenia a następnie wizyta w innym ASO dla sprawdzenia opinii tego pierwszego z pewnością nie zaszkodzi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |